Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73949 keer)

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 5
« Reactie #200 Gepost op: 13-02-2005, 19:22:20 »
Ja, even teruggezoncht. Het is gijs.  maar 48, wat kan je daarmee?

Weet nog niet wat je ermee kan, als je er al iets mee zou kunnen.
Dat het Gijs was dacht ik ook al maar is altijd leuk als iemand dat bevestigt.

Je hebt hier

echte hints,
gezochte hints (dus geen hints),
nephints,
gecombineerde hints,
toevallige hints,

en nog wel een zooitje soorten hints.

Ik weet nog niet waar deze te plaatsen.
Maar het viel me wel op dus zit in 't achterhoofd.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 13-02-2005, 19:31:21 »
"Dit is een slim bedacht voorwerp."
"Ik vind het erg moeilijk om daarnaar te kijken en dan te bedenken dat het een kunstvoorwerp is." (over doosje sokken)
(MM fluisterend dat hun ding er ook wel bij had gekund)
"Ik vind dit wel leuk. Lijkt te gaan om een familie bestaande uit alleen mannen. Dat is een typisch Australisch shirt." (over de waslijn)
"Dit hoort volgens mij bij de sokken." (over de lege flessen)
Angela: "Welk van deze 7 voorwerpen is van onze kandidaten, denk je?"
"Ja, dan zeg ik dat."
Angela: "Je bedoelt deze...?"
"Deze hier."
Angela: "Dit kleine voorwerp hier? Ok, laten we onze kandidaten vragen..."
(ze vraagt de kandidaten welke van hun is)
"Hallo, hoe gaat het?" "Hallo." "Goed, met u?"
"Deze?"
"Ik stond erover te twijfelen, maar ik dacht... uiteindelijk..."
Sander: "Heel erg bedankt."
"Ik geloof dat ik jullie een dienst heb bewezen."
iemand: "Dat hebt u zeker."
Sander: "Nu verdienen we veel geld."

D'r moet gewoon iets zijn met wat de criticus zegt, want anders hadden ze dit wel gewoon ondertiteld net zoals bij al 't andere Engels gesprokene. Misschien gaat 't om dat typische Australische shirt. Hoe wisten Yvon en Isabelle dat? En is 't niet extreem onmols om zo'n shirt na te maken, want de criticus zou daarom natuurlijk niet verwachten dat onze kandidaten dat gemaakt konden hebben. Nog niet echt 'n goede reden om niet te ondertitelen, maar er moet gewoon 'n reden zijn. Dat kan gewoon echt niet simpelweg vergeten zijn.  :-\\

Citaat
Zou het kunnen dat de kandidaten onderling een soort vaste groepen (waarschijnlijk 2) hebben gevormd om teveel oeverloos gediscussieer over de verdeling van bepaalde opdrachttaken te voorkomen?

Hoe dan? Iedereen die 't wel goed met elkaar kan vinden in 1 groep stoppen? Omdat die er waarschijnlijk wel uit zouden komen onderling? Nou ja, zou kunnen, maar ik denk 't eik niet. Volgens mij bedoeld Yvon met 'ons groepje' gewoon de hele groep kandidaten. Ze drukt zich wel vaker 'n beetje vreemd uit als je er goed over nadenkt.

Citaat
De groep van Jim Isabelle en Sander werd in het eerste telefoontje door Yvon naar Whitmore square gestuurd!

Dit was het verst afgelegen plein dat je maar kon bedenken, de hele diagonaal hadden ze moeten oversteken om dat eerst te bereiken, het sloeg helemaal nergens op . Dankzij Jim kwamen ze eerst op Light square uit, wat ook verkeerd was maar in ieder geval dichter bij!!

Met die pleinen klopt idd 'n hoop niet. De groepen hebben ook de verkeerde pleinen bezocht. Ik heb echt 't idee dat hiermee gesaboteerd is. Want al in de eerste minuut is hiermee de opdracht verpest. Ik blijf 't wel vreemd vinden dat Angela daar niet iets van zegt als ze aankomen in 't hotel. Ze geeft alleen aan dat ze nét te laat zijn. Maar al waren ze op tijd, dan hadden ze nog niet de opdracht correct uitgevoerd en dus nog geen geld gewonnen.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #202 Gepost op: 13-02-2005, 19:37:01 »
Zonder quote naar Han13.

Wat die opmerking van Yvon betreft en de groepjes binnen de groep ga ik wel met je mee hoor maar ik vond het toch opvallend en het zou me niet verbazen omdat ook daarmee de vebeterde sfeer en veel sneller handelswijze verklaard zou kunnen worden (hoewel dit natuurlijk 95% montage is).

