Auteur Topic: De Oertheorie: Mollenstrekentheorie  (gelezen 5550 keer)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
De Oertheorie: Mollenstrekentheorie
« Gepost op: 10-02-2005, 15:07:02 »
Alle hints en theorieën, allemaal leuk, maar zonder mollenstreken geen mol. Daarom wil ik graag bekijken wie er mols en niet mols bezig zijn geweest in de afleveringen. Onder molstreken versta ik: 'het dusdanig proberen verstieren van een opdracht MET ALS HOOFDDOEL: geld uit de pot of beperking van de inkomsten in de pot. Aangezien ik zelf nogal gefocusd ben geweest op Isabelle en Yvon ben ik bang dat ik niet helemaal objectief ben (maar ik heb het wel geprobeerd). Aanvullingen zijn zeer welkom :)

Afl.1:
Mols: Yvon en MM potten niet
Niet Mols: Victoria doet de opdracht goed, maar Lottie is nog onmolser omdat haar goede antwoord sowieso geld oplevert.

Afl.2:
Sleuteltjes opgraven:
Wat is mol en wat is niet mols? Wil de mol lekker slapen en pakt ie veel sleutels of niet? Een paar dingen die opvallen:
-Isabelle fokt de boel op
-Victoria, Isabelle en Sander beginnen te graven in een hoek
-Gijs geeft een verkeerde uitleg
-De eerste groep pakt 3 van de 9 sleutels, dat is veel in 10x graven.

Koffertjes:
Mols:
-Jim wil de duurste en de goedkoopste openen.
-MM wil sowieso de duurste openen
-Lottie wil comfortabel slapen
Niet mols:
-Jim wil snel stoppen
-Gijs oppert het idee om te beginnen bij de goedkoopste

In de grot:
-Alleen Gijs is mols bezig door niet te gaan. De anderen zijn niet mols bezig. Iedereen die claimt claustrofobie te hebben en die toch gaat is alleen maar stom bezig de verdenking op zich te schuiven (mits ze niet de mol zijn, slim natuurlijk)

Afl. 3:
Treinopdracht:
Mols: -Yvon en Isabelle mollen overduidelijk, maar hebben zij een andere opdracht
-MM en Lottie communiceren slecht naar de anderen toe.
-Ondanks hulpmol Yvon verbeteren Jim en Sander de fouten niet.
-Victoria pakt ook geen geld.

Wie van de drie/mysterybox:
Mols:
-Yvon zegt 'Brad Pitt' out of the blue
-Isabelle onderschat de 4 ondervragers en zet alle vooroordelen neer die bij een soapster horen.
-Jim speelt te zelfverzekerd.
Niet Mols:
-MM verspreekt zich zogenaamd, misleidt daardoor Johannes
-Sander is zomaar opeens grappig, als hij caberetier moet spelen

Afl.4
Truck:
Mols
-Lottie zet een monstertijd neer
-Jim is superfanatiek om Lottie een monstertijd neer te laten zetten.
-MM jakkert te snel en rijdt teveel pionnen om.
-Sander toont te weinig inzet

Koffertjesopdracht:
Mols:
-Isabelle struikelt, maar is hulpmol.
Niet Mols:
-Jim ruilt het dure koffertje voor een goedkope, terwijl hij weet dat Isabelle gezien is.

Scoretabel (mols+1, niet mols-1, hulpmol 0,5):
MM: 2
Yvon: 1,5
Lottie: 1
Jim: 1
Isabelle: 1
----------------
Gijs: 0
Sander: 0
Victoria: -1,5

Offline digger

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf hopen op de mol
Re: De Oertheorie: Mollenstrekentheorie
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2005, 15:21:05 »
Tip:
Je kunt ook 'verdenkingen en vrijpleitingen' checken bij 'overzichten'. Een redelijk gedetailleerd onderzoek naar mollenstreken.

suc6

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2005, 17:11:48 »
aflevering 2:
Victoria klungelt met de schep.
Victoria verbetert Gijs niet bij zijn foute uitleg, maar gaat meteen Gijs verdacht maken door dit te melden bij Isabelle en Sander.
Victoria maakt Yvon bang door te zeggen dat ze een uur lang door een tunnel van 40 cm moet kruipen.

