Auteur Topic: Reservemol  (gelezen 23677 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Reservemol
« Reactie #60 Gepost op: 29-01-2005, 05:36:23 »
Tadaaaa... Dan; de echte mol van tweede seizoen?  :)

Dat waren nog eens tijden met die Dan.  :)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #61 Gepost op: 29-01-2005, 05:38:28 »
Dat waren nog eens tijden met die Dan.  :)

Een weemoedige snif..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Borizzz

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 29-01-2005, 10:41:09 »
 ::) He, hier mijn allereerste berichtje op het Wie is de Mol forum.

Volgens mij bestaat het concept reservemol helemaal niet. In Schotland (WIDM 2) is er een crewlid geweest die na 4 dagen opnemen uit de band gesprongen is en de mol heeft verraden aan een medecrewlid. Zo werd de identiteit van de mol in een vroeg stadium bij de kandidaten bekend. Beetje onbedoeld natuurlijk. Gevolg: het programma is eigenlijk al voorbij terwijl de opnames net begonnen waren. Indertijd is toen als oplossing gekozen om de kandidaten de verdenking op elkaar te laten schuiven om toch een programma te kunnen uitzenden. Anders was alle tijd, moeite en geld wat in de 2e serie gestoken werd voor niets geweest.  :-X

Het zou best afbreuk doen aan het mooie spelconcept van de Mol als je van te voren al een reservemol zou hebben gepolst. Indien een reservemol nodig zou zijn, wordt er ad hoc een oplossing gezocht (the show must go on). Zoals wellicht in de aflevering van gisteren is gebeurd. Maar... de programmamakers willen ons ook op het verkeerde been zetten. Het valt nu gewoon nog niet goed te zeggen wie de mol zou zijn... afwachten maar!

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 29-01-2005, 10:58:48 »
Ik moet zeggen dat ik heel erg teleurgeste;d zou zijn in WIDM als er sprake zou zijn van een reservemol, het is immers niet eerlijk naar de kandidaten, en het is nou ook niet erg gezellig. Als Roeland echt de Mol was geweest dan hadden ze wel een week met de opnamen gewacht onder het mom van "anders vinden we het zielig" ofzo. Daarbij denk ik dat ze ons toch nooit zullen vertellen als er een reservemol was.. Maar ik geloof er niet in en anders klaagik ze aan wegens spelbederf!  ::ohno::

Pardon? Een week wachten? Weet je wel niet hoe duur zoiets is? Het is onmogelijk om het spel een week uit te stellen. Alles is al van tevoren geregeld natuurlijk. Als Roeland echt de mol was, dan kan WIDM 2 dingen doen:

- stoppen
- Gijs regelen want dat was de enige afvaller, het is dus ook niet oneerlijk voor wie dan ook want er was behalve Gijs nog niemand uit. Iedereen begint weer op 0 dus. En er zijn 3 mensen die 5 goede antwoorden konden verdienen, dit ter compensatie want die 3 zaten waarschijnlijk op Roeland.

Offline heike

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 29-01-2005, 11:35:47 »
Het risico dat de mol ziek wordt is er altijd... Heel vervelend en ik denk dat de makers niet anders kunnen dan een soort worst-kaas scenario klaar te hebben liggen. Maar om dan een weggestuurde kandidaat weer terug te laten komen?!? Dat geloof ik gewoon niet, lijkt me te verdacht. Overigens, als een weggestuurde kandisaat uiteindelijk wint ben ik ook niet blij  ::ohno::

Beter kunnen ze misschien iemand kiezen die op dat moment het meest in de goede richting zit?

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 29-01-2005, 11:39:05 »
Ja stel dat Roeland idd de mol was, dan zou het natuurlijk ook best kunnen zijn dat iemand anders dan Gijs die taak overneemt. Dan is Gijs gewoon teruggehaald om die plaats van die kandidaat in te nemen. En iedereen begint dan weer opnieuw.

Ik denk dat we het nooit te weten zullen komen of Roeland idd de mol was.

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 29-01-2005, 11:56:52 »
Ze zullen dan wel een worst-kaas scenario hebben... maar ik denk dat het niet nodig was in dit geval. Roeland was de mol niet, hij wilde te graag loten om groepjes te vormen en dat is absoluut onmols. De mol kreeg zelfs hulp van angela om het loten tegen te gaan!

Roeland was dus geen mol, maar wel te ziek om verder te spelen. Maar waarom dan gijs terugkomt?!? Ik kan er geen chocola van maken  ::ohno::

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 29-01-2005, 17:03:33 »
Over Schotland. Ik denk dat Nico toch altijd de mol is geweest. Sigrid haar eerste verdenking stamt van voor die rare actie met Dan. Ze verdenkt Nico al in aflevering twee, met dat vlot op Loch Ness. DanvR was gewoon de originele Mol-lookalike en eigenlijk de eerste die ging mollen voor de verdachtmakingen en de zij-stemmen-op-mij-dus-zitten-fout-en-vallen-eerder-af-theorie.
Nico was gisteravond/nacht in de chat... of ie er ook wat over mag vertellen is de vraag natuurlijk! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Job

