Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73926 keer)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #40 Gepost op: 11-02-2005, 23:04:28 »
Trouwens, klopt het dat ze bij de laatste opdracht niet wisten waar ze naar toe moesten totdat ze gebeld hadden op die 2e telefoon? Begrepen ze toen pas dat ze naar het control centre moesten? En als ze op dat moment toch 2 telefoons hadden, waarom hielden beide groepen dan geen contact met Lottie/Yvon? Was toch het handigste geweest? Hoefden ze ook niet steeds weer op te hangen.
Maakt Jim wel weer extra verdacht, met z'n gelijk ophangen toen hij Lottie aan de telefoon kreeg...

Offline Citizen Erased

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 11-02-2005, 23:05:20 »
Ik vond dat rode stoplicht wel frappant trouwens. Toen M-M en Sander in de auto zaten.

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 11-02-2005, 23:05:52 »
ik heb dit ook bij mm is (niet) de mol gepost maar voor de duidelijkheid ook ff hier omdat het toch ook algemeen is vind ik zelf. Maar als ik het goed heb is marc marie de enige die nog nooit bij een hulpmol in de groep  heeft gezeten..
stoomtrein---> lottie geen hulpmol
wie vd 3-----> sander jim (op dat moment geen hulpmol)
dodge----> sander geen hulpmol
koffers---> isa hulpmol maar hier was iedereen bij (heb hem er overigens niet bij in de buurt gezien)
kunst---> sander isa yvon op dit moment geen hulpmol
zingen--> jim hulpmol maar mm is er niet zelf bij
" speurtocht" geen hulpmollen

tot zover mijn idee hoop dat het ook werkelijk klopt en ik nix gemist heb
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 11-02-2005, 23:06:02 »
Weet het niet allemaal goed hoor, maar zei Yvon niet dat ze niet kon kaart lezen? En waar en wanneer precies weet ik niet meer. Maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat je Yvon bij de introductie met een kaart bezig was. Wat moet ze met een kaart, als je daar toch niks mee kan.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 11-02-2005, 23:06:25 »
Grootste mol-actie:

Yvon die de telefoon gewoon wegdrukt als MM belt! Het leek alsof de beide telefoons die de controllers hadden gelijk waren, dus hoe krijgt ze dat nou net die ene keer toch voor elkaar? Ik zal toch geen gelijk krijgen? Overigens wilde Yvon ook meteen weer de control-freak zijn, zonder dat ze wist wat de opdracht was... Was ook al zo bij de stokers in de treinopdracht (,,Victoria, zullen wij stoken?'')

Offline Freek

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
« Reactie #45 Gepost op: 11-02-2005, 23:06:53 »
Trouwens, klopt het dat ze bij de laatste opdracht niet wisten waar ze naar toe moesten totdat ze gebeld hadden op die 2e telefoon? Begrepen ze toen pas dat ze naar het control centre moesten? En als ze op dat moment toch 2 telefoons hadden, waarom hielden beide groepen dan geen contact met Lottie/Yvon? Was toch het handigste geweest? Hoefden ze ook niet steeds weer op te hangen.
Maakt Jim wel weer extra verdacht, met z'n gelijk ophangen toen hij Lottie aan de telefoon kreeg...

jaa dat begreep ik ook niet helemaal!! En lottie deed zo raar bij die opdracht, Yvon trouwens ook, hoe moeilijk is het een telefoon op te nemen!?
Some light in your eyes...

Offline Sjimmy

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 11-02-2005, 23:08:02 »
Volgens mij was dat vooral om de spanning op te bouwen bij de kijkers. Even de angstige indruk wekken dat Marc-Marie (toch een beetje de publiekslieveling ;)) eruit zou vliegen.

hmm dat idee kreeg ik niet. Je hoorde de gewone muziek wel (= ook al spannende muziek) maar ik hoor er iets door.
Maar dat kan ook een waanidee zijn hoor  ::)

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 11-02-2005, 23:09:05 »
Erg raar dat Jim plots de tekst van dat liedje niet meer kent  ::)

Offline mmhj

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 11-02-2005, 23:11:48 »
Ja, dat idee had ik ook hoor. Je zag het volgens mij ook aan hoe de controllers aan het tekenen waren op de kaart.

Als ze de pleinen goed hadden genomen, hadden ze dan gelijk hat telefoonnummer goed gehad, had een hoop tijd gescheeld.
Konden Yvonne en Lottie trouwens zelf niet bellen, ze belden nml. niet terug naar Jim

Quote gefixt - Han13
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 23:25:01 door Han13 »

Offline Mole Catcher

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 11-02-2005, 23:15:33 »
Hebben jullie ook letters in beeld gekregen. Ik zag ergens een C midden in beeld verschijnen. Mijn moeder zei toen ik dat opmerkte dat ze eerder ook al ergens een A had gezien. Ik ga de beelden nog terugkijken om de tijdstippen aan te geven.

