Auteur Topic: 2e muzikale hint!  (gelezen 65588 keer)

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
Re: 2e muzikale hint! =>Afvaller??
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2005, 20:10:07 »
Bij de vorige muzikale hint, postte ik al, dat vlak na BonJovi, met 1 nummer ertussen (als ik mij niet vergis..) Boudewijn de Groot werd gedraaid met Het land van Maas en Waal.
Nu werd weer Boudewijn de Groot gedraaid, maar nu paar nummers voor die hint, volgens mij 1 of 2 liedjes tussen, niet helemaal gehoord, durk aan het werk..

Boudewijn de Groot => Jim de Groot.

Gijs komt alfabetisch 2 plaatsen voor Jim en viel af.. (klopt met vorige week)
Nu muzikale aanwijzing 2 of 3 plaatsen na Boudewijn de Groot, zou dus kunnen betekenen dat de volgende afvaller Marc-Marie zou zijn, of Roeland.

Dit lijkt te verwijzen naar Jim als DeMol, mij te voor de hand liggend, eerder winnaar. (Geloof nog steeds in DeHeer!)
Denk dat we voor DeMol in de muzikale aanwijzing zelf moeten blijven zoeken.

Tenslotte, mocht Boudewijn niet gedraaid worden => geen afvaller (vrijstelling)

mocht Boudewijn 2x gedraaid worden, hij heeft een flinke oeuvre, dan percentagespel niet gehaald en dus 2 afvallers...

::oink::

Ik vind dit persoonlijk toch wel frapant.
Maar moet ook wel zeggen dat ik geen idee heb hoevaak Boudewijn de Groot normaliter gedraaid wordt...
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline lennie60

• Forumlid
Re: 2e muzikale hint!
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2005, 20:21:33 »
Het klonk alsof Gijs al weet wie de Mol is, maar kan dat al wel ? ( Moet die laatste aflevering niet nog opgenomen worden ?)

Ik heb trouewns ook geen idee welke filter ik op het stukje tussen de twee "digging a hole's" moet loslaten om hem normaal te krijgen, het klinkt alsof het "toerental" van een plaat van langzaam naar hoger opgeschroefd wordt, en als je dat dan omgekeerd doet moet er een stukje uitkomen dat even snel gaat ( alle stukjes )...

Iemand anders ??

Corien

Probeer eens heel simpel het bestand ( http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/avro/widm2005/02-zi-sci.wma )af te spelen in Windows Media Player, en vervolgens
Start -> programma's -> accessories -> Entertainment -> Sound recorder
Je neemt het op (dus even je eventuele microfoon uit de computer halen ) en dan kan je het vervolgens versnellen, verlangzamen, reversen en nog wat andere dingetjes. Werkt waarschijnlijk voor iedereen die wondows heeft.
Ik kreeg bij drie keer verlangzamen een deuntje dat me vrij bekend voorkomt, maar ik heb geen idee waarvan...

Offline aless039

• Forumlid
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2005, 21:02:12 »
wat had die gitaar waar angela mee op de proppen kwam er mee te maken? Er is er maar 1 die gitaar speelt volgens de kandidaten lijst en dat is jim, bonjovi speelt ook gitaar zo wordt hij vrij vaak ook afgebeeld, gitaar spelend.

Offline mOlletje onder het gras

• Forumlid
  • Kronk, haal de hefboom over!
« Reactie #123 Gepost op: 24-01-2005, 21:57:20 »
Ik heb het liedje opgenomen met de geluidsrecorder van windows
en inderdaad, na wat verlangzamen en inkorten kwam er idd een
deuntje uit, ik ken het wel maar ik kan het ook niet thuisbrengen...
Zou het misschien van de radio zijn?
Courage is doing what you're afraid to do. There can be no courage unless you're scared

kNoe

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: 24-01-2005, 21:58:28 »
Ik heb het liedje opgenomen met de geluidsrecorder van windows
en inderdaad, na wat verlangzamen en inkorten kwam er idd een
deuntje uit, ik ken het wel maar ik kan het ook niet thuisbrengen...
Zou het misschien van de radio zijn?

Kun je dit plaatsen op het forum? bij mij lukt het namelijk niet...

Offline pika

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 24-01-2005, 22:05:25 »
@belli

« Antwoord #88 Gepost op: Vandaag om 15:40:18 » 

--------------------------------------------------------------------------------

Quote from: pika op Vandaag om 15:24:12
De hint is Digging a hole een stukje versneld en dan weer digging a hole.
Sander zit in de eerste groep met graven dan slaan we even snel de tweede groep over en komen bij de derde groep waar Sander voor de tweede keer gaat graven, hij vervangt Gijs die au in zijn knie heeft.
Elevation is ook verlichting = God = de Heer

Gijs zit toch bij de 2e groep... Want hij struikelt over die steen omdat ie van Isabelle op moet schieten, en die zit in groep 1

Je heb helemaal gelijk
Talpa ..................who are you

Offline mOlletje onder het gras

• Forumlid
  • Kronk, haal de hefboom over!
« Reactie #126 Gepost op: 24-01-2005, 22:13:53 »
Kun je dit plaatsen op het forum? bij mij lukt het namelijk niet...

