Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73967 keer)

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 5
« Reactie #100 Gepost op: 12-02-2005, 12:13:18 »
Bij die kunstopdracht is me eigenlijk niet duidelijk of de kandidaten nou van tevoren wisten dat het object door de criticus niet herkend moest worden maar door de andere kandidaten wel. Als ze dat niet wisten vind ik het eigenlijk een nogal flauwe opdracht, want dan maakt het inderdaad niet uit of ze het goed of slecht doen, want in beide gevallen is er flinke kans dat ze 2500 euro verdienen. Als ze het wel wisten zouden ze het zo goed mogelijk moeten doen om de criticus om de tuin te leiden (slim trouwens om een tuintje aan te leggen om die criticus omheen te leiden;)), en op een of andere manier aan de anderen laten weten welk object door hun was gemaakt, door bijvoorbeeld een klein molletje in het gras te stoppen, ik noem maar wat. Op die manier zou ik de opdracht interessanter hebben gevonden, dan zou er tenminste sprake zijn van een dilemma.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 12-02-2005, 12:19:57 »
Aflevering was ok, maar zeker niet de leukste tot nu toe voor mij. Ik begin me te irriteren aan het hulpmol gedoe. Het is nu al de DERDE aflevering waar iemand extra putnen krijgt als ze saboteren. Zo mislukt alles en kom je niks meer te weten over de mol.

Is De Mol zo slecht dat er elke keer opnieuw anderen ingeschakeld moeten worden om te saboteren?  ::)

Het kan ook zijn dat de mol zichzelf als hulpmol inschakelt. Dit is voor de kijkers leuk, maar de kandidaten hebben dat niet zo door lijkt me.

Stel dat Jim de mol is. Dan heeft hij zichzelf als hulpmol ingeschakeld om de opdracht te verpesten die hij, als muzikant, eigenlijk niet kán verpesten. Dus het kan ook nog een rookgordijn zijn. ;)

Aan de andere kant, slim is het niet, want dan stemmen zijn medekandidaten wel allemaal op hem.

Offline Andreh6

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 12-02-2005, 12:28:41 »
Als ze de pleinen goed hadden genomen, hadden ze dan gelijk hat telefoonnummer goed gehad, had een hoop tijd gescheeld.
Konden Yvonne en Lottie trouwens zelf niet bellen, ze belden nml. niet terug naar Jim

Quote gefixt - Han13

NEE, op tijdstip 25:00 zegt angela dat ze zelf NIET mogen bellen...

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 12-02-2005, 12:30:23 »
Dat hulpmollen gedoe komt me ook zo langzamerhand de neus uit. Gelukkig zal dat, als we het dagboek mogen geloven, vanaf volgende week verleden tijd zijn.

Vond de opdrachten wat minder als de vorige afleveringen. De zangopdracht is bij voorbaat al gedoemd te mislukken, zeker als er nog een hulpmol wordt ingeschakeld. Aan de andere kant, bij die andere opdracht valt er nauwelijks iets te saboteren, of je moet andermans kunstwerk laten instorten. Dus dan zou het weer logischer zijn dat de mol zich bij de zangers bevond. Vond t sowieso niet eerlijk dat Sander, MM, Yvon en Isabelle niet in aanmerking kwamen voor een vrijstelling. Misschien dat de mol 'm daarom zelf maar nam. ::)

't Was sowieso 1 grote Lottie show gister. Ze kwam wel erg prominent in beeld. De zangopdracht was al mislukt dus een beetje krediet opbouwen door jou stuk goed te zingen, en bij de het coördineren ging er ook vanalles mis. Aan de andere kant ligt het er nu wel weer erg dik bovenop. Ik blijf toch nog maar even bij Sander, en nu maar hopen dat hij er vrijdag niet uit moet.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 12-02-2005, 12:41:33 »
Bij die kunstopdracht is me eigenlijk niet duidelijk of de kandidaten nou van tevoren wisten dat het object door de criticus niet herkend moest worden maar door de andere kandidaten wel. Als ze dat niet wisten vind ik het eigenlijk een nogal flauwe opdracht, want dan maakt het inderdaad niet uit of ze het goed of slecht doen, want in beide gevallen is er flinke kans dat ze 2500 euro verdienen. Als ze het wel wisten zouden ze het zo goed mogelijk moeten doen om de criticus om de tuin te leiden (slim trouwens om een tuintje aan te leggen om die criticus omheen te leiden;)), en op een of andere manier aan de anderen laten weten welk object door hun was gemaakt, door bijvoorbeeld een klein molletje in het gras te stoppen, ik noem maar wat. Op die manier zou ik de opdracht interessanter hebben gevonden, dan zou er tenminste sprake zijn van een dilemma.

