Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 44635 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #120 Gepost op: 25-01-2005, 13:57:37 »
Weet iemand wanneer er wat opengemaakt is? Volgens mij komt het niet heel duidelijk naar voren in de aflevering, maar hier ligt zeker een kans voor de mol om meer geld te verspelen denk ik! Iemand anders hier nog een idee over?

Dit werd er achtereenvolgens gevonden in de tonnen met 't nummer van de ton erachter als dat bekend is:

1. eten en bier (ton 7)
2. slaapzakken (ton 5)
3. tenten (ton 2)
4. ?
5. gasstel
6. tenten
7. bekertjes (ton 9)
8. toilletpapier

Al vrij snel werden de slaapzakken en tenten dus gevonden.  :-\\

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 25-01-2005, 14:07:28 »
Thanx Han voor je snelle reactie!! :D

Inderdaad bij de 2de en 3de keuze zijn een deel van de tenten en alle slaapzakken gevonden. Maar toch zijn er daarna nog twee tonnen open gegaan voordat de andere tenten gevonden werden... Alleen hebben we hier niet zo heel veel aan als we niet weten wie er aangestuurd heeft op die twee tonnen die daartussen dus geopend zijn :-\\
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #122 Gepost op: 25-01-2005, 14:24:45 »
Voor het vinden van de Mol hebben we hier niet veel aan, maar ik zag net een elfde kandidaat eventjes in beeld (misschien is Frans van Deursen als verstekeling meegegaan?). Je ziet 'm tijdens het openmaken van de tonnen op het moment dat Sander zijn uitspraak doet 'jongens zullen we nu gewoon stoppen'. Wel goed kijken, hij rent zo uit beeld als ie ziet dat er een camera voor zijn neus staat. ;D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 25-01-2005, 14:29:11 »
Thanx Han voor je snelle reactie!! :D

Inderdaad bij de 2de en 3de keuze zijn een deel van de tenten en alle slaapzakken gevonden. Maar toch zijn er daarna nog twee tonnen open gegaan voordat de andere tenten gevonden werden... Alleen hebben we hier niet zo heel veel aan als we niet weten wie er aangestuurd heeft op die twee tonnen die daartussen dus geopend zijn :-\\

't verbaast mij vooral dat die laatste 2 tonnen met bekertjes en toilletpapier nog geopend zijn. Na 6 tonnen te hebben geopend hadden ze toch eik al alles wat ze nodig hadden? Tenten, slaapzakken, vuur, eten en drinken. Dus ik denk dat vooral interessant is wie er op aangestuurd heeft dat er toen nóg 2 tonnen werden geopend. Dat zou wel 'ns 'n mollenstreek kunnen zijn geweest. Helaas wordt niet echt duidelijk wie er op aanstuurde.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 25-01-2005, 14:30:59 door Han13 »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #124 Gepost op: 25-01-2005, 15:05:32 »
Je hoopt door dit forum te bezoeken, dat je bepaalde kandidaten kunt afstrepen, maar de 3 die ik al had afgestreept, heb ik er nu weer bijgezet.  :-\\

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #125 Gepost op: 25-01-2005, 15:25:09 »
Dus ik denk dat vooral interessant is wie er op aangestuurd heeft dat er toen nóg 2 tonnen werden geopend. Dat zou wel 'ns 'n mollenstreek kunnen zijn geweest. Helaas wordt niet echt duidelijk wie er op aanstuurde.  :-\\

Isabelle wilde de ton met toiletpapier openen. Dit hoor je Yvonne van den Hurk zeggen nadat de ton geopend wordt. Zie mijn bericht in het Isabelle is (niet) de Mol topic:

Citaat
Maar het belanrijkste is dit: wanneer de ton met wc papier wordt geopend roept Isabelle lachend: "Toilet papier!!". Vervolgens horen we Yvonne op de achtergrond: "wie heeft die uitgekozen.. Isabel..."
:)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 25-01-2005, 15:34:14 »
Eindelijk 'ns iets verdachts aan Isabelle! Dat is heel interessant. Maar wie die ton met bekertjes wilden openen werd niet duidelijk he? Ik denk dat dit vooral heel subtiel gepusht is door de mol mocht hij/zij er iets mee te doen heeft gehad. Zo overdreven als Roeland nóg meer tonnen willen openen, zal de mol 't denk ik niet doen. Zou dan ook verklaren waarom niet echt duidelijk wordt wie bij 't openen van deze twee laatste tonnen 'n aandeel heeft gehad.  :-\\

Maar Isabelle gaan we ook in de gaten houden.  ::ok::

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #127 Gepost op: 26-01-2005, 01:12:38 »
1 klein opvallend dingetje, of nee eigenlijk 2.

Als Gijs de test invult zie je op het scherm vraag 1.

'wat was het hotelkamernummer van de mol in Adelaide?'

De kamernummers zijn gelegen op de 6e (5x), 7e (1x), 8e (1x) en 9e (2x) verdieping. De meest opvallende vond ik echter nummer 212. Lijkt wel erg op '2 voor 12' toch?
Wie sliep daar?