Met die 'pleinen' opdracht ging het heel erg vreemd en ofwel Yvon en Lottie hadden echt niet opgelet, ofwel waren ze allebei aan het mollen met het sturen van die groepen. Die eerste aanwijzing van Yvon, die de groep van Jim naar Whitmore stuurde slaat echt kant noch wal.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #203 Gepost op: 13-02-2005, 19:48:18 »
Ik blijf 't wel vreemd vinden dat Angela daar niet iets van zegt als ze aankomen in 't hotel. Ze geeft alleen aan dat ze nét te laat zijn. Maar al waren ze op tijd, dan hadden ze nog niet de opdracht correct uitgevoerd en dus nog geen geld gewonnen.

En dat is ook de reden waarom het fout is dat Gijs nu extra verdacht word als 'verzieker' van de opdracht omdat hij niet zou kunnen rennen.
Zowel de kandi's alook forummers hier zien Gijs als verdachte en veroorzaker van het mislukken van deze opdracht maar al had hij de 100 meter in een olympische recordtijd gelopen, het had niet uitgemaakt want de opdracht was al vanaf minuut 1 gedoemd te mislukken,.... door Yvon en/of Lottie!!

Arme Gijs.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #204 Gepost op: 13-02-2005, 20:21:59 »
Je zegt Yvon en/of Lottie. Yvon en Lottie zou twee mollen betekenen. Dat lijkt me niet aannemelijk. Blijft over Yvon of Lottie. De een moet toch in staat zijn de ander te controleren. Tenzij ze allebei overvraagd worden door deze opdracht.

Arme Lottie en Yvon. :\'(

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 13-02-2005, 21:04:22 »
waarom smeert yvon bloed op een van de hemdjes van het kunstwerk?
iemand een idee? ikzelf heb sterk het saboteergevoel hierbij maar waarom dan?

Als het Lottie was geweest zou ik gezegd hebben dat het een hint is naar de musical Blood brothers. Yvon en Lottie kenden elkaar al, van IJs (NCRV). Misschien zijn Yvon en Lottie hier "bloodsisters", en zijn er toch twee Mollen?  :-\\ ???

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 13-02-2005, 22:30:37 »
misschien nav het andere kunstwerk van MM en marc, dat ze het wel een idee vonden dat bloed en dat eraan hebben toegevoegd?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 14-02-2005, 00:13:47 »

De groep van Jim Isabelle en Sander werd in het eerste telefoontje door Yvon naar Whitmore square gestuurd!

Dit was het verst afgelegen plein dat je maar kon bedenken, de hele diagonaal hadden ze moeten oversteken om dat eerst te bereiken, het sloeg helemaal nergens op . Dankzij Jim kwamen ze eerst op Light square uit, wat ook verkeerd was maar in ieder geval dichter bij!!

Is er ergens een kaartje terug te vinden van betreffende gebied?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #208 Gepost op: 14-02-2005, 00:20:40 »
CHECK!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 14-02-2005, 00:41:46 »
Thanks!

(ik weet even niet meer wie precies waar stond en waar heen moest maar dat lees ik nog wel even na)

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #210 Gepost op: 14-02-2005, 05:07:33 »
Cosma :)

Er komt deze week als het goed is een special over deze opdracht met text en toelichting (plaatjes enzo) , dan wordt het hopelijk allemaal wat duidelijker ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #211 Gepost op: 14-02-2005, 11:01:42 »
Ik heb geprobeerd om de info van de tweede opdracht in 1 plaatje samen te vatten maar het is wellicht te veel voor 1 plaatje dus ik wacht met spanning op de special hier.

Uitleg bij mijn plaatje:

De groene en gele lijn/pijl geeft aan hoe ze hadden moeten lopen.

De blauwe en grijze lijn/pijl geeft aan hoe ze hebben gelopen.

De rode lijn geeft de eerste aanwijzing van Yvon aan de 'rechtsaf' groep.

Naast de pleinen heb ik de gevonden delen van het telefoonnummer vermeld.

Offline wimpie

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 14-02-2005, 11:10:45 »
Erg mooi  gemakt en overzichtelijk het maakt duidelijk dat er een hoop mis ging

Offline treble

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 14-02-2005, 11:20:46 »
Er waren in deze aflevering wat dingen die mij opvielen:

Ten eerste het onnatuurlijke 'zenuwachtige' zuchten van zowel Sander als Jim. Sander blaast een paar keer opvallend z'n longen leeg tijdens het invullen van de test, onderwijl hoor je hem vertellen dat Jim voor erg verdacht is en misschien zelfs wel de mol. Tijdens de executie zie je vervolgens Jim twee keer op precies dezelfde manier zuchten/blazen. Dat kwam op mij nogal geacteerd over. Was dit een hint in de richting Jim, om aan te geven dat Sander op het goede spoor zit???