Nee, dat kan ik niet :( want je kunt alleen maar plaatjes erop zetten...
jammer he? maar ik kan het wel naar jou toesturen als je dat wilt...
Courage is doing what you're afraid to do. There can be no courage unless you're scared

Offline Whacko

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 24-01-2005, 22:50:38 »
en dan hebben we hier het stukje dat versneld was in de aanwijzing. Maar dan op 25% van de originele snelheid.

http://www.whacko.nl/widm/audio/slomo.mp3

klinkt voor mij als een of andere radio-jingle/tune. maar herken het niet. :P

iemand anders miscchien? :P

Offline widm-Joost

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 24-01-2005, 23:15:40 »
Volgens mij werd dit nummer van U2 in de vorige serie (of die daarvoor) ook als muzikale hint gebruikt. Zou er een verband kunnen zijn met een gebeurtenis uit die serie?

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #129 Gepost op: 25-01-2005, 04:17:19 »
" Schiffers.fm brengt u een stapje dichterbij de vraag: Wie is de Mol?"

ergo: hint naar mol, niet naar afvaller.

Vorig jaar waren het volgens mij idd ook hints naar de mol en niet naar de afvaller.

Kan geen kwaad ze allebei in de gaten te houden natuurlijk, maar zo was het wel dus het lijkt plausibeler dat ze op die voet verder gaan ip.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 25-01-2005, 04:23:49 »
En wie nam de gitaar aan die Angela aanbood? (Waarop, althans zover we zagen, niet op werd gespeeld...)

Straks is het nog wel Jim...

Hij maakte de dag erop vuur om zn sigaretje aan te steken ;)

Weliswaar geen sigaar maar toch :-X

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 25-01-2005, 04:26:17 »
U2 dus met "Elevation" van de CD "All that you can't leave behind"

Fotootje van de CD:

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 25-01-2005, 04:28:18 »
Staat erbij waar/ op welke luchthaven die foto gemaakt is? Of kan iemand die die cd heeft even kijken?

Lijkt me vrij ver gezocht als clue maar goed je weet het nooit ;)

Offline barbiezusje

• Forumlid
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
« Reactie #133 Gepost op: 25-01-2005, 05:14:39 »
Volgens mij slaat de muzikale hint inderdaad op het graven bij het mijnenvegerspel. Zeker omdat ook de hint 'een bom' erbij is gegeven. Maar twee keer graven, wat ik ook uit het twee keer afspelen haal, hoeft niet op Sander te slaan (al is het best logisch).
Misschien heeft niet iedereen gegraven, er waren ook genoeg mensen die met de metaaldetector lopen te zwaaien (ik zie Sander zo voor me, wijdbeens, enthousiast met dat ding aan het zwaaien  ::tandpastasmiley::) Dan zijn ze dus niet aan het graven.
Misschien gaat het om iemand die precies 2x gravend in beeld is gekomen? De hints zijn tenslotte voor ons, de kijkertjes thuis...
Dat is in ieder geval Roeland... Eerst een keer gewoon gravend, en daarna als hij roept dat het zand daar losser was..  ???
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 25-01-2005, 05:33:10 »
Dat is in ieder geval Roeland... Eerst een keer gewoon gravend, en daarna als hij roept dat het zand daar losser was.. ???

::jaja::

Was mij idd ook opgevallen, met het stukje van Gijs en Sander ertussen in ('Jij gaat me nu verdenken?')

Offline Kuikentje

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #135 Gepost op: 25-01-2005, 08:27:55 »
Ik heb nog eens gedacht. Het fragment zelf, met twee keer hetzelfde stukje, kan naar diverse zaken wijzen. Laten we dan de naam "U2" zelf eens onderzoeken. "U2" is te vertalen als "jij ook". Toen Julius Caesar werd vermoord, sprak hij de beroemde woorden "tu quoque (,Brutus)". Wat "jij ook" betekent. Er is dus nu al twee keer iets vertaalt. Dat heeft wellicht betrekking op twee keer hetzelfde stukje in het fragment. Maar nu, Julius Caesar werd vermoord in het jaar 44 v. Christus. Ten tijde van het opnemen van WIDM was Yvonne 44 jaar...

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 25-01-2005, 08:50:52 »
Staat erbij waar/ op welke luchthaven die foto gemaakt is? Of kan iemand die die cd heeft even kijken?

Lijkt me vrij ver gezocht als clue maar goed je weet het nooit ;)

Die foto is in Parijs genomen. Niet zo heel lang geleden was het dak daarvan nog gedeeltelijk ingestort. De foto is genomen door Anton Corbijn.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 25-01-2005, 09:38:23 »
Volgens mij werd dit nummer van U2 in de vorige serie (of die daarvoor) ook als muzikale hint gebruikt. Zou er een verband kunnen zijn met een gebeurtenis uit die serie?

Dat was 'n ander nummer van U2:

Muzikale aanwijzing 8
Where The Streets Have No Name - U2/Night and Day - Frank Sinatra
Eigenlijk te makkelijk. Bono heeft ooit met Frank Sinatra een duet opgenomen. 'I have got you under my skin'. Een nummer van Cole Porter. Het origineel staat op de soundtrack van de film Night and Day als nummer 14. En een duet is met zijn tweeën 14*2=28.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 25-01-2005, 09:52:55 »
Die foto is in Parijs genomen. Niet zo heel lang geleden was het dak daarvan nog gedeeltelijk ingestort. De foto is genomen door Anton Corbijn.

Thanx :D

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 25-01-2005, 10:51:04 »
Is er vorig jaar, na afloop van de serie, nog uitleg gekomen over alle muzikale hints? Zo ja, weet iemand of dit nog ergens terug te vinden is in dit forum?
You don't wanna fall apart this time