To be connecticut.  ::)

Offline Sjimmy

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 11-02-2005, 23:17:01 »
Hebben jullie ook letters in beeld gekregen. Ik zag ergens een C midden in beeld verschijnen. Mijn moeder zei toen ik dat opmerkte dat ze eerder ook al ergens een A had gezien. Ik ga de beelden nog terugkijken om de tijdstippen aan te geven.

To be connecticut.  ::)

Die C in beeld gaf aan waar het Control Center zat...

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #51 Gepost op: 11-02-2005, 23:18:06 »
Erg raar dat Jim plots de tekst van dat liedje niet meer kent  ::)
mmm tsjah sta je dan: megapubliek, en tsjah het kwam hem natuurlijk wel mooi uit, weer paar vraagjes goed!

Offline Mole Catcher

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 11-02-2005, 23:19:20 »
Die C in beeld gaf aan waar het Control Center zat...

2Bad :( ik dacht aan een mogelijk relatie met de morse in de 4e muzikale hint

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 11-02-2005, 23:20:55 »
Maar ik zag ook een hele grote C in beeld. Het lijkt mij niet dat zij daarmee de plek wilden aanduiden. Daar was de letter C te groot voor. Ik ga het straks in de herhaling nog eens goed bekijken, maar ik kan helaas nu de aflevering nog niet bekijken... De server bij .nl is een beetje overbelast geloof ik.

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #54 Gepost op: 11-02-2005, 23:22:31 »
Maar ik zag ook een hele grote C in beeld. Het lijkt mij niet dat zij daarmee de plek wilden aanduiden. Daar was de letter C te groot voor. Ik ga het straks in de herhaling nog eens goed bekijken, maar ik kan helaas nu de aflevering nog niet bekijken... De server bij .nl is een beetje overbelast geloof ik.

Die C was toch voor de mensen thuis om te laten zien dat ze daar zaten, Lottie en Yvon?

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 11-02-2005, 23:23:45 »
Als ze de pleinen goed hadden genomen, hadden ze dan gelijk hat telefoonnummer goed gehad, had een hoop tijd gescheeld.
Konden Yvonne en Lottie trouwens zelf niet bellen, ze belden nml. niet terug naar Jim
Yvon en Lottie mochten niet bellen (al kreeg ik trouwens de indruk dat ze dat op het laatst wel deden ???).

Maareh... als ze die pleinen goed hadden genomen, hoe hadden ze dan gelijk het nummer goed gehad? Je weet toch nooit of groep A of B eerder bij de aanwijzing is? Ik denk dat ze altijd moesten puzzelen hoor.

Trouwens, lekker voor die nietsvermoedende Australiërs die de 15 telefoonnummers hebben die ook nog gevormd konden worden met de aanwijzingen.  ;D Krijg je eerst één of andere rare Jim aan de telefoon en dan weer een Marc-Marie met een vaag telefoontje. :P

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #56 Gepost op: 11-02-2005, 23:26:01 »
Links Rechts opdracht was leuk bedacht, maar het sloeg nergens op.

1. Yvon en Lottie hebben een telefoon
2. Het wordt de kandidaten heel moeilijk gemaakt door ze over de squares heen laten te gaan, kost tijd
3. Dan vinden ze de hints, komen erachter dat het telefoonnummer is.
4. Het telefoonnummer blijkt van een andere telefoon te zijn die ook bij Lottie en Yvon liggen. (Als je al een telefoon hebt, waarom dan zoveel moeite voor nog een telefoon??
5. Dan opeens out of the blue komen ze erachter dat iedereen naar het hotel moet. Ik snap de link van extra telefoon naar 'iedereen moet naar de plek waar Lottie en Yvon' zitten niet.  ::ohno::

Waarom hadden ze dit niet gelijk bedacht? De weg naar het Hilton is erg simpel, vanaf de startposities kijk maar:

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 11-02-2005, 23:28:33 »
Waarom hadden ze dit niet gelijk bedacht? De weg naar het Hilton is erg simpel, vanaf de startposities kijk maar:

Ik denk dat de opdracht niet geslaagd zou zijn als ze de aanwijzigen niet gevonden hadden. En ze zullen wel echt niet geweten hebben dat ze naar de plek moesten waar Lottie en Yvon zaten.

Offline TMTCED

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 11-02-2005, 23:41:36 »
Volgens ons hebben die gevonden aanwijzingen nog een nut .. het geeft ons een aanwijzing over wie de mol is. Kijk maar bij onze theorie onder het bericht "het getal negen".. zijn benieuwd wat jullie er van vinden ..

Offline TMTCED

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 11-02-2005, 23:48:38 »
En dat is nu te vinden bij MM is de mol....