Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 60995 keer)

Offline pika

• Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #180 Gepost op: 17-01-2005, 10:32:11 »
Er zijn er meer met zo'n boekje maar slechts eentje met een rood soort schrift
Talpa ..................who are you

Offline limone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
« Reactie #181 Gepost op: 17-01-2005, 10:52:06 »
ik moet helaas zeggen dat ik die 1881 niet begrijp, waarschijnlijk iets gemist.
Kan iemand even zeggen waar die cijfers vandaan komen?

Die screenshot van al-dan-niet-George op de achtergrond: goed opgelet hoor  ::ok::

ik heb nog een hoop te leren...  ::ohno::

Die cijfers 1881 stonden op het shirt van Marc-Marie. Er zijn theorieën over die cijfers, maar dat staat elders (o.a. bij het topic van MM zelf).
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Noentje

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 17-01-2005, 10:53:41 »
Hallo allemaal,

Ik heb met 2 andere molfans de 1e aflevering bekeken. SUPER!!!
Wat mij dwars zit is dat zij mij niet geloven. Ik weet ZEKER dat ik onder een aantal van die filmpjes die de kandi's te zien krijgen voordat ze de test gaan maken, het geluid van een diggeridoo hoorde. Zo'n instrument waar aboriginals op blazen. Ik heb de aflevering alleen nog niet terug kunnen kijken. Ik weet in ieder geval zeker dat het bij Gijs te horen was. Misschien heeft 1 van jullie tijd om het snel ff te checken??? Ik kan er niet tegen, tegen dit ongeloof. Wat het verder wil zeggen als het zo is weet ik natuurlijk niet, maar als het maar onder 3 filmpjes zit....

Nou, ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Groetjes,
Noentje
"Leven is het meervoud van lef"

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 17-01-2005, 12:34:56 »
Yvonne ;)

Volgens mij had alleen Gijs zo'n boekje, en hij gebruikte het tijdens de test :o Dat mag toch helemaal niet lijkt me? ???

Marc marie heeft zelfs een heel systeem ::rofl::

Nee iedereen had een boekje alleen Yvonne niet (rood schrift)
Ma how, zeg!

Offline pika

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 17-01-2005, 12:49:27 »
O.K Yvonne dus. Maar of dat wat betekent ???
Talpa ..................who are you

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #185 Gepost op: 17-01-2005, 13:47:41 »
Heb net de aflevering opnieuw bekeken. En ik denk dat er in de liegopdracht eigenlijk weinig te halen valt voor ons mbt het ontmaskeren van de mol.
Dit is een opdracht waarin al exact vaststaat wat er gaat gebeuren. De mol kan hierop oefenen en exact weten wat te doen op dat moment.

Het zijn de opdrachten waarin bepalende factoren als de samenloop van de opdracht, waarin je het meeste kan halen.
Waarin je niet weet welke rol andere kandidaten tot zich nemen, wat ze precies gaan uitvoeren, welke kant ze op gaan, etc. Waarin de mol zich in al haar/zijn acties moet aanpassen om te saboteren.
Dit is zo klaar als een klontje voor de mol. Ik denk dat we daar bij deze eerste opdracht heel erg veel rekening mee moeten houden.

Maar goed, dan heb je altijd nog de montage... en dat speelt een hele grote rol in de Mol...
Kortom: ik vind persoonlijk het ontmaskeren van de mol dan ook héél erg moeilijk.
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 17-01-2005, 15:56:21 »
Ik denk juist dat er uit de liegopdracht veel te halen valt, maar dat wij het nog niet doorhebben.

Wat moet de mol doen?
Het eventueel verdiende geld zo snel verliezen door:
- of niet te banken
- of te zorgen dat de jury jou gelieg doorheeft

Geen geld verdienen door:
- te zorgen dat de jury je door heeft

Victoria heeft geld verdient,
Roeland heeft geld verdient,
Lottie heeft geld verdient.

Yvon heeft niet gebankt.
MM heeft niet gebankt.
En een heleboel mensen hebben geld verloren omdat de jury ze door had.
Maar, en dat heb ik al eerder gezegd. De meesten (op Roeland na) gaf een eerlijk antwoord op vraag 1 en loog op vraag 2. Als dat van te voren getest is (80% vertelt de waarheid op vraag 1) is het voor de jury makkelijker om te weten wie er liegt en wie niet...

vergeet niet: ze mochten zelf de jury samenstellen, dus één jurylid zit zowiezo in het complot (misschien wel twee, want als het alleen George is, valt het te snel op)

Bij Victoria hadden ze het fout, maar Victoria had niet de best molpositie, aangezien ze zelf als eerste wilde, Ik was als mol niet als eerste gegaan!
Bij Lottie hadden ze het mis, maar die vertelde ook als eerste de waarheid, want ze kon niet koken, maar omdat ze wel geld verdiende.... weet niet , kan toeval zijn, wel goeie molpositie.

