Auteur Topic: % goede antwoorden bij de test  (gelezen 25301 keer)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: % goede antwoorden bij de test
« Reactie #40 Gepost op: 5-02-2005, 02:20:09 »
Oei, vanavond weer 39%. Maar nu met de bonusantwoorden van de HulpMollen...

In feite is percentage dus gezakt... Kan dit betekenen dat Roeland op de juiste spoor zat en dat zijn hoge aandeel nu is komen te vervallen? Op wie zat Roeland ook alweer?
DeMol weet heus wel dat er bonusantwoorden bijzaten, die het percentage omhoogduwden, dus hij/zij zou heus niet nu al al zijn/haar vragen fout gaan beantwoorden...

Waarschijnlijk volgende week dus wel 2 uit, want en geen HulpMollen (hoop ik) en DeMol zou onderhand toch es actie moeten gaan ondernemen..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #41 Gepost op: 5-02-2005, 12:39:49 »
Dient het percentage goede antwoorden elke week op te lopen, om te voorkomen dat er 2 personen bij de executie naar huis moeten? Ik had dat namelijk niet meer verwacht.
De slechtste invuller van de test valt elke keer af, dus theoretisch gezien, loopt het percentage alleen maar op. Als de kandidaten niet regelmatig zouden wisselen van hoofdverdachte.

Ik vind het een beetje een vage regel om elke week de kans te lopen dat 2 personen naar huis moeten  :-\\
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline daakhaos

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 5-02-2005, 16:25:14 »
Yvonne is er expres uitgestapt (zie 'Hints op widm.nl'). Dat betekent dus waarschijnlijk dat ze expres alle vragen fout heeft geprobeerd te antwoorden, dwz zichzelf als Mol ingevuld. Dan nog kan ze er enkele goed gehad hebben, als ze bv. ergens in hetzelfde groepje als de Mol zat. Laten we zeggen dat er daardoor dus deze keer door Yvonne slechts 2 goede antwoorden gegeven zijn (per ongeluk). Het percentage voor 9 pers. was 39%, dat zijn in totaal 70 goede antwoorden.

De Mol zelf heeft natuurlijk alles goed, dus in feite zijn het slechts 50 goede antwoorden van 8 personen. Als we daar Yvonne van af trekken, komen we op ongeveer 48 goede antwoorden van 7 kandidaten die de test normaal gemaakt hebben. Dat is dus (48/7)/20 = 34,3%.

Als Yvonne niet meegedaan had, zouden de 7 kandidaten en de Mol (68/8)/20 = 42,5% goed hebben.
Dan zou je dus verwachten dat ze de volgende keer niet hoeven te vrezen voor 2 afvallers ineens...

Offline homer

• Forumlid
  • mol laat wat van je horen
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2005, 16:29:04 »
er kom nog 5 afleveringen er moeten nog 5 weg dus of elke keer gata er 1 weg en dus aldoor hoger percentage of er zal tog eens 2 wegmoeten en dat roeland terug komt ???
this picture is officialy made by Daniel

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2005, 16:31:55 »
De Mol zelf heeft natuurlijk alles goed, (...)
Hoeft niet. Misschien de ene keer wel, maar bij de volgende test alles fout beantwoorden trekt het percentage naar beneden en moeten er 2 mensen naar huis. Hetgeen de mol reeds aangegeven heeft als een doel.
The British are not impressed.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2005, 16:39:09 »
Hoeft niet. Misschien de ene keer wel, maar bij de volgende test alles fout beantwoorden trekt het percentage naar beneden en moeten er 2 mensen naar huis. Hetgeen de mol reeds aangegeven heeft als een doel.
Misschien wordt de mol zelf ook wel een beetje geschift van die grote groep, goed opletten wie er doorheen zit... (Behalve Gijs dan, want die is het niet.)

Offline Connie_1983

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: 5-02-2005, 18:43:49 »
Misschien wordt de mol zelf ook wel een beetje geschift van die grote groep, goed opletten wie er doorheen zit... (Behalve Gijs dan, want die is het niet.)

Lottie en Isabelle zijn de enige 2 die me hierbij meteen te binnen schieten

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 5-02-2005, 19:05:38 »
Ik had zelf gedacht dat dat percentage niet meer zal gelden na de eerste keer. Maar dat doet het dus toch. Waarschijnlijk komt het niet vaak voor dat er 2 uit gaan. Misschien wachten ze net zo lang dat er 2 uit zijn, en dan komt dat niet meer voor? Of dat er ineens weer een aflevering is waar niemand weg gaat? Ik hoop eigenlijk niet dat er twee tegelijk uitmoeten. Maar dat blijft spannend.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #48 Gepost op: 5-02-2005, 19:27:16 »
er kom nog 5 afleveringen er moeten nog 5 weg dus of elke keer gata er 1 weg en dus aldoor hoger percentage of er zal tog eens 2 wegmoeten en dat roeland terug komt ???

Er gaan er 5 naar Bali, dus nog 2 of 3 afleveringen blijven we in Australië.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 5-02-2005, 20:43:35 »
De krokodillen van Yvon lijken me ook niet meer in Australië, maar dat terzijde...

