Auteur Topic: Reservemol  (gelezen 23672 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reservemol
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2005, 09:58:06 »
En als er wel een ReserveMol is, dan zou hij/zij/het zeker tot in de finale moeten komen, stel dat DeMol met de voorlaatste opdracht zou uitvallen. De ReserveMol mag iig niet winnen, want hij/zij/het heeft immers alle informatie over opdrachten/kandidaten al..

Nee en het is ook niet eerlijk. Ten eerste niet voor de reservemol, mocht het vooraf bekend zijn, want die zit misschien wel totaal op de verkeerde mol en doordat hij/zij telkens doormoet wordt er eigenlijk een afvaller van weerhouden om te winnen.
Als Georges waterski-opdracht later was gekomen, en hij had moeten uitvallen, dan had of de nieuwe mol al leren waterskieen (niet eerlijk want 1 en 1 is twee en dan weet hij wie de mol is) en het hele geweldig vooraf bedachte spel moet worden afgeblazen.

Ii vind het een onzinnige gedachte. En als de zogenaamde reservemol, in het geval van neezeggen in ene hutje gestopt wordt met een geldbedrag... Astrid zou zowiezo een rare molkeuze geweest zijn.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2005, 09:58:59 »
Met een reservemol zou toch de hele charme van het programma wegzijn....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2005, 10:54:40 »
Degene als nieuwe mol aanwijzen die in de vorige afleveringen ook al veel opdrachten mee heeft doen mislukken en daarvan ineens doen alsof 't molacties zijn geweest ipv lompigheid.  ;D
Goed advies, ik zal ook de lompste kandidaat in de gaten gaan houden.  ;D ::ok::

Offline Firefoot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2005, 19:53:51 »
Nah... ik denk dat ze ertegen verzekerd zijn als het programma flopt dmv vroegtijdige ontdekking van de mol en dat ze het dan helemaal niet uitzenden. Misschien is dat ook wel de reden van een molloos 2004?
Wie weet...

Maar nee, ik geloof niet in een reserve-mol. Onder andere om reeds genoemde redenen:
- de kandidaten die het eerst goed hadden vliegen er dan opeens uit omdat hun theorie helemaal niet meer klopt
- de reserve-mol is niet ingewerkt en heeft anders teveel info
- de reserve-mol kan vroegtijdig eruit vliegen, of moet er anders stiekem in worden gehouden wat de pret bederft
- als een mol daadwerkelijk iets dusdanigs ergs overkomt dan zal het programma uit medeleven wel worden gestaakt
- wat is er nou mooier dan een mol die vanwege z'n/haar handicap extra geld verliest?
- etc.

Dus: nee!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 20-01-2005, 13:34:03 »
Kleine toevoeging mijnerzijds; Astrid zat in WIDM4 in een hut en koos voor het geld en was dus exit, Kerstin zat in WIDM3 en werd toen ontvoerd waardoor zij 1 dag niet mee kon doen (en er vervolgens uitvloog omdat ze waarschijnlijk vitale info miste na een dag afwezigheid).

Om nog even bij Astrid te blijven; dat was inderdaad een vaag verhaal. Ze deed mee om het geld maar twijfelde volgens mij toch, wilde liever doorgaan, maar koos uiteindelijk toch het geld. Ik dacht destijds dat ze door de organisatie wat gepusht was om voor het geld te kiezen... Might be my suspicious mind...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2005, 13:35:58 door lynnlynn »

Offline Suske

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 20-01-2005, 14:13:26 »
Ik denk dat er wel wat speelde tussen Astrid en de crew. Want ze kwam ook als enige niet op de dag van de bekendmaking in Amsterdam en dat vond ik toch vaag.
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #46 Gepost op: 20-01-2005, 14:32:52 »
hahaha ik wilde net zeggen kerstin en astrid zaten toch in 2 verschillende series?

maar ik geloof niet in een reservemol en waarom niet: aan het einde zie je toch dat de mol bepaalde dingen op bepaalde momenten gezegd en gedaan heeft over zijn/haar acties en dan hebben ze kleren aan die ze die dag droegen, dan moeten ze dus die kleren weer aan doen en die biechtplekken nabootsen enzo en dat is gewoon wel heel veel gedoe...of zeg ik iets geks?
always look on the bright side of life

Offline Andreh6

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 20-01-2005, 16:59:36 »
nee hoor, daar is niets geks aan. Wat als de reservemol de echte mol vervangt, Dan kloppen toch alle andere scores van de tests van alle andere kandidaten niet meer? of zeg Ik nou iets heel geks?

