Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 73872 keer)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 5
« Reactie #300 Gepost op: 17-02-2005, 00:43:22 »
Hi Five to sneakiej ::tandpastasmiley::

Tis mie marc-marie
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #301 Gepost op: 17-02-2005, 00:59:42 »
Ik bedoelde het ook sarcastisch...
                                   dannuhhh Roekkoeehhhh

Sarcasme is een uiting van bittere en bijtende spot.
Nooit leuk of aardig bedoeld maar zeer neerbuigend en beledigend.

kijk hier mee uit zou ik zeggen.

In de begeleidende tekst bij de plaatjes gebruik ik zelf al genoeg ironie en zelfspot door te veronderstellen dat het net zo goed Jar-Jar-Binks of meneer de Uil kan zijn.

Dit is een spelletje, vergeet dat niet en in het interbellum tussen 2 afleveringen komen nu 1 keer de wat ver gezochte theoriën naar boven, ik vind het zelf erg leuk om te lezen van anderen en doe er graag aan mee.

Sarcasme vind ik ongepast als reactie op dit forum, zeg dan niks zou ik zeggen.

Game on.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 17-02-2005, 00:59:58 »
Vraagje, als de mol in de zangersgroep zat (aannemelijk omdat hij dan 2 keer geld uit de pot kon houden), hoe kon hij/zij dan evt. het kunstwerk van de anderen kennen om vervolgens voor een andere te kiezen, op welke wijze zou die info naar hem/haar gegaan kunnen zijn?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 17-02-2005, 01:02:41 »
Heb een beetje lopen spelen met verschillende screenshots van het monumentje op Whitmore square waar ze de hint (482) vonden.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het toch echt lijkt of er 'iets' is ingestopt. Een foto, maar of het nu een afbeelding van een menselijk gezicht, van meneer de Uil, of van Jar-Jar-Binks is, daar ben ik nog niet uit.

Ik heb via google de sites mbt Whitmore Square bekeken, helaas is deze plaquette (of wat het ook moge zijn) nergens beschreven, op zich raar vind ik.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #304 Gepost op: 17-02-2005, 01:03:05 »
Vraagje, als de mol in de zangersgroep zat (aannemelijk omdat hij dan 2 keer geld uit de pot kon houden), hoe kon hij/zij dan evt. het kunstwerk van de anderen kennen om vervolgens voor een andere te kiezen, op welke wijze zou die info naar hem/haar gegaan kunnen zijn?

De mol kon toch van tevoren weten wat de ECHTE kunstwerken waren.
Waren er maar een stuk of 5 of 6. Paar plaatjes daarvan 1 keer laten zien aan de mol en hij/zij weet precies welke er niet in thuis hoort.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 17-02-2005, 01:05:52 »
De mol kon toch van tevoren weten wat de ECHTE kunstwerken waren.
Waren er maar een stuk of 5 of 6. Paar plaatjes daarvan 1 keer laten zien aan de mol en hij/zij weet precies welke er niet in thuis hoort.

Ok dat moet haast wel, en ze dan afwijzen wegens zich er reeds op bevindend stof cq oud gras ;)

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 17-02-2005, 01:11:33 »
Sarcasme is een uiting van bittere en bijtende spot.
Nooit leuk of aardig bedoeld maar zeer neerbuigend en beledigend.

kijk hier mee uit zou ik zeggen.

In de begeleidende tekst bij de plaatjes gebruik ik zelf al genoeg ironie en zelfspot door te veronderstellen dat het net zo goed Jar-Jar-Binks of meneer de Uil kan zijn.

Dit is een spelletje, vergeet dat niet en in het interbellum tussen 2 afleveringen komen nu 1 keer de wat ver gezochte theoriën naar boven, ik vind het zelf erg leuk om te lezen van anderen en doe er graag aan mee.

Sarcasme vind ik ongepast als reactie op dit forum, zeg dan niks zou ik zeggen.

Game on.

Ongepast ach ja....Bij spelletjes hoort enig sarcasme, vooral bij dit spel. Ongepast...Kijk uit, zeg je?

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #307 Gepost op: 17-02-2005, 01:11:48 »
Ik heb via google de sites mbt Whitmore Square bekeken, helaas is deze plaquette (of wat het ook moge zijn) nergens beschreven, op zich raar vind ik.

Same for me, was gisteravond aan het zoeken maar kwam nergens die plaquette tegen.

Meest beschrijvende site over de squares en de namen vond ik op: http://users.senet.com.au/~hitek/holdfastdatasa/STsquare.htm#whi

Op zich wel leerzaam, zo leer je Australië toch wat beter kennen. Net zo goed als dat ik 2 jaar geleden een hoop heb opgestoken over Halifax en de Titanic en zo. :D

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #308 Gepost op: 17-02-2005, 01:20:47 »
Ongepast ach ja....Bij spelletjes hoort enig sarcasme, vooral bij dit spel. Ongepast...Kijk uit, zeg je?

