Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 44682 keer)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Sleutels in zand (opdracht)
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2005, 13:10:23 »
Lijkt me niet waarschijnlijk dat de sleutels ook echt op die plaatsen lagen. Meer gewoon om een leuk voorbeeld te maken..
Take a glorious bite out of the whole world

Offline highwaykind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2005, 13:12:30 »
Edit  - klopt niet, jij hebt maar 65 vakjes.. Even de tv erbij straks
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
Re: Aflevering 2
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2005, 13:34:05 »
1. Jim kruipt de grot in samen met Victoria en Yvon. Maar.. hij is echt veel eerder weer UIT de grot..!!! Hoe kan dit?
Montage. Hij kwam er net iets eerder uit (iedereen kwam er apart uit om objectief tasjes te kiezen) en dat hebben ze gewoon door elkaar gemonteerd. Neem ik aan.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2005, 14:25:36 »
maar goed ik denk dit, als angela het niet is verdenk ik roeland, wat marc-marie zei ik neem de tas van roeland niet die is erg licht

Dat is niet waar. Marc-Marie had al een tas van Roeland en wilde die van Sander niet omdat die te licht was. Daarom nam hij de tas van Gijs erbij.

Hier mijn bevindingen van deze aflevering:

Victoria: Keek heel apart in de camera toen ze de heli uitstapte. Wilde ze iets duidelijk maken soms?? Wilde perse in hoeken graven, zodat ze minder kans op sleutel hadden. Legde zij het spel verkeerd uit aan Gijs (metalen frisbees). Is nadrukkelijk aanwezig met de tonnen openen, schreeuwt, loopt weg alsof ze wil dat er ingegrepen wordt (zie dagboek Mol).

Marc-Marie: Helpt haast niet mee met graven, wil perse de duurste ton openen (zegt wel 4 of 5x: laten we sowieso de duurste openen!!), zegt meteen als Gijs 't niet redt in de grot: 'nee, jij redt het niet'. Weg geld...

Yvon: houdt zich afzijdig met het tonnenspel. Zegt dat ze de rugzak van Victoria echt niet zag liggen... verder niet veel verdachts gemerkt.

Isabelle: heeft niet echt een eigen mening, praat veel met anderen mee. Makkelijk om te doen als je mol bent. Verder weinig opgemerkt.

Roeland: vindt wel erg makkelijk de sleutel (zand zat los...) <-- vertrouwen winnen?? Wil veel tonnen openmaken en zorgt ervoor dat dat gebeurt. Weg geld uit de pot. Bij de grot vraagt hij meteen: 'oke, wie durft er NIET?' Makkelijk, zo krijg je weinig geld in de pot.

Yvonne: beheert de sleutels van de tonnen en wil meteen 1 ton openen zonder overleg. Wil erg lange tijd noemen (dacht te mogen douchen).

Sander: Zegt dat hij claustrofobisch is. Verder weinig verdachts gezien.

Jim: Roept bij de tonnen als eerste dat de duurste en goedkoopste ton open moet. Wordt niet gehoord, roept het nog eens en zegt dan: 'nouja, ze luisteren gewoon niet...' Ik moest gelijk aan het dagboek van de Mol denken, dat die wilde dat er op dat moment ingegrepen werd. Zegt ook claustrofobie te hebben.

Lottie: Wil veel geld uitgeven voor een goede nachtrust. Is ook gelukt. Zij neemt als enige de 2 rugtassen van 1 persoon mee (marc-marie).

Tot zover mijn bevindingen.  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 14:38:46 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2005, 15:18:41 »
Het maximale resultaat voor de mol is de groep veel geld te laten verdienen en vervolgens het ze weer allemaal uit te laten geven. Dan heeft de mol een comfortabele nachtrust en door zijn positieve inzet verdenkt de groep hem niet als mol en is er uiteindelijk toch geen geld verdient.
Uiteraard neemt de mol dan het risico dat de groep verstandig met het geld omgaat en een groot bedrag overhoudt. Dan heeft hij geen goede nachtrust en er blijft teveel geld in de pot over.