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 20-01-2005, 19:41:55 »
nee hoor, daar is niets geks aan. Wat als de reservemol de echte mol vervangt, Dan kloppen toch alle andere scores van de tests van alle andere kandidaten niet meer? of zeg Ik nou iets heel geks?
Nee hoor, ik probeerde dat ook al te zeggen met m'n eerste punt...

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2005, 19:48:40 »
Stel dat de mol ziek wordt tijdens de opnames, of een been breekt o.i.d. waardoor hij of zij niet meer mee kan doen, óf alle overige kandidaten komen na dag 1 al erachter wie de mol is (bijvoorbeeld doordat ze zien hoe de mol overlegt met de regie): is er dan een reservemol?

Er gaan geruchten dat in WIDM2 (die in Schotland dus) Nico helemaal niet de mol was maar de kandidaat (ik ben z'n naam vergeten) die door iedereen verdacht werd maar er halverwege eerst uitvloog maar later een kans kreeg zich (ten koste van een andere deelnemer) alsnog terug te komen, hetgeen ook lukte.

Hierover is in een vorig seizoen uitgebreid over gediscusseerd; ik heb nog gezocht, maar niet meer terug kunnen vinden.

Vraag 1: is iemand bekend met het begrip reservemol en wordt dat ook toegepast?
Vraag 2: kan iemand (wellicht een moderator) die topic terug kunnen vinden in het archief?

Hoor gaarne jullie reacties!

Het zou ook kunnen dat de laptop met de groene en rode schermen een fout heeft gemaakt en dat daardoor zo'n herkansingsopdracht is gemaakt

Offline jorja

• Forumlid
  • kben eg zo lief als ik er uit zie
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2005, 21:39:24 »
ja ja daar is ie al de reserve mol: roeland eruit en gijs erin 'k vond roeland er trouwens niet ziek uitzien dus waarom is ie er dan uit? en waarom een vervanger? je raadt het al : reservemol! maar niet gijs want dat ligt teveel voor de hand
in de ban van de (reserve)mol

Offline Chelly

• Forumlid
  • Hier zijn geen woorden voor...
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2005, 22:53:07 »
Ik moet zeggen dat ik heel erg teleurgeste;d zou zijn in WIDM als er sprake zou zijn van een reservemol, het is immers niet eerlijk naar de kandidaten, en het is nou ook niet erg gezellig. Als Roeland echt de Mol was geweest dan hadden ze wel een week met de opnamen gewacht onder het mom van "anders vinden we het zielig" ofzo. Daarbij denk ik dat ze ons toch nooit zullen vertellen als er een reservemol was.. Maar ik geloof er niet in en anders klaagik ze aan wegens spelbederf!  ::ohno::

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2005, 23:02:13 »
In dit geval zouden 2 afleveringen totaal geen waarde hebben, sterker nog een ieder is op het verkeerde been gezet of verdenkt Gijs juist niet. Mocht Roeland de mol zijn geweest, dan had dat gewoon moeten worden bekend gemaakt en stiekum iemand anders zijn aangesteld onder het mom van: 'Helaas kan de mol niet door, we kiezen een nieuwe mol en iedereen begint met een schone lei.'

Toch? Lijkt mij veel eerlijker!  :)

Ondanks dat heeft Gijs een voorsprong (als kandidaat). Hij weet (waarschijnlijk) zeker wie de mol niet is. (Mits niet iedereen goed zat/hij bijna niks wist.  ;) )

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2005, 23:24:37 »
Mocht Roeland de Mol zijn geweest, dan verwacht ik niet dat Gijs het nu is... De terugkeer zou wel eens niet door kunnen zijn gegaan als ze het niet hadden geraden (vrijwel onmogelijk, maar toch).

Van Juliens verhaal begreep ik dat er aan elke kandidaat wordt gevraagd of hij/zij de Mol wil zijn. Het is natuurlijk verschrikkelijk lastig om iemand daaruit te moeten kiezen en dan informeren over het spel... Bovendien klopt dan geen enkele theorie, boekje, executie, etc meer waardoor er opeens hele rare mensen uitvliegen. Aan de andere kant, wat is Wie is de Mol zonder Mol... :-\\

Angela had de Mol al snel door toch? Ook zij zou dan weer opnieuw moeten beginnen... Ik vermoed dat Roeland niet de Mol was...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2005, 23:25:59 »
Als Roeland al de mol zou zijn geweest, zou er gewoon doorgaan zijn met de opnames. Er was maar een korte opname tijd. De kosten zijn gigantisch. Mensen zijn niet langer beschikbaar. Dus er is simpelweg geen andere keuze dan door te gaan.

Deze programmamaker zou dit nooit bekend maken. En alleen al het feit dat hij Gijs terug laat komen toont aan dat eerlijkheid in die zin niet de hoogste prioriteit is.