De kunstkandidaten wisten volgens mij niet van te voren dat de andere kandi's het kunstwerk konden herkennnen voor geld. Het enige wat ze wisten (wat wij iig te horen kregen) is dat ze de criticus om de tuin moesten leiden.

De mol wist uiteraard wel dat de andere kandi's ook nog kwamen kijken.

wel een leuk idee van je, die mol in het gras  ::rofl::

Offline Andreh6

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 12-02-2005, 12:48:40 »
2 dingen vielen mij op.
Jim belt na te puzzelen met het nummer van de andere telefoon. en hij reageert daarop door meteen op te hangen. Vreemd!
Ook Heeft Jim al 2 keer bij een executie gevraagd om zijn naam als eerste in te tikken.

Iets anders. Let eens op het gezicht van Lottie als de groep hoort dat er 4000!! euro uit de pot gaat. Ze vertrekt geen spier! terwijl de rest allemaal oh en ah zegt.

Het is niet heel eerlijk dat de kunst groep GEEN kans heeft gemaakt op een vrijstelling. Eerlijker is het als de hele groep kans maakt op de vrijstelling. Daar ligt volgens mij de link naar de Mol. Lottie is vanaf het eerste moment al mijn mol. En dat blijft ze. MM is een goeie onopvallende mol dus die blijft reserve.

Waar sloeg dat op wat victoria zei aan het eind: " ik ga het alleen doen!" ??????
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 12:53:40 door paco25 »

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #106 Gepost op: 12-02-2005, 13:00:29 »
De tweede opdracht zat volgens mij zo in elkaar:

[bla bla bla]

Onverdachte dingen:
- Jim is als eerste aan de beurt en zingt waardeloos, wat niet gunstig is omdat ie anders vrijstelling had gekregen. Bovendien is ie hulpmol en is het niet handig dat hij, als hij de mol was, zichzelf hulpmol maakt in een zangwedstrijd. Als een ander de mol is, is dat wel gunstig omdat Jim zo extra verdacht wordt. De kijkers weten dit allemaal wel, maar de kandidaten weten niet dat hij hulpmol was.

Heel fijn Joff, zo'n overzicht. Heb nog aanvullingen:

Bij onverdachte zaken:

Als Jim de echte Mol is, gaat de hele theorie over zijn zangtalent niet op en is de hulpmol-verhaallijn een bliksemafleider.

Verdachte zaken:
Jim kijkt bij het invullen van de test eerst lang naar het horloge wat ernaast ligt. Zou kunnen betekenen, dat hij voor de vorm een tijd achter de pc moet blijven zitten, maar niets hoeft in te vullen, omdat hij de mol is.

Zekerheden:
Lotti en Isabelle gaan er volgende week niet uit, omdat ze in het promofilmpje nog opdrachten moeten doen, die niets met straaljagers of krokodillen van doen hebben.

Opmerkelijk:
De programmamakers hebben Gijs Stavermans promofilmpje erin laten zitten, waardoor we als kijker al veel eerder konden weten dat zijn eliminatie niet zou kloppen. Waarom hebben ze ons deze info al gegeven?
C'est le Fruit!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 12-02-2005, 13:00:30 »
2 dingen vielen mij op.
Jim belt na te puzzelen met het nummer van de andere telefoon. en hij reageert daarop door meteen op te hangen. Vreemd!

Waar sloeg dat op wat victoria zei aan het eind: " ik ga het alleen doen!" ??????

Ik kreeg de indruk dat Jim meteen dacht dat hij een foutje gemaakt moest hebben bij dat bellen, omdat hij Lottie "weer" aan de telefoon kreeg. Eigenlijk wel logisch, want je moet een aantal nummers vinden onderweg, daar met veel gepuzzel een telefoonnummer van maken, en dan krijg je precies diegene aan de telefoon die je zonder al dat gedoe ook al steeds bereiken kon!

Dat zinnetje van Victoria vond ik ook heel vreemd.

