Auteur Topic: 2e muzikale hint!  (gelezen 65540 keer)

Offline smoesje

• Forumlid
  • whacka whacka!
Re: 2e muzikale hint!
« Reactie #200 Gepost op: 30-01-2005, 14:59:04 »
@ sabinethebest

Mijn vader heeft net op de radio gehoord dat vanavond in "Alle 40 goed" op BNN ( op de radio ) ook een muziekale hint komt over Wie is de Mol.

heb je nog iets interessants gehoord?
Het zou hier Brussel moeten heten, was ik eindelijk is weg

Offline Sabinethabest

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 30-01-2005, 15:29:26 »
@ sabinethebest

Ik schaam me diep,maar heb nog niet geluisterd. Ga ik gelijk doen ( wat moeten we zonder internetradio )....Zodra ik iets hoor / gevonden heb, laat ik het weten!
You think you know....but you have no idea!

Offline narcissus

• Forumlid
  • Enjoy all the little things in life!
« Reactie #202 Gepost op: 30-01-2005, 16:34:44 »
Ok...ik zal hier even een gedachtenspinsel van mij neerzetten.U2,en 2x digging a hole.
Ik heb mijn hele theorie ook uitgelegd in de topic over aflevering 3.Er zijn volgens mij 2 MOLLEN aanwezig!Er zijn 4 kandidaten die doorgaan tot op het laatst.Isabelle,Marc Marie,Yvon (Jaspers) en als laatste Lottie.Denk ik hoor...Lees maar wat ik bij aflevering 3 heb geschreven plus nog eens de 2e muziekale hint. U2=jij ook en digging a hole 2x dus 2 mollen zijn aan het saboteren? ::vergroot::
Carpe Diem!!!

Offline Sabinethabest

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 30-01-2005, 16:56:21 »
@ sabinethebest

Heb net de uitzending beluisterd ( op de liedjes na, want die heb ik doorgespoeld ) maar ik heb geen aanwijzing gehoord...jammer.
You think you know....but you have no idea!

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #204 Gepost op: 14-02-2005, 23:09:21 »
Onder het motto beter laat dan nooit (gaat allemaal niet zo snel meer he bij Opa) heb ik me ook maar eens op het audio manipuleren gestort. Ingewikkeld hoor. Maar het is me redelijk gelukt om dat stukje een beetje recht te trekken kwa snelheid. Helaas mag ik om een of andere reden geen mp3 meesturen (en andere mensen wel, da's niet eerlijk!), vandaar in zipvorm.

Offline mOlletje onder het gras

• Forumlid
  • Kronk, haal de hefboom over!
« Reactie #205 Gepost op: 15-02-2005, 18:02:18 »
Hoi opa weet het beter, ik heb ook zitten proberen om het bestand recht te trekken maar
 het resultaat is echt slecht... het gaat niet zo goed met de Geluidsrecorder van windows. Zou je maybe willen zeggen welk programma je ervoor hebt gebruikt? want ik denk dat ik dat dan voor aanwijzing 5 kan gebruiken. volgens mij kun je die twee samenvoegen.... ::vergroot::
alvast bedankt en succes met de andere aanwijzingen  ;)
Courage is doing what you're afraid to do. There can be no courage unless you're scared

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 15-02-2005, 21:06:12 »
Klinkt wel als "dit is veronica..."??

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 16-02-2005, 20:35:27 »
Aan mOlletje: Ik heb de Bend Pitch functie van SoundForge 7 gebruikt.

Aan Rose: Inderdaad was dat ook het eerste wat bij mij opkwam. Ik heb het idee dat er drie stukjes inzitten. Onder het motto: "Kun je nog zingen, zing dan mee": De eerste gaat van taaadadada, de tweede van papapapapa, en de derde lijkt op een Veronica jingle.

Met het eerste stukje is nog trouwens nog iets raars aan de hand. Wat ik eergisteren heb gepost was alleen het rechterkanaal (anders kreeg ik hem niet kleiner dan 100kb en mocht ik hem niet posten). Het eerste stukje uit het linkerkanaal is namelijk net iets anders dan het eerste stukje uit het rechterkanaal. Het lijkt mij hetzelfde nummer, maar dan een ander gedeelte daaruit. Inmiddels is het me wel gelukt om het bestand wat kleiner te krijgen en kan ik beide kanalen erin kwijt, dus oordeel zelf.

