En dat riep ik gelijk toen ik de opdracht hoorde: ga OF 2x liegen + liegen dat 1 van de vraag echt goed was OF vertel gewoon de waarheid, dan hoef je ook niet te liegen als je zegt dat de jury het bij het verkeerde eind heeft (snapt iemand dit nog?). Waarom de rest daar dan niet aan gedacht heeft, ik weet het niet. Zo slim ben ik nu ook weer niet (of zij zijn gewoon dom...). Het valt toch niet allemaal te controlleren.
Ben overigens wel heel benieuwd wat de jury op hun briefje hadden staan. Ik zag bij Sander bijv. dat ze een persoonlijke vraag stelde bij vraag 2, een vraag die hij (weer) wilde liegen (dat zag je gewoon). Maar omdat zij het antwoord op het briefje hadden, moest hij wel de waarheid spreken. Je zag hem schrikken toen ze de vraag stelde.
Volgens mij had de jury een briefje met de vragen die aan allle kandi's waren gesteld bij hun slectie.
Een uittreksel van die vragen en antwoorden is te lezen in het paspoort van de kandi's op .nl.
Het aantal vragen en dus ook antwoorden is vele malen groter dan op .nl in het paspoort vermeld staat en bethelst veel meer onderwerpen.
Volgens mij zijn er wel degelijk een aantal vragen gesteld die niet op de selectie vragenlijst hebben gestaan en waar dus over gelogen had kunnen worden zonder dat iemand dat door zou hebben gehad maar de meeste vragen zijn volgens mij al door de kandi's beantwoord voor deze test en waren dus wel degelijk controleerbaar.
Een vraag als 'wat is de meest vreemde cursus die je ooit hebt gedaan' moet volgens mij gewoon op de vragenlijst aan iedereen hebben gestaan.
De vraag is of de redactie/productie zou hebben ingegrepen als ze zouden hebben gelogen.
Ik denk dat 1 of hooguit een paar er mee zouden kunnen wegkomen maar als alle kandidaten over alles zouden liegen, inclusief het liegen over het liegen dat dan de troepen tot de orde zouden zijn geroepen door Angela of ander productielid.
Dinsdagmiddag,..............
hoe lang nog tot vrijdagavond?