Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 44657 keer)

Offline MelanieV

• Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #140 Gepost op: 27-01-2005, 20:11:07 »
zo, dit is makkelijker..

VRAGEN AAN GIJS, DE AFVALLER VAN DE TWEEDE AFLEVERING VAN ‘WIE IS DE MOL?'

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *    

Hoe lang heb je nog last gehad van je knie?
Ik heb zeker tot twee maanden na mijn val last gehad van mijn knie.

Gijs! Was het je opzet om te struikelen? Of wilde je iets minder pijnlijk struikelen? Of was het gewoon een ongelukje?
Ik deed het zeker niet met opzet. Ik wilde het spel heel graag spelen en het was echt een ongeluk. Het zag er alleen minder erg uit dan het was. Er lag een groot stuk steen van een meter bij vijftig cm verscholen onder het zand en die steen had een zandkleur en daar struikelde ik over. Ik kwam precies op een hoek van die steen terecht.

Als je te lang met zo'n knie blijft zitten, dan zwelt ie op. Je moet blijven bewegen. Dat heb ik dus niet gedaan en ik zat 's avonds bij het kampvuur toen het vreselijk pijn begon te doen en toen moest er zelfs een dokter bijkomen. Ik heb er trouwens wel een litteken aan over gehouden.

Wie was degene die de doorslag gaf aan het getal onder de tien?
Het was Roeland die de doorslag gaf.

Heej Gijs! Wie vind jij de verdachtste kandidaat nadat je zelf de eerste 2 afleveringen hebt gezien?
Ik vind Sander heel erg verdacht nu ik twee afleveringen heb gezien. Hij laat teveel merken dat hij heel fanatiek het spel speelt. Ik vind Marc-Marie ook verdacht. Maar dat is hij altijd. Ha.

Offline MelanieV

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 27-01-2005, 20:12:16 »
Hoi Gijs, welke fout heb jij gemaakt dat je er nu al uit ligt?
De fout die ik gemaakt heb is dat ik mijn kansen niet gespreid heb. En dat ik 1 belangrijk ding over het hoofd heb gezien…

Kleine vraag, weet jij misschien van wie Yvonne v. d. Hurk de tas meenam?
Ik heb geen idee van wie Yvonne de tas meenam, want daar was ik niet bij. En toen ze aankwam bij de rest, toen lette ik niet op.

Heb je de instructies over het sleutelspel van Victoria goed doorgekregen?
Nee, ik heb absoluut de spelregels niet goed doorgekregen van Victoria. Ik denk dat zij niet goed een spel kan uitleggen. Ze had het echt over een ijzeren schijf (frisbee)!

Was het leuk in Australië? Maar met de 1ste opdracht moesten jullie die tonnen openmaken. En in 1 van die tonnen zat bier en brood, maar dat bier was van het merk Victoria zou dat een tip zijn? Hoe is ‘t met je knie, alweer beter?
Ja, het was heel leuk in Australië. (en met m'n knie gaat het beter dank je) Dat biermerk is VB (Victoria Bitter) en dat is een van de grootste biermerken van Australië. Of dat een tip is? Geen idee.

Gijs, ik heb een vraag voor je, Yvonne van Het Klokhuis dacht dat jij de mol was maar ik zelf denk dat zij de mol is want zij vroeg ook als eerste om de geldkist bij te houden en houdt zich erg rustig tegenover iedereen. Hoe denk jij erover?
Ach, Yvon is een heel rustig meisje. Dat zij de pot bijhield, daar was ik het niet mee eens. Eigenlijk zou Angela de pot moeten bijhouden, want niemand is te vertrouwen met het geld, want iedereen is een potentiële mol.

Heej Gijs, met wie ging jij het meeste om in Australië?
Ik ging het meest om met Sander.

Heb je al vaker met dit programma mee willen doen zoja waarom dan en zo nee waarom doe je dan nu wel mee? Liefs een wie is de mol fan.
Ik heb altijd al mee willen doen omdat ik altijd dacht dat kandidaten een afspraak met elkaar maakten over ……eeeeh…. alles eigenlijk. Nu heb ik zelf gemerkt dat tussen kandidaten geen afspraken worden gemaakt. Angela zegt vaak “niets is wat het lijkt” en zo maakt IdtV dit programma ook ;)

Offline MelanieV

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 27-01-2005, 20:13:10 »
Hoe vond je het gefluit van de vogels op Australië? Fluiten ze de hele tijd hetzelfde irritante deuntje?
Dat vogeltje was ongelooflijk irritant en ja, ze floten steeds hetzelfde irritante deuntje.

