Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73844 keer)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #340 Gepost op: 17-02-2005, 20:01:24 »
Ik heb de aflevering nog weer eens goed terug gekeken.
Victoria is gefrustreerd bij aankomst in het hotel, omdat Lottie steeds zegt een wisselgesprek te hebben...
Lottie zegt: dat was ook zo.

Gijs zegt vervolgens dat er iets verdachts is met de wisselgesprekken.

Weten jullie hoe dat zit? Kunnen we ergens uit opmaken dat Lottie liegt? Bijvoorbeeld doordat we een beeld zien dat ze in gesprek was????
Volgens mij zie je Yvon in de aflevering vaker zeggen dat er een wisselgesprek is, dan lottie.

Offline lilith

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
« Reactie #341 Gepost op: 17-02-2005, 20:07:59 »
Ja, ik ken dat geluid van een wisselgesprek...Maar als beller moet je dat ook horen..

Ik heb de navigeeropdracht gecontroleerd op mogelijke "wisselgesprekken".

Er zijn 2 dingen die opvallen:
1. Lottie belt met MM (het beruchte stukje waarin MM de eerste aanwijzing vindt).
Lottie zegt: ik krijg een wisselgesprek.
Het volgende shot (wat dus het 2e gesprek moet suggereren) is Sander, maar nu in gesprek met Yvon. De telefoon is dus van hand tot hand gegaan.
MAW Lottie heeft het "wisselgesprek" niet beantwoord....

2. Bij de uitleg van de opdracht werd gezegd dat de Controlers niet kunnen bellen.
Aan het eind van de opdracht kan Yvon wel Jim bellen om te zeggen in welk Hotel ze zitten.
Had dit met de 2e telefoon te maken?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #342 Gepost op: 17-02-2005, 20:22:21 »
Allemaal montage... ze werd gebeld.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 18-02-2005, 01:01:42 »
Op de vorige pagina een hele verhandeling mbt Lottie, Jim, Sander en MM (aanwezig in de truck opdracht en Lottie en Jim in de zangopdracht)

Ik denk dat er nog een reden is om diezelfde 4 extra te verdenken; zij zijn degenen die in de treinopdracht alsmede de orientatie opdracht (ik laat Yvon even achterwege vanwege niet in de truck, niet bij de zang, en geen man, dus niet bij de eerste 4 als iemand die fysiek sterk in de schoenen staat voor de hand liggende) het meest frequent de telefoons bedienden.

De mol kan bij twijfel aan de andere kant diegene over de streep trekken door bv een logica te verbinden aan de foute redenatie, alsmede info achterhouden bij de rest, plus foute/warrige info doorgeven.
De mol zal om die reden er altijd voor zorgen (door vertrouwen te winnen/overwicht/zich de telefoon toe-eigenen whatever) degene te zijn die het meest frequent of zelfs uitsluitend de telefoon in handen heeft.

Wederom dus, Lottie, Jim, Sander en MM.

Offline lynnlynn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #344 Gepost op: 20-02-2005, 14:46:29 »
Heeft iemand nog gepuzzeld met de tijden uit het laatste spel? Ik heb de begin- en eindtijd vergeleken - niet nieuw, weet ik - en het verschil in seconden vertaalt naar het alfabet. Daarbij heb ik gekeken of het de rechter- of linkergroep betrof. Als je steeds de Linker of Rechter letter nam vanaf de letter die de uitkomst van de tijd was, kon je o.a. de woorden YVON en MOL vormen. Je hield echter ook letters over. Ik heb nog meer mogelijkheden bekeken maar dit was de enige die iets zinnigs gaf. iemand andere ideetjes?

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 23-02-2005, 18:39:40 »
Sorry als ik wellicht in herhaling val (het topic is ook zoooo lang en ik zoooooo moe  ;) ), maar weet iemand nog zo, wie de kaartjes vond, tijdens de tweede opdracht, de orientatie-opdracht in Adelaide. De kaartjes met daarop delen van het telefoonnummer wat gebeld moest worden. Niet dat dit van zo'n doorslaggevend belang is (mol kan ook tig keer 'blind' langs zo'n kaartje lopen, alvorens het te vinden), maar zou het graag willen weten.. Volgens mij vinden Sander en Yvonne (bij de fontein) in ieder geval een kaartje. De rest?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #346 Gepost op: 23-02-2005, 18:42:56 »
Yvonne lag er toen zelfs al uit!

Gijs en Victoria in de ene groep. Isabelle en Sander in de andere. :)

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 23-02-2005, 18:46:00 »
Ah...thanks!!

Bedoelde Isabelle ipv. Yvonne  ;D