Auteur Topic: % goede antwoorden bij de test  (gelezen 25282 keer)

Offline gjvh

• Forumlid
  • Geslacht: Man
% goede antwoorden bij de test
« Gepost op: 21-01-2005, 16:45:14 »
Uiteindelijk valt niemand af na aflevering 1.
Wel blijkt dat 34 % van de antwoorden goed was. Als dit percentage niet omhoog gaat, vallen er vanavond 2 mensen af.

Aan iedere deelnemer worden 20 vragen gesteld over de mol. De tien kandidaten hebben dus in totaal 200 vragen beantwoord. Hiervan waren er dus 68 goed (= 34%).

De Mol heeft er belang bij dit percentage zo hoog mogelijk te krijgen, dus zal waarschijnlijk alle vragen goed hebben beantwoord (= 20 vragen goed).

Dus de overige 9 kandidaten hebben 48 vragen goed. Dat is gemiddeld ruim 5 p.p.

Vanavond moet het percentage dus omhoog. De Mol heeft er belang bij om 2 mensen te laten afvallen, dus zal alle vragen fout beantwoorden. De overige kandidaten moeten dus minimaal 69 vragen goed gaan beantwoorden, dus bijna 8 gemiddeld per persoon.

Mocht ze dit lukken, dan is de mol voor ons zo ongeveer duidelijk, want die kandidaat die door velen wordt genoemd, maakt natuurlijk wel een heel grote kans......

Topictitel verduidelijkt - Han13
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 20:01:00 door Han13 »

Offline Kuikentje

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
Re: Vanavond MOL al duidelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2005, 16:48:03 »
Het kan aan mij liggen, maar ik volg je niet...  :P

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2005, 16:49:09 »
De Mol heeft er belang bij om 2 mensen te laten afvallen, dus zal alle vragen fout beantwoorden.
En dat belang is?

Offline Connie_1983

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2005, 16:52:22 »
maar zelfs al zit je op de goede mol, dan hoef je nog niet alle vragen goed te hebben.. Stel dat Sander de Mol is en dat weet ik, dan weet ik nog niet wat zn geboortedatum is, de kleur van zn ogen, als hoeveelste hij het hotel verliet of wat ze dan ook voor vragen stellen.. Kan dus ook andersom, dat mensen de verkeerde Mol hebben maar wel de vragen goed beantwoorden door te gokken.

Offline gjvh

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2005, 17:03:33 »
Natuurlijk is mijn theorie aanvechtbaar, maar laten we eerlijk zijn: deze site staat vol met allerlei aanvechtbare theorieen. Toch?  8)

Ik vind het in ieder geval nuttig om dit in de gaten te houden, want het geeft wel een bepaalde tendens weer.

Maar goed, iedereen mag er van denken wat ie wil, maar als ik de pool win, dan moet niemand klagen he..... ;)

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2005, 17:03:58 »
Ik snap je, maar als de mol alle 20 vragen heeft goed beantwoordt moet je nog eens naar de eerste aflevering kijken en bij die kandidaten waar ze hun testscherm niet laten zien kan dan eventueel de mol zijn.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2005, 17:08:52 »
Natuurlijk is mijn theorie aanvechtbaar, maar laten we eerlijk zijn: deze site staat vol met allerlei aanvechtbare theorieen. Toch?  8)

De vraag is niet of een theorie aanvechtbaar is; de vraag is of hij verdedigbaar is.
Deze is het niet.  8)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2005, 17:14:15 »
Het laten zien van een testscherm kan sowieso erin gemonteerd zijn uit een andere afl of gewoon helemaal nep zijn (ze kunnen natuurlijk gemakkelijk een shot van het testscherm maken met een cursor die erover beweegt naar een bepaald antwoordknopje).

Wat betreft je theorie, gjvh: zit wel iets in, maar omdat het dan idd zó duidelijk zou zijn, zal het ook wel niet zo gaan ;). Dus áls ze het percentage al halen, zullen ze wel minder duidelijk verdachten noemen of zoiets...

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2005, 17:28:10 »
ik wou net zeggen :) De makers van het programma zijn ook niet dom ;)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2005, 18:05:22 »
Bovendien is eerder al gebleken (in een interview met Belle, een Belgische kandidate) dat ze in hun interview bijvoorbeeld gevraagd werden welke 3 personen ze verdachten.
Als je dan antwoord: Ik denk vooral A en B.
Kunnen ze later die 'en B' wegknippen, zodat je enkel hoort 'Ik denk vooral A'

Op die manier kan er dus ook gemonteerd worden. De persoon die de kandidaten noemen tijdens het maken van die test, is dus niet noodzakelijk de persoon waar ze op gestemd hebben.

