Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73974 keer)

Offline Freek

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 5
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2005, 10:09:40 »
Als je het bij elkaar optelt is het 17!
Er zijn in de uitzending nog twee verwijzingen naar 17.
Namenlijk de hotelkamer is nummer 17.
Als de cijfers van het telefoonnummer opteld kom je ook uit op 17.

jaaa daar zit wel weer wat in! Echt ik ben dus helemaal niet zo slim, want dat zie ik dus echt niet :P
Some light in your eyes...

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 12-02-2005, 10:10:57 »
De tweede opdracht zat volgens mij zo in elkaar:
1 - De controlfreaks waren geblinddoekt naar een onbekende plaats gebracht.
2 - De links- en rechtsgroep waren gedumpt op een onbekende plek in Adelaide en wisten alleen maar dat ze naar resp. links en rechts mochten.
3 - De controlfreaks hadden een kaart en wisten waar de groepen waren.
4 - De controlfreaks hadden één telefoon om met de groepen te communiceren.
5 - De controlfreaks wisten dat de groepen langs twee bepaalde pleinen moesten.
6 - Op de pleinen lagen aanwijzingen om de opdracht tot een goed einde te brengen.
7 - De aanwijzingen vormden samen een telefoonnummer dat een telefoon belde in de hotelkamer zelf. Daarom wist men dat men naar de hotelkamer moest komen.
8 - Vanaf dat de groepen elkaar ontmoetten, mochten ze weer alle kanten op.

Verdachte zaken:
- Lottie vergeet enigszins welke groep naar welke pleinen moet.
- Yvon weet niet hoe ze een wisselgesprek moet aannemen.
- Yvon kan niet kaartlezen.
- Lottie vertelt Jim hoelang ze voor de opdracht hebben maar Jim vertelt dit niet door.
- Lottie vertelt dit aan Sander en als Sander dit aan Jim vertelt, reageert Jim verbaasd alsof hij het niet wist.
- Gijs kan niet hard lopen.
- Jim gooit de telefoon op als hij Lottie aan de lijn krijgt.
- Lottie die steeds snel wisselgesprekken neemt.

Onverdachte dingen:
- Isabelle vindt een kaartje aan de rand van een parkfontein.
- Sander vindt een kaartje.
- Jim belt later terug. Bovendien, als hij de mol was, had hij ook wel het stiekem verkeerde nummer kunnen indrukken.
- Victoria vindt een kaartje (als ik het goed heb).

Eerste opdracht:
Verdachte dingen:
- Jim doet wel heel erg alsof hij het vreselijk vindt om voor een publiek te zingen.
- Lottie zingt als laatste uitstekend en wint zo vrijstelling, waarover ze wel erg uitbundig doet.
- Sander spoort Marc-Marie aan eerst naar een andere winkel te gaan, en als ze terugkomen is de winkel dicht.
- Yvon maakt samen met Isabelle een uitstekend kunstwerk, dat niet herkend wordt door de groep zangers. (In principe is het gunstig een goed kunstwerk te maken als mol; als ze een goed kunstwerk maakt, weet ze dat het niet herkend wordt door de groep zangers maar misschien wel weer door de kunstcriticus)
- Marc-Marie maakt Sander wel heel erg hardop verdacht.

Onverdachte dingen:
- Jim is als eerste aan de beurt en zingt waardeloos, wat niet gunstig is omdat ie anders vrijstelling had gekregen. Bovendien is ie hulpmol en is het niet handig dat hij, als hij de mol was, zichzelf hulpmol maakt in een zangwedstrijd. Als een ander de mol is, is dat wel gunstig omdat Jim zo extra verdacht wordt. De kijkers weten dit allemaal wel, maar de kandidaten weten niet dat hij hulpmol was.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2005, 10:15:15 »
Jawel, maar wie zegt dat dat logo ook de naam is? Het is een kunstschool, dus kunstzinnig logo.
ARTS kan afkorting zijn voor ARTSchool.
Logo van mijn school is NFTA. Als ze dan Filmacademie in beeld zetten, betekent dat dan meteen dat N en T verdachte letters zijn?
Mee eens. Hadden ze dan "ARTS school" moeten schrijven? Zou ik raar hebben gevonden. Maar hier zien we wel goed het probleem met de hele ontbrekende letters theorie. Om die te laten werken mogen de programmamakers eigenlijk nergens schrijffouten maken. En dat is natuurlijk vrijwel onmogelijk.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2005, 10:20:20 »
Heeft trouwens iemand zin om die telefoonnummers te bellen? Volgens mij zijn er maar zes mogelijkheden. Misschien horen we nog een leuke hint. Of een hoop Australische scheldwoorden ;)

