Over die opdracht met de vrachtwagens: iedereen vind dat Lottie het zo goed deed. Dat is ook zo, als ze niet geoefend heeft. Ik neem maar aan dat de mol geoefend heeft vooraf. Als dat Lottie is, deed ze het helemaal niet zo geweldig. De volgende min of meer willekeurige en niet 'mollige' deelnemer (MM) liefst twee minuten sneller en rijdt evenveel (of net zo weinig) pionnen omver. Nog veel beter dus... Ik denk dus niet dat Lottie heeft geoefend en dus ook dat ze niet de mol is.
De discussie over Jim is al gevoerd en je kunt het op verschillende manieren uitleggen. Ik denk dat hij het heel goed heeft gedaan en het dus niet is.
Victoria is wat mij betreft in eerdere afleveringen al afgevallen als mol en het is leuk dat ze nu nog wat twijfels oproept, maar niet genoeg om alsnog een mol in haar te zien.
Isabelle is het niet, want dan had ze in aflevering vier nog een hulpmol moeten inzetten. Voor de kandidaten lijkt het alsof ze de enige is die een mollenstreek uithaalt. Die weten immers niet wie de hulpmol is.
Marc Marie doet nog een poging om wat extra verwarring te zaaien over de koffers door die sigaret te vragen. Volgens mij doet hij dat wel aardig. Volgens mij wisten ze toen al wel dat Jim de laatste wisselng had gedaan en dat het Jim was die niet herkend mocht worden. Waarom ging Marc Marie dan terug om ze zogenaamd te verwisselen. Wat ik op hem tegen heb: hij was degene die verdacht goed reed. En toch... Het was wel heel close. Als MM de mol is en Sander zegt dat hij maar twee pionnen omreed, moet hij dan niet nog even eentje raken?
Gijs is het op basis van vorige afleveringen niet, voor mijn gevoel. Bij de koffers bood hij hulp aan vanwege zijn knie, terwijl het voor de mol waarschijnlijk handiger is om een koffer te hebben of een telefoon? Verder wil Gijs praten om een beetje gezond verstand in de groep te krijgen. Niet erg mols.
Blijven Sander en Yvon over. Van beide weet ik het eigenlijk niet. Ergens rond 18:15 zegt Sander: ,,Je moet daarheen'', terwijl MM hem uitlegt dat het toch echt iets anders moet. Verder roept Sander steeds maar dat het rustiger moet en dat MM het spoor moet volgen. Dat spoor volgen is imo niet handig, want dan gaan dezelfde pionnen weer om. Het was zo close dat ik me afvraag of hij niet meer pogingen had moeten doen om pionnen om te krijgen?
Yvon deed niet mee aan de vrachtwagen-opdracht. Ze vindt achteraf iedereen die er wel aan meedeed verdacht. Met het kofferspel heeft ze een telefoon en is ze weer lekker vaag. Ze weet niet wie er als eerste wisselde. Ze is wel de enige die het kan weten, omdat ze zo'n beetje naast de telefooncel staat als Jim aan komt lopen. Dan loopt ze naar achteren en op het moment dat Jim wisselt, staat ze er met het gezicht naar toe. Ze blijft uit beeld als Isabelle struikelt terwijl zij juist in de buurt moest blijven, omdat ze van alle anderen het meest op Isabel lijkt. Ze lijkt ook niet te schrikken van de valpartij, pakt de lege koffer en loopt met Isabelle weg. Vraagje: waarom zegt Yvon tegen Isabelle: ,,Het doet echt pijn''. En later: ,,Het zag er heel goed uit?'' Het is voor een echte kandidaat toch een ontzettend domme actie om na de wisseling te vallen? Yvon vindt blijkbaar van niet. Verder staat ze staat de pot af en vindt dat blijkbaar geen probleem, ook al is er niet overlegd en zou ze zich best gepasseerd kunnen voelen.
Yvon is mijn mol!