Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 61045 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #140 Gepost op: 16-01-2005, 12:41:48 »
Zijn alleen deze 7 combinaties gemaakt

Volgens mijn aantekeningen wel ja.  ::jaja::

George-Jantien-Ron: Isabelle,
George-Jantien-Sigrid: Victoria, Marc-Marie
George-Nico-Robin: Yvon
George-Robin-Ron: Sander, Gijs, Lottie
Jantien-Nico-Robin: Jim
Jantien-Nico-Sigrid: roeland
Nico-Robin-Ron: Yvonne

Opvallend is dat de combi George-Robin-Ron 3 keer gekozen is.

Offline Scabbers

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #141 Gepost op: 16-01-2005, 12:45:35 »
Theorie:

1. De mol is hiervan natuurlijk op de hoogte en maakt zijn test 100%, volgende week natuurlijk niet (0%) waardoor de 9 anderen tesamen tenminste 20 vragen meer goed moeten invullen en waarbij de kans groter is dat er 2 kandidaten weg moeten, of;

2. De mol heeft deze week zijn test helemaal verknald (0%) en volgende week gaat hij voor 100% zodat de overige kandidaten tesamen minder vragen goed hoeven te beantwoorden en er maar 1 kandidaat weg hoeft waardoor er meer "nepmollen" overblijven. Dit is voor de echte mol beter.

Ik denk dat die tweede optie voor de mol het fijnste is. Het is denk ik makkelijker om Mol te zijn in een grotere groep. Zodra er minder mensen zijn moet je als Mol goed uitkijken... Ik denk dat de mol de test 100% gaat maken...

Quote toegevoegd - Han13
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 13:12:03 door Han13 »
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline MaRLieS1976

• Forumlid
  • MoLJaGeR
« Reactie #142 Gepost op: 16-01-2005, 13:19:11 »
3) Marc-Marie -> geen rode kleur te ontdekken, hij heeft een bruin gestreepte badjas aan en zit tussen boomstronken

heeft ie hier niet iets roods dan??
(plaarje geleend van highwaykid)
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #143 Gepost op: 16-01-2005, 13:31:05 »
highwaykind heeft plaatje inmiddels teruggetrokken :D - is een later shot en niet een "waar kennen we je van" ( als hij wel geldt kan er nog 1 aan toegevoegd worden : Victoria heeft later een groen truitje aan )
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 16-01-2005, 13:48:13 »
Even voor iedereen, misschien heb je er nog wat aan;
1. De Mol is een·   man ·   vrouw
2. Wist de Mol goed te liegen tijdens het liegspel?·   ja·   nee
3. Wat is het geboortejaar van de Mol?·   1959·   1964·   1966·   1972·   1973·   1975·   1977·   1980
4. Wat is de geboorteplaats van de Mol?·   Alkmaar·   Amsterdam·   Boxtel·   Middenbeemster·   Nijmegen·   Tilburg·   ’s-Hertogenbosch·   Vinnitsa
5. Als hoeveelste was de Mol aan de beurt bij het liegspel?·   Eerste·   Tweede·   Derde·   Vierde·   Vijfde·   Zesde·   Zevende·   Achtste·   Negende·   Tiende
6. Welke juryleden koos de Mol tijdens het liegspel?·   George-Jantien-Ron·   George-Jantien-Sigrid·   George-Nico-Robin·   George-Robin-Ron·   Jantien-Nico-Robin·   Jantien-Nico-Sigrid·   Nico-Robin-Ron
7. Zat er iemand aan de rechterhand van de Mol tijdens het liegspel?
·   ja·   nee
8. Welk cijfer geeft de Mol zichzelf voor incasseringsvermogen?·   10·   9·   8·   7·   5/6·   2
9. Bracht de Mol geld in de uiteindelijke pot tijdens het liegspel?·   ja·   nee
10. Wie is de mol?·   Gijs·   Isabelle·   Jim·   Lottie·   Marc-Marie·   Roeland·   Sander·   Victoria·   Yvon·   Yvonne
::bravo:: Hartelijk dank! Nu is m'n informatie over de eerste aflevering tenminste compleet! ;D

