Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73877 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #60 Gepost op: 11-02-2005, 23:57:48 »
Het gaat er niet om hoe het geschreven HOORT te worden, het gaat erom dat in 1 en hetzelfde beeld het logo van de school in beeld staat (zie bijlage) en onderaan in tekst ontbreekt er dan een 'S' .
Jawel, maar wie zegt dat dat logo ook de naam is? Het is een kunstschool, dus kunstzinnig logo.
ARTS kan afkorting zijn voor ARTSchool.
Logo van mijn school is NFTA. Als ze dan Filmacademie in beeld zetten, betekent dat dan meteen dat N en T verdachte letters zijn?
The British are not impressed.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #61 Gepost op: 12-02-2005, 00:01:46 »

Die C staat hier voor Controlcenter. LCR is echter ook afkorting voor Left Center Right, gebruikt in de geluidsindustrie. Surround in film (5.1) is bijv. L-C-R-Ls-Rs-Lf
3-kanaals geluidsmix is over het algemeen LCR.
Betekent wellicht niks in moltermen, maar misschien toch ook wel iets om in het achterhoofd te houden.
The British are not impressed.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 12-02-2005, 00:47:24 »
Weer een absolute TOP-aflevering, de leukste tot nu toe!! 8)

Prachtige opdrachten, spannende executie (vooral bij MM, ik zat echt met mijn handen voor m'n ogen ;D) en een terugkerend leuk sfeertje!! :)

Mijn MOL is en blijft Lottie, zoals nu wel heel veel op haar stemmen lees ik.. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 12-02-2005, 01:41:39 »
Wat heeft Gijs nu eigenlijk precies aan zijn knie dat hij na een week nog mank loopt?

Ik verdenk Gijs niet als mol, en ook niet van het faken van kniepijn oid, maar het valt me op dat hij nog steeds moeilijk loopt (een week na dato).

Offline ceetje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 12-02-2005, 01:42:59 »
Wat heeft Gijs nu eigenlijk precies aan zijn knie dat hij na een week nog mank loopt?
voor ons een week, maar het is in kortere tijd opgenomen.

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 12-02-2005, 01:46:48 »
Is het iemand opgevallen dat er echt heel erg prominent in beeld een getal verschijnt als MM en Sander in de taxi zitten?
Staat een bordje op het dashboard als er door de voorruit gefilmd wordt, met iets wat lijkt op het telefoonnummer van het taxibedrijf. Maar omdat het echt MIDDENIN beeld verschijnt, geloof ik niet meer in het toeval. Kan iemand dit nakijken die het heeft opgenomen, en misschien omzetten naar iets nuttigs?
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 12-02-2005, 01:48:35 »
voor ons een week, maar het is in kortere tijd opgenomen.

3 afleveringen per week toch?
Hij is in afl 2 gevallen, dus voor hen een week toch? (voor ons 3 wkn)

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 12-02-2005, 01:49:59 »
Ja, inderdaad. Je hebt gelijk, dat is alweer een tijdje geleden. Hij hinkte alsof het gisteren gebeurd was.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 12-02-2005, 01:51:11 »
Is er iemand hier goed in liplezen? Ben best wel nieuwsgierig naar wat Victoria nog allemaal aan Angela vertelt bij het vertrek.
Ik meen op een bepaald moment wel te zien dat haar lippen "Lottie" vormen...maar dat zegt op zich niet zo veel zonder context  :-\\

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #69 Gepost op: 12-02-2005, 02:05:57 »
Is er iemand hier goed in liplezen? Ben best wel nieuwsgierig naar wat Victoria nog allemaal aan Angela vertelt bij het vertrek.
Ik meen op een bepaald moment wel te zien dat haar lippen "Lottie" vormen...maar dat zegt op zich niet zo veel zonder context  :-\\
Ja, ze stemde op lottie, en was verbaasd dat ze exit was..
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 12-02-2005, 02:15:02 »
Ik zie in deze aflevering twee regels uit muzikale hint 2 terug.

1. opmerking van Gijs dat hij niet zingt maar plaatjes draait: Can’t sing but I’ve got soul
2. het hoge gebouw waar de controlgroep zit: The goal is elevation

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 12-02-2005, 02:40:08 »
Links Rechts opdracht was leuk bedacht, maar het sloeg nergens op.

