Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73979 keer)

Offline Katers

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #120 Gepost op: 12-02-2005, 15:10:22 »
Ik bedacht me gister iets wat met die kunstopdracht te maken heeft. Laat ik van tevoren zeggen dat de mol natuurlijk niet altijd mollenstreken moet uithalen maar juist ook dingen heel goed moet doen om de verdenking van zich af te houden. Logisch ;D

Kennen jullie het spreekwoord: "je handen in onschuld wassen"
Uitleg van dit spreekwoord is als volgt: "verklaren onschuldig te zijn"

In die kunstopdracht maken yvon en isabelle een waslijn, waarbij yvon dit alles bedenkt.
1e link met spreekwoord: waslijn --> wassen.
Daarnaast is dit pure handarbeid, waar yvon goed in schijnt te zijn.
2e link met spreekwoord: handarbeid --> handen.
Nu heeft vooral yvon (zij is immers ook bedenker) een erg mooi kunstwerk gemaakt zodat de kunstkenner het niet zou herkennen. Daardoor wordt er wel geld binnen gehaald maar hou je de verdenking van je af.
Yvon verklaart daar dan mee zogenaamd onschuldig te zijn. En houd dus de verdenking van d'r af. ::oink::

Overigens wordt de schade beperkt doordat het kunstwerk goed gemaakt is en de andere kandidaten het ook niet herkennen en dus niet nog meer geld wordt verdient.

Iets anders wat ik echt heel vaag vond in de tweede opdracht was dat yvon, een vrouw van 31, niet weet op welk knopje je moet drukken als je op een mobiel een telefoontje aanneemt?!?

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 12-02-2005, 15:17:52 »
Tel daarbij op dat de mol zeker weten in de controlekamer zat, aangezien ze (zoals ik net in de aflevering op internet constateerde) de linkergroep naar de pleinen voor de rechtergroep stuurden en vv... dan blijft er dus 1 persoon over om de mol te zijn, en dat is Lottie.

Ik denk niet dat je dit daarbij 'op moet tellen'. Victoria heeft juist deze keer alle antwoorden in de test op 1 persoon gericht, en die was het dus niet, daarom ligt ze er uit. Dus degene waarvan Victoria dacht dat het de mol was is het zeker NIET! (dit zegt ze in het interview)
Bovendien zegt de mol in het dagboek dat hij/zij deze keer niet op de voorgrond aanwezig is geweest. Lijkt me dus dat ie niet in de controlroom was.

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #122 Gepost op: 12-02-2005, 15:30:27 »
Ik bedacht me gister iets wat met die kunstopdracht te maken heeft. Laat ik van tevoren zeggen dat de mol natuurlijk niet altijd mollenstreken moet uithalen maar juist ook dingen heel goed moet doen om de verdenking van zich af te houden. Logisch ;D

Kennen jullie het spreekwoord: "je handen in onschuld wassen"
Uitleg van dit spreekwoord is als volgt: "verklaren onschuldig te zijn"

In die kunstopdracht maken yvon en isabelle een waslijn, waarbij yvon dit alles bedenkt.
1e link met spreekwoord: waslijn --> wassen.
Daarnaast is dit pure handarbeid, waar yvon goed in schijnt te zijn.
2e link met spreekwoord: handarbeid --> handen.
Nu heeft vooral yvon (zij is immers ook bedenker) een erg mooi kunstwerk gemaakt zodat de kunstkenner het niet zou herkennen. Daardoor wordt er wel geld binnen gehaald maar hou je de verdenking van je af.
Yvon verklaart daar dan mee zogenaamd onschuldig te zijn. En houd dus de verdenking van d'r af. ::oink::

Overigens wordt de schade beperkt doordat het kunstwerk goed gemaakt is en de andere kandidaten het ook niet herkennen en dus niet nog meer geld wordt verdient.

Iets anders wat ik echt heel vaag vond in de tweede opdracht was dat yvon, een vrouw van 31, niet weet op welk knopje je moet drukken als je op een mobiel een telefoontje aanneemt?!?