En dan bij Yvonne, die verdiende geen geld, omdat de jury het goed had, maar zij was de enige die op de eerste vraag loog.

Naar aanleiding hiervan zijn bij mij verdacht: Yvonne en Lottie.
Ook verdacht MM, want die speelt het zo lekker onschuldig
en in iets mindere mate Yvon (die bankte niet en verloor geld, maar zat ook niet gunstig wat molpositie betreft en ze heeft nu de pot)

Do I make any sense at all?  ???

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #187 Gepost op: 17-01-2005, 16:00:00 »
Ja, ik snap je wel.
Maar er zit naar mijn idee weinig ruimte in deze eerste opdracht. Er wordt niets aan het toeval overgelaten, dus de mol kan zich uitstekend voorbereidenn in dit geval. Plus denk ik, dat er in de eerste opdracht niet heel veel gesaboteerd wordt...
Ik weet niet precies waarom, misschien omdat dit veel onopgemerkter gaat. De mol wil in geen uiterste opvallen deze eerste opdracht, lijkt mij. Niet overdreven vertrouwen winnen en niet saboteren.

Althans, dat zou ik doen als mol  ;)
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 17-01-2005, 16:19:38 »
Maar ja als 7 van de 10 geen geld verdienen, hoef je als mol al weinig meer te saboteren... dat hebben die andere 6 al voor je gedaan.
Dat is dus eigenlijk de reden dat ik Yvonne verdenk, juist omdat de jury het bij haar mis had en omdat ze de waarheid-lieg volgorde omdraaide.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 17-01-2005, 18:51:51 »
Toen je dat scherm met 34% had, stond de muisaanwijzer op de 4.

Dus dan denk ik: degene die als vierde werd ingetikt is dan de mol. Of de winnaar.

Ik weet alleen niet meer wie dat was.

Yvonne's naam werd als vierde ingetikt.

Ik ben nog onbekend met de BN'ers Wat mij opviel was dat de kandidaten een boekje hadden met het logo van wie is de mol op de kaft. Er is er echter eentje, ("oudere vrouw" geen idee nog hoe ze heet) die een rood schrift heeft waar ze aantekeningen in maakt. Kan er echter geen chocola van maken maar het viel mij gewoon op

Volgens mij had iedereen gewoon de opdracht gekregen iets mee te nemen om zelf aantekeningen in te kunnen maken. En iedereen heeft dus voor zichzelf kunnen bepalen wat hij/zij daarvoor meenam. Bijna iedereen had 'n boekje, maar volgens mij zagen die er ook allemaal anders uit.  :-\\  Dus dit grotere schrift zal denk ik niets te betekenen hebben.

Offline bertha531

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het pijltje (bij de 34%)
« Reactie #190 Gepost op: 17-01-2005, 19:43:59 »
Doe nou niet zo moeilijk.  >:( Ik probeer die 34% te verklaren mits Isabelle de mol is.)  Je hebt helemaal gelijk, oke?  ;)

Het hele idee van dit forum is juist om moeilijk te doen! Als je makkelijk wil doen moet je ipv forummen tellsell reclame kijken en verder niet nadenken.  :P

Was het niet zo dat er ook maar een beperkt aantal crewleden wist wie de mol was? Want hoe meer mensen het weten, hoe meer mensen hun mond kunnen voorbijpraten.

Ik denk dus dat de mol heel serieus - als kandidaat - de test invult. Al is het alleen maar om de cameraman om de tuin te leiden.

Er is vast 1 opper-cameraman die het mag weten en die filmpjes invult.  ::jaja::
Trouwens, die cameraman filmt ze meestal van voren, die filmpjes van achter de computer worden achteraf gedaan, want anders zit de kandidaat voor het scherm.  ::regenboog::

Offline majornono

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 17-01-2005, 20:55:23 »
ik heb al eerder gezegd:

Stel nou dat iedereen liegt over wat ze wel en niet geliegd hebben. Dan hadden ze dus zonder problemen 27.500 kunnen verdienen. Er is nl. op geen enkele manier bewezen wat gelogen is en wat niet.

