Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73888 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Nieuw(s) op de site
« Reactie #260 Gepost op: 15-02-2005, 03:09:30 »

Lijkt me idd dat billijkheid niet echt een rol speelde tenzij
Lottie de mol is, dan geldt de vrijstelling niet echt. Aangezien Jim een aanbod heeft gehad voor 3 vragen zou dat de situatie qua kansen voor Gijs en Victoria enigszins gelijk trekken. Dan nog is het niet geheel eerlijk dat hij een aanbod voor 3 vragen krijgt daarw aar een ander een vrijstelling erdoor verdient, ofwel als Lottie het is mag je je afvragen hoe eerlijk het is dat hij 3 vragen goed krijgt tov Gijs en Victoria. Indien Gijs de mol is krijgt alleen Victoria minder kans mi.

Jim moest de sterren van de hemel zingen (=vrijstelling) van de mol slechts 1 kleine verspreking, maar dat hoeft zijn zangkunsten niet te benadelen, en had hij de vrijstelling kunnen verdienen.

Citaat
toch niet echt billijk om iemand 3 antwoorden aan te bieden met een sabotage die dezelfde kandidaat eventueel een vrijstelling had opgeleverd als hij wel goed zijn best had gedaan  :-\\ (nogal misleidend)

Hij kreeg de instructie juist heel mooi te zingen (= vrijstelling) maar met 1 verspreking, dus hij moest juist wel zijn best doen.
Dus was het (denk ik) de bedoeling dat Jim de vrijstelling zou winnen, en de opdracht verknoeien tegelijkertijd.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Nieuw(s) op de site
« Reactie #261 Gepost op: 15-02-2005, 03:34:09 »
Jim moest de sterren van de hemel zingen (=vrijstelling) van de mol slechts 1 kleine verspreking, maar dat hoeft zijn zangkunsten niet te benadelen, en had hij de vrijstelling kunnen verdienen.

Citaat
toch niet echt billijk om iemand 3 antwoorden aan te bieden met een sabotage die dezelfde kandidaat eventueel een vrijstelling had opgeleverd als hij wel goed zijn best had gedaan  :-\\ (nogal misleidend)

Hij kreeg de instructie juist heel mooi te zingen (= vrijstelling) maar met 1 verspreking, dus hij moest juist wel zijn best doen.
Dus was het (denk ik) de bedoeling dat Jim de vrijstelling zou winnen, en de opdracht verknoeien tegelijkertijd.

Ok dat zou kunnen natuurlijk ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Noentje

• Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #262 Gepost op: 15-02-2005, 09:22:17 »
2 afvallers
al die hintjes met 2 erin...

misschien zijn er wel gewoon 2 mollen...

nou, sjoois, je haalt me de woorden uit de mond. Ik denk ook dat er 2 mollen zijn.  :) :) Of ze het van elkaar weten, weet ik niet. Ook is dat voor mij de verklaring waarom dat percentage elke keer zo laag is. Als je al je vragen richting 1 mol beantwoordt, heb je in vergelijking tot de andere mol dus ook een hoop vragen fout beantwoordt. Ik denk ook dat er te veel mis gaat, te weinig geld wordt gepot... Voor mij is het (nu ook nog eens met die hints naar het getal 2) wel een reële optie... Wie het dan zijn? Ik vond dat duo Lottie/Yvon errug dom bezig... hoe ideaal is het als ze allebei mol zijn en dat van elkaar niet weten...??
"Leven is het meervoud van lef"

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #263 Gepost op: 15-02-2005, 09:35:29 »
Wat de discussie betreft over de hulpmollen en het afvalpercentage.....

Of ik ben traag  ::schaam::
Of ik zie nu pas het licht  ::tandpastasmiley::

Op deze manier (het verdienen van extra-antwoorden en/of vrijstellingen) wordt ook beinvloed wie eruit moet.
De heren en dames van de productie willen ook de kijkcijfers goed houden en als de spannendste er het eerst uitgaan, dan is het spel niet smeuiig meer.

Dus, theorietje:
Als er een te groot risico is dat Jim op het verkeerde spoor zit (wat de programmamakers kunnen nagaan met de testen), dan wordt Jim als hulpmol ingezet om de kans groter te maken hem te behouden voor het spel.

Klinkt dat onlogisch?

