Mijn man en ik hebben 2 jaar terug in een weekend met de Jeugdvereniging een wie is de mol spel gehouden.
Het hele weekend door.
Mijn man (chrietje hier) heeft een test programma geschreven.
Een selectie van het aantal spellen wat we gedaan hebben:
- bij vertrek groepen laten maken, auto's ingedeeld.
Met 3 minuten tussenstand laten vertrekken en ze mochten niet stilstaan onder weg om te wachten op elkaar. En dan moesten ze met 3 minuten tussentijd weer aankomen. Hoe meer afwijking hoe minder geld ze binnen haalden.
Sommigen waren zeer nauwkeurig terwijl het toch zo'n 30 km rijden is!!
- 's avonds een bosspel. We hadden bordjes met alle namen in het bos gehangen. De naam van de mol hing op zijn kop. We hadden niet gezegd wat ze ermee moesten doen. Maar ze gingen dus zoveel mogelijk namen pakken. 1 iemand had meer dan de helft van de namen en wat bleek nou. Alleen als je je eigen naam had kreeg je punten en anders gingen er punten af
- over de Amerongseberg rennen in groepjes. 3 groepen, per groep 1 loper.
Bij start standaard aantal punten, per wissel van loper aantal punten eraf. én de laatst gestartte groep moest sneller zijn dan de tweede en de tweede sneller dan de eerste....
- fotopuzzeltocht
- appel en ei spel. groepjes krijgen appel en ei mee en moeten zien te ruilen tot iets groters.
Dan wordt door de groepjes daar onderling de waarde van bepaald en de groep moet op 10 € nauwkeurig het zelfde bedrag gegokt hebben.
anyway het was heel erg leuk!