Auteur Topic: Reservemol  (gelezen 23678 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reservemol
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2005, 16:49:38 »
Ik heb nergens gelezen in de story dat Gijs een blinde darm operatie moest ondergaan, of dat Victoria een migraine aanval kreeg ofzo, dus ik denk dat ze het allemaal overleeft hebben en dus dat de reservemol theorie nu nergens opslaat.

Ik denk overigen dat ze bij een calamiteit het OF gewoon zeggen, OF doorspelen zonder mol. Het lijkt me niet makkelijk om een reserve mol te kiezen halverwege, want als deze persoon nee zegt dan weet hij/zij meteen dat de echte mol eruit is en die heeft dan dus voorsprong op de anderen...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dingeling

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2005, 16:58:18 »
Het was inderdaad Astrid,

Dingeling schaamt zich diep :-[

Mollius esse quam videri

Offline Master3L

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2005, 17:07:54 »
Ik denk overigen dat ze bij een calamiteit het OF gewoon zeggen, OF doorspelen zonder mol. Het lijkt me niet makkelijk om een reserve mol te kiezen halverwege, want als deze persoon nee zegt dan weet hij/zij meteen dat de echte mol eruit is en die heeft dan dus voorsprong op de anderen...

Aan die voorsprong heeft-ie niets, want hij of zij is immers dan de mol. En de reservemol wordt vantevoren al geselecteerd, zo van: 'stel dat de mol eruit is, wil jij dan mol spelen?' Zo ja, dan blijft-ie gewoon kandidaat totdat het noodscenario in werking treedt.

Maar denk ook 's logisch na: de hele serie duurt zo'n 3 weken en omvat toch wel wat gevaarlijke opdrachten. Dan is de kans toch aanwezig dat de mol geblesseerd of ziek raakt? Verplaats je eens in de positie van de regie: wat moet je doen als de mol óf voortijdig bekend wordt óf zoals hierboven beschreven uitvalt? Het programma dan maar stoppen? Ik denk dat ze dan de reservemol inlichten, zo van: 'joh, de kandidaat die nu uitgevallen is, dat was de mol; vanaf nu mag je de mollenrol op je nemen.' Alles is van tevoren al met de reservemol doorgenomen wat te doen in dat geval, dus dat kan redelijk geruisloos. En wie weet is het toch wel zo gebeurd met Dan.....
waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2005, 17:11:04 »
Nah... ik denk dat ze ertegen verzekerd zijn als het programma flopt dmv vroegtijdige ontdekking van de mol en dat ze het dan helemaal niet uitzenden. Misschien is dat ook wel de reden van een molloos 2004?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2005, 17:25:53 »
: wat moet je doen als de mol óf voortijdig bekend wordt óf zoals hierboven beschreven uitvalt? Het programma dan maar stoppen? Ik denk dat ze dan de reservemol inlichten, zo van: 'joh, de kandidaat die nu uitgevallen is, dat was de mol; vanaf nu mag je de mollenrol op je nemen.' Alles is van tevoren al met de reservemol doorgenomen wat te doen in dat geval, dus dat kan redelijk geruisloos. En wie weet is het toch wel zo gebeurd met Dan.....

Dat!!
Denk ik dus net niet,

Wellicht staat er in het contract met alle kandi's dat ze in noofgevallen voor mol kunnen worden gevraagd maar om al vooraf een reservemol te gaan opleiden lijkt mij niet reëel en uitvoerbaar.
De  kans dat 'de mol' echt uitvalt is aanwzig maar ook weer niet zo groot en een goede reservemol zou je dan ook al van tevoren moeten gaan inlichten over bepaalde opdrachten en tests e.d.
Als de mol mocht uitvallen (en het is zoals hierboven beschreven helemaal niet uitgesloten dat dit scenario zich nooit heeft voorgedaan) dan zullen ze m.i. op dat moment 1 op dat moment geschikte kandidaat dringend verzoeken om vanaf dat moment 'de mol'te zijn.
Niet eens een echte vraag maar meer een mededeling: JIJ BENT NU DE MOL!!
(en als je niet wilt ga je maar een dag in een blokhut in je eentje zitten en ga je met een leuk geldbedrag naar huis!)

Do it or don't,
There is no try.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #25 Gepost op: 18-01-2005, 17:45:26 »
het is niet zo onlogisch dat er iets mis gaat, tenslotte hoeft er maar één iemand te zijn die zn mond voorbij praat, de mol zelf hoeft maar één ding fout te doen of zeggen... en het is voorbij. Als ze níet verzekerd zijn denk ik niet dat ze de opnames zomaar zullen staken, zoiets kost honderen euro's per dag!
dus dan is een reserve mol imho wel logisch :)
hm, toch maar is vragen na de serie ;)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #26 Gepost op: 18-01-2005, 17:50:05 »
Als de mol mocht uitvallen (en het is zoals hierboven beschreven helemaal niet uitgesloten dat dit scenario zich nooit heeft voorgedaan) dan zullen ze m.i. op dat moment 1 op dat moment geschikte kandidaat dringend verzoeken om vanaf dat moment 'de mol'te zijn.
Ook na een aflevering of zeven uitvalt, kun je gewoon nog een ander als mol aanwijzen en dat verder wel in de montage regelen ?  :)

Als dat zo eenvoudig is, waarom wordt er dan überhaupt met een mol gestart?  :D

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2005, 17:56:02 »
Citaat
Als dat zo eenvoudig is, waarom wordt er dan überhaupt met een mol gestart?  :D

ik wacht nog steeds met smart op een serie zonder mol, of met 2 mollen! ::jaja::

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2005, 18:03:52 »
Zonder mol lijkt me niks, met 2 lijkt me wel leuk! Op zich zou heel het programma anders worden als een mol uitvalt. Alle afleveringen voor de uitval stellen in principe niets meer voor dan naar mijn mening, maar ja.

In ieder geval welcome back Lautje!  ;D

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2005, 18:42:21 »
In tegenstelling tot de kandidaten, wordt DeMol van te voren compleet ingelicht over andere kandidaten, opdrachten, etc etc. Daarnaast krijgt deze DeMol van te voren een uitgebreide training (Kijk maar naar George met zijn water-opdracht, was dat niet waterskieën?)

Als je een kandidaat kiest als DeReserveMol, dan zou hij/zij/het van te voren ook zo'n uitgebreide training moeten krijgen. Wanneer DeMol niet uitvalt, betekend dit, dat deze kandidaat in het spel een flinke voorsprong heeft op de overige kandidaten.

En wat als DeReserveMol in de eerste paar afleveringen eruit wordt ge-executeerd en de dag erop zou DeMol uitvallen...

Mocht er wel gekozen worden voor een getrainde ReserveMol, dan zou deze tot de finale erin moeten blijven, en dan op voorhand de Verliezer zijn.... Hebben totnutoe alle verliezers op de verkeerde Mol gegokt? Zodat de winnaar (m/v) voor de kijkers thuis duidelijk is?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2005, 18:50:28 »
Mocht er wel gekozen worden voor een getrainde ReserveMol, dan zou deze tot de finale erin moeten blijven, en dan op voorhand de Verliezer zijn.... Hebben totnutoe alle verliezers op de verkeerde Mol gegokt? Zodat de winnaar (m/v) voor de kijkers thuis duidelijk is?
Als er geen reservemol is, nogmaals, wat te doen als de mol na bijv. zeven afleveringen afvalt. (montage?).
Als er wel een reservemol is, waarom zou hij/zij bij voorbaat de verliezer in de finale zijn?  :)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2005, 18:54:42 door Castor_en_Pollux »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2005, 18:56:22 »
Als er geen ReserveMol is, dan lijkt me dat de programma stopt; ze hoeven het prijzengeld immers niet meer uit te keren, hetgeen een stuk bespaart, daarnaast zou er heus wel een verzekeringspotje voor dit soort situaties zijn.

En als er wel een ReserveMol is, dan zou hij/zij/het zeker tot in de finale moeten komen, stel dat DeMol met de voorlaatste opdracht zou uitvallen. De ReserveMol mag iig niet winnen, want hij/zij/het heeft immers alle informatie over opdrachten/kandidaten al..

Ikzelf geloof daarom dus niet in een ReserveMol, want alle vorige Verliezers leken me oprechte Verliezers...

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2005, 19:01:38 »
Nee, er is geen verzekeringspotje. Als een verzekeringsmaatschappij daar al aan zou willen zou het een hele hoge premie betekenen. En een eigen voorziening of onderlinge voorziening is niet zinnig. Dan komen de kosten uiteindelijk toch bij de omroep terecht.  ;)

« Laatst bewerkt op: 18-01-2005, 19:07:06 door Castor_en_Pollux »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2005, 23:11:42 »
Mocht er wel gekozen worden voor een getrainde ReserveMol, dan zou deze tot de finale erin moeten blijven, en dan op voorhand de Verliezer zijn.... Hebben totnutoe alle verliezers op de verkeerde Mol gegokt?

