Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73943 keer)

Offline Quuipo

• Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #180 Gepost op: 13-02-2005, 14:07:31 »
tenzij de Mol zelf zo kunstzinnig is dat de groep het werk nooit zou herkennen.

maar dan zou de kunstkriticus het niet herkennen en dus geld verdiend worden (wat dus is gebeurd). Mol wil het liefst geen geld in de pot.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #181 Gepost op: 13-02-2005, 15:02:20 »
Ik ben echt helemaal de weg kwijt... Mijn gevoel zegt Jim, de laatste aflevering zegt Lottie en de verborgen aanwijzingen wijzen richting Marc-Marie... HELLUP!!!
Tell me what your telescope says

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 13-02-2005, 15:11:48 »
Er werd ergens iets verteld oner de lange uitleg van de opdrachten op widm.nl. Maar bij de kunstopdracht gaat het daar weer om hitte, rook alarm etc. Komt toch weer dat rookgordijn opzetten.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #183 Gepost op: 13-02-2005, 15:36:50 »
Ik ben echt helemaal de weg kwijt... Mijn gevoel zegt Jim, de laatste aflevering zegt Lottie en de verborgen aanwijzingen wijzen richting Marc-Marie... HELLUP!!!

Niets is wat het lijkt, je wordt constant opgefuckd in dit spel. Zij bepalen wat wij zien.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 13-02-2005, 16:02:32 »
Niets is wat het lijkt, je wordt constant opgefuckd in dit spel. Zij bepalen wat wij zien.
Ik begint dat zolangzamerhand ook te geloven [zucht]. Ze strooien met aanwijzingen richting iedereen en toveren in de laatste aflevering een (roze?) konijn uit de hoed, die opeens de Mol blijkt te zijn.  :-\\ De enige 2 die mijn Mol zeker niet kunnen zijn, zijn Isabelle en Sander. Of zijn ze daarom juist verdacht?  ???

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #185 Gepost op: 13-02-2005, 16:06:29 »
Hehe, ik zou zeggen, sluit niks uit.

Je moet proberen om de lijn door het programma heen te zien. Eigenlijk moet je elke keer alle afleveringen weer achter elkaar bekijken en op basis daarvan oordelen. Na afl.1 ging iedereen en masse voor MM, na afl.2 was het Roeland, afl.3 Yvon afl.4 Jim en nu gaat het gros weer voor Lottie.

Maar dat zegt natuurlijk niet dat Lottie de mol niet is.  :)

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 13-02-2005, 16:07:57 »
Nou.. Ik ga alle afleveringen al voor Yvon hoor ... ;)

Offline Katers

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #187 Gepost op: 13-02-2005, 16:15:02 »
maar dan zou de kunstkriticus het niet herkennen en dus geld verdiend worden (wat dus is gebeurd). Mol wil het liefst geen geld in de pot.
Bedenk nou ook dat de mol heus niet constant loopt te mollen en juist ook dingen goed doet om de verdenking van zich af te houden.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #188 Gepost op: 13-02-2005, 16:19:28 »
Nou vertaal het es ff dan...Het enige wat ik goed verstond is dat hij het kunstwerk misleidend vond..Voor de rest was het vaag. Alleen op het eind dat hij zoiets zei: als heb ik jullie geholpen en Marc-marie zei: yes..Ik weet nu ook al niet meer of ze er geld mee wonnen zo vaag is alles.
"Dit is een slim bedacht voorwerp."
"Ik vind het erg moeilijk om daarnaar te kijken en dan te bedenken dat het een kunstvoorwerp is." (over doosje sokken)
(MM fluisterend dat hun ding er ook wel bij had gekund)
"Ik vind dit wel leuk. Lijkt te gaan om een familie bestaande uit alleen mannen. Dat is een typisch Australisch shirt." (over de waslijn)
"Dit hoort volgens mij bij de sokken." (over de lege flessen)
Angela: "Welk van deze 7 voorwerpen is van onze kandidaten, denk je?"
"Ja, dan zeg ik dat."
Angela: "Je bedoelt deze...?"
"Deze hier."
Angela: "Dit kleine voorwerp hier? Ok, laten we onze kandidaten vragen..."
(ze vraagt de kandidaten welke van hun is)
"Hallo, hoe gaat het?" "Hallo." "Goed, met u?"
"Deze?"
"Ik stond erover te twijfelen, maar ik dacht... uiteindelijk..."
Sander: "Heel erg bedankt."
"Ik geloof dat ik jullie een dienst heb bewezen."
iemand: "Dat hebt u zeker."
Sander: "Nu verdienen we veel geld."
The British are not impressed.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #189 Gepost op: 13-02-2005, 16:22:33 »
Citaat
Dit hoort volgens mij bij de sokken." (over de lege flessen)

This ranks with the socks, i.e. het valt in dezelfde categorie als de sokken (wat de criticus geen kunst vond, dus).
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #190 Gepost op: 13-02-2005, 16:28:36 »
Ja, ik heb het niet letterlijk vertaald. Het komt op hetzelfde neer.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 13-02-2005, 16:34:00 »
Bedenk nou ook dat de mol heus niet constant loopt te mollen en juist ook dingen goed doet om de verdenking van zich af te houden.