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2005, 20:17:19 »
aflevering 2:
Victoria verbetert Gijs niet bij zijn foute uitleg, maar gaat meteen Gijs verdacht maken door dit te melden bij Isabelle en Sander.
Victoria maakt Yvon bang door te zeggen dat ze een uur lang door een tunnel van 40 cm moet kruipen.
Ja dat zet je maar in het Victoria topicje   ;D
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2005, 16:27:00 »
Het gaat hier toch om mollenstreken? ???

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2005, 19:27:21 »
Het is een beetje achterlijk om Brad Pitt te roepen als je de mol zou zijn dus yvon is voor mij niet meer de mol.

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2005, 20:22:07 »
Tip:
Je kunt ook 'verdenkingen en vrijpleitingen' checken bij 'overzichten'. Een redelijk gedetailleerd onderzoek naar mollenstreken.

suc6

Deze theorie gaat puur om mollenstreken, zie ook mijn reactie op de volgende quote

aflevering 2:

Bedankt voor je inbreng. De eerste vind ik een hele goede, maar die opdracht heb ik niet meegeteld, omdat ik niet goed kan inschatten of de mol gebaat is hier wel of niet te mollen. Het tweede is wel (let op, Digger) een Verdachtmaking, maar geen mollenstreek (in de zin zoals ik mollenstreek heb gedefineerd). Opmerking 3 is bij de grotopdracht, iedereen behalve Gijs heeft hier geld opgehaald, dus alle anderen hebben weer geen mollenstreken uitgehaald.

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2005, 20:09:58 »
Aflevering 5:
Kunstopdracht:
De eerste opdrachten in aflevering 5 waren lastig, want de kunstopdracht wanneer leverde dat nu geld op? Als de kenner het voorwerp niet herkende, maar de kandidaten wel. Dat kon alleen door een teken op te brengen waardoor alleen de kandidaten het door zouden hebben. Dit is niet gedaan. Hebben Yvon en Isabelle nu wel of niet gemold? (MM en Sanders molactie werd al te niet gedaan, hun voorwerp werd niet gekozen.) De kans om hier te mollen was te klein. De enige die evt. kon mollen was Lottie door het verkeerde voorwerp te kiezen. (Jim verpeste de andere opdracht.) Puntje voor Lottie!

Links/Rechts:
In principe kon iedereen hier mollen, maar de één meer dan de ander. Yvon en Lottie zaten op de sleutelposities. MM, Sander en Isabelle konden alleen hollen door de boel te vertragen of door verkeerd contact te leggen. We weten alleen dat Isabelle de boel vertraagt heeft door langzaam te lopen. Yvon gaf een verkeerde locatie van een plein door en drukte de telefoon uit. Lottie stuurde de teams naar de 2 andere pleinen. De dames molden dus in deze opdracht. Lottie komt erachter dat het om een telefoonnummer gaat en MM had zijn eigen claim of fame 'cijfers omdraaien?'

Aflevering 6:
Foto-opdracht
MM steelt de foto van Jim
Vragenopdracht:
Alleen Isabelle beantwoordt haar vraag goed.
Stuntvliegtuigopdracht:
Sander en Lottie hebben het als enigen fout.

