Auteur Topic: 4e muzikale hint  (gelezen 68384 keer)

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: 4e muzikale hint
« Reactie #240 Gepost op: 13-02-2005, 00:17:09 »

De I geen punt,..das duidelijk,..maar o,o,o,...die tweede letter!!. Ik hoor na heel goed luisteren daar echt een Bin.taaaa ta ta ta....ofwel -*** Te voor de hand liggend??? Misschien juist daarom.... ik weet het niet, maar ik zie het duidelijk als een verwijzing naar mijn mol! Of misschien wel de volgende afvaller? :P :P... Veel succes er mee! ;)

In elk geval bedankt Mapel, ik was even bang dat het echt, echt, echt overduidelijk zou zijn, zo duidelijk dat we van nu afaan gewoon vrijdagavond weer naar Baantjer konden gaan kijken. Gelukkig is dat niet het geval en als je die IB wil zien als ultieme hint naar de mol, mij krijg je (nog) niet mee.

IB, volgens het woordenboek: afkorting van Ibidem."
Ibidem: Latijn, bijwoord (bij aanhalingen), op dezelfde plaats, aldaar.

Game on.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline ceetje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #241 Gepost op: 13-02-2005, 00:18:16 »
zou het? Ik hoor het niet, al die tuutjes, een pot nat voor mij. Ik heb al AC en IC en MY voorbij zien komen, ik ga gewoon op jullie woord af.  ;D
Maar IB in combinatie met het lied zou betekenen dat de Mol vertelt dat hij IB als hulpmol (nr. 2) heeft ingeschakeld, en dat wisten we al.  :(

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 13-02-2005, 00:47:09 »
Misschien helpt deze link:
http://www.scphillips.com/morse/jtrans.html

Hier kun je makkelijk de verschillen horen tussen A  C en I  B of I  Y (of wat dan ook). Ik blijf in elk geval bij A C...

En misschien dat de letters in eerste instantie naar MM lijken te gaan maar dat er op het laatst van al die letters maar één naam gemaakt kan worden; Sander of Yvon bijv.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 13-02-2005, 00:57:11 »
Rose, wat een geweldige site!  ::bravo:: ::bravo:: Nu hoor ik het eindelijk ook. Ben er van overtuigd dat het géén B is, maar een C. Twijfel een beetje tussen IC en AC, maar ga vooralsnog voor AC.

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #244 Gepost op: 13-02-2005, 10:19:50 »
Het lijkt me idd .- -.-. (A C dus)

:o  das gek, bij mij komt er geen A C uit, maar A B

Ik heb het even wat duidelijker gemaakt welke tonen de morse-dignalen zijn.
Volgens mij staat er ._  _... maar de 5e is inderdaad een beetje een twijfel geval
Bij morse worden vaak ezelbrugetjes gebruikt.
Voor A  .-    di-dah          an-ton
       B  -...  da-di-di-dit   bok-ke-wa-gen
       C  -.-.  da-di-da-di    com-man-do-brug
Ik kan bij het 2 signaal alleen maar bokkewagen zeggen, commandobrug lukt niet goed.
Waardoor deze morse voor mij A en B zijn

Ik kan hier verder niks mee  ???
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #245 Gepost op: 13-02-2005, 11:41:54 »
Nou 'IB' in combinatie met 'Be My Number Two' en zelfs het rookgordijn van deenigeechte zegt mij dat Isabelle de hulpmol was en daarmee niet de mol zelf. Zij was als hulpmol het rookgordijn voor de echte mol. Doordat de aandacht nu op haar gevestigd werd, kon de echte mol dus ongestoord zijn/haar gang gaan. Dus ik zie hierin nu eerder 'n hint naar wie de mol niet is.  ::jaja::

Mocht dit waar zijn dan blijkt gelijk weer wat een kul die muzikale hints zijn, want dat Isabelle B. de hulpmol was, kon ik je zo ook wel vertellen.  ::)

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #246 Gepost op: 13-02-2005, 11:45:08 »
Als ze IB zouden hebben geseind dan zou dat geen hint zijn, maar de oplossing. Dan kunnen ze de serie net zo goed de ondertitel geven "t is Isabelle hoor".

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 13-02-2005, 11:47:41 »
Als ik een leuke suggestie mag geven. Als de morsecode I-B is, dan kan dat staan voor 9-2. De voornaam van Marc-Marie Huijbregts is, als je de letterwaarden optelt, samen 9, de achternaam 2.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 13-02-2005, 11:48:02 »
Ik blijf bij AC, maar los daarvan, de letters zullen nooit bedoeld zijn als initialen of afkorting, want er zit een duidelijke pauze tussen de twee (probeer maar op de site die Rose heeft gelinkt). Misschien hebben we wel 2 losse letters gekregen, die ook niet samenhangen met het lied, maar thuishoren in het topic letters.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 13-02-2005, 11:50:45 »
Mocht dit waar zijn dan blijkt gelijk weer wat een kul die muzikale hints zijn, want dat Isabelle B. de hulpmol was, kon ik je zo ook wel vertellen.  ::)

Ja ik ook natuurlijk, maar nog niet dat ze daarmee uitgesloten is als echte mol. Ik denk dat we dat aan de muzikale hint hebben, dat we haar dus kunnen wegstrepen nu. En daarom is hij niet compleet nutteloos. Niet dat ik Isabelle nog als mol zag, maar goed.  ;)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2005, 11:52:25 door Han13 »

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 13-02-2005, 11:59:02 »
Voor degenen die het nog na willen luisteren.