Nu je dat zo zegt:

Matt 27:24
Toen Pilatus zag dat hij niets verder kwam, maar dat er veeleer tumult ontstond, liet hij water brengen en waste ten overstaan van het volk zijn handen en verklaarde: 'ik ben onschuldig aan het bloed van deze rechtschapen man, gij moet het zelf maar verantwoorden.'

Dat bloed op het t-shirt. Het zou schone symboliek zijn in De Mol. :)

C'est le Fruit!

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #123 Gepost op: 12-02-2005, 15:39:22 »
Maar ik denk ook dat al die clue's, die weer afgeleid worden van andere clue's, die al afgeleid waren van clue's ons uiteindelijk doen verdwalen.

Het moet heel simpel zijn.

De Mol moet simpel te werk gaan, anders verliest hij of zij het overzicht.

C'est le Fruit!

Offline garibaldi

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 12-02-2005, 16:16:26 »
De nummers zijn 240,48,31,482. Als ik het goed heb begrepen moeten we alles omkeren, dus dan houden we 042, 84, 13(heb je m weer) en 284 over.
Combinaties:
0428413284
0428428413
0421384284
0421328484
0422841384
0422848413

Als je nu die 4 verandert in een 6, dan komen er nederlandse 06 nummers maar zal wel nix zijn

Offline garibaldi

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 12-02-2005, 16:24:01 »
Yvon haar waslijn vond ik wel heel erg goed. Stel Yvon is de mol. Men denkt dat ze geld binnen heeft gehaald, en dat ze dus niet de mol is. Maar het kunstwerk was nu zo goed dat de kanidaten het niet konden herkennen, en zo liepen ze dus 2500 mis. Als het kunstwerk heel erg slecht zou zijn zou de kunstkenner het herkennen en lopen ze ook 2500 mis, maar dan zou de groep het wel herkennen en zouden ze dus ook 2500 krijgen.
Ik denk dat Yvon de mol is, en dat ze voordat ze weg zijn gegaan een les heeft gehad om zo'n kunstwerk te maken.

Offline robster

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 12-02-2005, 16:34:22 »
ik weet niet of we er nog wat aan hebben, maar kan iemand misschien liplezen? Aan het eind van de aflevering als Angela met Victoria naar de lift lopen wil Victoria wat zeggen:

ik had...

dan wordt er weggeknipt naar de kandidaten die over zijn in de hotelkamer en dan zie je er tussendoor nog een stukje door de aftiteling waar Victoria verder verteld, ik vond het n beetje vreemd dat dit wel in beeld kwam, maar dan weer zonder geluid.

Kan natuurlijk niks zijn, maar als er toevallig iemand is die dat kan, wie weet...

ROB

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #127 Gepost op: 12-02-2005, 16:36:11 »
waarom smeert yvon bloed op een van de hemdjes van het kunstwerk?
iemand een idee? ikzelf heb sterk het saboteergevoel hierbij maar waarom dan?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline robster

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 12-02-2005, 16:39:28 »
ik heb zelf ook nog steeds iets met de kleur rood, over het algemeen genomen door de afleveringen heen lijkt het zowat wel een thema te worden. De aflevering waar Isabelle erg opvalt (door te struikelen met de koffer) is ze in het rood gekleed, de aflevering waarin Lottie vooral opvalt (gisteren dus) is ze consistent in het rood gekleed, het rood van het bloed. Constant beelden met rode borden langs de weg, etc, etc. Ik weet nog niet precies hoe t zit, maar ik zou er wel wat in kunnen zien...

Offline peetie

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 12-02-2005, 17:04:18 »
weet je wat ik raar vond? eerst hangen er 2 sokjes op de waslijn en dan gaat de deskundige kiezen , kiest verkeert alla en dan gaan de andere groep kiezen en zijn de sokjes verdwenen................ dat lijkt me zeker een clue! ::vergroot::

Offline ngorogoro

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 12-02-2005, 17:05:39 »
Ik lees het nog nergens, maar leek de test bij Jim (de omgeving) nu anders dan bij de anderen? In ieder geval stond (lag) er naast de computer een horloge.
Hij had toch tijd zat?

was mij ook al opgevallen! vind jim sowieso erg verdacht. waarom liep hij zomaar naar de andere kant van de straat terwijl isabel het daar echt niet mee eens was? jim liep als een oost-indisch-dove kip zonder kop door!