Wat vond je het mooist van het eiland in de korte tijd dat je er bent geweest?
Het mooiste was de ongelooflijke hoeveelheid kangoeroes en walabi's. En het rook er heel erg schoon.

Veel molfanaten waren huiverig voor het Bekende Nederlanders-effect, we hebben allemaal kunnen zien hoe het met Bobo's in the Bush is vergaan. Hoe was het om met je medekandidaten om te gaan?
Ik denk dat Wie is de mol juist heel erg geschikt is voor BN-ers. Je gaat toch anders tegen deze mensen aankijken. Ze laten een heel andere kant van zichzelf zien en dat is tot nu toe erg leuk vind ik.

Weet jij waarom Angela dit jaar NIET op de hoogte was van de identiteit van de mol?
Angela wilde het dit jaar niet weten. Ze wilde zelf meespelen.

Wie hebben op het strand 's avonds bij elkaar in groepjes met elkaar gepraat?
Er waren 2 groepen: Sander, Victoria, Yvonne en Isabelle geloof ik. En: Roeland, Jim, Marc-Marie, Yvon, Lottie en ikzelf.

Wat is nu het grote verschil tussen Wie is de Mol meemaken in het echt, en het terugzien op TV?
Het grote verschil is dat ik nu zie wat de mensen in de biecht verteld hebben. En dan krijg je toch een ander beeld van de mensen en situaties. Ik vind het heel leuk om terug te zien, want het was een heel leuke tijd.

Heb jij echt de test het slechtst gemaakt of is er in overleg met jou besloten je te laten gaan omdat je met die knie een handicap hebt/bent waardoor het spel niet goed meer gespeeld kon worden? Graag een eerlijk antwoord!
Ik heb de test het slechtst gemaakt en er is niks met mij overlegd. Ik baalde van mijn knie. Met zo'n knie kwam het mij eigenlijk wel goed uit dat ik eruit lag.

Hoe voelt het om een rood licht te krijgen?
Dan moet ik stoppen…

Heb jij van anderen gehoord wie zij verdenken?
Iedereen verdenkt iedereen, dus er is geen touw aan vast te knopen.

Offline MelanieV

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 27-01-2005, 20:14:04 »
Waarom maakten jullie zoveel tonnen open als jullie toch al tenten eten en slaapzakken hadden?
Het zag er naar uit dat het zou gaan regenen, dus we wilden zoveel mogelijk tenten en slaapzakken. Er waren een paar mensen die heel graag een bedje wilden hebben. En je weet: iedereen die een bedje wil hebben, moet je nooit vertrouwen…

Gijs, wie stelde het telkens voor om zoveel mogelijk tonnen open te maken?
Iedereen wilde dat, behalve ik

Yvon Jaspers wordt door enkelen als een gesloten persoon bestempeld, praat niet veel met anderen. Met jou heeft ze redelijk openlijk gesproken. Hoe hoog is jouw verdenking op haar?
Als Yvon het is, dan kan ze mensen wel heel erg in de maling nemen.

Als je in een groep bent waarvan je weet dat er een mol zit, reageer je dan anders op de anderen. Merk je dat anderen ook anders op je zullen reageren of in de gaten zal houden?
Iedereen kijkt toch met een schuin oog naar je. Je gaat op een andere manier naar mensen kijken ja. Als iemand iets per ongeluk verkeerd doet, dan is dat meteen verdacht.

Weet jij of heb je een idee of je een mollenstreek heb gezien en zoja welke?
Als je goed kijkt, dan zie je dat bijna iedereen wel iets gedaan heeft, wat een mollenstreek zou kunnen zijn. Dat moet je allemaal heel goed bijhouden en dan gaan strepen. En dan met alle aanwijzingen op radio en tv zou je een goed beeld moeten kunnen krijgen van wie de mol is. Nu is het nog bijna niet te zeggen, denk ik.

Welke deelnemers gedroegen zich het minst opvallend en welke leken het meest competitief ingesteld?
Sander is heel competitief. Ik trouwens ook. Marc-Marie wil ook heel erg graag winnen, maar zou ook heel goed de mol kunnen zijn. Victoria is ook heel competitief. Ze schrijft alles in haar notitieboekje in het Russisch op! Lottie en Yvon zijn heel rustig. Yvonne is een heel goede actrice en Roeland ook dus ja... Isabelle, daar krijg ik geen hoogte van. En Jim….is gewoon Jim.

Wat vond je ervan dat andere kandidaten je als mol zagen?
Ik ben geen acteur, dus ben er nooit mee bezig geweest hoe mensen mij zouden zien.