Wat ik ook niet te plaatsen vond, was de vreemde stoelendans voorafgaand aan de executie. We zien MM als eerste binnenkomen en plaatsnemen op een stoel in het midden. Daarna komt de rest binnen en ook een plekje zoeken. Lottie loopt op de stoel af van MM. Op het moment dat ze bij MM aankomt, staat deze op en loopt verder naar de laatste stoel in de hoek. Dit gebeurt zonder dat er wat gezegd wordt. Ik heb er een paar keer naar gekeken en snap er helemaal niets van. Wil mol MM ons hier iets mee duidelijk maken?

Tenslotte blijft het me verbazen dat je Jim zo vaak alleen in beeld ziet. Meestal zien we hem alleen aan komen lopen voor het begin van de opdracht, terwijl de rest gezamenlijk binnenkomt. In deze aflevering ook weer. Jim vertrekt ook vaak alleen. Vorige week zelfs heel dramatisch, al spelend op z'n mondharmonica. Dit gevoegd bij het feit dat ie altijd als eerste op is 's morgens en toevallig altijd de envelop of het eten ('Food') vindt, maakt hem voor mij verdacht.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #214 Gepost op: 14-02-2005, 11:25:22 »

Ten eerste het onnatuurlijke 'zenuwachtige' zuchten van zowel Sander als Jim. Sander blaast een paar keer opvallend z'n longen leeg tijdens het invullen van de test, onderwijl hoor je hem vertellen dat Jim voor erg verdacht is en misschien zelfs wel de mol. Tijdens de executie zie je vervolgens Jim twee keer op precies dezelfde manier zuchten/blazen. Dat kwam op mij nogal geacteerd over. Was dit een hint in de richting Jim, om aan te geven dat Sander op het goede spoor zit???

Behalve het zuchten viel mij ook de kus geluidjes op bij het afscheid nemen van Victoria.

Let er maar eens op, je hoort veel meer gesmak dan er in beeld gekust word.
Zitten de andere kandidaten elkaar ook te zoenen om elkaar te feliciteren dat ze doorzijn of zo?

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 14-02-2005, 11:46:26 »
Wat ik ook niet te plaatsen vond, was de vreemde stoelendans voorafgaand aan de executie. We zien MM als eerste binnenkomen en plaatsnemen op een stoel in het midden. Daarna komt de rest binnen en ook een plekje zoeken. Lottie loopt op de stoel af van MM. Op het moment dat ze bij MM aankomt, staat deze op en loopt verder naar de laatste stoel in de hoek. Dit gebeurt zonder dat er wat gezegd wordt. Ik heb er een paar keer naar gekeken en snap er helemaal niets van. Wil mol MM ons hier iets mee duidelijk maken?

Lottie zit elke executie in het midden op de achterste rij. MM was op haar plek gaan zitten. Ik denk eerder dat dit een hint van Lottie is, dan van MM.

Offline xki

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 14-02-2005, 12:18:52 »
Dat was mij ook al opgevallen Ceetje! Ook vind ik Lottie bij elke aflevering er toch wel ontspannen bij zitten/staan tijdens de executie!

Nu even wat anders, ik weet niet meer onder welk topic er al eerder over gesproken vandaar dat ik het hier maar post!
ook deze aflevering was bij de test al duidelijk dat Victoria er deze x uit zou vliegen. Als enige noemde zij deze x geen naam op wie zij gestemd had, de vorige afleveringen werd diegene die dit ook niet deed afvaller bijv. Yvonne.
Zal dit alle afleveringen zo blijven?

En wat mij ook opviel was dat er bij alle kandidaten 1 schilderij helemaal in beeld kwam en van de 2e niks of een heel klein stukje en bij Victoria kwamen er duidelijk 2 schilderijen met beide rode accenten in beeld!
to mole or not to mole that's the question

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 14-02-2005, 13:28:52 »
Ik heb ff stukken van de telefoongesprekken tijdens de tweede opdracht uitgetypt.

Jim belt naar Yvon:

J: Weet je nog waar die art dinges waar we gisteren waren, kun je die vinden op de kaart? Die eh art school zeg maar?
Y tegen L: Kunnen wij die Art school vinden waar we gisteren waren.
L: Art museum is dat het?
Y tegen J: Was dat het museum?
L (wijst op kaart) tegen Y: Dat is hier
J: die school waar we gister waren
Y: Performing Arts center was het dat?
J: Ja, ja, dat ja.
Y: Ja dat heb ik gevonden
J: is dat Light Square?
Y: Nee, helemaal niet!
J: Helemaal niet zelfs.
Y: 3 blokken daarvan vandaan

verdacht:
-Jim vraagt duidelijk naar artschool maar Lottie maakt daar direct arts museum van. (dom of mol?). Daarna  komen ze met performing arts center op de proppen.
-Yvon vraagt Jim of het performing arts center is en Jim zegt Ja
-Yvon weet niet meer waar ze haar kunstwerkje(Schools denken!) heeft gefabriceerd. [moleditor]
edit: ontdek net op widm.nl dat het inderdaad performing arts center heette:

Citaat
De Adelaide Performing Arts Centre is een nieuw gebouw op Light Square.