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 12-02-2005, 17:10:16 »
waarom smeert yvon bloed op een van de hemdjes van het kunstwerk?
iemand een idee? ikzelf heb sterk het saboteergevoel hierbij maar waarom dan?

Lijkt mij niet een sabotage actie, eerder een finishing touch van een kunstwerk. Ik vind het niet zo raar. Vgl het met een zwart/wit foto waar een klein gedeelte van is ingekleurd, dat geeft zo'n foto gelijk een heel ander beeld, veel kunstzinniger.  

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 12-02-2005, 17:20:16 »
Maar waar is nu dat couplet van Lottie gebleven, met "You'll never catch me alive said he"  ???

tureluurs: gewoon in het derde couplet hoor:

Up jumped the swagman and sprang into the billabong;
"You'll never catch me alive!" said he;

ik vind het overigens gek dat lottie in haar biecht het over "allemaal moeilijke woorden, zoals billabong and billy boiled (ofzoiets) heeft - in haar couplet is eigenlijk alleen 'billabong' een moeilijk woord.

Jim zijn couplet heeft die moeilijke woorden.

goed gedaan jet  ::ok::

Offline peetie

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 12-02-2005, 17:29:17 »
weet je wat ook opviel????? net of ze waren ingeseint ofzo dat het wel iets met sokken was het object van yvon en issabelle. Ze kozen nl een ander werk ook met sokken ::vergroot::

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 12-02-2005, 17:38:55 »
Er zijn mensen die dachten te weten wat Victoria nog zei, maar niet verstaanbaar was. Volgens hun zeiden ze dat ze Lottie had, en als ze echt Lottie had, is de kans wel wat kleiner dat ze de mol is.

Maar ze kan het nog steeds zijn. Victoria heeft die test gewoon ongelooflijk verplest.!!! En nu hopen dat Gijs er de volgende keer uitvliegt. Hij moest gewoon niet terugkomen.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 12-02-2005, 17:40:25 »
Trouwens, voor wie het nog niet doorhad:
De dagboeken van Victoria en Angela zijn nu ook leesbaar.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #136 Gepost op: 12-02-2005, 18:14:27 »
Het viel me ineens op dat het hele deel met de kunstcriticus niet ondertiteld is. Zal het gewoon vergeten zijn?
The British are not impressed.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #137 Gepost op: 12-02-2005, 18:25:14 »
Als Angela de link-rechts opdracht uitlegt aan Yvon & Lottie: "Jullie zijn vandaag de spinnen in het web." Direct daarna komt het kaartje van Adelaide, waarin je met enige fantasie gemakkelijk een spinnenweb in herkent. Het lijkt zo'n terloopse opmerking, maar het is duidelijk: de spinnen zitten in het midden.

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #138 Gepost op: 12-02-2005, 18:31:18 »
Over dat ART of ARTS. Ik weet het niet zeker maar het zou goed te verklaren kunnen zijn doordat je in het engels zegt: Art school, maar ook school of ArtS.
Dan komt er dus wel een S achter Art. Ik denk niet dat dit een missende letter is, maar we zullen zien.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #139 Gepost op: 12-02-2005, 18:45:50 »
De nummers zijn 240,48,31,482. Als ik het goed heb begrepen moeten we alles omkeren, dus dan houden we 042, 84, 13(heb je m weer) en 284 over.
Combinaties:
0428413284
0428428413
0421384284
0421328484
0422841384
0422848413
Wat ik kon opmaken uit de aflevering was het juiste nummer (48)24031482
24031482 is zo genoemd. Met het omdraaien neem ik dan aan dat ze de eerste en tweede uit het lijstje omdraaiden en dus nummer 4824031482 belden.