Tijdens het vinden van de sleutels wordt nauwelijks gelegenheid geboden om fundamenteel te saboteren. De akties van de mol, in positieve of negatieve zin, kunnen hooguit 1 sleutel, misschien 2 uitmaken. Er is vergelijkingsmateriaal tussen de drie groepjes, op het moment dat één groepje beduidend lager scoort dan de twee andere groepjes, zijn alle leden in dat éne groepje erg verdacht. Aan de andere kant een groepje dat er positief uitspringt geeft de leden van dat groepje krediet en maakt de mol dus beduidend minder verdacht.

Er zijn negen van de tien sleutels gevonden. Dit is een bijna maximale score. Dus ofwel heeft de mol het risico op sabotage genomen en heeft gefaald, dit is de incompetente mol.  ;D
Of de mol heeft gewoon meegewerkt en juist ingeschat (dat uiteraard ook bevordert) dat de groep vervolgens het geld in haar behoefte aan comfort weer grotendeels uitgeeft.

« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 15:26:09 door Castor_en_Pollux »

Offline Ambla

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2005, 15:31:27 »
Victoria: Wilde perse in hoeken graven, zodat ze minder kans op sleutel hadden.

Yvon: houdt zich afzijdig met het tonnenspel.

Dit is ook al eerder gezegd in dit topic: het is juist handig om in een hoek te beginnen met graven, met mijnenveger op de pc moet je ook altijd in een hoek beginnen. Als je ergens in het midden begint en je vindt een frisbee met bijv. een 1 of 2 dan moet je veel meer vlakken afgraven om de sleutels te ontdekken. Als je in een hoek een 1 of 2 vindt, hoef je maar 3 vlakken af te graven -> spaart tijd. Als je in een hoek geen frisbee vindt, dan kun je meteen die 3 vlakken overslaan. Het is hoe dan ook altijd de beste optie om in een hoek te beginnen. Speel het spel zelf maar eens op je pc!

Yvon hield zich idd erg op een afstand bij de tonnen. Twee opties:
- Ze is de mol: door apart te gaan staan geeft ze aan dat ze helemaal geen mollenstreken uit hoefde te halen, de kandidaten waren zelf al chaotisch genoeg.
- Ze is een goede kandidaat: door vanaf een afstandje de groep te observeren kon ze goed in de gaten houden wie zich verdacht gedraagt.

Yvonne vond ik ook verdacht weinig in beeld trouwens, houdt zich erg op de vlakte naar mijn idee.

::zwaai:: Ambla

P.S. 't was toch voor niemand echt een verrassing de Gijs eruit ging? Ik had hem niet eens op mijn mollenlijstje!
MSI : Mole Scene Investigation

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2005, 15:54:11 »
Dit is ook al eerder gezegd in dit topic: het is juist handig om in een hoek te beginnen met graven, met mijnenveger op de pc moet je ook altijd in een hoek beginnen. Als je ergens in het midden begint en je vindt een frisbee met bijv. een 1 of 2 dan moet je veel meer vlakken afgraven om de sleutels te ontdekken. Als je in een hoek een 1 of 2 vindt, hoef je maar 3 vlakken af te graven -> spaart tijd. Als je in een hoek geen frisbee vindt, dan kun je meteen die 3 vlakken overslaan. Het is hoe dan ook altijd de beste optie om in een hoek te beginnen. Speel het spel zelf maar eens op je pc
Eerlijk gezegd ben ik zo lui dat ik niet alle pag.'s lees... Wist niet van deze discussie af... snorry! Verder ben ik heel slecht in mijnenveger. Nooit iets van gesnapt, haha. Vandaar deze discussie mssn.  :-[

Yvon hield zich idd erg op een afstand bij de tonnen. Twee opties:
- Ze is de mol: door apart te gaan staan geeft ze aan dat ze helemaal geen mollenstreken uit hoefde te halen, de kandidaten waren zelf al chaotisch genoeg.
- Ze is een goede kandidaat: door vanaf een afstandje de groep te observeren kon ze goed in de gaten houden wie zich verdacht gedraagt.
Maar door haar gedrag is ze wel in het 'oog' gekomen van Jim, want hij vond dit weer verdacht gedrag. Ik hou haar in de gaten, ze is (nog) niet mijn mol...