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 16-02-2005, 21:50:38 »
Dankje opa voor het verbouwen van de hint.

Vind m ook als de Veronica-jingle klinken. Alleen die andere geluiden.... die kan ik dus echt he-le-maal niet plaatsen! Frustrerend is dat!

Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #209 Gepost op: 16-02-2005, 22:59:19 »
??? Werkt niet. Ik krijg steeds de melding dat de zip corrupted is. En toen het me wel lukte, was het bestand ineens ruim 700 MB.
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 17-02-2005, 18:03:19 »
Daedalus, ik heb het met twee versies van Winzip geprobeerd, waaronder de nieuwste versie, en bij mij ging het probleemloos. Zit je schijf niet toevallig vol ofzo?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #211 Gepost op: 17-02-2005, 18:05:23 »
Ik zal hem eens checken met een andere WinZip.
Ik heb nog iets van 1.7 GB vrij, dus daar zal het niet aan liggen ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #212 Gepost op: 17-02-2005, 18:10:23 »
Het lukt me echt niet, geprobeerde software: ingebouwde unzipper in WinCommander 5.0; WinZip 8; FilZip 2.01; 7-Zip 3.11.
Het bestand is 88,4 kB (90.563 bytes).

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 17-02-2005, 18:35:53 »
Raroor. Maar goed, laten we dan maar wat anders proberen:

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #214 Gepost op: 17-02-2005, 18:38:36 »
Ja, dat lukt wel!
Komt me alleen niet bekend voor...

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 17-02-2005, 19:51:55 »
Ok, even wat brainstormen: Het lijkt te gaan om een Veronica-jingle, dus dat kan slaan op Gijs of op Isabelle. Wat we verder weten is dat het geluid langzaam begint en dan steeds sneller gaat. Gijs liep in deze aflevering eerst te langzaam, althans in de ogen van Isabelle, ging toen rennen en kwam ten val. Het eerste deuntje is verschillend in het linker- en rechterkanaal. Kan slaan op de kapotte knie van Gijs, al had ik het verschil dan op het eind verwacht in plaats van in het begin. Ik heb het idee dat alles over Gijs gaat, die immers ook net was afgevallen toen deze hint werd gedraaid. De eerste twee deuntjes kunnen we niet thuisbrengen, maar het zou me niet verbazen als die ook te maken hebben met de carriere van Gijs.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 17-02-2005, 22:18:31 »
volgens mij is het iets achterstevoren... kan iemand het misschien achterstevoren zetten? ik heb geen sound edit programma  :(

Offline wimpie

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 17-02-2005, 22:54:51 »
In de line up afl4 is er ook en hint richting Gijs Bij hem staat er voo als je de nummers omzet in letters.( dat staat voor veronica omroep organisatie).Het misschien gewoon toeval.

p.s. Gijs heeft ook meegedaan in veronica goes down under
« Laatst bewerkt op: 18-02-2005, 20:11:08 door wimpie »

Offline wimpie

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 18-02-2005, 14:22:54 »
Ik vond in de geschiedenis van radio 538 (het nummer dat we steeds terug zien komen zie trein opdracht afl.3) Dat,dat is voortgekomen uit radio veronica ik weet niet of het wat is maar ik heb wel een plaatje waar je het op kunt zien staan.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 20-02-2005, 13:42:45 »
volgens mij is het iets achterstevoren... kan iemand het misschien achterstevoren zetten? ik heb geen sound edit programma  :(

ik herhaal nog even mijn vraag - is er een mogelijkheid om het laatste gedeelte achterstevoren te zetten? (datgene wat volgens de meeste een soort verdraaide veronica tune is) Dus achteruitgespoeld zegmaar. Mijn man heeft een muzikaal gehoor en hij is er van overtuigd dat dit achterstevoren afgespeeld is. Stel je voor dat dit de 'für Elise' van dit seizoen is.