Auteur Topic: 4e muzikale hint  (gelezen 68385 keer)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 4e muzikale hint
« Reactie #220 Gepost op: 11-02-2005, 22:21:08 »
Ik denk dat de mol Yvon is

Maar even on topic over de muzikale hint.
Ik hoorde ook dat er een morse code in zit en ik las al dat het AC zou zijn.

Dat zou kunnen slaan op de cijfers 1 en 3.

Zo kan je er verschillende dingen bijhalen als 1 maart, het getal 13 enzovoort.
Maar als je nou eens alle muzikale hints achter elkaar kon zetten dan zou je al een stuk verder zijn denk ik.

zoals die ene hint met het nummer van U2. "A Mole digging in a hole..." Dat kan slaan op die ene aflevering waarin een van de mensen die ging graven de mol is, ga zo maar door. Dus als je zo alle hints kunt verklaren en achter elkaar kan zetten moet je denk ik wel achter de mol kunnen komen..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #221 Gepost op: 11-02-2005, 22:26:15 »
Maar waarom eigenlijk AC morsen als je ook gewoon 1-3 kan morsen? Behalve dan dat AC korter is.
The British are not impressed.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #222 Gepost op: 11-02-2005, 23:03:11 »
Toen de 4 naar het schooltje gingen, was er in de taxi een bordje met een nummer: 1322222nogwatcijfers...

1,3 (you are my number 2)

Mwah, vergezocht, maar toch maar meenemen.  ::jaja::

Offline ThinkTwice3

• Forumlid
  • De mol.... :P
« Reactie #223 Gepost op: 12-02-2005, 13:18:20 »
De morsecode was A - Y   A= - . en Y had iedereen al door. Maar een aantal mensen dachten dat het .. was maar als je luister kan je horen dat de eerste piep langer is.

Offline cadfael

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #224 Gepost op: 12-02-2005, 13:24:12 »
Ik weet niet of dit al ergens op het forum staat, ik kan er niks over vinden. Luisteren jullie nou eens heel erg goed naar de muzikale hint zoals hij te horen is op widm.nl. Ik weet nu wie de mol is... ::jaja:: ::jaja:: ;)
   :o :o ::oink:: oei mapel  ::ohno::
* cadfael denkt dat mapel een tikkie van de MOL(en) heeft gekregen  ::rofl:: >:D
Mol moet, mol doet je goed!

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 12-02-2005, 15:08:41 »
ik ga even in dit topic door, want de discussie in het topic hints op WIDM.nl gaat over de 4e muzikale hint. Heeft iemand al opgemerkt dat de laatste paar tonen van het fragment erg lijkt op een omroepmelodietje? Ik kan alleen even niet bedenken welke...

het blijft aan mij knagen dat de laatste noten bij Schiffers (dus na Angela) een bekend melodietje vormen. Weet iemand of je op internet de omroeptunes kan vinden? Dan kan ik ze vergelijken.

Offline misz_louisa

• Forumlid
  • De mol pest de wormen....
« Reactie #226 Gepost op: 12-02-2005, 15:16:56 »
Misshien helpt dit:

- Zijn die tonen niet afkomstig van de ringtone van de mobieltjes in het laatste spel van gister? (oei, wat een zin)

- Misschien gaat het niet de morsen zelf maar om het woord?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 12-02-2005, 20:55:08 »
het blijft aan mij knagen dat de laatste noten bij Schiffers (dus na Angela) een bekend melodietje vormen. Weet iemand of je op internet de omroeptunes kan vinden? Dan kan ik ze vergelijken.

Volgens mij is het het einde van de tune van de Vara.
Of is dat nu weer wishful thinking omdat ik Lottie als mol heb  :-\\

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 12-02-2005, 21:09:20 »
da's idioot. Ik zie jouw berichtje, tureluurs, over de Vara. Vind ik dit op de Vara's website als plaatje bij hun rubriek "Identiteit". Doet de Vara ook al mee aan WIDM?

