Het zal zo halverwege de donkere jaren dertig zijn geweest dat ik de aanmeldingen zag voor Welck mensch isch een Schavuit? Haast een etmaal in de krakende vrieskou gestaan voor de aanmeldingen, bleek aan het eind van de dag dat het een rij voor een kop soep was. Goed, het was wel lekkere soep. Maar uiteindelijk het programma fanatiek op de radio gaan volgen, tot ik op het idee kwam dat het toch mieters zou zijn om met andere fanaten over het program te praten. Zo ontstonden de rudimentaire contouren van wat nu Realitynet is, maar destijds onder de naam de Werkelijkheidskring bekend stond. Men kwam bijeen in een park, waar allerlei kraampjes stonden. De grootste kraam was die waar gedebatteerd werd over wat een mens nou een verrader of anderszins slecht maakt, maar bij andere kraampjes riep je een letter, die al dan niet in het te raden woord aanwezig was, waarna een woord zich onthulde. Prijs: zelf mensen een woord laten raden. Maar goed, zo kan ik nog wel blijven doorgaan natuurlijk. Uiteindelijk kwam het internet en hier zijn we dan met z'n allen.