Victoria is nooit hulpmol geweest....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Noentje

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 15-02-2005, 09:43:31 »
Dus, theorietje:
Als er een te groot risico is dat Jim op het verkeerde spoor zit (wat de programmamakers kunnen nagaan met de testen), dan wordt Jim als hulpmol ingezet om de kans groter te maken hem te behouden voor het spel.

Klinkt dat onlogisch?

Victoria is nooit hulpmol geweest....

Ik ben het met je eens dat Jim een stuk leuker is dan Victoria, maar ik kan me zo voorstellen dat andere mensen dat niet met ons eens zijn... De subjectiviteit die dan ook in jouw theorie naar voren komt, lijkt me voor welke televisiemaker dan ook iets wat ethisch niet verantwoord is. Kortom, ik denk niet dat de makers deze gedachte hebben bij het kiezen van de hulpmollen.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #265 Gepost op: 15-02-2005, 09:58:29 »
Nou, zo snel geef ik mij natuurlijk niet gewonnen.
Er zijn wel meer realityprogramma's geweest die beinvloed zijn zonder dat wij kijkers daar "weet" van hadden....

Subjectiviteit is een lastig gegeven......
Bovendien hoeft populariteit niet het enige criterium te zijn om iemand in de groep te houden.

Ik wil met mijn reactie zeggen: probeer iets breder te kijken en laat eens wat mogelijkheden toe om over na te denken.

De vraag blijft voor mij: waarom verdient Jim 3 punten???
« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 10:01:21 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #266 Gepost op: 15-02-2005, 10:24:09 »
Er zijn wel meer realityprogramma's geweest die beinvloed zijn zonder dat wij kijkers daar "weet" van hadden....

Klopt en dat geldt zeker ook voor de mol.
Lees het verhaal van Julien maar eens na en je zult zien op wat voor manieren de programmamakers de kijkers maar ook de deelnemers bedotten (zowel in positieve als negatieve zin).
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Noentje

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 15-02-2005, 10:42:33 »
Uiteraard houden de makers rekening met wat de kijker vindt, dat is het hele principe van een goed programma maken. Ik denk dat we inderdaad moeten kijken waarom bepaalde personen zijn uitgekozen om hulpmol te zijn. Uitgangspunt bij Wie is de mol is de identiteit van de mol niet weggeven, maar d.m.v. subtiele hints kijkers en deelnemers de juiste kant op krijgen. Of, inderdaad, als de mol zelf te veel in de spotlight staat, deelnemers en kijkers een andere kant op krijgen. Waarom voor bepaalde hulpmollen is gekozen is, denk ik, dan ook de main issue waar wij ons mee bezig moeten houden en dat zal, in mijn ogen, niet op basis van de vermeende populariteit van bepaalde deelnemers bij de kijkers zijn.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 15-02-2005, 10:48:49 »
maar is het niet zo dat de afleveringen pas gemonteerd worden weken (zo niet maanden) na de opnames? Ze hebben van iedereen heel veel materiaal, en in de montage gaan ze eens dingen aan elkaar lijmen. En daarmee dus beinvloeden.
maar mol acties zullen altijd getoond worden. Ik denk aan vorig jaar toen met elise, alles wat ze zei wat ze gedaan had was allemaal in beeld geweest. Alleen door de montage kon je als kijker dingen anders interpreteren.
En dat is wat ik zo geniaal vindt aan WIDM. Daarom moet je ook echt sec naar de beelden kijken. wat gebeurt hier, wat wordt hier gezegd, en wat word er niet gezegd maar wordt gesuggereerd door de manier waarop is gemonteerd?
En ook niet kijken naar wie komt verdacht over of wie kijkt vreemd naar angela of wie reageert zus of zo bij de executie. Nee, kijk echt naar wat gebeurt hier, wat zie ik hier. En trek dan je conclusies.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 15-02-2005, 13:40:31 »
Als Jim voor het eerst met Yvon belt zegt hij:
"we staan op de East Bank mat ons neus naar het noorden."

Kan alleen bij god geen East Bank in Adelaide vinden.

Volgens mij kan dat ook niet, als ik de gedetailleerde kaart zo zie.
E. Bank St kan alleen zo zijn als de straat oost-west loopt.
Bank St loopt echter noord-zuid, dus zou er (als het ene lange straat zou zijn, want het niet is) wel een N. Bank St en een S Bank St kunnen zijn.