• Forumlid
Komt Gijs Roeland(mol) vervangen??????
« Reactie #68 Gepost op: 29-01-2005, 17:07:04 »
Wat een aflevering gister!!!!
Is het al eens eerder gebeurt dat er een kandidaat terug in het spel komt??
En dan yvonne bij het boxspel "nu kan het alleen gijs nog zijn" ?????????javascript:void(0);
Dacht dan helemaal niemand dat Roeland deze rol toebedeeld had gekregen!!!!javascript:void(0);

nou verder zoeken maar weer dan!!!!!!!!javascript:void(0);

groet Job

Offline Tomás

• Forumlid
Re: Komt Gijs Roeland(mol) vervangen??????
« Reactie #69 Gepost op: 29-01-2005, 17:25:11 »
Wat mij heel erg aan het twijfelen breng is het feit dat er gen excecutie was. Stel dat Roeland de mol was, de crew wist niet wat te doen nu Roeland ziek is. Wat doen ze? Om de overige kandidaten niet zonder de mol te laten spelen, bellen ze een paar kandidaten op om de opdracht te verpesten. Dit was een tijdelijk alternatief.
Maar.... Roeland wordt niet beter, en ze moeten een mol hebben, alle geexcuteerde kandidaten moeten in Australie blijven dus was het makkelijk om Gijs ff op te sporen.

(Overigens denk ik niet dat het zo zal zijn gegaan omdat dan het hele concept een beetje vern**kt is , maar voor de mensen die van theorien houden.....)

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 29-01-2005, 17:36:55 »
Nee! Ik verwacht eerder dat het spel stopgezet zou worden. Gijs' terugkeer was gepland.

ps. Er is ook een topic Reservemol waarin dit aan de orde is gesteld!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 29-01-2005, 17:46:02 »
Wat een aflevering gister!!!!
Is het al eens eerder gebeurt dat er een kandidaat terug in het spel komt??
JA.

Citaat
En dan yvonne bij het boxspel "nu kan het alleen gijs nog zijn" ??
Dacht dan helemaal niemand dat Roeland deze rol toebedeeld had gekregen!!!!
'Heeft u donkere haren?' -> NEE
Heft Roeland donkere haren? Ja :)

Dus zat Roeland niet in die box.
En of Gijs Roeland vervangt is grote onzin, lees Roeland en Gijs topic er op na. :)

Offline Sabinethabest

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 29-01-2005, 19:02:17 »
Een reservemol?? Ik denk het niet, want dat zou er erg dik bovenop liggen.
You think you know....but you have no idea!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 1-02-2005, 14:31:26 »
Dan is er zeker ook een reserve-Angela voor als zij ziek wordt ::).

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #74 Gepost op: 1-02-2005, 14:41:38 »

De overige ex-Dolly Dot leden, das toch algemeen bekend.

Pas op hoor, de ene helft van de modepolitie neemt zo het programma over! (En de outfits, want ja een witte broek aandoen als je kruipt kán natuurlijk niet).

;)
No Milk today???

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #75 Gepost op: 1-02-2005, 14:49:18 »
Nee, helaas niet.

Peking Expres is ook op het laatste moment afgeblazen, omdat Ernst-Paul niet mee kon.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #76 Gepost op: 1-02-2005, 15:07:30 »
Nee hoor, reserve Ernst-Paul Art Rooijakkers presenteert het nu toch?

Ik geloof wel in een reserve-mol, maar ik denk niet dat dit nu is toegepast. Mocht dit voorkomen dan moeten de kandidaten eerst op de hoogte worden gebracht voor er verder wordt gespeeld.

Offline Muppet

• Forumlid
Ja maar, wie is het dan WEL?
« Reactie #77 Gepost op: 6-02-2005, 17:42:24 »

Zou het niet zo kunnen zijn dat Roeland de mol was, maar dat hij ECHT te ziek werd om door te gaan, dan is het toch nodig dat iemand anders de mol wordt?? Natuurlijk hoeft dit niet per se Gijs te zijn, maar hij ligt wel het meest voor de hand, hij heeft namelijk ondertussen de mogelijkheid gehad om met de crew van WIDM ongestoord te overleggen hoe hij het werk van Roeland over moet nemen.

Het lijkt me toch wel dat bij dit soort programma's er ergens een backup-plan ligt voor dit soort situaties. Dan zou het toch ook kunnen betekenen dat de eerste hint op Roeland slaat en de daarop volgenden op Gijs.

Of slaat dit nergens op? ???

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom ik Jim ook steeds verdachter ga vinden>?  :-\\

Ok. Ik hou al op  :-X

Iemand een idee?

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 6-02-2005, 18:03:51 »
Maar ik denk niet dat de AVRO zich verlaagt tot een niveau om eigenlijk het hele spel om te gooien. ??? ??? Toch?

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #79 Gepost op: 6-02-2005, 20:50:07 »
Maar ik denk niet dat de AVRO zich verlaagt tot een niveau om eigenlijk het hele spel om te gooien. ??? ??? Toch?
inderdaad... ik geloof ook die hele Dan<>Nico switch en Dick<>George switches niet...