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #229 Gepost op: 12-02-2005, 21:29:07 »
Ik weet niet of dit al ergens op het forum staat, ik kan er niks over vinden. Luisteren jullie nou eens heel erg goed naar de muzikale hint zoals hij te horen is op widm.nl. Ik weet nu wie de mol is... ::jaja:: ::jaja:: ;)

ga je het nou nog vertellen? ik wacht nog steeds in spanning 8)
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 12-02-2005, 21:58:44 »

Je hebt gelijk, beter luisteren mensen ik heb 'm ook ::bravo::

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 12-02-2005, 22:00:29 »
en jij wil het zeker ook niet aan ons melden?? hihi sorry hoor maar mijn familie wordt gek van het fragmentje en ik heb nog steeds de clou niet ofja de hint naar de mol :S
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #232 Gepost op: 12-02-2005, 22:00:50 »
Het valt me nu pas op. Iemand meldde al dat dat Joe Jackson nummer op de LP Steppin' Out staat (opa doet natuurlijk niet aan CD's he). Dat lijkt te slaan op Jim die uit de lineup naar voren stapte.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #233 Gepost op: 12-02-2005, 22:02:27 »
 maar jullie moeten het ons die het echt niet horen echt niet vertellen hoor :-X ::ohno::
 ::jaja:: dat doen jullie wel toch!toch? please...
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 12-02-2005, 22:03:52 »
en het mag ook in een PM desnoods 
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 12-02-2005, 22:11:15 »
Dan ook naar mij graag... ik word er ook echt gek van! Ik hoor het niet!!!!! >:(

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 12-02-2005, 22:26:29 »
wáár zit het dan? Zijn het die eindtonen, die ik overigens nog steeds niet thuis kan brengen?

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #237 Gepost op: 12-02-2005, 23:44:02 »
Die vage stem van Angela op het moment dat ze "nu" hoort te zeggen maar je iets anders hoort heb ik herkend, ik weet niet wat het wel is wat ze zegt maar er is mee geknoeid volgens mij.

Dat tv tunetje helemaal aan het eind is volgens mij van NOVA, tenminste daar lijkt het op.

Maar hoe Mapel nu naar aanleiding van deze halve minuut zeker zegt te weten wie de mol is, is mij (nog) volstrekt onduidelijk.

Nog maar eens 'tig keer luisteren.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #238 Gepost op: 13-02-2005, 00:07:27 »
Lieve mensen,...Mapel komt een keertje langs op het forum en slingert er een bericht op over de muzikale aanwijzing nummero quatro,....en wat schetst mijn verbazing.......jullie krijgen er slapeloze nachten van,...smeekbedes in mijn mailbox om toch vooral jullie verder op weg te helpen met die hint. ::rofl:: ::rofl::

Nou vooruit!!!. Gister op de chat heb ik het al uit de doeken gedaan, maar men heeft het geloof ik een beetje terzijde geschoven. Het gaat om het morse. Er zijn al vele mogelijkheden geopperd welke letters het nou zijn. De I geen punt,..das duidelijk,..maar o,o,o,...die tweede letter!!. Ik hoor na heel goed luisteren daar echt een Bin.taaaa ta ta ta....ofwel -*** Te voor de hand liggend??? Misschien juist daarom.... ik weet het niet, maar ik zie het duidelijk als een verwijzing naar mijn mol! Of misschien wel de volgende afvaller? :P :P... Veel succes er mee! ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 13-02-2005, 00:16:31 »
Nou 'IB' in combinatie met 'Be My Number Two' en zelfs het rookgordijn van deenigeechte zegt mij dat Isabelle de hulpmol was en daarmee niet de mol zelf. Zij was als hulpmol het rookgordijn voor de echte mol. Doordat de aandacht nu op haar gevestigd werd, kon de echte mol dus ongestoord zijn/haar gang gaan. Dus ik zie hierin nu eerder 'n hint naar wie de mol niet is.  ::jaja::