Maar, de mol in de zanggroep wel aannemelijk, aangezien de zangopdracht verprutst kon worden door 1 persoon, en het ook mogelijk was invloed uit te oefenen op de anderen bij de kunst-opdracht waarvan de mol wist welke de echte 5 kunstwerken waren, en door een list de anderen naar het verkeerde kunstwerk kon leiden (middels het winnen van vertrouwen).
Inderdaad, de mol in de zanggroep is het meest waarschijnlijk. Echter als de mol als enige verantwoordelijk is voor het verprutsen van de zangopdracht valt hij wel heel erg op. Bovendien kan je er bij deze opdracht van uitgaan dat zijn aktie ook doorverteld wordt aan diegenen die op dat moment niet bij de proef aanwezig zijn. Kortom een maximale exposure.
Hierdoor wordt het minder waarschijnlijk dat Jim de mol is.
Lottie zegt weliswaar dat het kunstwerk misschien hoort bij hun groepje,
Lijkt me onwaarschijnlijk gedrag voor een mol.
Jim wijst hen meer op de 'oudheid' van de objecten (het nadrukkelijke hier ligt stof op, waardoor het droge gras-object ook afvalt
Dit lijkt me wel een beetje "creatieve tekst-montage".
Jim merkt slechts van één kunstobject op dat er stof op ligt. Gijs maakt een opmerking over het gras, als Jim ook een opmerking over het gras had gemaakt had dit prima in beeld gebracht kunnen worden, hij werd gedekt door de opmerking van Gijs. De mol moet toch ook in beeld mollen, dat had hier prima op een subtiele manier gekund.
(de mol verlaat nooit de groep'
In dien Gijs de mol is, heeft hij technisch gesproken de groep niet verlaten, hij was dan aanwezig in de vorm van molemessenger en als mysterieguest.
Daarnaast gaat de groep er wel gewoon van uit dat Gijs mogelijk de mol zou kunnen zijn, waarom zouden wij dat beter weten.
Maar het meest overtuigend vind ik dat een kandidaat die per definitie niet de mol kan zijn, veel sterker tegen spelstructuur ingaat. Het zou spelvervalsing geven.
En het zou tot rare situaties kunnen leiden in het eventuele vervolg van het spel.
Angela heeft gezegd dat indien Gijs niet geraden was hij niet terug kon komen)
Volgens mij is dit niet gezegd. Ik kan het niet terugvinden. Dus mocht het ergens gezegd, zou je dan aan kunnen geven waar.
maar nav wat tussen haakjes staat kan Gijs de mol al niet meer zijn¨
Als we alleen naar de zang-kunstopdracht kijken springt Gijs eruit en zijn Jim en Lottie minder waarschijnlijk.
Lottie en Jim waren tevens degenen die aanwezig waren bij de truckopdracht (van de zanggroep) en zetten een tijd neer die alleen te evenaren was door hard rijden en extra pilonnen om te gooien. (buiten MM en Sander was de mol hier ook buiten spel, maar gezien Sander en MM geen invloed hadden op de zangopdracht en de beoordeling van de kunstopdracht vallen ze ten dele af).
De tijd was makkelijk te verbeteren zie de tijd van Marc-Marie, hij had makkelijk iets langzamer kunnen rijden en hij heeft een gelijk aantal pylonen omgegooid. Het resultaat van Lotti en Jim was zeker voor verbetering vatbaar.
Nb. Lotti heeft de roadtrain zelfs stilgezet. Onmols gedrag.
Ook dit resultaat maakt Lotti minder waarschijnlijk.