1. Yvon en Lottie hebben een telefoon
2. Het wordt de kandidaten heel moeilijk gemaakt door ze over de squares heen laten te gaan, kost tijd
3. Dan vinden ze de hints, komen erachter dat het telefoonnummer is.
4. Het telefoonnummer blijkt van een andere telefoon te zijn die ook bij Lottie en Yvon liggen. (Als je al een telefoon hebt, waarom dan zoveel moeite voor nog een telefoon??
5. Dan opeens out of the blue komen ze erachter dat iedereen naar het hotel moet. Ik snap de link van extra telefoon naar 'iedereen moet naar de plek waar Lottie en Yvon' zitten niet.  ::ohno::
Angela schreef een paar weken geleden (ik dacht in haar dachtboek, ik heb het iig ergens gelezen) dat de uitleg van de opdrachten niet getoont word omdat dat gewoon teveel zendtijd kost. Dus ws kenden Yvon en Lottie (rest ook trouwens) de opdracht en wisten ze van de aanwijzingen.
Een 2e telefoon lijkt me erg handig omdat je dan met allebei de groepen tegelijk contact kan houden. Alleen werd daar helemaal geen gebruik van gemaakt :-\\

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 12-02-2005, 02:53:13 »
Ja, ze stemde op lottie, en was verbaasd dat ze exit was..
Is dat zo? Want tijdens de test hoor je haar zeggen dat ze dacht dat de Mol in haar groepje zat. Dat was dan dus MM of Gijs. (al kan ze natuurlijk later best geswitched zijn of er is weer sprake van creative montage)

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 12-02-2005, 08:57:29 »
Ik vond het een mooie aflevering gisteravond!

Het leek wel alsof ze allemaal de mol waren en dat heeft mij flink aan het twijfelen gebracht...maar tot nu toe blijft Jim hoofdverdacht nummer ! maar Lottie is een goede tweede mol :D

De kunst opdracht vond ik leuk bedacht vooral omdat de kandidaten erg bezig waren om er iets kunstzinnigs van te maken terwijl de werkelijke kunstobjecten eigenlijk heel "simpel" waren ::rofl::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Sin

• Forumlid
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2005, 09:22:35 »
Ik vond dat de mol het meest molmogelijkheden heeft in de groep die moest zingen, want die konden twee keer geld verdienen en de andere groep maar 1 keer. En de muziekgroep die kon ook nog es een vrijstelling verdienen. Dus als je kijkt dan zou de mol dus logischer wijs in de muziekgroep zitten.

Offline steve

• Forumlid
Nummers in de taxi
« Reactie #75 Gepost op: 12-02-2005, 09:46:58 »
Als Yvon en Lottie in de taxi zitten, zie je zo'n bordje in de taxi met daarop de nummers: 132227
(bekijk de aflevering en zet hem stil op ongeveer 9 minuten).
Wat betekenen deze nummers?

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
Re: Nummers in de taxi
« Reactie #76 Gepost op: 12-02-2005, 10:00:16 »
Als Yvon en Lottie in de taxi zitten, zie je zo'n bordje in de taxi met daarop de nummers: 132227
(bekijk de aflevering en zet hem stil op ongeveer 9 minuten).
Wat betekenen deze nummers?

Mmm, ik weet niet,
maar Sander deed ook wel erg raar met MM, gingen veel dingen mis!
Some light in your eyes...

Offline steve

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 12-02-2005, 10:02:06 »
Misschien een alfabetische code?
de cijfercode begint met 13, en de 13e letter in het alfabet is de M van Marc-Marie.
Maar misschien een beetje ver gezocht

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #78 Gepost op: 12-02-2005, 10:04:55 »
Misschien een alfabetische code?
de cijfercode begint met 13, en de 13e letter in het alfabet is de M van Marc-Marie.
Maar misschien een beetje ver gezocht

jaa zou kunnen, maar de rest van de letters dan ???
Some light in your eyes...

Offline steve

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2005, 10:05:35 »
Als je het bij elkaar optelt is het 17!
Er zijn in de uitzending nog twee verwijzingen naar 17.
Namenlijk de hotelkamer is nummer 17.
Als de cijfers van het telefoonnummer opteld kom je ook uit op 17.