Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73912 keer)

Offline limone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 5
« Reactie #220 Gepost op: 14-02-2005, 13:58:16 »
 ::rofl::   ::rofl:: Vergissing is menselijk  ::rofl::   ::rofl::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Freek

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
« Reactie #221 Gepost op: 14-02-2005, 14:06:14 »
Hahaha S! Gaan we nu voor allemaal afkortingen gebruiken?
Some light in your eyes...

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #222 Gepost op: 14-02-2005, 14:16:50 »
2 afvallers
al die hintjes met 2 erin...

misschien zijn er wel gewoon 2 mollen...
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline moleditor

• Forumlid
  • ach, het is maar een spelletje...
« Reactie #223 Gepost op: 14-02-2005, 15:28:30 »
[Is het niet des te verdachter dat Yvon niet meer weet waar ze haar kunstwerkje(Schools denken!) heeft gefabriceerd? Ik denk dat Lottie Yvon in de smiezen heeft/houd en daarom ook haar niet corrigeerd bij foute informatie, waarom zou ze ook, ze heeft al een vrijstelling verdiend/gekregen...
Dat er verwarring lijkt te zijn over welke route er gelopen moest worden is mi ook creatieve montage, dat Angela achteraf de route aan ons kijkers uitlegt hoeft niet de uitleg aan L+Y geweest te zijn en hierdoor ontstaat er wel erg veel verwarring/wantrouwen jegens Lottie die de route verkeerd zou hebben doorgebelt...
Allemaal rookgordijnen om de Mol uit het zicht te houden, nogmaals "Niets is wat het lijkt"

« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 15:33:01 door moleditor »
Elise had trouwen als geheime wens bij het slotenspel in 2003

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #224 Gepost op: 14-02-2005, 16:33:28 »

Dat er verwarring lijkt te zijn over welke route er gelopen moest worden is mi ook creatieve montage, dat Angela achteraf de route aan ons kijkers uitlegt hoeft niet de uitleg aan L+Y geweest te zijn en hierdoor ontstaat er wel erg veel verwarring/wantrouwen jegens Lottie die de route verkeerd zou hebben doorgebelt...
Allemaal rookgordijnen om de Mol uit het zicht te houden, nogmaals "Niets is wat het lijkt"

Als we dat in beschouwing moeten nemen is er dus echt geen eer meer te behalen en kunnen we gewoon weer naar Baantjer gaan kijken op vrijdagavond.

Niets is wat het lijkt, ok. Maar je moet wel een soort van zekere basis hebben om theoriën op te baseren en de speluitleg door Angela is er daar 1 van.
Als je die ook al op deze manier in twijfel trekt blijft er niets meer over bijna.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline moleditor

• Forumlid
  • ach, het is maar een spelletje...
« Reactie #225 Gepost op: 14-02-2005, 17:23:06 »
Zonnekoning, ik bedoel eigenlijk:
Alles wat je te zien krijgt is bedacht en bepaald door de makers, trek dus ook alles in twijfel als je op jacht gaat naar de Mol... Met dit in je achterhoofd kijk je heel anders naar de opdrachten. Met name de acties van M-M tov Sander bij hun kunststukje zijn ook een goed voorbeeld van deze beeldvorming, eigenlijk is MM degene die saboteerd maar het lijkt nu of Sander heeft gemold... Rookgordijnen... 
Elise had trouwen als geheime wens bij het slotenspel in 2003

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 14-02-2005, 17:25:31 »
[Is het niet des te verdachter dat Yvon niet meer weet waar ze haar kunstwerkje(Schools denken!) heeft gefabriceerd? Ik denk dat Lottie Yvon in de smiezen heeft/houd en daarom ook haar niet corrigeerd bij foute informatie, waarom zou ze ook, ze heeft al een vrijstelling verdiend/gekregen...

