Auteur Topic: 4e muzikale hint  (gelezen 68362 keer)

Offline narcissus

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: 4e muzikale hint
« Reactie #180 Gepost op: 9-02-2005, 09:53:54 »
Ik heb zo zitten bedenken he....Ik las helemaal aan het begin van alle afleveringen in een stukje wat Angela schreef over de kandidaten.Waarvan Angela ze allemaal kende...Jullie hebben het nu over AC...en toen dacht ik ineens dat het misschien wel op jim zou kunnen slaan.Jim heeft Angela wel een geserveerd in een restaurant,waar hij toen een bijbaantje had.En volgens mij heeft hij in een AC-restaurant gewerkt.Ik meen dat ergens op zijn fanpagina te hebben gelezen...en dat rookgordijn van die morsecode..Jim rookt.Ik denk gewoon dat Jim de MOL is...maar ben er ook van overtuigd dat hij een andere MOL in dienst heeft...alleen weten ze het misschien niet van elkaar... ;D
Carpe Diem!!!

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #181 Gepost op: 9-02-2005, 10:01:24 »
Dat de naam van Marc-Marie met een M begint, was evident. Nee, interessant is waarop je zou kunnen baseren dat Marc-Marie een hulpmol is?  ;)

Lene Lovitch    Lucky Number

Deel van de tektst

This rearrangement suits me now I must confess
The number one was dull and number two is best
I wanna stay with you
My Lucky Number's two
Ah! Oh! Ah! Oh!

Ik ging even van de titel uit, maar dit is een leuke eyeopener C&P.
:D :D

alleen dan is de Y wel weer overbodigjes.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline apenstraatje

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 9-02-2005, 14:50:45 »
AC betekent Voor Christus. Dus VC Misschien Victoria (AC/DC betekent Voor Christus, Na Christus, mocht het interesseren)
Maar Het kan ook IX zijn --> Marc Marie, want die stond 9e in de line up
En ik haal er ook wel een R uit, R is de 18e letter. en MM loopt al de hele tijd met die 18 en 81 rond te sjouwen. Hij komt uit de buurt van Den Bosch en daar is een koffiehuis, "De Drie Mollen sinds 1881". Misschien zijn er dus wel drie, (waaronder MM natuurlijk want hoe kan hij dat anders weten)
Én,  wat ook nog eens zo is, 1+8=9, marc maries plaats bij de line-up weer!!!
én, op Marc Marie's foto die geplaatst werd in de pilon, stond een 8 met daarnaast een vouw in zijn kleren, duidelijk stond daar de 18 (of 81, weet ik niet meer)
Maar tegenwoordig zie ik overal aanwijzingen voor MM, zelfs als ik in de rij sta bij de supermarkt

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 9-02-2005, 16:04:34 »
Wat nog door niemand is geopperd: de muzikale hint is 'meegenomen' door Yvonne. Kan het 'Be my number two' niet slaan op de door haar geplaatste foto's tijdens de truck opdracht?

Heeft ze niet iets gezegd (nadat ze eerst Victoria's foto's pakte en haar keuze toelichte) van: 'jij bent nummer 2' toen ze Sanders' foto pakte? Of pakte ze eers Marc-Maries' foto?
waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Carlijn

• Gast
« Reactie #184 Gepost op: 9-02-2005, 16:14:26 »
mm komt uit tilburg is toch nog zon 25 km van den bosch.... yvonne kwam uit db dacht ik... en yvon uit boxtel dat is weer dichter bij den bosch dan tilburg... roeland komt ook al uit tilburg en sander uit nijmegen dus denk niet echt dat het klopt dat theorietje

Offline Christian

• Forumlid
  • Wis melodie?
« Reactie #185 Gepost op: 9-02-2005, 19:26:00 »
AC/DC staat ook voor
 wisselstroom (AC)
 en gelijkstroom (DC)

maar ik denk dat je dat niet terug vind in een van de kandi's  ;D
Wis melodie? Heet winkel wit!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 9-02-2005, 19:47:52 »
AC betekent Voor Christus. Dus VC Misschien Victoria (AC/DC betekent Voor Christus, Na Christus, mocht het interesseren)

Ik dacht dat AD Anno Dominum (en dat is weer AC) betekende en dus na Christus en voor Christus BC.

Maar ik zie nu al op internet dat AC staat (behalve voor wisselstroom)voor:

in electricity, the abbreviation of alternatingcurrent
in history, Latin ante Christum, that is to say before Christ ;see Anno Domini
in medicine, a chemotherapy regime comprising adriamycin and cyclophosphamide , see AC chemotherapy
Atlantic College , one of the ten United World Colleges
an automobile brand, see AC Cars
adult contemporary music
a misprint of Ac, the chemical symbol for actinium
an Anonymous Coward on Slashdot
the postnominal letters for the Companion in the Order of Australia
Air Canada
air conditioning
Alt Cataclius, "AfterCataclysm" on the Dragonlance Timeline.
in Dungeons and Dragons, the abbreviation of ArmorClass.
Asheron's Call, a fantasy MMORPG
Algoma Central Railway ( AAR reporting mark AC)
In British politics AC, which stands for AelodCynulliad is the Welsh language equivalent of AssemblyMember or AM , denoting a member of the National Assembly for Wales.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 9-02-2005, 20:08:37 »
rookgordijn:

MM vraagt om 'n vuurtje aan Pete om zogenaamd de koffertjes te wisselen. Letterlijk én figuurlijk een rookgordijn !!!!!!