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 12-02-2005, 13:01:47 »
Is dat zo? Want tijdens de test hoor je haar zeggen dat ze dacht dat de Mol in haar groepje zat. Dat was dan dus MM of Gijs. (al kan ze natuurlijk later best geswitched zijn of er is weer sprake van creative montage)

Ze zei tijdens de test dat ze dacht dat de mol niet in het kunstgroepje zat en dus een van de drie uit haar zanggroepje zou zijn: Lottie, Gijs of Jim dus.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 12-02-2005, 13:06:46 »
Opmerkelijk:
De programmamakers hebben Gijs Stavermans promofilmpje erin laten zitten, waardoor we als kijker al veel eerder konden weten dat zijn eliminatie niet zou kloppen. Waarom hebben ze ons deze info al gegeven?

Bedoel je hiermee het introfilmpje of iets anders?
Want de introfilmpjes van alle andere afgevallen kandidaten zitten er nog in, daar komt alleen een rode mol vingerafdruk bij in beeld, en volgens mij was dat in aflevering 2 bij Gijs ook het geval.

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #110 Gepost op: 12-02-2005, 13:16:46 »
Bedoel je hiermee het introfilmpje of iets anders?
Want de introfilmpjes van alle andere afgevallen kandidaten zitten er nog in, daar komt alleen een rode mol vingerafdruk bij in beeld, en volgens mij was dat in aflevering 2 bij Gijs ook het geval.

Ik bedoel inderdaad het introfilmpje. Maar ik bedoelde wat anders dan de rode stempel.  Al ben ik er net achter, dat ik niet goed gekeken heb. Ik dacht, dat Gijs zijn introfilmpje een vlucht in een straaljager betrof, een aflevering, die nog moest komen. Maar het is bij nader inzien toch een vlucht in de helikopter van aflevering twee.

Dus ik let niet goed op :)
C'est le Fruit!

Offline cadfael

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 12-02-2005, 13:21:12 »
Ik ben blij dat Victoria eruit is, had het niet zo met haar....
zo denk ik er ook over avron  ::ok::
denk zelfs dat de groep nu beter zal gaan met deze stoorzender eruit  :P ::)
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Jennifer_w

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 12-02-2005, 13:21:42 »
Oké, graag jullie reacties op mijn 'theorie'.
Heb net op de .nl site de dagboeken en aanwijzingen e.d. gelezen. Ik vond dat alle dagboeken wel erg kort waren en dat de informatie boven alle opdrachten wel zeer veel informatie bevatte. Zouden we daar meer informatie uit kunnen halen. Het was ook in een heel andere stijl dan anders geschreven...

En dan nog het volgende: ligt het aan mij of maakte Yvon met haar bloed de letter Y op één van de hemden van haar kunstwerk? Ik kan niet echt bedenken welk nut dit had, maar toch...

Nog eentje dan: waarom is Lottie niet vasthoudender naar de anderen toe als ze meent duidelijk Yvon te herkennen in het waslijn-kunstwerk?

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 12-02-2005, 13:22:59 »
Denk niet dat we hier iets mee kunnen, maar ter info de tekst van Waltzing Matilda  ;D

Once a jolly swagman camped by a billabong,
Under the shade of a coolibah-tree,
And he sang as he watched and waited till his billy boiled,
"Who'll come a-waltzing Matilda with me?
Waltzing Matilda, Waltzing Matilda,
Who'll come a-waltzing Matilda with me?"
"Who'll come a-waltzing Matilda with me?"

Down came a jumbuck to drink at the billabong:
Up jumped the swagman and grabbed him with glee.
And he sang as he shoved that jumbuck in his tucker-bag,
"You'll come a-waltzing Matilda with me.
You'll come a-waltzing Matilda with me."
"You'll come a-waltzing Matilda with me."

Up rode a squatter, mounted on his thoroughbred;
Down came the troopers, one, two, three:
"Who's that jolly jumbuck you've got in your tucker-bag?
You'll come a-waltzing Matilda with me!
You'll come a-waltzing Matilda with me.
Who's that jolly jumbuck you've got in your tucker-bag?
You'll come a-waltzing Matilda with me!"

Up jumped the swagman and sprang into the billabong;
"You'll never catch me alive!" said he;
And his ghost may be heard as you pass by that billabong,
"You'll come a-waltzing Matilda with me!
"You'll come a-waltzing Matilda with me!"