::jaja:: dat is inderdaad waar. Ze zitten allebei een beetje te mutsen die twee.  Ik zal het ff toevoegen bij 'verdacht'.

lol, ja S en Y en L .. ik blijf al die namen niet typen ;P

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 14-02-2005, 17:42:36 »
Als je die ook al op deze manier in twijfel trekt blijft er niets meer over bijna.

jaja daar heb je ook geleik in, we moeten angela toch ook een beetje vertrouwen, trouwens is het waar datzij ook niet wet wie de mol is?
- be yourself, there are others enough  -

Offline shareena1511

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 14-02-2005, 18:15:43 »
Zeg die vraag in die test he, als hoeveelste zong de mol in het stadion; hoe moeten de mensen die met kunst bezig waren dat weten?

Buiten dat : dat houdt toch in dat mol 1 van die vier is?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 18:17:23 door shareena1511 »

Offline chocolat

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 14-02-2005, 19:09:15 »
nja zulke vragen zitten dr altijd al doorheen.. anders kan iedereen elke vraag goed beantwoorden

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 14-02-2005, 19:22:42 »
shareena: nee hoor, er is ook een optie "de mol was niet bij het zingen"
zo zal er ook wel een vraag geweest zijn: "welk kunstwerk heeft de mol gemaakt", oid.

ik ontdek net op widm.nl dat het inderdaad performing arts center heette:

Citaat
De Adelaide Performing Arts Centre is een nieuw gebouw op Light Square.

dit brengt jim's bevestigende antwoord aan de telefoon in een heel ander licht en maakt lottie nog verdachter. (zij maakt er art museum van en daar hebben ze de groep ook heen gestuurd blijkt later)

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 14-02-2005, 21:08:01 »
ja alles maakt bij jou lottie verdachter  ;) maar inderdaad jullie hebben geleik. maar als hoeveelste die zong kunnne de overige mensen niet weten, of ze moeten er rekening mee gehouden hebben dat alles wordt doorverteld.

Als lottie inderdaad de mol is, was het wel heel leuk dat ze Yvon overal de schuld van kon geven dat de telefoon *per ongeluk* steeds uitging..... ::jaja::

- be yourself, there are others enough  -

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #232 Gepost op: 14-02-2005, 21:11:34 »
Wat betreft verwarring welke groep welke pleinen moet bezoeken: Julien schrijft in zijn verhaal dat er door kandidaten om extra uitleg gevraagd mag worden. Lijkt mij dan logisch om bij twijfel even te vragen: "Moest die linkergroep nu plein A en B of plein C en D bezoeken?"
The British are not impressed.

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 14-02-2005, 21:44:37 »

ik weet niet of het al eerder genoemd is want ik heb echt niet zoveel tijd om al die honderden posts door te lezen (das bijna een dagtaak)

Als de groep bij het zingen wel geld had verdient zouden ze dan ook nog de opdracht van het kunstwerk raden moeten doen. Want nu zei Angela "er is geen geld verdient maar jullie krijgen nog een herkansing" of gingen ze er sowieso al van uit dat de opdracht zou mislukken omdat Jim hulpmol moest spelen?

En savonds toen ze gingen beslissen wie in welke groep zou gaan (links, rechts, control) zei Jim eerst dat hij zichzelf wel een controlfreak vond, maar de andere vonden dit niet dus toen zei hij "zet mij dan maar bij de linksgeorienteerden". waarschijnlijk dacht hij dat het politiek links zou zijn omdat hij zich daar het meest in kan vinden.
Toch zit hij later in de rechter groep???

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
Re: Nieuw(s) op de site
« Reactie #234 Gepost op: 14-02-2005, 22:05:09 »
Ik vertrouw het explicite stemgedrag ook van geen meter......
Neem Jim... hij kan zogenaamd heel absoluut zijn stemgedrag naar buiten brengen.

Het is Isabelle! Ik weet het nu zeker.
Of: het is Gijs!

Ik schat Jim hoger in. Ik kan mij niet voorstellen dat hij niet een meer genuanceerdere manier van kijken heeft.
Als hij Lottie leuker dan leuk vindt, dan maakt liefde misschien blind.
Maar dat hij meer ziet dan hij zegt, dat staat voor mij als een paal boven water.

Ik ben zo wantrouwig geworden dat ik mij zelfs afvraag hoe zuiver het percentage is wat zij ons tonen.

