Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73886 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #240 Gepost op: 14-02-2005, 23:50:19 »

Lodewijk, nog een vraagje, de rechtsen zijn zo te zien dus steeds linksom gegaan ipv rechtsom?

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Nieuw(s) op de site
« Reactie #241 Gepost op: 14-02-2005, 23:58:16 »
Ik vertrouw het explicite stemgedrag ook van geen meter......
Neem Jim... hij kan zogenaamd heel absoluut zijn stemgedrag naar buiten brengen.

Het is Isabelle! Ik weet het nu zeker.
Of: het is Gijs!

Ik schat Jim hoger in. Ik kan mij niet voorstellen dat hij niet een meer genuanceerdere manier van kijken heeft.
Als hij Lottie leuker dan leuk vindt, dan maakt liefde misschien blind.
Maar dat hij meer ziet dan hij zegt, dat staat voor mij als een paal boven water.

Dat vind ik ook zoiets!
Hij heeft tot nog toe elke week een andere mol, te weten:
Yvon, Roeland, Marc-Marie, Isabelle en Gijs.

(en dan zegt hij ook bv bij MM ik ben er wel uit nu etc.)
Ik geloof hier ook niet zo in dat hij elke week van gedachten verandert.

Citaat
Ik ben zo wantrouwig geworden dat ik mij zelfs afvraag hoe zuiver het percentage is wat zij ons tonen.

40% Klopt dat volgens jullie??

Degenen die het minst over de mol weten vallen af, dus eigenlijk zou het percentage hoger moeten worden na een afvaller indien iedereen bij zijn/haar verdenking blijft, maar getuige de beelden is dat niet zo.

Ik heb dus ook zo mijn twijfels bij die percentages.

Ook raar, hoe kon bv Victoria of Gijs de zangopdracht (vrijstelling) winnen als niet zangers?

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #242 Gepost op: 15-02-2005, 00:05:23 »

Lodewijk, nog een vraagje, de rechtsen zijn zo te zien dus steeds linksom gegaan ipv rechtsom?

De rechtsen stonden neem ik aan met hun neus naar beneden gerich op het kaartje, daarmee zijn ze dus eerst wel rechtsom gegaan om bij het eerste plein te komen. Het tweede plein was daarna rechtdoor voor hun en om bij de finish te komen moesten ze wel linksom.

De 'links' groep is al vanaf het startpunt rechtsom gegaan en ging pas vanaf het laatste plein voor het eerst echt linksom.

Maar er klopt zo ontsettend veel niet in de uitvoering van deze opdracht dat je door de blunders de hints niet meer kan zien.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #243 Gepost op: 15-02-2005, 00:06:53 »
Dat was mij ook al opgevallen Ceetje! Ook vind ik Lottie bij elke aflevering er toch wel ontspannen bij zitten/staan tijdens de executie!

Dat Lottie de laatste 2 executies achter in het midden zit was mij ook opgevallen. Ze kijkt dan ook ontspannen rond. Wat mij ook opviel is dat ze (zogenaamd) jeuk aan haar voet/been heeft. De laatste 2 executies net voor of na de bekendmaking van het % aantal buigt ze zich voorover om even aan haar been te krabben? Dit deed ze (toevallig?) tijdens beide executies. Allereerste executie van Gijs is me niet opgevallen. Toen stonden ze met z'n allen op de rots. Als ze dit volgende executie weer doet is dit voor mij een duidelijke hint.

Ik zal dit ook bij het Lottie topic plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 00:12:46 door Diesel »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 15-02-2005, 00:13:39 »
De rechtsen stonden neem ik aan met hun neus naar beneden gerich op het kaartje, daarmee zijn ze dus eerst wel rechtsom gegaan om bij het eerste plein te komen.

Ehm, maar hoe ze met hun neus ook stonden, indien ze deze route hebben afgelegd kan dat alleen door telkens links af te slaan zo te zien.

Citaat
Maar er klopt zo ontsettend veel niet in de uitvoering van deze opdracht dat je door de blunders de hints niet meer kan zien.

Hmz, dan ga ik me er toch maar niet nog eens in verdiepen met de tv beelden ernaast.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #245 Gepost op: 15-02-2005, 00:18:23 »
Ehm, maar hoe ze met hun neus ook stonden, indien ze deze route hebben afgelegd kan dat alleen door telkens links af te slaan zo te zien.
Nee, want 3x rechts is ook links.
The British are not impressed.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 15-02-2005, 00:21:59 »
Nee, want 3x rechts is ook links.

Hoe kun je een rechtse cirkel lopen (zie blauwe route) indien je telkens linksaf slaat?

« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 00:27:05 door Cosma »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #247 Gepost op: 15-02-2005, 00:35:33 »

Als ze zo lopen, gaan ze alleen rechtsaf, en toch naar links.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #248 Gepost op: 15-02-2005, 00:37:57 »
Hoe kun je een rechtse cirkel lopen (zie blauwe route) indien je telkens linksaf slaat?
Op dit kaartje zijn alleen hoofdstraten aangegeven. Als ze links af zouden moeten, moeten ze eerst nog een stukje doorlopen, dan kunnen ze via de kleine straatjes drie keer rechts en komen ze uit bij hetzelfde kruispunt maar mogen dan de kant op die eerst links zou zijn geweest.

(Ik zie dat iemand me voor is...)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 15-02-2005, 00:43:47 »

Als ze zo lopen, gaan ze alleen rechtsaf, en toch naar links.

Dat is duidelijk, maar dit zie ik niet op de aangegeven route en daar ging ik vanuit.
Bovendien is dit echt ontzettend omlopen, wanneer je je punt van bestemming weet hoef je niet zoveel omwegen te maken imo.

(elk hotel heeft wel een kaartje, en volgens mij hebben ze die zelf ook, dus onlogisch het zo te doen).

Maar ik vraag me af (gezien we niet weten of ze die rechtse omloopjes hebben gemaakt) of de rechts groep de opdracht al niet verknald heeft door wel eens of meermaals links te gaan (de linksen zijn wel secuur geweest gezien het kaartje)

« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 00:47:56 door Cosma »

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #250 Gepost op: 15-02-2005, 00:46:40 »
Als Jim voor het eerst met Yvon belt zegt hij:
"we staan op de East Bank mat ons neus naar het noorden."

Kan alleen bij god geen East Bank in Adelaide vinden.
Vanaf het startpunt van de groep van Jim is het niet zo ver naar de rivier en daar zou dus best een East Bank (linker oever) kunenn zijn maar de straat waarin ze staan als Jim belt is best een grote en ik kan hem niet in een straatnamenregister vinden.
http://www.wilmap.com.au/samaps/adcity.html

Er is wel een East street en een East TCE maar allemaal ver uit de buurt.
???

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #251 Gepost op: 15-02-2005, 00:54:20 »
Ik kan het ook nog niet vinden, maar heb wel een heel gedetaieerde kaart gevonden.

http://www.mapshop.net.au/fullers/images/update/adelaide.gif

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #252 Gepost op: 15-02-2005, 01:03:41 »
Mooie kaart, zou toch kunnen dat ze op de East TC zijn begonnen, zag nu dat die straat wel in de buurt van het startpunt ligt. De oostelijke rondweg dus maar hoe Jim er dan East Bank van maakt?

Nog iets, in het control center waar onze beide dames zo fanatiek over de kaart gebogen staan hangt achter op de muur een levensgrote kaart van Adelaide, ik herken de contouren.
Ze maken hier echter geen gebruik van. Tevens staat er ook een laptop naast ze op een tafeltje. Deze laptop staat ook aan en het lijkt (maar dat is moeilijker te zien) of daar ook een kaart op staat. Het kopje koffie op de glazen tafel ernaast is overduidelijk van iemand die achter de laptop zit te werken.

Referentiepunt in de aflevering: 26.45

Edit:
N.B. Het is zelfs wel mogelijk dat er aan de laptop een beamer is gekoppeld die de kaart op de muur projecteert.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 01:05:28 door Lodewijk14e »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 15-02-2005, 01:07:30 »
Als Jim voor het eerst met Yvon belt zegt hij:
"we staan op de East Bank mat ons neus naar het noorden."
???

Vroeg hij toen ook niet naar die Arts School? (om mij onduidelijke redenen)

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #254 Gepost op: 15-02-2005, 01:10:14 »
Vroeg hij toen ook niet naar die Arts School? (om mij onduidelijke redenen)

Hij vroeg idd even later of de arts school op Light square was maar hij zou de straatnaam van de arts school kunnen hebben onthouden van de vorige dag dus helemaal onverklaarbaar is dat niet.

Offline moleditor

• Forumlid
  • ach, het is maar een spelletje...
« Reactie #255 Gepost op: 15-02-2005, 01:11:42 »
Is het niemand nog opgevallen dat er in de aftiteling van afl 05, LOTTIEEEEHHH gezegd wordt???(bij de camera pagina)

Angela en Victoria lopen naar de lift en Angela zegt
A: "Had je het verwacht?"
V:" Ehm ja, ik had eh...