Ik had ook niet meer verwacht dat ze het percentage er bij bleven pakken... Vond het voor één keertje wel leuk, maar het kan wel hard gaan nu... vandaar ook het terugbrengen van de eerste afvaller... Maar wat ik dan niet snap is dat er geen test is gedaan in de aflevering dat Roeland ziek naar huis is gegaan, er zou daar dan toch ook een tweede afvaller geweest kunnen zijn?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 5-02-2005, 20:50:08 »
Ik had ook niet meer verwacht dat ze het percentage er bij bleven pakken... Vond het voor één keertje wel leuk, maar het kan wel hard gaan nu... vandaar ook het terugbrengen van de eerste afvaller... Maar wat ik dan niet snap is dat er geen test is gedaan in de aflevering dat Roeland ziek naar huis is gegaan, er zou daar dan toch ook een tweede afvaller geweest kunnen zijn?
Daar zou je uit kunnen opmaken dat die percentages een grote mollenstreek van de produktie is. Ik had het kunnen begrijpen als ze voor aflevering 4 een opdracht hadden die door een bepaald aantal mensen moest gebeuren...
Nu dit niet het geval is, hadden ze idd wel een executie kunnen hebben.
De vraag is nu, was er uberhaupt een executie geweest als Roeland niet ziek was geweest?
en het lijkt me wel zeker dat het vooropgezet was dat de eerste afvaller terug in het spel kwam...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 5-02-2005, 21:16:05 »
De vraag is nu, was er uberhaupt een executie geweest als Roeland niet ziek was geweest?
Blijft altijd gokken, maar ik denk het wel... mede met dat wat Angela zegt...

Citaat
en het lijkt me wel zeker dat het vooropgezet was dat de eerste afvaller terug in het spel kwam...
Geen twijfel over mogelijk m.i.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #52 Gepost op: 5-02-2005, 22:20:19 »
De krokodillen van Yvon lijken me ook niet meer in Australië, maar dat terzijde...

in Australie wemelt het van de krokodillenfarms hoor..

Offline digger

• Forumlid
  • Blijf hopen op de mol
« Reactie #53 Gepost op: 5-02-2005, 22:26:22 »
Daar zou je uit kunnen opmaken dat die percentages een grote mollenstreek van de produktie is. Ik had het kunnen begrijpen als ze voor aflevering 4 een opdracht hadden die door een bepaald aantal mensen moest gebeuren...
Nu dit niet het geval is, hadden ze idd wel een executie kunnen hebben.
Ik denk dat ze gewoon aan dat percentage gaan vasthouden. Op het moment dat dat percentage heel laag wordt gaan er twee naar huis, maar dan is het ook weer veiliger voor de keren erna, omdat het percentage dan lager is. Klinkt vrij logisch toch?

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 5-02-2005, 22:38:40 »
in Australie wemelt het van de krokodillenfarms hoor..
Dat is waar... maar mijn vermoeden is dat ze na de stad in Australië zo langszamerhand naar Bali gaan... Maar goed, ik zal het wel fout hebben! ;)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #55 Gepost op: 5-02-2005, 23:03:35 »
Dat is waar... maar mijn vermoeden is dat ze na de stad in Australië zo langszamerhand naar Bali gaan... Maar goed, ik zal het wel fout hebben! ;)
ja ik denk het trouwens ook ::tandpastasmiley::
het ziet er zo Bali'ig uit met die krokodil, weetook niet waarom

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #56 Gepost op: 16-02-2005, 19:10:13 »
Afgelopen week had Lottie een vrijstelling verdiend. Hierdoor hoefde zij niet mee te doen aan de executie-vragen, met als gevolg dat zij er geen invloed op kon uitoefenen.

De vraag is dus: zou je als Mol zijnde dit willen? Mij lijkt het van niet, want door als MolZijnde de eerste weken flink je best te doen op die vragen, kun je het percentage kunstmatig hoog houden, zodat anderen denken dat ze op het goede spoor zitten. Als wanneer iemand een vrijstelling verdiend het percentage gaat kelderen, zou deze vrijgestelde kandidaat wel eens door de mand kunnen vallen als DeMol.. Tenzij Lottie, of iemand anders wel op het juiste spoor zat.
Mijn verdenking op Lottie neemt dus af.

Maar wat is het effect van de HulpMollen op de percentage? Afgelopen weken hebben een aantal kandidaten (Yvon en Jim, want Isabelle was niet geslaagd in haar HulpMolTaak) gratis vragen gekregen. Hierdoor werd het percentage mede hoog gehouden. DeMol kan nog steeds HulpMol zijn, maar praktischer lijkt me van niet. Deze HulpMollen helpen in feite DeMol mee met het kunstmatig hooghouden van dit percentage.

Toch had Yvon 5, terwijl Jim maar 3 gratis vragen. Waarom niet andersom, zodat aantal goede vragen en tevens percentage gestaag zal stijgen? M.I. is het HulpMolSchap van Jim slechts een rookgordijn naar de kijkers, en  misschien indirect ook wel naar de kijkers... maar dat is een ander discussiepunt voor een ander topic.

Gezien het feit dat afgelopen paar weken het percentage maar nauwelijks is gestegen: 34% -> ?% -> 39% -> 39% -> 40%, en er geen HulpMollen meer komen, verwacht ik aanstaande vrijdag de Langverwachte Slachting.

;D

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 25-02-2005, 18:47:04 »
Wat nu als het percentage vanavond weer lager uitpakt?

Offline Eat Your Heart Out

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 25-02-2005, 18:49:18 »
Maak je geen zorgen het % zal vanavond zeker hoger liggen. Ze laten er vandaag echt niet weer 2 vertrekken.
It's a tough game, so Eat Your Heart Out!

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2005, 18:51:35 »
Ik denk dat ze de vragen van de MOL niet metellen in het percentage