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2005, 10:23:04 »
Heeft trouwens iemand zin om die telefoonnummers te bellen? Volgens mij zijn er maar zes mogelijkheden. Misschien horen we nog een leuke hint. Of een hoop Australische scheldwoorden ;)

Interessant trouwens, dat volgens Jim alle telefoonnummers in die area met (0)48 (oid?) beginnen maar dat het nummer verbonden wordt met een mobiele telefoon. Blijkbaar is er dus iets doorgeschakeld. Ik zal eens zoeken naar reverse-listings.

Heeft iemand nog de nummers?

Ik herinner me 282, 48, hmm?

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2005, 10:29:10 »
Jammer, blijkbaar beginnen mobiele nummers in Australië met 04. Die zijn niet omgekeerd op te zoeken lijkt me.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 12-02-2005, 10:55:25 »
De nummers zijn 240,48,31,482. Als ik het goed heb begrepen moeten we alles omkeren, dus dan houden we 042, 84, 13(heb je m weer) en 284 over.
Combinaties:
0428413284
0428428413
0421384284
0421328484
0422841384
0422848413

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 12-02-2005, 11:00:08 »
Sjit , er zitten echte nummers tussen. Niet allemaal gaan bellen hoor.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #88 Gepost op: 12-02-2005, 11:06:20 »
Of een hoop Australische scheldwoorden ;)

En ...., welke Australische scheldwoorden heb je erbij geleerd?  ::rofl::

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 12-02-2005, 11:13:12 »
Ik geloof dat hij mijn telefoon in mijn billabong wilde stoppen ::rofl::

Als iemand toch gaat bellen, denk er dan aan dat het 0061 is, anders draai je een Nederlands 06-nummer.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 12-02-2005, 11:15:45 »
Pouchfucker!

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #91 Gepost op: 12-02-2005, 11:18:04 »
Wat wel opvallend voor mij is, dat de mol in zijn/haar dagboek zegt dat hij/zij nu pas over zal gaan op echte actie..Isabelle heb ik deze aflevering niet in actie gezien, dus jaa...
Some light in your eyes...

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 12-02-2005, 11:24:20 »
Over die laatste opdracht met Links, Rechts en Controllers. Misschien zeg ik wel wat stoms maar in theorie konden zowel de Linkse groep als de Rechtse groep iedere straat in slaan door zich om te keren. Voorbeeldje de Linkse groep passeert een straat aan de rechterkant, die mogen ze niet in. Draaien ze zich om dan ligt diezelfde straat wel aan hun linker hand. Ik had niet het idee dat ze bijv. alleen noordwaarts mochten lopen, dus ze konden echt gewoon iedere straat in slaan met wat nadenken.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 12-02-2005, 11:28:11 »
Iets zegt mij dat dat toch niet goedgerekend zou worden. Onder het motto de scheidsrechter heeft altijd gelijk.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 12-02-2005, 11:30:18 »
Het ging ovlgens mij ook niet zo zeer om links en rechts als relatieve positie als wel als absolute positie. kijk in die parken mochten ze ook wel vrij rondlopen, naar links en rechts, maar het ging om de richting waarin ze voortgingen.

Offline ceetje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #95 Gepost op: 12-02-2005, 11:32:31 »
Ik zie in deze aflevering twee regels uit muzikale hint 2 terug.