Dan hoor je het piano riedeltje van de aftiteling, shotwissel naar Gijs

Gijs: Maar....

ik hoor dan duidelijk in de muziek een stem met galm LOTTIEEEEHHH

Gijs:"mijn theorie klopt nu niet meer (lachend)...

Kunnen wat audiofielen hier eens naar luisteren, ik vertrouw nu mijn eigen oren niet meer...
Elise had trouwen als geheime wens bij het slotenspel in 2003

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 15-02-2005, 01:15:14 »
Hij vroeg idd even later of de arts school op Light square was maar hij zou de straatnaam van de arts school kunnen hebben onthouden van de vorige dag dus helemaal onverklaarbaar is dat niet.

Nee in dat opzicht niet raar (qua orientatie) maar oorspronkelijk moesten de rechtsen toch niet naar Light Square, ik dacht dat Jim hiermee verwarring schepte.

Mochten de groepjes zelf geen kaartje gebruiken? (ze komen langs al die hotels enzo waar ze kaartjes kunnen krijgen)

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #257 Gepost op: 15-02-2005, 01:20:22 »
Nee in dat opzicht niet raar (qua orientatie) maar oorspronkelijk moesten de rechtsen toch niet naar Light Square, ik dacht dat Jim hiermee verwarring schepte.

Mochten de groepjes zelf geen kaartje gebruiken? (ze komen langs al die hotels enzo waar ze kaartjes kunnen krijgen)

En in elke beetje toeristische stad hangen toch her en der ook wel stadsplattegronden?
Al kijk je maar bij een bushalte even op het kaartje.
Maar nee, heb ik ze niet zien doen dus misschien was dat wel verboden.

En nee de rechtsen moesten helemaal niet naar Light square. de beide groepen hebben elkaars pleinen bezocht.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #258 Gepost op: 15-02-2005, 02:22:34 »
Dat is duidelijk, maar dit zie ik niet op de aangegeven route en daar ging ik vanuit.
Bovendien is dit echt ontzettend omlopen, wanneer je je punt van bestemming weet hoef je niet zoveel omwegen te maken imo.
Ja maar dat andere kaartje geeft alleen een indicatie hoe ze zijn gelopen. Als je alleen maar rechts af mag en je moet toch naar links, dan zul je wel moeten zo.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Nieuw(s) op de site
« Reactie #259 Gepost op: 15-02-2005, 02:49:40 »
Dat vind ik ook zoiets!
Hij heeft tot nog toe elke week een andere mol, te weten:
Yvon, Roeland, Marc-Marie, Isabelle en Gijs.

(en dan zegt hij ook bv bij MM ik ben er wel uit nu etc.)
Ik geloof hier ook niet zo in dat hij elke week van gedachten verandert.

Citaat
Ik ben zo wantrouwig geworden dat ik mij zelfs afvraag hoe zuiver het percentage is wat zij ons tonen.

40% Klopt dat volgens jullie??

Degenen die het minst over de mol weten vallen af, dus eigenlijk zou het percentage hoger moeten worden na een afvaller indien iedereen bij zijn/haar verdenking blijft, maar getuige de beelden is dat niet zo.

Ik heb dus ook zo mijn twijfels bij die percentages.

Ook raar, hoe kon bv Victoria of Gijs de zangopdracht (vrijstelling) winnen als niet zangers?

Idd ik heb me exact dezelfde vragen gesteld als jullie ::jaja::

Lijkt me idd dat billijkheid niet echt een rol speelde tenzij
Lottie de mol is, dan geldt de vrijstelling niet echt. Aangezien Jim een aanbod heeft gehad voor 3 vragen zou dat de situatie qua kansen voor Gijs en Victoria enigszins gelijk trekken. Dan nog is het niet geheel eerlijk dat hij een aanbod voor 3 vragen krijgt daarw aar een ander een vrijstelling erdoor verdient, ofwel als Lottie het is mag je je afvragen hoe eerlijk het is dat hij 3 vragen goed krijgt tov Gijs en Victoria. Indien Gijs de mol is krijgt alleen Victoria minder kans mi.

Het hele principe van de onevenredige beloning blijft vraagtekens oproepen- hoewel er natuurlijk wel vrijstellingen in eerdere ook te verdienen waren lijkt het toch niet echt billijk om iemand 3 antwoorden aan te bieden met een sabotage die dezelfde kandidaat eventueel een vrijstelling had opgeleverd als hij wel goed zijn best had gedaan  :-\\ (nogal misleidend)

Ter vergelijk, de hulpmollen in serie 3 (middelpuntopdracht) kregen allemaal hetzelfde aanbod, met dezelfde kansen op de winst ervan mi.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 02:51:27 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you