--

Sander belt lottie: In hoeverre moeten wij binnen de tijd iets doen?
L: Anderhalf uur
S: nee dat is ons niet, dat is ons niet uitgelegd. Wij hebben helemaal geen uitleg.
L: Ja (moeilijk verstaanbaar) jim uitgelegd
Y tegen L: Ik heb alles uitgelegd net!

S: Tijd is anderhalf uur
J: Oh mijn god. Dus dan moeten we er maar ens wat vaart tegen zetten inderdaad.

Opvallend:
- Lottie zegt alleen maar: Anderhalf uur. En daarna: ik heb aan jim uitgelegd, waarop Yvonne roept: ik heb net alles uitgelegd!

--
volgend shot - groep van jim loopt buiten.

J: [sarcastisch] Dat zal light Square zijn
I: [sarcastisch] Ja, bij de kunstacademie
J: [sarcastisch] Ja dat is inderdaad wel een beetje vaag he?
J aan telefoon: Jim ja.. eh nou dit dat eh Yvon die zei daarnet dat dat Light Square heel ver is van de Art school waar we... waar we gister geweest zijn

-- knip biecht yvon --
Ik had naar het plein moeten kijen inlaats van de artschool te zoeken. Da's stom maar dat is geen mollenstreek - ik kan gewoon geen kaartlezen.
--

J: maar volgens mij is die art school OP Light Square
L: Ja, dat klopt
J: OK
L: De Art School is op Light Square
J: zou je haar dan even diep in de ogen kunnen kijken en uitvinden waarom ze dat ongelooflijk verkeerd heeft gezegd?
L tegen Y: Waarom heb jij gezegd dat het zo ver (wijst op kaart) was van Art School?
Y kijkt op kaart. ... dat heb ik niet gezegd. - Ik heb art MUSEUM gezegd.
L blijft stil en kijkt naar kaart.
--

opvallend: geen enkele reactie van Lottie wanneer art museum en art school verward blijken te zijn. Beiden blijven stil.

--

Gijs heeft aanwijzing gevonden, MM belt met Lottie:

MM: de anwijzing is 240
L: de aanwijzing is 240
MM: Dat [onverstaanbaar] stond op een papier van de mol
L: OK ik krijg een andere lijn nu binnen tegelijkertijd maar nu moeten jullie dus door naar Hind Marsh Square.

--

Sander belt naar Yvonne

S: Hallo met sander. Weet jij al iets an de andere groep wat die aan aanwijzingen gevonden hebben?
Y: die hebben 240 gevonden {nb: hier is het befaamde "M" shot te zien)
S: 240. OK en op wat voor manier?
Y tegen L: op wat voor manier was het?
L: stil. Eh. OK. eh... schiet in de lach.. Marc Marie zei eh... Ja dat weet ik eigenlijk niet. giechel
Y tegen S: Dat weet ze niet
L: lachend: nee!
L: Op een briefje van de mol lacht giechelend: ik weet het echt niet.

het volgende lijkt er direct achteraan gekomen maar volgens mij is dit een later gesprek tussen Yvon en Lottie, zonder Sander aan de telefoon

Lottie doet MM na: Ja dus ik het ehm gevonden op dit ehm nja van de mol, nou ik ga, dag! lacht
plotseling serieus: Ik heb niet goed geluisterd. Of er zat een wisselgesprek doorheen.
Ik heb alleen "van de mol" gehoord.

--

opvallend:
- Lottie herhaalt aanwijzing en stuurt groep dan snel door naar volgende plein en kapt gesprek snel af.
- Lottie zegt dat ze een andere lijn binnenkrijgt, door de montage lijkt sander ook te bellen maar Y heeft dan de telefoon en niet Lottie.
-de stemmingswisselingen van lottie van lachend naar serieus.
- MM heeft wel degelijk op een briefje van de mol gezegd
- het was lottie die daarna toen het gesprek direct afkapte met 'er is een wissel gesprek'

« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 19:07:48 door Quuipo »

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #218 Gepost op: 14-02-2005, 13:49:08 »
Wie bedoel jij met "M"? (ik ken alleen maar een M-M, maar verder niemand met een M...  :-\\)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 14-02-2005, 13:51:45 »
*bloos* dat moet S zijn - Sander  ::regenboog:: *snelverander*