40% Klopt dat volgens jullie??
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #235 Gepost op: 14-02-2005, 22:11:03 »
Hadden we trouwens al ergens de in- en uitpunten van de klokjes in beeld staan?
The British are not impressed.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #236 Gepost op: 14-02-2005, 22:13:43 »
We weten ook niet hoe de verdeling plaats vond.
Ook Gijs noemt zich een controlefreek. Sander hebben we niet gehoord, maar had ook ervoor door kunnen gaan.

Toch is het Lottie die zich "meldt"
Zoals zij zich ook heeft "aangemeld" als evenwichtigste bij het truck rijden en als stoker.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 14-02-2005, 22:35:58 »
We weten ook niet hoe de verdeling plaats vond.
Ook Gijs noemt zich een controlefreek. Sander hebben we niet gehoord, maar had ook ervoor door kunnen gaan.

Toch is het Lottie die zich "meldt"
Zoals zij zich ook heeft "aangemeld" als evenwichtigste bij het truck rijden en als stoker.

Het zou ook nog kunnen dat de mol pressie heeft uitgeoefend op Gijs om vooral in de links of rechtsgroep te gaan, wetende dat zo'n eind lopen voor Gijs toch problematisch zou worden en de boel zou vertragen.

Offline Mole Catcher

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 14-02-2005, 22:49:25 »
Het zou ook nog kunnen dat de mol pressie heeft uitgeoefend op Gijs om vooral in de links of rechtsgroep te gaan, wetende dat zo'n eind lopen voor Gijs toch problematisch zou worden en de boel zou vertragen.

Ik meen met te herinneren dat Yvon heel expliciet tegen Gijs zegt GGGij niet (met een hele zachte brabantse G) als ze het hebben over wie als controlfreak zou moeten opereren ::jaja::  

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 14-02-2005, 23:44:48 »
Ik heb geprobeerd om de info van de tweede opdracht in 1 plaatje samen te vatten maar het is wellicht te veel voor 1 plaatje dus ik wacht met spanning op de special hier.

Uitleg bij mijn plaatje:

De groene en gele lijn/pijl geeft aan hoe ze hadden moeten lopen.

De blauwe en grijze lijn/pijl geeft aan hoe ze hebben gelopen.

De rode lijn geeft de eerste aanwijzing van Yvon aan de 'rechtsaf' groep.

Naast de pleinen heb ik de gevonden delen van het telefoonnummer vermeld.

Thanks, wat mooi in beeld gebracht (ik had het wel gelezen, maar zo is toch anders!)
Nu nog de vraag wie er echt verantwoordelijk was voor die foute routes, het leek Yvon te zijn, maar is dat ook zo?
(immers leek ook Yvon bv de foon erop te gooien toen MM belde, terwijl hij zei nadat de telefoon 5 keer was overgegaan dat het nummer in gesprek was, dus misschien heeft hij hem wel opgehangen direct toen hij Yvon had.

Gezien de linksen noch de rechtsen geen idee hadden waar ze heen moesten vraag ik me ook af wat Jim nou steeds met die Art-school moest (overigens wordt ook Jim weer verdacht gemaakt dat hij niet zou hebben verteld hoelang ze de tijd hadden, en dat zegt Sander nadat ze pas 4 minuten lopen, Jim zegt dan, Oh dan mogen wel er de vaart inzetten  ??? nog anderhalf uur te gaan?)

Doordat beide groepen al aan het lopen waren (een minuut of 4/5) konden ze al in een bepaalde richting zijn gegaan waardoor ze zijn doorgestuurd naar de pleinen die op dat moment op de route lagen, ookal was het fout, wie nu precies wat fout deed geen idee.

Alles lijkt te wijzen op de Controlers maar juist wanneer dat zo duidelijk blijkt geloof ik er niet in.

Ik moet echt de aflevering weer gaan bekijken om te zien hoe de groepen begonnen te lopen (ze geven wel adressen door) om te zien of 1 van hen duidelijk een bepaalde richting aanstuurt en daar misschien de mol zat)