Scoretabel (mols+1, niet mols-1, hulpmol 0,5):
Lottie: 4
Yvon: 3,5
MM: 3
Isabelle: 2
----------------
Sander: 2

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2005, 14:55:17 »
Ik wil even reageren op Mysterybox opdracht in aflevering 3.
Er wordt hier ergens gezegd dat Yvon zich Mols zou opstellen door Brat Pitt te noemen. Dat kan wel zijn, maar nog geen 20 seconden later raadt zij wel mooi Gijs Staverman en zorgt voor 2.000 euro IN de pot ipv uit de pot. Ik vind dat wel heel, heel erg onmols; als mol lijkt het mij niet zo moeilijk om een persoon NIET te raden bij dit spelletje en dus geld te verliezen.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2005, 15:01:55 »
Ik wil even reageren op Mysterybox opdracht in aflevering 3.
Er wordt hier ergens gezegd dat Yvon zich Mols zou opstellen door Brat Pitt te noemen. Dat kan wel zijn, maar nog geen 20 seconden later raadt zij wel mooi Gijs Staverman en zorgt voor 2.000 euro IN de pot ipv uit de pot. Ik vind dat wel heel, heel erg onmols; als mol lijkt het mij niet zo moeilijk om een persoon NIET te raden bij dit spelletje en dus geld te verliezen.
Ja is ook erg onmols.
Ze had zich afwachtender kunnen opstellen.

Offline Panta Rei

• Forumlid
  • Sane or insane is just a matter of majority
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2005, 15:44:15 »
Ja is ook erg onmols.

Lijkt idd onmols, behalve wanneer de makers de eerste afvaller altijd al hadden willen laten terugkomen.

Dan hadden ze de mol (Yvon dus in deze hypothese) opdracht gegeven Gijs te raden en had er dus altijd geld in de pot gekomen.

In dit geval is Yvond alleen maar handig beter door het bedrag met € 500 in mindering te brengen (en 5x een willekeurige naam roepen, valt wel héél erg op...  ;D)
Toch ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2005, 15:48:54 »
Lijkt idd onmols, behalve wanneer de makers de eerste afvaller altijd al hadden willen laten terugkomen.

Dan hadden ze de mol (Yvon dus in deze hypothese) opdracht gegeven Gijs te raden en had er dus altijd geld in de pot gekomen.

In dit geval is Yvond alleen maar handig beter door het bedrag met € 500 in mindering te brengen (en 5x een willekeurige naam roepen, valt wel héél erg op...  ;D)

Ik zou zeggen juist als Yvon de mol zou zijn (en natuurlijk was het de bedoeling dat de eerste afvaller terug zou komen) weet ze dat Gijs in de box zit.
Dat ze dan juist niet zou aansturen op Gijs... Zeker als Yvonne naast haar helemaal geen idee heeft....
Waarom zou je de mol geld laten verdienen als het absoluut niet hoeft....

Dat Brad Pitt was vast Wishful thinking...

Maar goed, ik snap wel wat je bedoelt.

Offline Panta Rei

• Forumlid
  • Sane or insane is just a matter of majority
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2005, 15:56:21 »
Je bedoelt dat gijs überhaupt was teruggekomen, ongeacht of 'ie nu geraden werd of niet?

In dat geval hebt je natuurlijk gelijk maar ik hoop gewoon ergens heel diep van binnen nog dat ik de makers nog een heel klein beetje kan vertrouwen  :P

P.S. Maar misschien hoort dit meer thuis in het Yvon is (niet) de mol topic
Toch ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2005, 16:05:21 »
Je bedoelt dat gijs überhaupt was teruggekomen, ongeacht of 'ie nu geraden werd of niet?

In dat geval hebt je natuurlijk gelijk maar ik hoop gewoon ergens heel diep van binnen nog dat ik de makers nog een heel klein beetje kan vertrouwen  :P

P.S. Maar misschien hoort dit meer thuis in het Yvon is (niet) de mol topic

he...
Ja zo kun je het ook bekijken. Dat de mol (Yvon dus in dit geval) aanstuurt op Gijs... Dat zou een oermollenstreek zijn ja!

Maar aan de andere kant als ze het niet geraden zouden hebben, zouden ze Gijs dan eeuwig in die doos hebben laten zitten?  ;D