OF er zou aan de Westkant van de stad nog een Bank St moeten zijn, dan kan het wel, want North Railwaystation (Rd) ligt ook oost-west, dus dat is ook niet logisch.
En dus is E. Bank St hetzelfde als wat wij op de kaart zien als Bank St.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline lynnlynn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #270 Gepost op: 15-02-2005, 14:33:57 »
Even iets waarvan ik zelf nog niet weet wat ik er mee moet;

In het dagboek van de mol schrijft hij/zij over de kansen om de mol aan het werk te zien. Hoe groot is de kans dat je de mol ziet door de wisselende groepjes?

Als je de groepjes naast elkaar legt zie je dat alleen MM, Yvon, Jim en Lottie iedere keer bij anderen in de groep zitten. Anders gezegd; er zijn steeds anderen die bij hén in de groep zitten. Is 1 van he nde mol?

Isabelle en Sander zitten 2 x bij elkaar in de groep, net als Gijs en Victoria.

Moeilijkheid zit 'm in de 2e opmerking van de mol dat áls je hem ziet, of je 'm dan wel ziet... Zou dus ook kunnen betekenen dat er dus wel iemand is die 2 x in de buurt van de mol is maar 'm niet zag. Dat zou kunnen slaan op Victoria die 'm dus wel zag maar 'm eigenlijk niet zag want ze vloog er uit. In dat geval zou de link dus zijn naar Gijs als mol. Maar dat geloof ik weer niet.

Gewoon even een overpeinzing.

Offline shareena1511

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 15-02-2005, 16:13:59 »
Is het niemand nog opgevallen dat er in de aftiteling van afl 05, LOTTIEEEEHHH gezegd wordt???(bij de camera pagina)

Angela en Victoria lopen naar de lift en Angela zegt
A: "Had je het verwacht?"
V:" Ehm ja, ik had eh...

Dan hoor je het piano riedeltje van de aftiteling, shotwissel naar Gijs

Gijs: Maar....

ik hoor dan duidelijk in de muziek een stem met galm LOTTIEEEEHHH

Gijs:"mijn theorie klopt nu niet meer (lachend)...

Kunnen wat audiofielen hier eens naar luisteren, ik vertrouw nu mijn eigen oren niet meer...

Ik hoor eerder een soort boer geluid, maar LOTTIEEEEHHH hoor ik niet...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #272 Gepost op: 15-02-2005, 19:00:29 »
Ik heb even wat geklooit in photoshop...

(Als er trouwens nog een screenshot nodig is van de laptop en de projectie, die heb ik ook.)

EDIT> Ik zie nu dat de rechter bovenhoek niet helemaal goed zit... na ja, pech.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 19:07:52 door Rat »

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 15-02-2005, 19:16:34 »
mooi gedaan zeg  ::ok::
zo zie je inderdaad wel heel goed dat ze ze helemaal om hebben laten lopen.

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 15-02-2005, 19:24:50 »
Best errug knap geklooid!!!   ::ok::
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 15-02-2005, 19:56:11 »
echt wel!  ::jaja:: ::jaja::

hoe kom je trouwens aan die screenshots  ::)
want als ik die probeer te krijgen via windows media ofzo lukt het niet helemaal
- be yourself, there are others enough  -

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #276 Gepost op: 15-02-2005, 20:00:42 »
echt wel!  ::jaja:: ::jaja::

hoe kom je trouwens aan die screenshots  ::)
want als ik die probeer te krijgen via windows media ofzo lukt het niet helemaal
Het kan wel met media player... heb ik net geleerd... bij de opties is een tab die 'prestaties' heet, daar zit (bij mij in elk geval) een schuifje die 'video versnelling' heet, die moet je uit zetten, dan lukt het.

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 15-02-2005, 20:17:53 »
rat je bent geweldig ::bravo::

het werkt !! whieej ::jaja::

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 16-02-2005, 03:41:05 »
Zou het nog zin hebben na te zoeken wat hierop geschreven staat:

(rechtse groep (Isabelle) vindt dit kaartje)

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 16-02-2005, 09:52:32 »
t is wel heel onduidelijk.. met al dat vogelpoep erop  ::rofl::

maar je zou het kunnen proberen, ik denk niet dat het een hint is eigenlijk ... daarvoor is het te priegelig.. maar ja dan zit je er wel mee waarom ze juist die plek hebben gekozen, overal is een reden voor  ???