::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline dingeling

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2005, 15:58:45 »
Wat ik wel vreemd vind is dat niemand in de rugzakken die ze meegenomen hebben na de grotopdracht heeft gekeken, of hebben we dat gewoon niet gezien. Ik weet dat ik in ieder geval meteen zou gaan zoeken naar dagboeken oid. Of hebben ze daar de kans niet voor gekregen?
Mollius esse quam videri

Offline Timon2004

• Forumlid
  • Sander is.... de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2005, 15:59:57 »
Wat mij erg opvalt is dat Jim (na 2.22min) net zo'n brilletje op heeft als de mol in het WieIsDeMol.com-logo! ::jaja::

8)<--

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2005, 16:00:53 »
Haha, nee Angela is niet De Mol. ;)
Als je dat niet zomaar aanneemt kan ik harde bewijzen geven:
Op de eerste test scoren ze 34 % goede antwoorden. Er staan geen enkele antwoorden bij de vragenlijst over Angela (behalve dat ze een vrouw zou zijn ofzo). Dus als angela de mol was zouden ze een veel lagere score dan 34 % hebben, want je kan gewoon geen antwoorden betreffende Angela invullen.

Zo.
::rofl:: Dat is pas een goed bewijs Robbie! ;) ::ok::

Afl 2... ik vond Victoria nogal chagerijnig, btje jammer :-\\. Natuurlijk is het erg vervelend om een tas kwijt te zijn, maar dat hadden de anderen toch niet expres gedaan!

Leuke opdracht dat sleutels graven, zorgt gegarandeerd voor verhitte discussies! ;D

Verder veel grappige momenten! ::ok::

Offline Timon2004

• Forumlid
  • Sander is.... de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2005, 16:16:28 »
Wat me nu opvalt.. na ongeveer 14.30min:

Yvonne zegt: "Er werd op dat moment zo gegild en geschreeuwd en er werd geen beslissing genomen, toen dacht ik, dit is een goed chaotisch moment om een toL open te maken!" En daarna maakte ze zomaar een ton open..

Ik het paar keer geluisterd en ze zegt echt toL ipv toN!
Tol=Mol :P

Update: Ze WIL een ton openmakenn.. maar doet dat geloof ik toch niet.. maar toch is het verdacht..:P

Update 2:
Jim zegt dat hij niet zo veel heeft om zich zorgen over te maken! Als kandidaat lijkt me dat juist wel, je let overal op enz..(22.18)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 16:26:46 door Timon2004 »

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2005, 16:23:14 »
Update: Ze WIL een ton openmakenn.. maar doet dat geloof ik toch niet.. maar toch is het verdacht..:P

imho deed ze dit omdat er geen beslissengen genomen werden en iedereen door elkaar heen kakelde. zo'n actie om dan maar zelf de beslissing te nemen en een ton open te maken creert nieuwe kansen om op een normale manier te overleggen  ::jaja::

Offline Timon2004

• Forumlid
  • Sander is.... de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2005, 18:15:49 »
Hoho geen toN maar een toL... :::P::

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2005, 18:46:13 »
Ik vond aflevering 2 veel beter dan aflevering 1 gelukkig. ::jaja::
Veel meer spanning en leuke opdrachten, al zijn er voor mij nu meer potentiële mollen bijgekomen dan afgegaan. ::) Sander daar twijfel ik nu een beetje over.. Lottie is mijn tweede mol denk ik, beetje onopvallend en toch niet zo naief/verlegen als je zou denken. Ik denk dat ze het allemaal veel beter begrijpt dan ze voor doet komen. ::jaja:: Jim, Yvon, Yvonne en Marc-Marie zijn het niet denk ik.. Jim is te op zich zelf en tsja.. vrouwelijke intuitie :P Yvon lijkt te veel op Elise en observeert te opvallend vond ik iig uit de tweede aflevering.  Yvonne, lijkt zich erg op de achtergrond te houden.. weer te onopvallend voor de mol ofzo. En Marc-Marie doet wel zijn best om te verdacht, daardoor niet verdacht en daardoor weer wel verdacht over te komen maar geloof er niks van.