Wanneer je terugdenkt aan het geld uitgeven voor het openen van de tonnen, welke uitspraken en gedrag kun je herinneren van Yvonne vd Hurk en Roeland?
Yvonne en Roeland wilden alletwee alles openmaken.

Hoe groot schat je de kans in dat Jim de mol is?
De kans dat Jim de mol is, is niet zo heel groot, denk ik.

Gijs wie heeft jou geen gedag gezegd?
Iedereen heeft mij gedag gezegd. Isabelle heeft zelfs haar excuses aangeboden voor het feit dat ze me zo opfokte bij die strandopdracht. En dat ik daardoor over die steen viel.

Is het moeilijk al die opdrachten?
Al die opdrachten? Ik heb er maar 1 gedaan, dat was het liegspel. En dat heb ik goed gedaan. Dus ik vind het niet zo moeilijk nee.

Was het jouw tactiek om zo opvallend mogelijk te zijn en net te doen als of je de mol was?
Ik heb helemaal niet het gevoel dat zo opvallend was. En ik deed helemaal niet alsof ik de mol was, vind ik.

Wij zijn erg benieuwd op wie jij gestemd hebt toen je afviel.
Als het niet op tv te zien is geweest, dan ga ik het ook niet vertellen.

Offline Firefoot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #144 Gepost op: 27-01-2005, 20:34:24 »
Erg leuk die vragen! ::ok::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Z-Man

• Forumlid
  • De Mol Is Wonderful
« Reactie #145 Gepost op: 27-01-2005, 23:36:49 »
Hij heeft mijn vraag beantwoord!!  ::rofl:: ::rofl::

Bedankt Gijs!!

P.S. mijn vraag was:

Hoe vond je het gefluit van de vogels op Australië? Fluiten ze de hele tijd hetzelfde irritante deuntje?
Dat vogeltje was ongelooflijk irritant en ja, ze floten steeds hetzelfde irritante deuntje

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 27-01-2005, 23:46:15 »
Haha, ik wou nog posten wie die vraag gesteld had. Lachen!

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #147 Gepost op: 28-01-2005, 00:04:17 »
Nu ben ik heel nieuwsgierig op wie Gijs heeft gestemt...Na tig keer terugkijken en zijn uitspraken over verdenkingen en verbonden aangaan, ben ik gaan afstrepen..

Er blijven bij mij nu een paar mensen over...Ik denk vermoed dat hij op Yvonne van de Hurk, Roeland of Lottie heeft gestemd.
Ik vermoed dat hij op Yvonne heeft gestemd, omdat hij haar al steeds verdacht vond...Maar niets is zeker in dit spel :-X

Wat hij over Jim zegt/mag schrijven vind ik ook opvallend, misschien wil de crew deze vraag om extra aandacht schenken om zo de aandacht van Jim af te leiden...

Zo ook dat hij Sander verdenkt...Dit om ons te doen geleoven dat Sander de mol is...Waar ze overduidelijk mee bezig zijn om hem de fanatieke kandidaat te laten lijken. Dit klinkt dan misschien weer krom, maar ze kennen de "doortastendheid" van de molhunters  ;)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 28-01-2005, 03:24:04 »
Ik blijf met een sleutelvraag zitten:

Van de site van ErikT hetvolgende:

Citaat
De tonnen in beeld met de waarde: 1: 750 euro, 2: 3000, 3: 500, 4: 2000, 5: 250, 6: 1000, 7: 250, 8: 500, 9: 1000, en 10: 750. Er zat dus totaal 10.000 euro in de tonnen, precies evenveel als met het vinden van de sleutels was te verdienen. Als de kandidaten precies één sleutel overhielden dan is een ton van 750 euro en de ton van 2000 euro gesloten gelaten.

Van de NL-site, de gevonden sleutels passen op de tonnen (en hebben ook nummers te zien in de uitzending).
Ook Angela zegt (wanneer ze de genummerde sleutels geeft): "dit zijn de tonnen die jullie mogen openmaken".

Uiteindelijk blijft er 1 sleutel over en 1750 euro.
Er blijven 2 tonnen staan, 1 van 750 euro en 1 van 2000 euro, kan iemand zeggen welke ton ze nog open hadden kunnen maken met betreffende sleutel?

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #149 Gepost op: 28-01-2005, 04:21:29 »
Ik heb in een aantal topics al iets gelezen over de introfilmpjes van Roeland en Jim en daarbij de vraag of het intro filmpje van Gijs wel letterlijk te zien was in de aflevering.

Kennelijk behalve die van Victoria volgende week..? Als we het volgende week filmpje mogen geloven althans. Zo ziet het er in eerste instantie wel uit namelijk.