Nee, Jantien koos ook voor George als mol, maar had 'n stuk of 8 vragen minder goed dan John.

Ik geloof er trouwens niet in dat er 'n reservemol is. Mocht er iets zo gigantisch mislopen dat de mol niet meer mee kan doen (dan moet er toch wel echt iets ernstigs zijn hoor, want met 'n gebroken been kan hij nog prima door en zelfs nog beter mollen!  ;) )  of hij veel te vroeg ontmaskerd is, zullen de opnames wel gewoon stop worden gezet. Dat is gewoon 't risico voor de makers, wat mijn inziens niet in te dekken is door 'n reservemol.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2005, 23:19:20 »
Honderdduizenden euro´s weg door een gescheurde enkelband of acute blindedarm ontsteking. Wordt een heel moeilijk verhaal aan de direktie.   :D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2005, 23:26:08 »
Tja niets aan te doen. Of er moet toch gewoon op dat moment 'n nieuwe mol worden gekozen, die dus ook ter plekke moet worden ingelicht over alles. Als 't spel voor 'n dag of 2 wordt stilgezet moet 't toch mogelijk zijn om de mol 't een en ander te vertellen over de komende opdrachten? Oke, dan wel geen moltraining gehad van te voren, maar vast nog genoeg andere opties om te saboteren.  ::jaja::

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #36 Gepost op: 18-01-2005, 23:29:20 »
Was daar ook 'n topic over?  ???  Die kan ik niet vinden.  :-\\

Jammer dat we dat oorspronkelijke topic, waarin dan zogenaamd Dan in gepost had, van serie 2 niet meer hebben.   ::niet-ok::

http://www.wieisdemol.com/topic,4483.0.html

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2005, 23:38:08 »
Tja niets aan te doen.
IDTV is een commercieel bedrijf en de omroepen zijn dat ook steeds meer. Tja niets aan te doen, kan daar echt niet.  ;)

Of er moet toch gewoon op dat moment 'n nieuwe mol worden gekozen, die dus ook ter plekke moet worden ingelicht over alles. Als 't spel voor 'n dag of 2 wordt stilgezet moet 't toch mogelijk zijn om de mol 't een en ander te vertellen over de komende opdrachten? Oke, dan wel geen moltraining gehad van te voren, maar vast nog genoeg andere opties om te saboteren.  ::jaja::
Dit probleem is hierboven al aan de orde geweest. Stel dit gebeurt bij aflevering 7,8 dan heb je 7,8 afleveringen met een andere mol, dan de finale mol. Hoe los je dit op?

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2005, 00:54:35 »
Stel dit gebeurt bij aflevering 7,8 dan heb je 7,8 afleveringen met een andere mol, dan de finale mol. Hoe los je dit op?

Door improvisatie ter plekke!

Je komt als productieteam niet terug naar Nederland voor je genoeg materiaal hebt gedraaid voor een serie.
Mocht er een kandidaat zodanig geblesseerd raken dat die niet verder kan dan word het script aangepast op de nieuwe situatie.

Mocht 'de mol' zodanig gehandicapt raken dat die niet verder kan dan zal er onder de overgebleven kandidaten een nieuwe mol worden aangewezen (en er zal nooit iemand tegenstribbelen tegen deze rol dus dat zit wel goed). Welliswaar heeft deze reservemol dan geen opdrachten kunnen oefenen en zal het best even aanpassen en moelijk zijn, the show must go on.

Of en hoe vaak dit in het verleden is gebeurt zal alleen voor intieme insiders bekend zijn maar het is niet geheel onwaarschijnlijk dat het al wel is gebeurt (maar dat willen we niet eens weten, toch?).

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2005, 09:55:40 »
Dit probleem is hierboven al aan de orde geweest. Stel dit gebeurt bij aflevering 7,8 dan heb je 7,8 afleveringen met een andere mol, dan de finale mol. Hoe los je dit op?

Degene als nieuwe mol aanwijzen die in de vorige afleveringen ook al veel opdrachten mee heeft doen mislukken en daarvan ineens doen alsof 't molacties zijn geweest ipv lompigheid.  ;D