Bovendien denk ik niet dat ze 2 personen naar huis zullen sturen. Of tenminste dat niet door de mol laten doen, want veel belang heeft die daar niet echt bij. En denken we aan Nico tijdens de opdracht waar Dan een herkansing had. Nico de mol had in die opdracht gewoon meegedaan omdat hij niet wou beïnvloeden wie er geëlimineerd zou worden.
Volgens mij is dat nu hetzelfde. Gewoon het lot laten beslissen.

Offline cadfael

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2005, 18:14:20 »
 :o en ik maar denken dat die antwoorden van de mol alleen maar voor de vorm zijn  ::oink::
die tellen toch niet mee bij die 34%??  :-\\
logisch dat, wanneer de mol vorige keer 20 antwoorden goed had, er nu 20 fout zal hebben  >:D
ik denk niet, dat de stemmen van de mol meetellen, die zijn alleen maar om niet te laten zien dat ie mol is  ;D >:D
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2005, 18:20:10 »
Waarom zou de Mol er nu 2 kandidaten uit willen hebben? Wat heeft de Mol daar aan? Niks toch? Het zal de Mol een zorg zijn. Die moet geld zien te verspelen en geen kandidaten. Hoe meer kandidaten hoe beter hij zich kan verschuilen lijkt me zo.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2005, 18:20:41 »
Zou mij niks verbazen als DeMol vanavond weer alle 20 vragen goed zal beantwoorden...

Als er 1 kandidaat uitvalt, blijven er 9 over. Voor elke kandidaat dus een kans van 1 op 8 om op het juiste spoor te zitten.
Als er 2 kandidaten uitvalt, dan voor elk kandidaat kans van 1 op 7.

DeMol heeft juist belang dat er meerdere mede-verdachten zijn, zodat ze minder kans hebben om op de juiste Mol te zitten.

Ik verwacht eerder dat DeMol vlak voor de finale zal toeslaan en dan ineens alles fout gaat beantwoorden. Een slachting vlak voor de finale dus...
Tegen die tijd zal het percentage al aardig opgelopen zijn en is het aandeel van DeMol veel groter en kan ie beter saboteren..

Als ze vanavond bijv 40% halen (incl 10% van DeMol), dan moeten ze volgende week daar weer overheen. Vlak voor de finale, als er bijv. 5 kandidaten overblijven, is het percentage misschien opgelopen tot 75% goed, waarvan DeMol 20% heeft gehaald (1/5de van de maximale score van 100%).
Als DeMol dan ineens alle vragen fout gaat beantwoorden, zal de slachting de week erop des te groter zijn...

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2005, 18:27:32 »
Ik denk ook dat mol nog wel ff wil genieten met opdrachten verpesten en als er al 2 naar huis gaan dan is t spelletje al snel afgelopen. Als er maar 1 gaat is er een hele aflevering meer en kan hij/zij dus ook meer opdrachten saboteren

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2005, 18:30:43 »
:o en ik maar denken dat die antwoorden van de mol alleen maar voor de vorm zijn  ::oink::
die tellen toch niet mee bij die 34%??  :-\\
logisch dat, wanneer de mol vorige keer 20 antwoorden goed had, er nu 20 fout zal hebben  >:D
ik denk niet, dat de stemmen van de mol meetellen, die zijn alleen maar om niet te laten zien dat ie mol is  ;D >:D

De test van DeMol telt wel mee in die 34%. Nog gecheckt bij de redactie (Teun op de chat) en bij deenigeechte (ook op de chat, kijkt maar naar de topic over de deenigeechte..)

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2005, 18:40:31 »
hmm misschien heb ik iets gemist hoor, maar ik dacht dat alleen deze week het percentage maar hoger hoefde te zijn dan vorige week zodat er maar 1 naar huis ging..maar blijkbaar gaat dat elke week zo zijn ofzo? dat het percentage goede antwoorden hoger moet zijn en dat bepaalt hoeveel er weg moeten?

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2005, 18:43:39 »
Volgens mij hoort in het takenpakket van de mol ook ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk kandidaten afvallen. Dat maakt het voor de overblijvenden nl moeilijker en dat is zeker de taak van de mol. Toch?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2005, 18:48:14 »

* excuus, werd al verzonden terwijl ik nog aan het tikken was... vast een mollenstreek..
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 18:51:00 door Wilm »

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2005, 18:49:00 »
hmm misschien heb ik iets gemist hoor, maar ik dacht dat alleen deze week het percentage maar hoger hoefde te zijn dan vorige week zodat er maar 1 naar huis ging..maar blijkbaar gaat dat elke week zo zijn ofzo? dat het percentage goede antwoorden hoger moet zijn en dat bepaalt hoeveel er weg moeten?
Nee dat is maar voor een keer

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2005, 18:49:45 »
Percentage moet elke week blijven stijgen.

DeMol heeft 2 taken:
1  zorgen dat er zo min mogelijk geld in het laatje komt
2  zorgen dat hij/zij/het niet wordt verdacht..

Hoe minder kandidaten, hoe sneller DeMol verdacht kan worden... Dus zal DeMol de slachting zolang mogelijk willen uitstellen!