1. opmerking van Gijs dat hij niet zingt maar plaatjes draait: Can’t sing but I’ve got soul
2. het hoge gebouw waar de controlgroep zit: The goal is elevation

Ik was vannacht te moe om mijn bericht af te maken, dus hier de rest van mijn theorie. De eerste regel slaat denk ik niet op Gijs maar op Yvon. Ik ben weer helemaal aan het twijfelen wie de mol is.
Regel 2 geeft aan dat de Mol in de controlgroep zat. Men moest de Mol bereiken (elevation omdat ze in dat hoge gebouw zat). Wie van de 2 is dan de Mol? Dat geeft regel 1 aan: degene die niet kon zingen omdat ze in de kunstgroep zat en daar met bezieling zat te werken.
Yvon heeft met dat mooie kunstwerk een slimme actie gezet. De kunstcriticus raadde het niet, maar de rest van de groep ook niet. Als het stuk van MM en Sander was gekozen, had de kunstcriticus het geraden maar de groep ook en had het evenveel geld opgebracht. Intussen is als hulpmol een muzikant gekozen, zodat in een zanggroep met 2 zangers in ieder geval 1 slecht zou zingen. Die opdracht ook mislukt.  ::vergroot::

Maar als dit zou kloppen, moet ik mijn lijstje volkomen omgooien.  :\'(  :-\\
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 11:42:09 door ceetje »

Offline martha

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 12-02-2005, 11:40:26 »
Ik vond het een leuke aflevering, maar mijn eerste mol is nu afgevallen.
Met telefoontjes kan je trouwens op veel manieren saboteren.
Als ik mijn mobieltje meeneem naar het buitenland, blijf ik bereikbaar op mijn Nederlandse 06-nummer. D.w.z. dat Wie is de Mol op het Australische netwerk zit. Denk niet dat we daar wijzer van worden, maar toch.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 12-02-2005, 11:42:14 »

- Yvon maakt samen met Isabelle een uitstekend kunstwerk, dat niet herkend wordt door de groep zangers. (In principe is het gunstig een goed kunstwerk te maken als mol; als ze een goed kunstwerk maakt, weet ze dat het niet herkend wordt door de groep zangers maar misschien wel weer door de kunstcriticus)

Ja, maar ze verdienen er wel geld mee doordat de kunstcriticus het niet herkent.
Dus als mol moet je dat niet willen lijkt mij.
IMO niet mogelijk als mol om in deze opdracht zodanig te saboteren dat er geen geld wordt verdient. Doe je het slecht, dan wordt het herkend door criticus maar ook door kandidaten dus heb je alsnog geld.
Doe je het goed, dan wordt het niet herkend door criticus (geld) en ook niet door kandidaten (geen geld).

De andere groep zat veel gunstiger. EN de mogelijkheid om te verliezen door slecht te zingen, EN ook nog de mogelijkheid om geen geld te verdienen door het kunst object niet te raden. (ik spreek ff uit perspectief van de mol).

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 12-02-2005, 12:09:16 »
Aflevering was ok, maar zeker niet de leukste tot nu toe voor mij. Ik begin me te irriteren aan het hulpmol gedoe. Het is nu al de DERDE aflevering waar iemand extra putnen krijgt als ze saboteren. Zo mislukt alles en kom je niks meer te weten over de mol.

Is De Mol zo slecht dat er elke keer opnieuw anderen ingeschakeld moeten worden om te saboteren?  ::)

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #99 Gepost op: 12-02-2005, 12:12:57 »
Aflevering was ok, maar zeker niet de leukste tot nu toe voor mij. Ik begin me te irriteren aan het hulpmol gedoe. Het is nu al de DERDE aflevering waar iemand extra putnen krijgt als ze saboteren. Zo mislukt alles en kom je niks meer te weten over de mol.

Is De Mol zo slecht dat er elke keer opnieuw anderen ingeschakeld moeten worden om te saboteren?  ::)

Dan is het toch Gijs  ;)
No Milk today???