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #188 Gepost op: 10-02-2005, 09:13:41 »
Heb eens zitten zoeken of het woord 'Morse' niet heel letterlijk moeten nemen. Maar kan verder niets vinden wat ik er echt aan kan linken (qua zangers, albums, ed). Want die Morsecode zou natuurlijk een link kunnen zijn aan een muzikale hint.

Alleen een paar meneertjes Morse, die nummers van U2 gecoverd hebben.
En ene Steve Morse, vrij bekende zanger. Mja...

It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Elisefan

• Forumlid
  • pffffff
« Reactie #189 Gepost op: 10-02-2005, 13:48:39 »
Ik heb niet alles doorgelezen, maar staat AC niet voor de afkorting acteur of actrice. In mijn geval ga ik voor actrice want mijn mol is Lottie, dit staat ook als beroep genoemt op de .nl site........ ::oink::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 14:06:18 door Elisefan »
To the batmobile let's go!!

Offline molsnol

• Forumlid
  • Al 15 jaar molloot..
« Reactie #190 Gepost op: 10-02-2005, 14:17:04 »
Mijn kleine theorie (die ook al door anderen is geopperd, ik weet het) is dat "Be my number two" staat voor::

B, my number two. Dus dat de letter "B" staat voor het nummer twee.

Vervolgens hoor je in morse-code A C (die morsecode heeft er niet veel mee te maken, maar is een van de meest gebruikte methoden om letters via geluid weer te geven).

Dat is dan dus 1 en 3 (of 13). Met die 13 kon ik niet zo heel veel, maar  1 en 3 hebben misschien iets te maken met de lijstjes van afgelopen aflevering. Nummer 1 en 3 waren diegenen die in de vrachtwagen aanwijzingen moesten geven (Jim en Sander dus).

Zou deze hint betekenen dat er daar gemold is?

Of zou het iets anders met 1, 3 of 13 zijn?

Offline kolko

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 10-02-2005, 14:18:51 »
Indien we de mol de titel laten uitspreken en vermoeden dat het Roeland was kan 'Be my number 2' slaan op dat hij een 2de mol aanduidt omdat hij uitvalt  ::oink::

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 10-02-2005, 14:23:43 »
Door al die opmerkingen van Jim over zijn vader, de opmerkingen over zijn vader op de website en de liedjes in dezelfde uitzending als de echte hints, vraag ik me soms af of Jim niet Number Two is (en Number One zijn vader).  :-\\

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #193 Gepost op: 10-02-2005, 18:02:16 »
Door al die opmerkingen van Jim over zijn vader, de opmerkingen over zijn vader op de website en de liedjes in dezelfde uitzending als de echte hints, vraag ik me soms af of Jim niet Number Two is (en Number One zijn vader).  :-\\

Ik vraag me af of Jim het wel zo prettig zou vinden, als steeds zijn vader wordt aangehaald...
Maarja, in afl. 1 tijdens de intro van Jim, zagen we een stukje optreden van hem naast zijn vader.. Dus wat dat betreft dan deze aanwijzing inderdaad hierop slaan...

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #194 Gepost op: 10-02-2005, 18:17:38 »
Dan zit ik toch even met de zin :
Me and number one are through
Jim wil nog wel de cd van zijn vader meenemen. :D

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #195 Gepost op: 10-02-2005, 22:06:25 »
In de topic deenigeechtemol heeft de mol een hint in morse gegeven. Ik vermoed dat dit verband houdt met de 4e muzikale hint, omdat daar immers ook morse werd gebruikt. Ik heb in de topic deenigeechtemol wat ideetjes gespuid, om het overzichtelijk te houden hier maar niet. Dus zie aldaar als je geinteresseerd bent.

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #196 Gepost op: 11-02-2005, 15:15:21 »
Ik weet niet of dit al ergens op het forum staat, ik kan er niks over vinden. Luisteren jullie nou eens heel erg goed naar de muzikale hint zoals hij te horen is op widm.nl. Ik weet nu wie de mol is... ::jaja:: ::jaja:: ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 11-02-2005, 15:19:05 »
Ik weet niet of dit al ergens op het forum staat, ik kan er niks over vinden. Luisteren jullie nou eens heel erg goed naar de muzikale hint zoals hij te horen is op widm.nl. Ik weet nu wie de mol is... ::jaja:: ::jaja:: ;)

:o :o :o :o
vertelvertel
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #198 Gepost op: 11-02-2005, 15:34:12 »
:o :o :o :o
vertelvertel

Eééérst luisteren Geer......dan kom je er vanzelf op :P
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2005, 15:38:39 »
Eééérst luisteren Geer......dan kom je er vanzelf op :P

* Gerard heeft nu 23 keer geluisterd en kijkt vertwijfeld naar de hemel...
:D

Nog maar een keer dan...