Inderdaad. Maar in dit geval wilde ik duidelijk maken dat je in deze kunstopdracht heel moeilijk kan mollen, omdat als je iets goeds maakt het geld oplevert, en als je iets slechts maakt ook.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #192 Gepost op: 13-02-2005, 16:48:18 »
Weet iemand toevallig wie die kunstcriticus is? Angela noemt één keer de naam Horst. Ik kon nog niks vinden...

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 13-02-2005, 16:50:41 »
Horst Kloss. Zijn gallery heeft een website: http://www.bmgart.com.au/index.htm.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #194 Gepost op: 13-02-2005, 17:28:55 »
Je zegt het een beetje verkeerd om. De mol moest bij de kunstopdracht zorgen dat de criticus em wel herkende en de kandidaten niet. Dus hij moset een goed kunstwerk maken, aangezien de criticus meer van kunst weet dan de andere kandidaten.
Nee, dat klopt dus niet, de mol hoefde alleen maar te zorgen dat de criticus het zou raden. Dan kwam er sowieso geen geld in de pot. Of daarna de andere kandidaten het ook zouden raden maakte dan niet meer uit omdat die het bedrag hooguit konden verdubbelen.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #195 Gepost op: 13-02-2005, 17:59:07 »
Nee, dat klopt dus niet, de mol hoefde alleen maar te zorgen dat de criticus het zou raden. Dan kwam er sowieso geen geld in de pot. Of daarna de andere kandidaten het ook zouden raden maakte dan niet meer uit omdat die het bedrag hooguit konden verdubbelen.

Niet correct opa.

In de uitleg van angela zegt ze:

"Als zij (de 4 zangers) er wel in slagen om het kunstwerk van Isabelle en Yvon  er uit te pikken, dan gaat er nog es 2500 euro in de pot."

Er word nergens iets gezegd over verdubbelen dus de opdracht van de 4 zangers stond los van het eerste resultaat met de kunstcriticus.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #196 Gepost op: 13-02-2005, 18:26:43 »
Groepjes binnen de groep?

Zou het kunnen dat de kandidaten onderling een soort vaste groepen (waarschijnlijk 2) hebben gevormd om teveel oeverloos gediscussieer over de verdeling van bepaalde opdrachttaken te voorkomen?

Bij de bepaling van wie controll freak moet zijn hoor je Yvon letterlijk zeggen:
Tijdens het pizza eten en vlak voordat de hevig puberende tienerdochter Victoria chagerijnig binnenkomt om even een stuk pizza weg te snaaien om vervolgens weer met kwaad gezicht naar haar kamer te gaan om met koptelefoon op bed weg te zwijmelen bij een foto van Jim of Jamai (maar dit terzijde)

"Ik denk echt bij ONS GROEPJE dat ik dat moet doen, en Gij(s) niet." (ze zegt Gij maar tegen Gijs).

Zou wel interesting zijn om dan uit te zoeken wie er bij wie in de binnengroep zit.
Yvon en Lottie zitten dus in verschillende groepen en Gijs hoort bij Yvon.

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 13-02-2005, 18:52:42 »
2 Groepen.. hm is een mogelijkheid,  maar waar zit dan de scheiding?

Dat kaartlezen van Yvon en *per ongeluk* steeds de telefoon uitdrukken was ook wel erg opvallend!
- be yourself, there are others enough  -

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #198 Gepost op: 13-02-2005, 18:59:12 »
Nog eentje, ben nou op dreef en toch bezig.

De groep van Jim Isabelle en Sander werd in het eerste telefoontje door Yvon naar Whitmore square gestuurd!

Dit was het verst afgelegen plein dat je maar kon bedenken, de hele diagonaal hadden ze moeten oversteken om dat eerst te bereiken, het sloeg helemaal nergens op . Dankzij Jim kwamen ze eerst op Light square uit, wat ook verkeerd was maar in ieder geval dichter bij!!

Als de groep van Gijs, MM en Vicoria de tweede aanwijzing vind op Hintmarch square hoor je tijdens het noemen van het nummer 48 heel duidelijk iemand "HINT" zeggen (afleveringtijd +/- 31.07). Het kan natuurlijk een afkapping van Hintmarch zijn maar dan wel een heeeeel verdachte afkapping!.

48 = een hint?

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 13-02-2005, 19:15:19 »
Ja, even teruggezoncht. Het is gijs.  maar 48, wat kan je daarmee?
- be yourself, there are others enough  -