Verder is de montage van de eerste twee afleveringen gedaan op een moment dat al bekend was dat Roeland uit zou vallen en dus met die kennis gemonteerd. Er is nu geen mogelijkheid om nu nog vast te stellen op basis van de beelden of Roeland de initiele mol was of niet en is dus niet meer relevant (tenzij dat verteld wordt).

« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 23:28:12 door Castor_en_Pollux »

Offline Chelly

• Forumlid
  • Hier zijn geen woorden voor...
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2005, 23:35:51 »
Ik ben het met Castor en Pollux eens dat als er al een reservemol zou zijn geweest (let op het woordje ALS!) dat we het nooit te weten zouden komen, en dat de eerste twee afleveringen met in eerste instantie mol roeland anders gemonteerd hadden kunnen worden. Ik geloof er gewoon niet in dat Roeland de mol was, tis te onzinnig voor woorden.. Maar ja again: niets is wat het lijkt  ::rofl::

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2005, 23:40:15 »
Als Roeland al de mol zou zijn geweest, zou er gewoon doorgaan zijn met de opnames. Er was maar een korte opname tijd. De kosten zijn gigantisch. Mensen zijn niet langer beschikbaar. Dus er is simpelweg geen andere keuze dan door te gaan.

Deze programmamaker zou dit nooit bekend maken. En alleen al het feit dat hij Gijs terug laat komen toont aan dat eerlijkheid in die zin niet de hoogste prioriteit is.

Verder is de montage van de eerste twee afleveringen gedaan op een moment dat al bekend was dat Roeland uit zou vallen en dus met die kennis gemonteerd. Er is nu geen mogelijkheid om nu nog vast te stellen op basis van de beelden of Roeland de initiele mol was of niet en is dus niet meer relevant (tenzij dat verteld wordt).

Jawel, want zoals je zelf zegt: 'Was Roeland de mol dan zou dit niet bekend zijn gemaakt.' dus de vraag blijft: 'Was Roeland de mol? Ja/Nee' en vraag 2 die er voor het spel nog toe doet: 'Heeft de terugkomst van Gijs te maken met het afvallen van Roeland als mol?'

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2005, 23:53:36 »
In Canada zijn er ook dagen tussenuit gevallen, daar wel door het weer, maar toch!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 29-01-2005, 01:00:50 »
Ik denk dat áls er met een reservemol gewerkt wordt (het zou kunnen), dat deze dan de opdracht krijgt zich low-profile als een gewone kandidaat te gedragen en weet dat hij/zij er sowieso ergens halverwege uit zal gaan, als het spel dus al bijna gespeeld is, tenzij het noodzakelijk is dat hij/zij écht de mol wordt. Best mogelijk dat kandi's die deze persoon als mol kiezen in de test, ook een streepje vóór hebben, het is niet de mol, maar dan toch de bijna-mol.
Ik denk alleen niet dat wij dat ooit aan de weet gaan komen, er zal dan wel zwijgplicht en een vergoeding aan vast zitten. Want deze persoon kan uiteraard nooit de winnaar worden (heeft al veel te veel inside information van te voren gehad).
Als ze al die moeite doen om een reservemol aan te wijzen, lijkt het me niet logisch die persoon meteen na de eerste executie af te voeren. Beter te wachten tot het vrij zeker is dat er van zijn/haar diensten geen gebruik meer hoeft te worden gemaakt. Lijkt mij.

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #59 Gepost op: 29-01-2005, 02:03:36 »
Ik denk dat in beide theorieen veel waarheid zit, maar ik denk eigenlijk niet dat er van te voren een vaste reserve-mol is bepaald. Stel dat de reservemol er in aflevering 2 al uitgaat en in 3 breekt de echte mol een been, wat dan?

Ik denk wel dat het heel verstandig is om een soort van reserve-clausule op te nemen. Want als de mol uitgeschakeld wordt, moet je als programmamakers toch iets. Het zou zo kunnen gaan dat de deelnemers wel te horen krijgen dat de afgevallen kandi dus de mol was maar dat wij dat natuurlijk niet zien.

Over Schotland. Ik denk dat Nico toch altijd de mol is geweest. Sigrid haar eerste verdenking stamt van voor die rare actie met Dan. Ze verdenkt Nico al in aflevering twee, met dat vlot op Loch Ness. DanvR was gewoon de originele Mol-lookalike en eigenlijk de eerste die ging mollen voor de verdachtmakingen en de zij-stemmen-op-mij-dus-zitten-fout-en-vallen-eerder-af-theorie.

Wat zou Julien hierover kunnen zeggen?
de mol, of niet de mol, dat is de vraag