Roeland: "Ik lieg alles". En volgens mij is ook dat gelogen

Offline Noentje

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 17-01-2005, 23:05:57 »
Hoi,

Nou, gezien niemand reageert op mijn berichtje, heb ik zelf de aflevering nog maar eens bekeken met het volume voluit. Mijn opmerking over de digeriddoo klopt inderdaad. Sowieso onder Roeland en Gijs is het duidelijk te horen. Vóór Gijs zat Yvonne, maar het geluid kan dus ook al van Gijs zijn. Als het deze drie zijn, hebben we dan hier de mol, de verliezer en de winnaar te pakken? (in willekeurige volgorde)
Mijn persoonlijke gok is dat Yvonne de mol is, ook vanwege dat gekke rode schrift, maar ja, het blijft speculeren. In ieder geval denk ik dat ik de drie eindkandidaten te pakken heb.

Groetjes,
Noentje
"Leven is het meervoud van lef"

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 17-01-2005, 23:12:48 »
Ik zal eens luisteren als ik weer kijk. Net op tv wel weer fluitgeluiden, denk ik meteen weer: he een aanwijzing.....grrrr wordt gek hiervan. ;D

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 18-01-2005, 10:35:13 »
Heb net de video nog eens bekeken, er zijn een paar dingen die me opvallen:

Bij de introductie van alle kandidaten hebben ze andere kleding aan dan tijdens het interview waarbij iedereen wel of niet aangeeft een goede of juist geen goede mol te zijn behalve:

ROELAND heeft hetzelde vest aan, maar wel een ander jasje en bij de introductie een t-shirt en bij het interview een blouse.

GIJS; heeft in ieder geval hetzelde jasje aan en m.i. ook dezelfde blouse.

Tijdens het liegspel werd na elke kandidaat een filmpje getoond van de aankomende vliegreis en evt nog een kandidaat echter niet na Jim zijn liegen, hierna kwam alleen Roeland aan het woord en na Yvonne vd Hurk, hierna kwam alleen Sander aan het woord en niets over de vliegreis.

Misschien zijn dit toevalligheden het viel me gewoon op.

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 18-01-2005, 11:08:56 »
Die cijfers 1881 stonden op het shirt van Marc-Marie. Er zijn theorieën over die cijfers, maar dat staat elders (o.a. bij het topic van MM zelf).

Misschien was dit het jaar waarin het ontwerp voor de Titanic gemaakt werd?? De 1881ste passagier??

:P

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 18-01-2005, 11:30:52 »
Misschien was dit het jaar waarin het ontwerp voor de Titanic gemaakt werd?? De 1881ste passagier??

:P

::rofl::

Dat is mij op het lijf geschreven... Ik weet ALLES over de Titanic

Offline Impry_

• Forumlid
  • Weet je wie de mol is? Ik niet :)
« Reactie #197 Gepost op: 18-01-2005, 12:18:40 »
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/avro/wieisdemol/bb.laatste.asf (streaming 1e aflevering)

Op 15.50 komt Sander de Heer nog even tussendoor waarbij hij zegt: "Ja, ik weet wel wie de mol is, maar dat kan ik natuurlijk niet vertellen."

Echt maar een heel kort stukje, waarna ze weer verder gingen met het spel...

Misschien een soort 'bluf-uitspraak', maar hij zegt het wel.
|| Impry || Joost Schouten ||

Offline Impry_

• Forumlid
  • Weet je wie de mol is? Ik niet :)
« Reactie #198 Gepost op: 18-01-2005, 12:28:26 »
Nog een, misschien opvallend, ding.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/avro/wieisdemol/bb.laatste.asf (streaming 1e aflevering)

Op 21.07 zegt Gijs in het restaurant: "en, ze is de grootste fan van de Mol"
Dat ging over Victoria...

Het is toch weer een vluchtige uitspraak waarmee we misschien iets kunnen.

|| Impry || Joost Schouten ||

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #199 Gepost op: 18-01-2005, 13:46:42 »
ik heb al eerder gezegd:

Stel nou dat iedereen liegt over wat ze wel en niet geliegd hebben. Dan hadden ze dus zonder problemen 27.500 kunnen verdienen. Er is nl. op geen enkele manier bewezen wat gelogen is en wat niet.

Roeland: "Ik lieg alles". En volgens mij is ook dat gelogen

nou dat zit mij nog steeds heel erg dwars eigenlijk. waarom doen ze een opdracht waarbij je moet liegen en dan eerlijk moet zeggen of je gelogen hebt achteraf over iets terwijl dat op dat moment niet meer controleerbaar is.
ze hadden dat toch anders kunnen doen dmv, de kandidaat een kaartje in een envelop te doen (met 1 of 2) na het vragen, zodat voor het jureren al vaststaat welke de leugen is... snapje?

waarom kiest men voor deze manier?? ik ga er vanuit dat dat niet zonder rede is, en dat dat met de mol te maken moet hebben... maar hoe?? :-\\