Trouwens, dit zijn maar 10 vragen... wat zouden de kandidaten dan nog voor extra vragen hebben gehad?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 16-01-2005, 13:50:31 »
Het is weer even inkomen, maar een heerlijke 1ste aflevering!! 8) ::ok::

Later nog eens kijken op video... :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MaRLieS1976

• Forumlid
  • MoLJaGeR
« Reactie #146 Gepost op: 16-01-2005, 13:57:33 »
Hoi

Bij de introductiefilmpjes zie je bij Gijs even een beeld dat hij wat vertelt, met daaronder in een lichtblauwe balk zijn naam, maar boven zijn naam in de zelfde balk, staat iets, maar is heel vaag of heel vaag gemaakt, wie weet wat dit is?

Groetjs Marlies

Offline Z-Man

• Forumlid
  • De Mol Is Wonderful
« Reactie #147 Gepost op: 16-01-2005, 14:06:07 »
Hoi

Bij de introductiefilmpjes zie je bij Gijs even een beeld dat hij wat vertelt, met daaronder in een lichtblauwe balk zijn naam, maar boven zijn naam in de zelfde balk, staat iets, maar is heel vaag of heel vaag gemaakt, wie weet wat dit is?

Groetjs Marlies

Dit komt uit het progamma Typisch 90 en de vaag gemaakte beelden zijn de jaartallen van 1990 tot en met 1999

Offline MaRLieS1976

• Forumlid
  • MoLJaGeR
« Reactie #148 Gepost op: 16-01-2005, 14:16:45 »
Dankje wel, hier hoef ik dus niks achter te zoeken

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 16-01-2005, 14:29:36 »
Jemig... Heb ik even geen computer thuis... mega frustrerend als je na aflevering 1 gelijk op het net wil. Maar ja nu tijd gehad om de aflevering een tweede keer te bekijken en wat mij opviel is het volgende:

Ieder kreeg twee vragen, op een daarvan moesten ze liegen op de ander de waarheid spreken. Nou tel ik Roeland even niet mee, want die loog overal op, maar van alle andere kandidaten was de enige die niet de waarheid sprak op de eerste vraag Yvonne.
Alle andere kandidaten logen op vraag 2.
Bij Victoria ging de jury de mist in, maar bij alle anderen hadden ze het juist geraden, behalve weer bij Yvonne.

Iedereen mocht zijn eigen jury samenstellen, zo ook de mol. Bij de vorige mol zat George in het complot en Sigrid heeft ook ooit meegeholpen achter de schermen.
Dus de mol wist van te voren wat er ging gebeuren, heeft kunnen nadenken over de vragen, heeft iemand in zijn jury die de andere juryleden kan sturen.

Mijn aantekeningen liggen thuis, maar heeft iemand hier al over nagedacht.

Voorlopig is mijn mol Yvonne, vanwege het feit dat ze op de eerste vraag loog en niet op de tweede (en dat gedoe met die zuurstofmeter kwam wel heeeel makkelijk), en dat de jury het niet goed had. Het enige minpuntje is dat zij George niet in haar jury had.... maar ja misschien zitten er wel twee oud deelnemers in het complot??
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 16-01-2005, 14:32:09 »
Oja en iedereen maakte twee mensen verdacht bij het filmpjes kijken, behalve Yvonne die had alleen Jim al verdachte.... want Jim wilde winnen omdat ie geld nodig had...
Ook vaag, want je kunt Jim natuurlijk wel verdacht vinden, maar kom dan met iets comcreets....

Offline nes

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 16-01-2005, 14:40:37 »
Citaat
Ook een goede tactiek is het dagboek van de mol te lezen, daar krijg je toch meestal wat "puurdere" informatie over het gedrag van de mol. Helaas kan ik bij de eerste aflevering nog niet veel ontdekken.