2e puntje zijn de geluidjes in de aflevering waar hier een paar pagina's terug over werd gesproken, ik heb ze ook gehoord en vraag me af wat het betekent. Tijdens de intro van Isabelle zijn echter ook vreemde geluidjes te horen die er tijdens aflevering 1 bij hetzelfde stukje film niet in zaten.
Lijkt op een paar korte salvo's computerschietgeluidjes of met een beetje fantasie het geluid van hard ijs op een sloot als je eroverheen schaatst.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #128 Gepost op: 26-01-2005, 01:19:50 »
Zoals ook in de hints gepost: Niet alleen bij isabelle is dat het geval ;)

Bij Yvon zijn juichgeluiden te horen, bij Jim hoor je heel zachtjes 'vuur gemaakt', bij marc-Marie 'nog een keer' , bij Roeland weet ik het niet zeker - lijkt wel ook een zacht geluid te zijn toegevoegd
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #129 Gepost op: 26-01-2005, 01:20:37 »
1 klein opvallend dingetje, of nee eigenlijk 2.

Als Gijs de test invult zie je op het scherm vraag 1.

'wat was het hotelkamernummer van de mol in Adelaide?'

De kamernummers zijn gelegen op de 6e (5x), 7e (1x), 8e (1x) en 9e (2x) verdieping. De meest opvallende vond ik echter nummer 212. Lijkt wel erg op '2 voor 12' toch?
Wie sliep daar?

Ja, maak me helemaal gek...Op de off. site staat dat Marc- Marie twee voor twaalf zou kunnen winnen  ::rofl::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #130 Gepost op: 26-01-2005, 01:26:36 »
Ja, maak me helemaal gek...Op de off. site staat dat Marc- Marie twee voor twaalf zou kunnen winnen  ::rofl::

Wilde je niet gek maken hoor maar dat is idd wel precies wat ik bedoelde.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #131 Gepost op: 26-01-2005, 01:28:46 »
Zoals ook in de hints gepost: Niet alleen bij isabelle is dat het geval ;)

'k-weet dat ik hetzelfde voor 2e keer poste maar had net dit topic eindelijk uitgelezen en heb het er maar bijgezet, had beter gelijk hier thuisgehoord maar kan bij allebei denk ik.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #132 Gepost op: 26-01-2005, 01:30:44 »
Wilde je niet gek maken hoor maar dat is idd wel precies wat ik bedoelde.

Vandaar ook mijn  ::rofl::
Ik dacht even dat ik de enige was die dit had gelezen...
 ::ok::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 27-01-2005, 10:55:22 »
De mol is bekend met de opdrachten en weet steeds wat er gaat gebeuren. Hij/zij weet dat na de grotopdracht rugzakken gekozen moeten worden. (ECHTER: hij weet pas zeker wie er wel en niet meegaan in de grot zelf en hoeveel rugzakken er niet gekozen gaan worden; in dit geval 2). Ieder moet kiezen:

- van twee verschillende kandidaten 1 rugzak
- van een kandidaat 2 rugzakken

Beslist geen rugzak van jezelf.

Hier is het voor de mol beter om zo ongeveer als laatste te gaan, de mol kan dan overzien van wie er allemaal al rugzak(en) meegenomen is/zijn. Hij kan hier op de juiste manier mee omgaan. ( is het belangrijk als iemand niets meer bij zich heeft of juist wel of krijgt diegene later toch nog rugzakken terug).

Als er meerdere niet gekropen zouden hebben, dan zou het in ieder geval al moeilijker zijn geweest.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #134 Gepost op: 27-01-2005, 18:48:34 »
Ik plaats het maar even in dit topic: de antwoorden van Gijs op de vragen die hem gesteld zijn door mollenvangers zijn nu te lezen op www.wiesdemol.nl en er zit een hoop interessante info bij! :)

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 27-01-2005, 19:13:02 »
Waar staan die antwoorden dan? Ik zal wel blind (als een mol....) zijn, maar kan ze niet vinden....
Uw betrouwbare tipgever!

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 27-01-2005, 19:21:23 »
Oops sorry, heb ze al.... ::schaam::
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 27-01-2005, 19:36:55 »
Je hoopt door dit forum te bezoeken, dat je bepaalde kandidaten kunt afstrepen, maar de 3 die ik al had afgestreept, heb ik er nu weer bijgezet.  :-\\

haha tsjaa das vervelend

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 27-01-2005, 20:04:41 »
Ik plaats het maar even in dit topic: de antwoorden van Gijs op de vragen die hem gesteld zijn door mollenvangers zijn nu te lezen op www.wiesdemol.nl en er zit een hoop interessante info bij! :)

Onder welk kopje op die site? (hints/dagboeken  ??? )
Ik kan het even niet vinden.
bvd.

Offline mariejopie

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 27-01-2005, 20:05:57 »
ga naar home..daar kun je het vinden:)
Mol: Lottie Hellingman, Winnaar: Yvon Jaspers, Verliezer: Marc- Marie Huijbregts