Auteur Topic: 5de muzikale hint  (gelezen 35865 keer)

Offline martha

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 5de muzikale hint
« Reactie #80 Gepost op: 14-02-2005, 19:26:09 »
een beetje late reactie, over de opname van de laatste uitzending: ik weet van één van de Vlaamse afleveringen dat ze de laatste week vóór de uitzending dag en nacht hebben gewerkt om het rond te krijgen.
en dan nog dit: er zijn er 4 die op dit moment wél weten wie de mol is: de mol zelf, de verliezer, de winnaar en Angela, want die leidt toch de laatste 'echte' aflevering. Ze hebben allemaal (de rest ook) een geheimhoudingsplicht!

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 14-02-2005, 19:41:06 »
Just because I call you up, don't think you've got it made

Het lijkt mij dat de mol dit 'zegt'
Dus wie heeft er gebeld:
-de mol heeft ooit naar Jim gebeld, maar nu met de brief enz. heeft hij het niet 'gemaakt'. Daar zou het best op kunnen slaan, maar dan weet je nog niet wie de mol is.
- Jim, Gijs, Sander en Marc-Marie hebben naar de controlroom gebeld. Het zou op een van deze vier kunnen slaan (ik heb bijgehouden wie de telefoon had, victoria en Isabelle hebben de telefoon van de mannen niet (in beeld) gekregen) Lottie en Yvon konden zelf niet bellen.

>:( Ik weet de muzikale aanwijzing ook nooit richting mijn mol Lottie uit te leggen, wanneer draaien ze nou gewoon eens wat van het nkt ofzo  >:(
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Parrot007

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: 14-02-2005, 20:18:56 »
Je hoord Jim der uitgaat of Jim denie (Jim onkend) als je de Mp3 naar wav zet en hem in je geluidsrecorder opend en achter uitspeeld van ongeveer 9 seconden tot 12 seconden.
Maar als je hem dan ook nog 1x vertraagd dan hoor je bij ongeveer 18 seconden,Jim is de Mool (Jim is de Mol) of zoiets.
Vetraag je hem nog keer dan hoorje dieren geluiden van oa vogels en aan het einde een blaansende kat. Nog een keer vertragen en het lijken vogels,een zuchtende Leeuw en een duiker met sissende zuurstof fles. Lottie  ;D

Nou zal ik jullie uit de droom helpen : het is geen trucage dit !
Het is dezelfde toonhoogte dwz gewoon de zanger die zingt omgedraaid en er zit geen Jim in.
Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Debster22

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 14-02-2005, 20:20:14 »
Hoe kan Victoria nu weten of de aanwijzing een moeilijke of niet is, ze weet toch niet wie de mol is?

Het spel is nu toch allang afgelopen dus zij zal het nu zowiezo wel weten hoor. ::jaja::

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 14-02-2005, 20:52:50 »
nee, de afvallers weten het nog niet. Dat wordt pas bekend gemaakt op een bijeenkomst vlak voor de uitzending van de allerlaatste aflevering.

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 14-02-2005, 21:18:16 »
uhm efe tussendoor.... Angela wist tijdens het spel ook niet wie de mol was!

En idd, verder weet niemand het nog, maar is de laatste aflevering niet live ofozo??
- be yourself, there are others enough  -

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 14-02-2005, 21:20:08 »
En idd, verder weet niemand het nog, maar is de laatste aflevering niet live ofozo??
Nee, niet live volgens mij, wel pas net daarvoor (=aantal dagen) opgenomen...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #87 Gepost op: 14-02-2005, 22:36:06 »
Ik kan echt helemaal niks met dat rare geluid. Doet mij nog het meest denken aan die rare telefoons uit de film Brazil.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 14-02-2005, 23:36:23 »
Is er nou niemand die zijn geknutsel met dat gekke geluidje hier kan plaatsen? ::zwaai:: Op het .nl-forum staat een fragment waarin duidelijk de naam van Jim te horen is, of is dat trucage van iemand?  :-\\

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 14-02-2005, 23:41:27 »
Nu draait hij deze. Ook weer een hint?  ??? :-\\

Hoe moet ik het de stad vertellen
Boudewijn de Groot / Marcel Verreck

Ja ceetje, deze heb ik ook gehoord. Ik heb hier gelezen op het forum dat er in de uitzending van Schiffers net voor of na de muzikale hint regelmatig een liedje van Boudewijn de Groot gedraaid is. Als het iedere keer zo is, dan moet het toch wel haast een aanwijzing zijn.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 14-02-2005, 23:48:08 »
Achteraf bedacht ik me dat vorige week hetzelfde nummer is gedraaid. Aangezien het woord "rossig" erin voorkomt, dacht ik toen dat het een hint was dat Victoria eruit zou gaan. Dat gebeurde, maar of je dat hieruit mocht concluderen weet ik niet. Op de playlist van 31/1 (Yvonne's vertrek) staat geen nummer van Boudewijn de Groot, dus waarschijnlijk heeft het helemaal niets te betekenen.

