Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73869 keer)

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 5
« Reactie #280 Gepost op: 16-02-2005, 10:22:33 »
Je bent me net voor Cosma, dwz ik probeerde hierover vannacht iets te posten maar telkens als ik op de 'verzenden' knop drukte vond ik mezelf weer uitgelogd terug op m'n bureaublad dus na 3 pogingen ben ik maar opgehouden.

Ik meende namelijk een bepaalde tekening te zien in die zgn volgelpoep.
Maar ik zal weel weer spoken zien (na widm word ik Ghostbuster denk ik).

Heb ook gepoogd uit te zoeken waar het monument van zal zijn maar heb daar geen zekerheid over.
Meest waarschijnlijk is het een monument ter nagedachtenis aan William Wolryche Whitmore, net als Light, Hurtle en Hindmarsh belangrijke grondleggers van de Australische staat.

Over Whitmore het volgende:

Whitmore Square
One of our least known but prominent founder pioneers is William Wolryche Whitmore MP - son of a London banker and a Director of The East India Company. A member also of the New Zealand Company which founded New Zealand in 1841; an anti-slaver and Chairman of the two campaigns to found South Australia in 1832 and the successful attempt by The South Australian Association in 1834.
Whitmore is principally honoured for introducing the SA Foundation Act into the House of Commons.

Maar of het monumentje echt voor hem is weet ik niet.

Nu nog de foto, je hebt hierboven al een origineel plaatje dus ik geef hierbij 1 in negatief beeld.

Ik zie toch echt weer vaag een gezicht.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline N4D1N3

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #281 Gepost op: 16-02-2005, 11:00:45 »
heb even wat lopen klooien, zit niet echt iets duidelijks in ?
- be yourself, there are others enough  -

Offline Smee

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 16-02-2005, 13:23:17 »
Ik heb net de eerste opdracht voor de tweede keer bekeken. En een aantal dingen vielen me op. Ik las eerder iets over sokken die bij de kunstcriticus nog aan de lijn hingen, maar niet bij de kandidaten, maar de sokken zijn ook bij de criticus al verdwenen.
Verder.. Yvon heeft weer het geld. Vorige keer leek het alsof Gijs de pot nu beheerde, maar je hoorde toen wel iemand (Jim/Yvonne) zachtjes protesteren. Ik denk dus dat Yvon het toen terug heeft gekregen.
En wat heeft Sander in zijn handen als de 'kunstenaars' terugkomen om aan de anderen te laten zien wat ze gemaakt hebben. Het is een boek, maar ik zie een soort staafjes erin staan. MM heeft op dat moment hun kunstwerk beet, hebben ze dan nog een derde kunstwerkje gemaakt dat niet in beeld is gebracht?

Offline Smee

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 16-02-2005, 13:51:06 »
Ok tweede opdracht:
als Lottie en Yvon bedenken dat de cijfers een telefoonnummer zijn zie je Lottie de telefoon grijpen en een beweging maken alsof ze gaat bellen. Daarna zie je dat ze Jim aan de telefoon heeft. Niet duidelijk is wie wie nu heeft gebeld.
Lottie pakt ook steeds de telefoon bij Yvon weg, maar vervolgens heeft zij hem steeds weer. (Leuk ook hoe Jim dan reageert: o god... o god.. als Lottie de telefoon doorgeeft aan Yvon)

Maar het meest opvallende is dat als ze geld moeten inleveren, Gijs het geld uit zijn rugzak pakt en inlevert. Dus hij heeft toch het geld. Waarom geeft Angela dan bij de vorige opdracht get gewonnen bedrag aan Yvon. Die daarop ook echt aanstalten maakt het weg te stoppen (ze kijkt er niet echt naar, maar vouwt het dubbel, dat doe je volgens mij niet als je het daarna aan iemand anders geeft).

Offline narcissus

• Forumlid
  • Enjoy all the little things in life!
« Reactie #284 Gepost op: 16-02-2005, 14:25:10 »
Ik heb net alles zitten lezen...weer heel veel theorien zie ik  :D
Maar ik wilde even reageren op wat lodewijk (tenminste als ik het goed heb gelezen) opperde...over dat liedje 3 mice?Met die link erbij met de muziek...ik herken er duidelijk vader Jacob in ::vergroot::..en ook met de laatste tonen; bim bam bom...luister er maar naar en zing de tekst mee met het muziek...Iemand hier theorien over???
Carpe Diem!!!

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #285 Gepost op: 16-02-2005, 14:50:35 »

En wat heeft Sander in zijn handen als de 'kunstenaars' terugkomen om aan de anderen te laten zien wat ze gemaakt hebben. Het is een boek, maar ik zie een soort staafjes erin staan. MM heeft op dat moment hun kunstwerk beet, hebben ze dan nog een derde kunstwerkje gemaakt dat niet in beeld is gebracht?

Dat was volgens mij gewoon zijn aantekeningenboekje met pen erin, ipv staafjes...  :D
I got that tunnel vision going through my  head

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 16-02-2005, 14:57:27 »
Dat was volgens mij gewoon zijn aantekeningenboekje met pen erin, ipv staafjes...  :D

Ik heb het ook een paar keer bekeken, maar volgens mij is het het gedicht wat bij het kunstwerk hoort (dat ding wat sander probeerde te verbranden...) Dat hebben ze volgens mij in een boek geplakt. ???
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Smee

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 16-02-2005, 15:08:44 »
Ik denk niet dat het zijn aantekeningenboekje is. Er steken echt 3 of 4 staafjes uit (ik bedoel niet dat ding dat zeg maar in dezelfde richting als de kaft zit, maar echt omhoog, haaks op de pagina's). Volgens mij zie ik ook iets getypt en de kaft lijkt ook licht te zijn (en niet donker zoals die boekjes)
Bij 21.56 minuten komen ze binnen. Bij 22.00 zie je dat boekje heel goed.