Een beetje licht cynisch of ironisch reageren, humoristisch met een kwinkslag, dat zou je kunnen doen. Echt sarcastisch doe is heel erg lelijk doen tegen iemand, dan steek je niet plagerig je tong uit maar met een boos en gemeen gezicht je middelvinger op.

Daarom vind ik sarcasme hier ongepast, niet op z'n plaats.
Dat ge-"roekoeeehhhh" komt er dicht in de buurt.

Kijk daarmee uit bedoel ik goed gemeend, als je hier op het forum zo gaat reageren ben ik (met m'n plaatjes waar ik overal gezichten in zie) niet aan het doorslaan en gek aan het worden,....
maar jij.

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 17-02-2005, 01:27:35 »
Oke, en kunnen wij nu weer verder gaan over WIDM? ???

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 17-02-2005, 01:32:43 »
Een beetje licht cynisch of ironisch reageren, humoristisch met een kwinkslag, dat zou je kunnen doen. Echt sarcastisch doe is heel erg lelijk doen tegen iemand, dan steek je niet plagerig je tong uit maar met een boos en gemeen gezicht je middelvinger op.

Daarom vind ik sarcasme hier ongepast, niet op z'n plaats.
Dat ge-"roekoeeehhhh" komt er dicht in de buurt.

Kijk daarmee uit bedoel ik goed gemeend, als je hier op het forum zo gaat reageren ben ik (met m'n plaatjes waar ik overal gezichten in zie) niet aan het doorslaan en gek aan het worden,....
maar jij.

Ik zie gelukkig nog geen gezichten in een berg vogelpoep.. ::zwaai::

Maar je krijgt je zin hoor,,Zoek lekker verder hier. Ik vond het toch al tegenvallen met al die mensen die alleen hun eigen hints en theorien met alle geweld en schreeuwerig komen vermelden en niet lezen wat een een ander schrijft de boventoon voeren... ::zwaai::

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 17-02-2005, 01:57:15 »
Even een vraagje tussendoor; waarom loopt Gijs gedurende de oriëntatie-opdracht met volledige bepakking (die grote rugzak) in de rondte, dat kan de boel toch alleen maar vertragen als je ook nog eens slecht ter been bent  ???

Viel me nu pas op (na 5 ongeveer keer de aflevering te hebben gezien)

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 17-02-2005, 02:07:36 »
Even een vraagje tussendoor; waarom loopt Gijs gedurende de oriëntatie-opdracht met volledige bepakking (die grote rugzak) in de rondte, dat kan de boel toch alleen maar vertragen als je ook nog eens slecht ter been bent  ???

Viel me nu pas op (na 5 ongeveer keer de aflevering te hebben gezien)

Zijn pino pak misschien?

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #313 Gepost op: 17-02-2005, 02:09:06 »
Is vreemd ja,.....
Hij is idd de enige die een rugzak meeheeft.
Als het alleen voor z'n notitieboekje van de mol is lijkt het me overdreven want die past wel in een jaszak.
Je ziet hem er ook nergens iets uithalen oid dus wat er in zit en waarvoor is onduidelijk.

kweenie, maar goed opgemerkt, is wel vreemd.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 17-02-2005, 02:50:49 »
Voorzichtige conclusie nav afl 5 Lottie of Jim de mol?:

Jim kreeg als hulpmol een dag voor de opdracht een brief de zangopdracht te saboteren. De mol wist waar hij zichzelf zou bevinden, en het was dus de bedoeling dat Jim de zangopdracht zou verprutsen.

Dan zou je denken; de mol zit in de kunstopdracht, zorgt dat Jim de zangopdracht verprutst en probeert zelf de kunstopdracht te verprutsen.
Op zich was een hulpmol bij de kunstopdracht onmogelijk, omdat de kenner alsmede de anderen het te winnen geld zouden bepalen, en er dus 2 keer kans was dat er geld gewonnen zou worden, in totaal zelfs 5000 euro.
Zonder dat de mol daar iets aan zou kunnen doen.

In dat opzicht is het niet logisch dat de mol in de kunstgroep zou zitten, omdat daar gewoon niet te saboteren viel.

Maar, de mol in de zanggroep wel aannemelijk, aangezien de zangopdracht verprutst kon worden door 1 persoon, en het ook mogelijk was invloed uit te oefenen op de anderen bij de kunst-opdracht waarvan de mol wist welke de echte 5 kunstwerken waren, en door een list de anderen naar het verkeerde kunstwerk kon leiden (middels het winnen van vertrouwen).