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 14-02-2005, 23:52:29 »
Toch was er iemand die het aantal liedjes telde wat er tussen de hint en BdG zat, en daaruit correct afleidde welke afvallers er zouden zijn.
Helaas is die theorie daarna naar de achtergrond verdwenen, want ik zou 'm graag nog eens precies willen horen. Het is namelijk volgens mij geen toeval dat Schiffers.fm alleen op de maandagen liedjes van BdG draait.

Ook al denk ik op dit moment dat Lottie de mol is...
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 14-02-2005, 23:57:26 »
Tja, dat is uit de playlist niet af te leiden...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #93 Gepost op: 15-02-2005, 00:09:42 »
Volgens mij was de theorie dat je alle kandidaten op alfabetische volgorde zet. Vervolgens plaats je Jim gelijk aan Boudewijn. Elk eerder nummer is een kandidaat voor hem en elk later nummer is na hem. Dan het moment waar de WIDM hint zit, is de persoon die afvalt.

Dus bijv. Huijbregts komt vlak na De Groot. Wordt eerst Boudewijn gedraaid en direct daarna komt het WIDM item, valt MM volgende aflevering af.

Dacht ik tenminste.
The British are not impressed.

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 15-02-2005, 10:48:57 »
Volgens mij was de theorie dat je alle kandidaten op alfabetische volgorde zet. Vervolgens plaats je Jim gelijk aan Boudewijn. Elk eerder nummer is een kandidaat voor hem en elk later nummer is na hem. Dan het moment waar de WIDM hint zit, is de persoon die afvalt.

SLim bedacht! maar..klopt het ook? heeft iemand dat al gecontroleerd?

het wordt steeds gekker, ik kijk nu al uit naar de aflevring met alle hints  ::tandpastasmiley::

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 15-02-2005, 10:59:15 »
kan het omdraaien van het stukje niet te maken hebben dat het "call you up" omgedraaid moet worden, dus de mol werd zelf gebeld?

Offline tartarus

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 15-02-2005, 11:28:21 »
IMHO is het niet relevant wanneer Boudewijn de Groot wordt gedraaid.
Radio 2 is een van de zeer weinige stations die nog eens Nederlandstalige muziek speelt. Boudewijn de groot komt daar wel nog regelmatig langs.

Schiffers.fm weet volgens mij zelf niet wie de mol is. Althans dat gevoel krijg ik bij die interviews. Dus zal er ook geen logica in de playlist zitten.

:-\\
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline blomke

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 15-02-2005, 13:37:52 »

Dus bijv. Huijbregts komt vlak na De Groot. Wordt eerst Boudewijn gedraaid en direct daarna komt het WIDM item, valt MM volgende aflevering af.

Dacht ik tenminste.
Op 31 januari, de maandag voordat yvonne vd hurk er uitvloog is er geen nummer van Boudewijn de Groot gedraaid, volgens de playlist Dus gaat deze redenatie niet op. Afgelopen maandag werd het als 6e nummer ná het dism item gedraaid. En de vorige maandag ook zoiets. Ik zie (geen) verband. Is wel steeds hetzelfde nummer.

Offline N4D1N3

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 15-02-2005, 14:10:41 »
 ik denk niet dat dat er wat mee te maken heeft.::ohno::

Offline Ricardo3941

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 15-02-2005, 15:27:39 »
Mogelijke verklaringen "Just because I call you up, don't think you've got it made
":
* Jim belde Lottie op, Lottie dacht het gemaakt te hebben met de vrijstelling -> Jim is de mol(of een ander die Lottie opbelde)
* samen met het omgedraaide "I call you op"(omgedraaid dus: You call me up): Denk maar niet dat je het gemaakt hebt omdat je me opgebeld hebt: Lottie is de mol
* Jim was deze keer hulp-mol, gebeld in eerder aflevering: denk maar niet dat je het gemaakt hebt -> Jim geen mol. Maar dit zou wijzen naar dat iemand GEEN mol is-> geen aanwijzing naar de mol! valt af. Hooguit als door die extra geluidjes zou moeten blijken dat hij ZICHZELF belde!!