Dat fragment van de 9 mollen wat Jim zei en de mol in zijn dagboek vermelde viel me ook gelijk op. Beetje te duidelijk denk ik. Ik had niet verwacht dat Gijs eruit zou gaan, omdat.. tsja had ik gewoon niet van hem verwacht zegmaar. Ook al was hij absoluut geen mol voor mij. Iig, betere aflev dan vorige keer,, viel me mee en iig was't redelijk serieus. ::ok::

Victoria: Keek heel apart in de camera toen ze de heli uitstapte. Wilde ze iets duidelijk maken soms??
Volgens mij wou ze gewoon 'spelen' met de camera.. btje camerageil oid.
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Whacko

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2005, 19:55:14 »
Wat ik eigenlijk het verdachtste vond in deze aflevering was dat het 3e groepje razendsnel nog bijna alle andere sleutels uit het zand haalde, terwijl ze toch zeer foutieve instructies hadden gekregen.

Nou.. het spel ging niet op tijd voor zover ik weet. Ze hadden gewoon 10 beurten om te graven PLUS een extra beurt per opgegraven sleutel. Zijn dus 19 Beurten in totaal.

De laatste groep die aan de beurt is kan al die beurten opmaken. Ik vind het toch netjes dat ze 9 van de 10 sleutels gevonden hebben uiteindelijk. Persoonlijk denk ik dan nog dat de mol dus niet in het laatste groepje zat anders hadden ze wel minder sleutels gehad. (sleutels zijn immers 1000 EURO waard). Tenzij de mol natuurlijk wel redelijk comfortabel wil slapen :).

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2005, 19:56:09 »
Edit  - klopt niet, jij hebt maar 65 vakjes.. Even de tv erbij straks
Klopt, er mist een lege rij links van de drie sleutels boven elkaar...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2005, 20:00:14 »
Nou.. het spel ging niet op tijd voor zover ik weet. Ze hadden gewoon 10 beurten om te graven PLUS een extra beurt per opgegraven sleutel. Zijn dus 19 Beurten in totaal.
Klopt, dus 19 van de 70 (=27%) van de vakken open mogen maken en dan toch 90% van de sleutels vinden. Wel is het natuurlijk zo dat de eerste hoek die ze openden geen frisbee bezat, dus gelijk al in één beurt nog 3 vakken afgeschreven!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2005, 20:02:15 »
en tóch vind ik het veel, 9 van de 10 sleutels vinden. Bij de uitleg had ik zoiets van 'hmm dat wordt niet comfortabel kamperen vannacht, jullie vinden er niet één in zoveel vakken'..maar goed, ik heb mijnenveger ook nooit gesnapt  :-\\

Offline MaRLieS1976

• Forumlid
  • MoLJaGeR
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2005, 20:37:28 »
Ik vond aflevering 2 veel beter dan aflevering 1 gelukkig.

Ik ook!!!!!

Dat fragment van de 9 mollen wat Jim zei en de mol in zijn dagboek vermelde viel me ook gelijk op.

Dit kan natuurlijk ook gemanipuleerd zijn door de redactie, veel misleiding
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2005, 20:59:53 »

Dat fragment van de 9 mollen wat Jim zei en de mol in zijn dagboek vermelde viel me ook gelijk op. Beetje te duidelijk denk ik.

ze zullen wel onterecht iemand anders verdacht maken met die dagboeken
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!