Explanation of Australian slang in the song
Billabong = A waterhole.  
Billy = A can or small kettle used to boil water for tea.
Coolabah tree = A type of native tree in Australia
Jumbuck = A sheep. There are 20 times as many sheep as there are people in Australia.
Squatter = At one time, squatters claimed (seized) land for themselves in addition to land that they had been granted. Eventually through the continuous occupation of the land, their claims were legitimised in the eyes of the law.
Swagman = Someone who lives on the open road. A hobo. The term came from the canvas bag that they would carry their bedroll and/or belongings in.
Trooper = In Australia's early days, there was no police force. The colony was protected by and policed by soldiers and even when a police force was eventually formed, they were still referred to as 'troopers'.
Tucker bag = A bag for storing food in the bush.

Blijkbaar was eerste versie niet compleet.... ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 13:44:49 door Jet »
When God created man, she was only joking!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 12-02-2005, 13:41:18 »
Maar waar is nu dat couplet van Lottie gebleven, met "You'll never catch me alive said he"  ???

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 12-02-2005, 13:46:17 »
 ::schaam:: de eerste versie as blijkbaar niet helemaal compleet.... maar er zijn ook meerdere versies van.....
When God created man, she was only joking!

Offline DaMart

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 12-02-2005, 13:50:48 »
Ze zei tijdens de test dat ze dacht dat de mol niet in het kunstgroepje zat en dus een van de drie uit haar zanggroepje zou zijn: Lottie, Gijs of Jim dus.

Tel daarbij op dat de mol zeker weten in de controlekamer zat, aangezien ze (zoals ik net in de aflevering op internet constateerde) de linkergroep naar de pleinen voor de rechtergroep stuurden en vv... dan blijft er dus 1 persoon over om de mol te zijn, en dat is Lottie.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 12-02-2005, 14:08:43 »
Iets anders. Let eens op het gezicht van Lottie als de groep hoort dat er 4000!! euro uit de pot gaat. Ze vertrekt geen spier! terwijl de rest allemaal oh en ah zegt.

Duidelijk te verklaren:

Angela vertelde vantevoren aan Lottie en Yvon dat als de opdracht mislukte, ze die 4000 euro zouden verliezen uit de pot. Lottie wist het dus al. De rest van de groep wist het niet, want Yvon en Lottie hebben het hen waarschijnlijk niet verteld.

Offline Sin

• Forumlid
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #118 Gepost op: 12-02-2005, 14:21:56 »
Denk niet dat we hier iets mee kunnen, maar ter info de tekst van Waltzing Matilda  ;D

Once a jolly swagman camped by a billabong,
Under the shade of a coolibah-tree,
"Who'll come a-waltzing Matilda with me?
Who'll come a-waltzing Matilda with me?"
"Who'll come a-waltzing Matilda with me?"

Down came a jumbuck to drink at the billabong:
Up jumped the swagman and grabbed him with glee.
"You'll come a-waltzing Matilda with me.
You'll come a-waltzing Matilda with me."
"You'll come a-waltzing Matilda with me."

Up rode a squatter, mounted on his thoroughbred;
Down came the troopers, one, two, three:
"Who's that jolly jumbuck you've got in your tucker-bag?
You'll come a-waltzing Matilda with me!
You'll come a-waltzing Matilda with me.
Who's that jolly jumbuck you've got in your tucker-bag?

Up jumped the swagman and sprang into the billabong;
"You'll never catch me alive!" said he;
"You'll come a-waltzing Matilda with me!
"You'll come a-waltzing Matilda with me!"

Explanation of Australian slang in the song
Billabong = A waterhole. 
Billy = A can or small kettle used to boil water for tea.
Coolabah tree = A type of native tree in Australia
Jumbuck = A sheep. There are 20 times as many sheep as there are people in Australia.
Squatter = At one time, squatters claimed (seized) land for themselves in addition to land that they had been granted. Eventually through the continuous occupation of the land, their claims were legitimised in the eyes of the law.
Swagman = Someone who lives on the open road. A hobo. The term came from the canvas bag that they would carry their bedroll and/or belongings in.
Trooper = In Australia's early days, there was no police force. The colony was protected by and policed by soldiers and even when a police force was eventually formed, they were still referred to as 'troopers'.
Tucker bag = A bag for storing food in the bush.

Blijkbaar was eerste versie niet compleet.... ::schaam::

en het bijbehorende liedje

http://www.screensound.gov.au/olcmedia/audio/00008878.mp3

Offline Sin

• Forumlid
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #119 Gepost op: 12-02-2005, 15:07:00 »
Er is ook nog een ander nummer dat Waltzing Matilda heet maar dat is echt heel anders

Voor als je het wil zien : http://members.home.nl/sis/waltzing.htm

geen idee of het helpt