Lottie zegt weliswaar dat het kunstwerk misschien hoort bij hun groepje, Jim wijst hen meer op de 'oudheid' van de objecten (het nadrukkelijke hier ligt stof op, waardoor het droge gras-object ook afvalt, en benadrukt dat ze voor iets moeten gaan dat binnen no time in elkaar geflanst kan zijn, terwijl de anderen er 5 uur de tijd voor hadden gehad hun kunstwerk te maken, en alleen wat sokken in een doos doen/cq lege flessen in plastic tas in dat opzicht qua tijdsbestek niet het enige mogelijk denkbare was), Jim en Lottie lijken de enigen die een bijdrage leveren aan het kiezen van het foute kunstwerk.
(Yvon? twijfelt nog even bij de sokken: dit ziet er toch wel oud uit (waarna iemand zegt: maar voelt nog wel nat aan), oftewel, de groep heeft zich geconcentreerd op hoe oud de objecten zijn)

Het meest logische is dan dat de mol in de zangroep zat en van plan was de boel te verprutsen, Gijs had dat zonder moeite kunnen doen (die schiet altijd in de lach, niemand was daarover gevallen wanneer dat nu weer gebeurd was, Gijs is uit de groep geweest (de mol verlaat nooit de groep, en Angela heeft gezegd dat indien Gijs niet geraden was hij niet terug kon komen)  maar nav wat tussen haakjes staat kan Gijs de mol al niet meer zijn, en Victoria is eruit.

Dan blijven Lottie en Jim over als enige mol kandidaten (Lottie kon makkelijk goed zingen, opdracht was al verloren, Jim kon slecht zingen, kan indien de mol zichzelf gebeld hebben).

Lottie en Jim waren tevens degenen die aanwezig waren bij de truckopdracht (van de zanggroep) en zetten een tijd neer die alleen te evenaren was door hard rijden en extra pilonnen om te gooien. (buiten MM en Sander was de mol hier ook buiten spel, maar gezien Sander en MM geen invloed hadden op de zangopdracht en de beoordeling van de kunstopdracht vallen ze ten dele af).

Nav aflevering 5, een mogelijke conclusie dat Lottie of Jim de mol moet zijn?

Bij de orientatie-opdracht was de groep van MM/Gijs/Victoria ruim voor tijd reeds voor het hotel aanwezig maar moesten zij doorlopen naar de anderen (en daarna weer terug, MM was daar nog kwaad over).
Het andere groepje Sander/Jim/Isabelle heeft dus voor de vertraging gezorgd, en de controle-room gaf foute info, wederom is de opdracht mislukt door de teams waarin Lottie en Jim zaten.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2005, 03:06:04 door Cosma »

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #315 Gepost op: 17-02-2005, 07:43:06 »
De filmfragmenten van aflevering 5 staan weer online :D

Het filmpje van de Zang-opdracht
Het filmpje van de Kunst-opdracht en
Het filmpje van de Navigeer-opdracht

Uiteraard kan je ook weer het filmpje met de preview voor volgende week bekijken ::jaja::

Je kan de filmpjes bekijken, zoals gebruikelijk, onder het kopje 'Afleveringen' in het menu.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline dingeling

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 17-02-2005, 08:52:55 »
Wat mij nog opgevallen is in aflevering 5 en wat ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen is dat Gijs tijdens het zingen op het veld even op de achterkant van de disc-man kijkt. Het lijkt wel alsof hij er iets opgeschreven heeft of een briefje verborgen houdt.

Is dit iemand anders ook opgevallen?
Mollius esse quam videri

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #317 Gepost op: 17-02-2005, 09:44:01 »
Wat mij nog opgevallen is in aflevering 5 en wat ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen is dat Gijs tijdens het zingen op het veld even op de achterkant van de disc-man kijkt. Het lijkt wel alsof hij er iets opgeschreven heeft of een briefje verborgen houdt.

Is dit iemand anders ook opgevallen?

Hmm nee niet echt, wel dat zijn microfoon niet werkte (per ongeluk uitgezet Gijs? ;D) en dat ie ermee op de discman tikte zo van, hij werkt niet ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline maud

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 17-02-2005, 10:09:52 »
heb even wat lopen klooien, zit niet echt iets duidelijks in ?

Met beetje fantasie kun je als je om de vogelpoep (of aanslag ) heen kijkt er een m van kan maken.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2005, 10:30:10 door maud »
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 17-02-2005, 10:44:55 »
haha, ja zo is het wel heel makkelijk, gewoon aannemen dat MM de mol is en dan overal een M in zoeken  ::rofl::

trouwens over Marc-Marie gesproken, hij zit niet echt op te letten he, of hij weet de opdracht al  ;)
- be yourself, there are others enough  -