De morse in de hint.

A C in morse.

Ik haal het bericht van Jayne er nog maar eens bij en zo begint de discussie weer opnieuw... ;D. Het is echt A C.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #251 Gepost op: 13-02-2005, 12:15:15 »
Ja ik ook natuurlijk, maar nog niet dat ze daarmee uitgesloten is als echte mol. Ik denk dat we dat aan de muzikale hint hebben, dat we haar dus kunnen wegstrepen nu. En daarom is hij niet compleet nutteloos. Niet dat ik Isabelle nog als mol zag, maar goed.  ;)

Ja, maar er is geen 100% zekerheid dat deze uitleg klopt, elke hint kent 100 mogelijke uitwerkingen en dus is er ook niet met 100% zekerheid te zeggen dat Isabelle weggestreept kan worden, zeker niet als je bedenkt dat iedereen die hier niet op het forum komt 'ROOKGORDIJN' niet heeft meegekregen. Oftewel: Nutteloos  ::jaja::

Offline diaantje

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 13-02-2005, 13:09:09 »
kan iemand mij vertellen wat de frequentie is van radio 2 (schiffer) ??  ::tandpastasmiley::
want ik vergeet altijd die musicale hints!

bye ::zwaai:: bye

Offline blomke

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 13-02-2005, 13:43:50 »
88.00 FM

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 13-02-2005, 13:46:33 »
De frequentie is niet in heel Nederland gelijk, dus afhankelijk van waar je woont. Je zou op deze pagina effe kunnen checken wat 't in jouw woonplaats is. Je kunt ook online naar radio 2 luisteren: hier lees je er alles over.  :)

Ja, maar er is geen 100% zekerheid dat deze uitleg klopt, elke hint kent 100 mogelijke uitwerkingen en dus is er ook niet met 100% zekerheid te zeggen dat Isabelle weggestreept kan worden, zeker niet als je bedenkt dat iedereen die hier niet op het forum komt 'ROOKGORDIJN' niet heeft meegekregen. Oftewel: Nutteloos  ::jaja::

Nee, maar dan heeft 't dus niet specifiek met deze uitleg te maken dat de hint nutteloos is. Bij iedere mogelijke uitleg kun je niet voor 100% zeker zijn dat hij klopt en kun je er dus eik geen conclusies aan verbinden. Dus als je zeker van je zaak kunt zijn kun je eik gewoon maar beter niet naar de muzikale hints omkijken. En trouwens nergens meer naar, want alle mogelijke hints of molacties zijn niet voor 100% zeker totdat dat bevestigd wordt in de allerlaatste aflevering.  ;)

Maar ik blijf voorlopig effe bij deze uitleg en blijf Isabelle daarom voorzichtig doorstrepen. Ik vond haar toch al 'n laag molgehalte hebben en heb haar dus nu eik bijna volledig afgeschreven als mol.

Offline diaantje

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 15-02-2005, 12:48:14 »
weten jullie ook hoe laat die muzikale hint komt?
of verschilt dat per week?

laterrr  ::rofl::

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 17-02-2005, 13:39:09 »
Bij het nogmaals bekijken van afl. 3 viel me op dat we de hint A&C eerder hebben gehad. Als MM vertelt over Lottie in de trein ("helloooooooooooo, I'm Lottieeee") staat de groep voor een huis met daarop een bord Arts & Crafts.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #257 Gepost op: 22-02-2005, 18:22:41 »
Citaat
Bij het nogmaals bekijken van afl. 3 viel me op dat we de hint A&C eerder hebben gehad. Als MM vertelt over Lottie in de trein ("helloooooooooooo, I'm Lottieeee") staat de groep voor een huis met daarop een bord Arts & Crafts.

Hmm ja AC Arts and Crafts zou dan ook best op Yvon kunnen slaan natuurlijk (gezien haar hobbyisme en het maken van het kunstvoorwerp).

Ik zit nog steeds met ABC in mijn hoofd, alfabet.

Lottie heeft aan kindertheater gedaan, en bovendien krijgt ze in deze aflevering 'onderwijs' van kinderen omtrent het leren van een liedje.

Kan natuurlijk ook slaan op de opmerking van Yvon omtrent 'schools denken'.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Shifting

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 22-02-2005, 22:42:26 »
Citaat

Hmm ja AC Arts and Crafts zou dan ook best op Yvon kunnen slaan natuurlijk (gezien haar hobbyisme en het maken van het kunstvoorwerp).

Ik zit nog steeds met ABC in mijn hoofd, alfabet.

Lottie heeft aan kindertheater gedaan, en bovendien krijgt ze in deze aflevering 'onderwijs' van kinderen omtrent het leren van een liedje.

Kan natuurlijk ook slaan op de opmerking van Yvon omtrent 'schools denken'.

Nog meer in de richting van Yvon is misschien dat ze als regisseuse in het theater was verbonden aan: Jeugdtheaterschool Amsterdam. Net als Lottie dus jeugdtheater.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2005, 22:51:19 door S. Holmes »

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 23-02-2005, 13:44:36 »

Misschien slaan de A en de C niet op een persoon maar op de Arts & Crafts opdracht! Be my number two wil dan zeggen dat de kunstopdracht de tweede mogelijkheid was om te mollen, nadat eerst (via een hulpmol) in de zangopdracht gemold is. Maw: dan is Lottie de Mol!  :D