Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 44683 keer)

Offline Timon2004

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sander is.... de mol!
Re: Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2005, 23:22:09 »
Volgens mij alleen Jim.. jammer dat de aflevering nog niet online staat... dan zullen we het zien en zal ik er op terug komen!
 ::zwaai::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2005, 23:24:45 »
Ik vond het verdacht dat men in een hoek begon met graven. Dan heb je maar 3 raakvlakken. Ik had zelf gekozen voor een vlak met 8 raakvlakken denk ik.
Mja... kan je draaien en keren zoals je wil.
Als ze een vlak met 8 raakvlakken opengraven en een frisbee met 1 tegenkomen, hebben ze alsnog 8 keuzemogelijkheden over, terwijl als je bij het graven in een hoek een frisbee met 1 tegenkomt, er maar drie keuzemogelijkheden over zijn en dat kost minder tijd.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2005, 23:53:35 »
1. Jim kruipt de grot in samen met Victoria en Yvon. Maar.. hij is echt veel eerder weer UIT de grot..!!! Hoe kan dit?

Dit schreef ik in een ander topic op dezelfde stelling:

Was bij elk team. Ik denk dat ze de rest van een team achter hielden zodat iemand objectief en zonder overleg twee tassen kon kiezen...

O, en het was niet Yvon, die was met Lottie... wie het wel was weet ik niet meer, Yvonne?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2005, 23:59:06 »
Wat mij opviel:

1. Jim kruipt de grot in samen met Victoria en Yvon. Maar.. hij is echt veel eerder weer UIT de grot..!!! Hoe kan dit?
2. Bier heet Victoria
3. Jim zei in de aflevering: "Ik heb het gevoel dat ik met 9 mollen zit opgescheept." In het dagboek van de mol op de .nl site staat: Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was! Ik wilde bijna Angela erop aanspreken, totdat ik net op tijd bedacht dat zij ook niet weet wie de mol is.
.. Verdacht..!

Zo. Nu jullie weer.
1. Omdat ze om de beurten de tassen moeten uitzoeken en de rest dus blijkbaar beneden  moest wachten
2. kan toeval zijn
3. was omdat er steeds iemand afvalt. Nu is Gijs weg en er kunnen voor hem nu maar 8 mollen zijn he? ;)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2005, 00:09:47 »
Wilde alleen ff zeggen dat bij uitzendinggemist.nl de uitzending van vanavond al terug te kijken is! :D

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2005, 00:18:59 »
Wat ik eigenlijk het verdachtste vond in deze aflevering was dat het 3e groepje razendsnel nog bijna alle andere sleutels uit het zand haalde, terwijl ze toch zeer foutieve instructies hadden gekregen. Zat de mol in dit groepje en wist hij/zij precies waar gezocht moest worden? Voor de mol zat het belang natuurlijk niet in het niet vinden van sleutels, maar juist in de verhandeling van de tonnen. En hoe meer tonnen open, hoe meer comfort. De mol is niet gek natuurlijk, die wil wel zo lekker mogelijk slapen  ;)

Het 2e groepje zat naar mijn idee vol met kandi's die zich heel verdacht proberen te maken.

En wat betreft het Victoria bier, volgens mij kwam de crew dat bier in Australie tegen en dachten ze : da's lollig, we hebben een kandi genaamd Victoria, laten we dat gebruiken, dan denken ze op de fora weer dat ze een tip hebben   ;D

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2005, 00:28:01 »
Ja ik snap dat de mol comfort wil, vond het daarom ook vreemd dat er negen van de tien sleutels gevonden werden! Vind dat erg veel van de 70 vlakken!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2005, 00:30:22 »
Idd, de laatste groep haalde opeens wel erg veel sleutels naar boven. Qua geld maakt t niet zoveel uit, maar de mol wil natuurlijk goed slapen. ALs je weet dat in dure tonnen slaapzakken zitten, wil je wel een extra sleuteltje naar boven halen denk ik.

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2005, 00:37:28 »
Iemand trouwens opgevallen dat het percentage (34%) van vorige week in de herhaling groter was (optisch) bij deze afl.? Leek wel met de computer ge-edit. wat het si weet ik niet, maar viel op. Het was groener en groter naar mijn idee.

Offline Suske

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2005, 00:48:56 »
Ik zag volgens mij het silhouet van een mol toen één van de kandidaten uit de grot kwam.
Het shot werd genomen uit het gezichtspunt van de kandidaat terwijl die naar boven klom oid.
Je zag de lucht door de grot heen.
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2005, 01:05:44 »
Als je naar de mogelijke molacties kijkt, zijn er slechts twee referentiepunten:

1. Het overleg nadat mijnenveger achter de rug was. (De mol wil zo goed mogelijk slapen met zo min mogelijk geld in de pot.)
2. Het overleg in de grot over wie er mee moesten gaan.

Aan de hand van die twee acties zouden Roeland en Marc-Marie als hoofdverdachte aangewezen kunnen worden.

« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2005, 01:22:29 »
Hoewel ook Lottie achteraf beweerde dat ze blij was met enig comfort. En als we toch bezig zijn, kunnen we ook Yvonne van de Hurk meenemen die er al eentje geopend had
(Victoria:"Moet je kijken, ze opent zomaar een ton!" Gijs:"Zit niet zo te schreeuwen!")  ;D

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2005, 06:19:48 »
Wat mij opviel:
...
3. Jim zei in de aflevering: "Ik heb het gevoel dat ik met 9 mollen zit opgescheept." In het dagboek van de mol op de .nl site staat: Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was! Ik wilde bijna Angela erop aanspreken, totdat ik net op tijd bedacht dat zij ook niet weet wie de mol is.
.. Verdacht..!

Zo. Nu jullie weer.
Lijkt me erg raar dat Angela niet weet wie de Mol is.
Kwam deze uitspraak van Jim of uit het dagboek van de Mol ?
Wat voor Mollestreek-achtige uitspraak is dat nu weer ????
Natuurlijk weet Angela wel wie de Mol is.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2005, 08:59:09 »
Lees hier het verslag van de tweede aflevering door de ogen van Dorine ::ok::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Bot13

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2005, 09:10:15 »
Natuurlijk weet Angela wel wie de Mol is.

Nee hoor, alle voorgaande jaren wel, maar dit jaar niet  ::zwaai::

Offline Mikey

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2005, 09:36:35 »
Aan het einde voerde Marc-Marie een gesprek met Yvon over Gijs. Waar ging dat echt over? Ik kon er echt niet van volgen!

Kan iemand het mij uitleggen?

Offline Coen

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2005, 09:50:27 »
Yvon voelde zich schuldig voor het vertrek van Gijs en luchtte haar hart bij Marc-Marie. Ze had Gijs namelijk verteld dat ze hem verdacht vond en misschien zelfs op hem had gestemd. Nu dacht Yvon dat Gijs daardoor weer haar verdacht als Mol, maar omdat ze het niet was, was zij verantwoordelijk voor zijn vertrek. Zoiets maakte ik er uit op.

Offline Jesse

• Forumlid
  • Pexing Express is te gek!
Sleutels in zand (opdracht)
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2005, 10:35:33 »
Gisteren was er de opdracht op het strand, waar in 70 vakjes 10 sleutels verstopt zaten. Toen ik vannacht de videoband zat te bekijken bedacht ik dat er best een patroon in zou kunnen zitten. Ik bedoel de manier waarop de sleutels in het zand verstopt zitten. Ik had even langzaam afgespeeld en snel opgekrabbeld hoe ze in het zand lagen. Denken jullie dat er een patroon in zit?? En wat zou het betekenen, het ziet er uit als VI. Ik ga nu nog een keer de video bekijken en de sleutels invullen in een raster van 70 vlakjes. Totzo  ::tandpastasmiley::

EDIT: Heb het nog eens bekeken maar de V zie ik er niet meer in ;D Wel de I nog...
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 10:54:05 door Jesse »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2005, 12:07:50 »
Als je naar de mogelijke molacties kijkt, zijn er slechts twee referentiepunten:

1. Het overleg nadat mijnenveger achter de rug was. (De mol wil zo goed mogelijk slapen met zo min mogelijk geld in de pot.)
2. Het overleg in de grot over wie er mee moesten gaan.

Aan de hand van die twee acties zouden Roeland en Marc-Marie als hoofdverdachte aangewezen kunnen worden.
Hoewel ook Lottie achteraf beweerde dat ze blij was met enig comfort. En als we toch bezig zijn, kunnen we ook Yvonne van de Hurk meenemen die er al eentje geopend had
(Victoria:"Moet je kijken, ze opent zomaar een ton!" Gijs:"Zit niet zo te schreeuwen!") ;D

Met de 2 punten ben ik het eens.  ::jaja:: maar het is wel lastig. Roelands mogelijke molacties werden wel erg uitgelicht. Daarbij denk ik dat de mol bij het overleg over de tonnen zich best weleens op de achtergrond heeft kunnen houden (de groep deed het mollenwerk zelf al). Maar ook Jim hoort bij de 'hoofdverdachten'. Hij wou iig de duurste openen. Daarnaast vond ik Yvonnes actie niet erg mollig. Ze opende de goedkoopste koffer + dat focusde de aandacht op haar.

Bij het overleg in de grot is ook weer lastig te zeggen. Uiteindelijk is iedereen gegaan. Was het risico niet te groot voor de mol om hier zijn kop boven het zand uit te steken en mensen te pushen om niet te gaan? (Alle 9 waren het wel van plan)

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
Re: Sleutels in zand (opdracht)
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2005, 13:08:29 »
Ik deed snel voor de grap even het alfabet in de zwarte hokjes en de eerste drie letters zijn dan
I S Y
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .