Auteur Topic: % goede antwoorden bij de test  (gelezen 25279 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Vanavond MOL al duidelijk?
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2005, 18:50:55 »
Volgens mij hoort in het takenpakket van de mol ook ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk kandidaten afvallen. Dat maakt het voor de overblijvenden nl moeilijker en dat is zeker de taak van de mol. Toch?
Wat maakt het dan moeilijker ? De mol wordt in ieder geval makkelijker raadbaar (minder keuze, bij minder kandidaten).
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 18:53:38 door Castor_en_Pollux »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2005, 18:52:29 »
Nee dat is maar voor een keer

Als er vanavond maar 1 uitvalt, zit er een kandidaat teveel in het spel. Daarom de regel dat het percentage steeds moet blijven oplopen, zodat in een latere uitzending alsnog deze tevele kandidaat eruit kan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2005, 18:57:10 »
Als er vanavond maar 1 uitvalt, zit er een kandidaat teveel in het spel. Daarom de regel dat het percentage steeds moet blijven oplopen, zodat in een latere uitzending alsnog deze tevele kandidaat eruit kan.
Of deze kandidaat gaat er op een andere manier uit...

Wat maakt het dan moeilijker ? De mol wordt in ieder geval makkelijker raadbaar (minder keuze, bij minder kandidaten).
De opdrachten (met minder mensen --> moeten meer mensen hetzelfde doen)...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2005, 19:12:26 »
Volgens mij zijn er dit jaar weer 11 afleveringen, dus dan zit er geen kandidaat teveel in het spel ;)

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2005, 19:29:00 »
Voor de twijfelaars over het stijgende percentage, hier vind je het stukje chat van Deenigeechtemol op de chat van de week, geplaatst door Whacko:

http://www.wieisdemol.com/index.php?action=dlattach;topic=13666.0;id=107729

Hij/zij verteld dus dat het percentage per week moet blijven stijgen. Hetzelfde is vorige week vrijdagnacht ook door Teun, onze vaste bezoekende redactielid van WIDM ook bevestigd.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2005, 19:35:18 »
Hmmm... ik zie het wel. Blijf er sceptisch over. Als het percentage elke week moet stijgen, zou het nogal snel gedaan kunnen zijn. Dan zijn er binnen 3 afleveringen nog maar vier kandidaten over ofzo.

En de mol is en blijft natuurlijk iemand die liegt en bedriegt, dus waarom niet op zo'n chat? ;)

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2005, 19:54:38 »
Ik denk niet elke week dan is de mol idd na 3 weken afgelopen >:(

Offline Niuno

• Forumlid
34% en hoger en hoger...
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2005, 19:58:06 »
Misschien had DeMol vorige week niet alle vragen goed, zodat hij/zij voor de komende weken door steeds een paar vragen meer goed te beantwoorden, het percentage kan "helpen" om te laten stijgen, om vervolgens vlak voor het einde ineens alles fout in te vullen een ware slachting gaat aanrichten....

NB Voor de operators, kunnen jullie de titel van deze topic aanpassen naar bijv 34%?, want daar gaat het tot nog toe over, en misschien ook zelfs de komende weken...
       Dat was snel, merci
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 20:09:48 door Wilm »

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2005, 20:02:50 »
Of deze kandidaat gaat er op een andere manier uit...
De opdrachten (met minder mensen --> moeten meer mensen hetzelfde doen)...
Meegaande in je aanname geldt het volgende :
Bij minder kandidaten kan de mol in elke situatie minder makkelijk saboteren, omdat de kans op ontdekking groter wordt bij minder kandidaten.
Niet bij elke opdracht heeft de mol een voordeel bij minder kandidaten.
In iedere opdracht heeft de mol het eerstgenoemde nadeel en slechts in een beperkt aantal opdrachten een mogelijk voordeel.
Bij minder kandidaten verslechterd over het geheel genomen de positie van de mol.
De consequentie hiervan is dat de mol een voordeel heeft bij het zo goed mogelijk beantwoorden van de vragen. Dit geeft een constante(alle vragen goed beantwoord door de mol) en het meedoen van de mol is daarmee niet relevant en zal dus alleen plaatsvinden om de suggestie te wekken dat hij/zij meedoet als kandidaat.

Offline Niuno

• Forumlid
Re: % goede antwoorden bij de test
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2005, 20:08:03 »
Precies, en daarom verwacht ik dat de slachting van dubbele afvallers nog een aantal weken wordt uitgesteld..

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2005, 22:06:39 »
Er worden geen twee mensen meer naar huis gestuurd van nu af aan volgens mij. Er werd niets over gezegd en bovendien hebben ze dan een aflevering minder.

Je theorie van 'Ze hebben nu een kandidaat te veel.' geloof ik ook niet veel in, omdat er in Mol 3 en 4 ook al non-eliminatie afleveringen geweest zijn en die werden ook niet vervangen door 'Laten we er snel twee elimineren want we hebben een kandidaat te veel'-afleveringen.

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2005, 22:39:30 »
Je theorie van 'Ze hebben nu een kandidaat te veel.' geloof ik ook niet veel in, omdat er in Mol 3 en 4 ook al non-eliminatie afleveringen geweest zijn en die werden ook niet vervangen door 'Laten we er snel twee elimineren want we hebben een kandidaat te veel'-afleveringen.
Dus... we krijgen een afl. extra!!

:D :D :D

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2005, 22:47:43 »
Nouja, die hebben we al gehad. De eerste ;)

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2005, 23:34:46 »
In eerdere seizoenen zijn er ook afleveringen geweest waar er niemand uitviel, bijvoorbeeld bij de bungee-jump opdracht van vorige keer. Maar ook waar er twee in een aflevering uitgingen, Astrid samen met Patricia.

2003:
Aflevering; Aantal afvallers
1; 1
2; 1
3; 0
4; 1
5; 0
6; 2
7; 0
8; 1
9; 1
10; 0 (want finale)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2005, 23:42:23 »
39% van de antwoorden is goed. Dat is hoog.  ::jaja::

Iedereen die dus niet verdacht werd, is dus ook hoogstwaarschijnlijk de mol niet.

Imo verdenken MM, Lottie en Yvon alledrie Roeland. Stel dat ze 16 van de vragen goed hebben (lijkt me redelijk als je de goede mol hebt) en stel dat alle andere kandidaten 10% goed hadden. (Dat is 2 op de 20 oftewel kort door de bocht ingeschat) dan zit je al op 31%.

oftewel volgens het % moet iemand die nu al flink verdacht is, de mol zijn. (Yvon of Roeland)

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2005, 00:04:07 »
Ik vond inderdaad 34% al erg hoog, maar nu is het nog meer... dus bijna 4 van de 10, dus 8 van de 20 vragen zijn er gemiddeld goed...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2005, 13:39:41 »
39% van de antwoorden is goed. Dat is hoog. ::jaja::

Iedereen die dus niet verdacht werd, is dus ook hoogstwaarschijnlijk de mol niet.

Imo verdenken MM, Lottie en Yvon alledrie Roeland. Stel dat ze 16 van de vragen goed hebben (lijkt me redelijk als je de goede mol hebt) en stel dat alle andere kandidaten 10% goed hadden. (Dat is 2 op de 20 oftewel kort door de bocht ingeschat) dan zit je al op 31%.

oftewel volgens het % moet iemand die nu al flink verdacht is, de mol zijn. (Yvon of Roeland)
Maarrrrr... je weet niet hoeveel mensen ook stemden wat je hoorde in de biecht. Montage is het sleutelwoord!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2005, 13:56:01 »
Dat niet alleen, je kunt wel op de juiste Mol zitten, maar niet alles over DeMol weten. In de 2de aflevering werden de kandidaten in groepjes verdeeld. Als DeMol, of iig diegene die jij denkt dat DeMol is, in een ander groepje zit, ben je afhankelijk van wat andere kandidaten jou vertellen..
En aangezien we dit jaar met een paranoïa groep te maken hebben, zal niemand je juist informeren.

Wat betreft het blijven stijgen van de percentage, Angela heeft  inderdaad niet gezegt dat ze de volgende week boven de 39% moeten zitten. Heb afl 1 nog es bekeken, maar kon niet helemaal verstaan of Angela zei: in DE volgende executie of in EEN volgende executie. In het laatste geval zou Angela het deze week niet hoeven herhalen dat ze moeten blijven stijgen.
Zowel Deenigeechte als het WIDM-team, die vorige week nog op de chat zat, zeiden hetzelfde: het percentage moet blijven stijgen.. Daarom hou ik me nog hardnekkig vast aan het feit dat de ware slachting nog moet komen.. Volgende week tijdens de executie zal het pas duidelijk worden, dus nog even geduld.
En mocht iemand nog een Erkende Insider tegenkomen op de chat, vraag het nogmaals!

Offline robster

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2005, 15:01:54 »
Ik denk persoonlijk dat de mol inderdaad er belang bij heeft het percentage laag te krijgen, er van uitgaande dat dit klopt dan zou de mol er weer belang bij hebben om de verdenking zo veel mogelijk van zichzelf af te halen en anderen verdacht te maken. Oftewel, zorgen dat je controle hebt over zaken en anderen de schuld kan geven en zelf door middel van goed getimede goodwill acties de verdenking op jezelf uit te sluiten.

Daarmee kom ik bijvoorbeeld op personen als Victoria, Isabelle en Yvon. Zij hebben gedurende de tweede aflevering vaak met anderen gepraat en weer informatie uitgewisseld die soms bedenkelijk zou kunnen zijn en op weer andere momenten juist voorbeeldig en voor de groep of andere kandidaten positief uitvallende acties uitgehaald. Vooral Victoria. Zo gaat ze als deel van het eerste groepje naar de baai om te gaan graven, omdat als mol zijnde je er het meeste belang in hebt om als eerste te gaan zodat je zonodig de uitleg foutief aan de volgende groep uit kan leggen, zodat als diegene het dan weer fout doorgeeft aan de laatste groep weer verdacht oogt. Victoria geeft dan ook prompt Gijs de schuld van het fout uitleggen van haar uitleg aan hem (maar de uitleg die zij aan Gijs gad hebben wij als kijker niet gezien, dus wie zegt dat Gijs niet perfect heeft herhaald wat Victoria zei?). Bovendien heeft zij de metaaldetector in handen en zwaait hem herhaaldelijk over de metalen schep. Victoria is ook heel snel om te zeggen wie er wel en niet verdacht zijn, voornamelijk in groepssituaties. Daarentegen neemt zij dan wel weer de goede rugzakken mee na de grotopdracht, goodwill. En gaat dan vervolgens als iedereen aankomt duidelijk aangeven dat er nu mensen zonder rugzakken komen te zitten en dus te insinueren dat diegene express bepaalde rugzakken heeft laten liggen.

Voor Yvon Jaspers geldt eigenlijk hetzelfde. Ook openlijk in groepjes speculeren over wat wie allemaal verdacht maakt en dan soms ineens dingen doen die voordelig waren in deze opdrachten voor medespelers. Zo wordt dus verdenking op de mol verlaagd en de kans stijgt dat het percentage niet te hard stijgt of zelfs daalt.

Dit is iets wat me net tebinnen schoot...

ROB

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 30-01-2005, 19:58:47 »
Uit het dagboek van DeMol:

Toch heb ik met mezelf afgesproken dat ik wat vaart zal maken met het naar huis sturen van de anderen. Ik wil een beetje eer van m’n werk! Ik ben nog aan het nadenken hoe ik dat het beste kan doen, maar ik zie mogelijkheden.

Dit lijkt erop dat de slachting naderend is. Maar wanneer? Komende vrijdag al? Of die week erop pas..

Afgelopen vrijdag kregen Yvon, Isabelle en vaag ook Jim een aanbod om te mollen in ruil voor gratis vragen. (totaal 5+5+3=13) Dit zou het percentage redelijk omhoog geschoten kunnen hebben, aannemende dat DeMol het aanbod aanbood aan degenen die de week ervoor drastisch naast zaten.

De vraag is nu, nu afgelopen vrijdag geen test was, of deze gratis vragen naar de volgende test doorgeschoven zullen worden. In dat geval zal DeMol zelf ook nog zijn "best" blijven doen om dit percentage kunstmatig hoog te houden. Intussen anderen verdacht maken, zodanig dat men denkt op het goede spoor te zitten.

Als de gratis vragen niet doorgeschoven zouden worden, dan was afgelopen vrijdag het percentage dus te hoog geweest en krijgen we de komende vrijdag al de te verwachten slachting.

Want geef toe, na 3 afleveringen, nog steeds met 9 kandidaten?