De verbrande gedichten hebben ze toch op de poten van de kruk geplakt? Het zou op zich wel de gedichtenbundel kunnen zijn, waar ze uit komen. Maar wat doet die daar dan mee? Niet lezen, want er zitten rare staafjes op :-\\

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #288 Gepost op: 16-02-2005, 18:16:16 »
Maar het meest opvallende is dat als ze geld moeten inleveren, Gijs het geld uit zijn rugzak pakt en inlevert. Dus hij heeft toch het geld. Waarom geeft Angela dan bij de vorige opdracht get gewonnen bedrag aan Yvon. Die daarop ook echt aanstalten maakt het weg te stoppen (ze kijkt er niet echt naar, maar vouwt het dubbel, dat doe je volgens mij niet als je het daarna aan iemand anders geeft).
Dit viel mij inderdaad ook erg op. De 2500 euro van de kunst opdracht ging naar Yvon... als er geld mist, weten we hoe het komt.

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 16-02-2005, 20:47:48 »
Dit viel mij inderdaad ook erg op. De 2500 euro van de kunst opdracht ging naar Yvon... als er geld mist, weten we hoe het komt.

Dat zou wel heel zielig zijn, als de mol op die manier geld zou laten "verdwijnen" ::niet-ok::

MAar iemand nog tips over het monument met vogelpoep  ::rofl:: waar ze de aanwijzing vonden?

« Laatst bewerkt op: 16-02-2005, 20:50:21 door - N4D1N3 - »
- be yourself, there are others enough  -

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #290 Gepost op: 16-02-2005, 20:55:34 »

MAar iemand nog tips over het monument met vogelpoep  ::rofl:: waar ze de aanwijzing vonden?

Het is hoe dan ook een vreemde vogel geweest die daar heeft zitten schijten. ::rofl::

Misschien dat we dit stukje onderwerp maar naar het 'vogel' topic moeten verplaatsen. ;)

Maar serieus, ik dacht er eerst wel van alles in te kunnen zien maar ben bang dat ik me weer blind ga staren op een hoop witte stront dus ik hou er maar even mee op.

Offline Impry_

• Forumlid
  • Weet je wie de mol is? Ik niet :)
« Reactie #291 Gepost op: 16-02-2005, 21:12:23 »
Het is volgens mij gewoon een soort 'roest' wat op dat materiaal komt, net als dat brons groen uitslaat ofzo. Zoiets zal het wel zijn.
|| Impry || Joost Schouten ||

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 16-02-2005, 21:41:54 »
En toch... in dat plaatje in he negatief zie ik écht een gezicht, met oog en al. Weet je zeker dat je niet hebt zitten knutselen aan dat plaatje Lodewijk? (geloof je wel, maar begin aan mezelf te twijfelen)
In dat plaatje van Nadine kan ik namelijk echt niks meer terugvinden, maar zij heeft er dan ook wél aan geknutseld...
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #293 Gepost op: 16-02-2005, 21:47:51 »
En toch... in dat plaatje in he negatief zie ik écht een gezicht, met oog en al. Weet je zeker dat je niet hebt zitten knutselen aan dat plaatje Lodewijk? (geloof je wel, maar begin aan mezelf te twijfelen)
In dat plaatje van Nadine kan ik namelijk echt niks meer terugvinden, maar zij heeft er dan ook wél aan geknutseld...

Nee, geknutseld heb ik er niet aan, wel negatief gemaakt dus en een beetje wat met helderheid,scherpte en contrast maar geen echt geknutsel verder.

Zal nog wel eens kijken of ik bij andere screenshots (1 of 2 seconden verder) hetzelfde resultaat krijg. ALS ze er 1 of andere foto hebben ingeplakt moet deze dan volgens mij gegarandeerd een soort verschuiving maken want het lijkt mij zo goed als onmogelijk om hem er bij een bewegend beeld en bewegende camera exact op dezelfde plek ingemonteerd te houden.

Word wel weer een latertje, 'k-zou er maar niet voor opblijven.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #294 Gepost op: 16-02-2005, 23:52:39 »
Heb een beetje lopen spelen met verschillende screenshots van het monumentje op Whitmore square waar ze de hint (482) vonden.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het toch echt lijkt of er 'iets' is ingestopt. Een foto, maar of het nu een afbeelding van een menselijk gezicht, van meneer de Uil, of van Jar-Jar-Binks is, daar ben ik nog niet uit.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #295 Gepost op: 16-02-2005, 23:54:01 »
en nog 2.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #296 Gepost op: 17-02-2005, 00:08:57 »
Duidelijk Marc-Marie
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 17-02-2005, 00:12:49 »
kan je zien hoe gek iedereen aan het worden is haha ik zie in jou circel een oog  :-\\
maargoed ieder zijn eigen fantasie zal ik maar zeggen haha
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #298 Gepost op: 17-02-2005, 00:14:37 »
kan je zien hoe gek iedereen aan het worden is haha ik zie in jou circel een oog  :-\\
maargoed ieder zijn eigen fantasie zal ik maar zeggen haha

Ik bedoelde het ook sarcastisch...Volgens mij ga je het echt ver zoeken als je op een infopaatlje vol met poep nog een hint gaat zoeken dannuhhh Roekkoeehhhh
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 17-02-2005, 00:16:57 »
 het was niet op jou bedoeld anzjie ik verstuurde dit bericht, maar jij was me blijkbaar net voor :)

Maar marc marie zou niet gek zijn hoor (weer een bewijs meer)
Niets is wat het lijkt!!!!