Wat ik vreemd vond in het dagboek was dat de mol sprak over 2 oud mollen en twee spelers, maar in de info over de opdracht stond dat ze moesten liegen tegenover drie mensen. Ik heb het begin van de aflevering gemist dus ik weet niet wie tegen wie heeft moeten liegen. Ziet iemand hier iets in? Ik ga het vrijdagmorgen nog wel eens opnemen.

Quote gefixt - Han13
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 15:13:14 door Han13 »

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 16-01-2005, 14:42:45 »
Wat ik vreemd vond in het dagboek was dat de mol sprak over 2 oud mollen en twee spelers,

Zat Nico niet bij Yvonne?

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #153 Gepost op: 16-01-2005, 14:43:38 »
hahahaha

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #154 Gepost op: 16-01-2005, 14:48:03 »
Leugens zijn herkenbaar    ;)

Het idee is dat mensen over bepaalde gebaren geen controle hebben. Op deze manier zou er te bepalen moeten zijn of er ook werkelijk op bepaalde momenten gelogen is of niet.

Micro Gestures

According to Paul Ekman, professor of psychology at the University of California, San Francisco, two of the most common micro gestures that are associated with deceit are the nose wrinkle and the mouth curl. The nose wrinkle is the same gesture that occurs naturally when you smell something offensive. The other facial micro gesture is a slight downward curl of the corners of the mouth. Even if a liar makes a conscious effort to suppress all of their major body gestures, micro gestures will still be transmitted. People sometimes lie, but their body language always tells the truth!

http://www.refresher.com/!jnbmoretruth.html
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 14:56:04 door Castor_en_Pollux »

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 16-01-2005, 14:58:53 »
hahahaha

Nou ja zeg, ik word niet eens meer serieus genomen    ;D

Maar goed...
Mijn molkandies zijn: Yvonne, Yvon, MM en Lottie en vooruit Sander, omdat ie absoluut helemaal niets mollerigs gedaan heeft en dat is ook verdacht.

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 16-01-2005, 15:16:49 »
Ik ga voor mezelf per aflevering altijd even na wie door de regie verdacht in beeld worden gebracht, wie zichzelf verdacht gedraagt (al dan niet expres) en wie zich onopvallender beweegt (en zich daardoor verdacht maken  :P)

Verdacht in beeld gebracht: Gijs, Victoria, Yvon J.

Verdachte gedragingen: Jim, Marc-Marie, Roeland, Lottie

Onopvallende gedragingen (waardoor verdacht):Yvonne, Sander, Isabelle

Ma how, zeg!

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 16-01-2005, 15:23:43 »
Ik ga voor mezelf per aflevering altijd even na wie door de regie verdacht in beeld worden gebracht, wie zichzelf verdacht gedraagt (al dan niet expres) en wie zich onopvallender beweegt (en zich daardoor verdacht maken  :P)

Verdacht in beeld gebracht: Gijs, Victoria, Yvon J.

Verdachte gedragingen: Jim, Marc-Marie, Roeland, Lottie

Onopvallende gedragingen (waardoor verdacht):Yvonne, Sander, Isabelle

Dus eigenlijk is iedereen nog verdacht voor jou? ;D
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 15:27:18 door Siebrand »

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 16-01-2005, 15:25:35 »
Dus eigenlijk is iedereen nong verdacht voor jou? ;D

Eh ja  ::rofl::

Met dien verstande dat verdachtmaking in de eerste categorie met name door de regie tot stand komt en dat ik daar niet perse op af mag gaan.
Ma how, zeg!

Offline Z-Man

• Forumlid
  • De Mol Is Wonderful
« Reactie #159 Gepost op: 16-01-2005, 17:35:30 »
::bravo:: Hartelijk dank! Nu is m'n informatie over de eerste aflevering tenminste compleet! ;D

Trouwens, dit zijn maar 10 vragen... wat zouden de kandidaten dan nog voor extra vragen hebben gehad?

O.a. de vraag:
Hoe lang is de Mol?

Deze vraag werd getoond bij de test van Yvon.