Bovendien vind ik het vreemd dat de makers dit fragment in die preview laten terugkomen, dat suggereert toch wel vrij sterk dat ze eruit gaat, waarom zouden ze dat doen?

Misschien achterdochtig maar ik vind het een beetje vreemd, als makers wil je toch zo lang mogelijk een verrassing houden wie eruit gaat, en niet het juist suggereren?

Ikzelf zou het niet zo vreselijk erg vinden als ze zou gaan hoor ::tandpastasmiley::  Maar het lijkt me vreemd, vooral gezien de overige filmpjes tot nu toe allemaal niet uit de serie komen.

Moet even terugdenken aan george maar goed lijkt wel vreemd dat ze weer dat trucje zouden uithalen..? (ook weer een dwaalspoor?)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 28-01-2005, 04:26:10 »
Uiteindelijk blijft er 1 sleutel over en 1750 euro.
Er blijven 2 tonnen staan, 1 van 750 euro en 1 van 2000 euro, kan iemand zeggen welke ton ze nog open hadden kunnen maken met betreffende sleutel?

Weet niet goed of ik je vraag goed begrijp eerlijk gezegd?

Ze hebben 1750 euro en er zijn twee tonnen, 1 van 750 euro en 1 van 2000 ? (weet even niet meer uit mijn hoofd)

Dan hadden ze toch die van 750 kunnen openen? (klopt precies, 1000 plus 1000 van de missende sleutel is 2000 euro).

Dat was wrsch die ton waar de fameuze matjes van Victoria inzaten, en dus miss die gitaar en whiskey in die 2000 euro ton.

Vraag me idd af of daar een hint in zit. Las ergens op het internet dat er een Country en western artiest (bassist geloof ik?) was die Jim Hanson heet (Hanson Bay).

Maar goed, kan natuurlijk op zeer veel manieren uit te leggen zijn die gitaar en whiskey ::jaja::  (alweer een bottle trouwens..)

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 28-01-2005, 04:31:28 »
Nope het was een fles Grants.

Hmmm.. dit worden miss wel erg opvallende hints ook  ::ohno::
hoewel ik het merk whiskey niet had bekeken hoor ;D en sja vorig jaar zetten ze elise ook op een paard omdat ze de Ruiter heette maar ja god dit jaar zijn de achternamen wel erg bekend he  :-\\

Eerst Grote street en nu weer dit.

Je zou bijna gaan denken dat ze Jim verdacht gaan maken omdat hij erg ver gaat komen in de serie :o :o

Mja misschien vliegt ie er morgen wel uit ;D

Edit: indien Jim een kandidaat is lijkt het onwaarschijnlijk dat ze dit in afl twee al zouden weten , en er die hint in zouden stoppen.
Dan zouden dus willekeurige hints erin moeten zijn gestopt (Victoria bier, fles Grand etc) waarvan dan alleen die stukjes overblijven na snijwerk die die kandidaten die het verst komen verdacht maken

Dus
1. hetzij stom toeval of grapje van de regie (betekent niks)
2. hetzij hint naar de mol
3. hetzij dwaalspoor vwb de kandidaten die mogelijk ver komen
« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 06:43:08 door Lorelei »

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
De verdwenen piercing
« Reactie #152 Gepost op: 28-01-2005, 08:48:15 »
Zonet iets zeer raar gemerkt.
Als je naar de "fotovlucht" van aflevering 2 bij de laatste foto's kijkt, dan blijkt één van de vragen te zijn:
"10. Heeft de Mol ooit een piercing gahd".

Ik denk dat deze informatie van enorme waarde is omdat:
  • Deze info waarschijnlijk ergens op de informatieborden van de kandi's was te lezen tijdens de eerste bijeenkomst
  • Van personen die geen piercing hebben gehad er waarschijnlijk nooit wordt over gesproken
  • De Mol meer dan waarschijnlijk nu geen piercing meer heeft

Men zou deze vraag namelijk nooit stellen indien de Mol nooit een piercing heeft gehad. Ik ben er 99% van overtuigd dat het antwoord op deze vraag sowiso "JA" is.
We kunnen er imho (alhoewel 99% !!) wel van uitgaan dat de Mol ooit een piercing heeft gehad en deze nu niet meer heeft.

Laten we (wat mij betreft althans) goed opletten en de kandi's die momenteel wel een piercing hebben afschrijven.

Heeft er iemenad historische foto's van de kandi's om na te gaan wie ooit een piercing heeft gehad, welke we nu niet meer kunnen terugvinden, of die op latere foto's waren verdwenen.

Heeft iemand iets gemerkt omtrent piercings op de off. site in de beschrijving van de kandi's ?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Zillionaire

• Forumlid
Re: De verdwenen piercing
« Reactie #153 Gepost op: 28-01-2005, 08:57:57 »
Makkie,

Isabelle.

Met je 99% ben ik het niet eens. Iedere vraag zou daarmee op de mol duiden, en dat is dus niet zo.
Carpe Diem

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #154 Gepost op: 28-01-2005, 09:41:34 »
Lijkt me wat simplistisch gedacht Gotcha. Als je op dit moment nog een piercing hebt, dan heb je dus ook ooit een piercing gehad. (Want die heb je nog steeds). Je kunt dus niet zomaar iedereen met piercing afschrijven.

Verder lijkt het me een beetje onzinnige vraag, als het antwoord voor wat betreft de mol zowiezo "ja" moet zijn. Dan hoeven ze de vraag ook niet meer te stellen, dan wordt het meer een aanwijzing. Daar geloof ik niet in.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #155 Gepost op: 28-01-2005, 09:49:37 »
Citaat
Men zou deze vraag namelijk nooit stellen indien de Mol nooit een piercing heeft gehad

En waarom niet? ???

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #156 Gepost op: 28-01-2005, 11:35:48 »
Nog even een verduidelijking: Zou men de vraag stellen "heeft de Mol ooit een piercing gehad" indien dit niet het geval was ?
Ik denk het niet. Denken jullie dat op de info-kaartjes van de kandi's wordt gezet "Heeft nooit een piercing gehad" ?
No way. Er zal gestaan hebben "Heeft ooit een piercing gehad".
Ik vermoed dat dit op de info kaartjes was vermeld of dat de kandi's er onder elkaar hebben over gepraat waar de crew aanwezig was en dat men zo op die vraag is gekomen.

Ik ben praktsich zeker dat de Mol dus ooit een piercing heeft gehad en deze bovendien niet meer heeft.

Als kandi heb ik dus al Isabelle aangereikt gekregen.
Kan dit bevestigd worden met harde feiten aub ? (foto's voor-met-piercing en na-zonder-piercing bv)
Zijn er nog kandi's in deze situatie ?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 28-01-2005, 11:50:34 »
Van de NL-site, de gevonden sleutels passen op de tonnen (en hebben ook nummers te zien in de uitzending).
Ook Angela zegt (wanneer ze de genummerde sleutels geeft): "dit zijn de tonnen die jullie mogen openmaken".

Dus het maakte toch wel uit welke sleutels er gevonden werden! Daarmee vind ik groepje 3 nog verdachter worden dan ik ze al vond. De mol ziet in 1 oogopslag welke vakjes nog niet gedaan zijn, weet natuurlijk feilloos waar in ieder geval de 3000 euro sleutel zit verborgen en zal toch zorgen dat die hoe dan ook bovenkomt.
Deze kan natuurlijk ook in groepje 1 zijn bovengehaald. Dan is het interessant wie de grootste stem had in het waar precies te gaan graven. Misschien lag juist die sleutel wel erg dicht bij een hoek  ;)
Persoonlijk lijkt het me voor de mol het handigste om in het derde groepje te zitten. Blijken de belangrijke sleutels al gevonden, dan hoef je niet zo je best meer te doen, zo niet, dan ligt er nog een schone taak  ;D
« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 12:53:07 door tureluurs »

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 28-01-2005, 12:00:28 »
Nog even een verduidelijking: Zou men de vraag stellen "heeft de Mol ooit een piercing gehad" indien dit niet het geval was ?
Dat denk ik wel ja. Het antwoord op de vraag kan ook gewoon "nee" zijn.
Het gaat er tenslotte om bij de test of de kandidaten op het goede spoor zitten.
Als de mol nooit een piercing heeft gehad en zij verdenken iemand die ooit wel een piercing heeft gehad zitten ze fout.

Ik denk niet dat je hier iets uit af kunt leiden...  ::ohno::

Offline gjvh

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 28-01-2005, 13:55:48 »
Vandaag heb ik nog eens naar de herhaling van aflevering 2 gekeken. Wat me alweer opviel waren de bijzondere woorden van Angela ter aankondiging van deze aflevering.

Hierbij de volledige tekst:

"De schrik zat er goed in bij de kandidaten:
Na een reis van 36 uur, dachten ze even dat een van hen weer naar huis moest.
En toen kwam Kangoeroo Island
Winter, Koud, Nat
Vooral ´s Nachts......´

Ik vind ze opvallend....

En met name omdat Roeland zegt als hij zijn tentje uitkruipt:
Hallo Natte Mollen...

En: Het was koud en nat

(Ik ga nog eens even kijken wat Angela zei bij aflevering 1!) ???