Auteur Topic: 5de muzikale hint  (gelezen 35869 keer)

Offline Quuipo

• Forumlid
Re: 5de muzikale hint
« Reactie #100 Gepost op: 15-02-2005, 16:43:51 »
And just because I call you up
Don't get me wrong, don't think you've got it made

verkeerde aanwijzingen die zijn gegeven door de telefoon? Art museum = art center ?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #101 Gepost op: 15-02-2005, 18:53:48 »
Het nummer "I'm not in love" valt op door het volgende :

So; two OK albums, one great 'Tron track. Buy their Greatest Hits instead. Oh, and just to clear up some long-running confusion, no, that ISN'T Mellotron (or Chamberlin) on their biggest UK hit, 'I'm Not in Love', from '75's The Original Soundtrack (***½). Apparently, they got the 'ghostly voices' effect by (get this) recording the massed vocal parts onto a looped strip of 24-track tape, then 'playing' the mixing desk to fade different parts in and out. The effect is truly magnificent, but (heresy time) that's why samplers were invented.

Het zit juist ook in het in de radiouitzending gebruikte stukje.
(Mellotron is een soort synthesizer)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 18:59:09 door Castor_en_Pollux »

Offline Sin

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #102 Gepost op: 15-02-2005, 18:59:50 »
Pfoe.. ik wil best kijken wat ik aan dat rare geluidje op kan merken maar ik weet niet hoe ik van een mp3 formaat een wav bestand kan maken! iemand??

weet iemand al iets over dat rare geluidje??

wil ik ook, maar het lukt mij ook niet om hem in een .wav bestand om te zetten  ::ohno:: jammer genoeg

Offline Zillionaire

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 15-02-2005, 19:15:17 »
Ik heb het bestandje maar het is te groot om te plaatsen (20 seconden; 200Kb) ::niet-ok::
Carpe Diem

Offline ikkuhbender

• Winnaar pool ER strijd der titanen 2006
  • Forumlid
  • I'm the winner of ERST-pool 2006!!!
« Reactie #104 Gepost op: 15-02-2005, 19:18:03 »
stuur via mail!

Offline Jona

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #105 Gepost op: 15-02-2005, 19:53:50 »
Het lukt mij ook niet. Ik heb nu dus wel een wav bestandje. Als iemand mij kan uitleggen hoe ik dit op het forum kan zetten, dan hoor ik dat graag!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 15-02-2005, 19:59:48 »
Just because I call you up, don't think you've got it made

Het viel me erg op dat Jim bij de orientatie-opdracht (terwijl er geen hints meer nodig waren, ze liepen al op het hotel af) hij opeens ver voor de groep uitloopt; te bellen

Ze liepen toen langzaam (maarja misschien dacht hij dat ze het nog wel konden halen) en wilde hij de bevestiging.

Ook bij het zanggebeuren had hij zich afgezonderd van de groep (omdat hij zich zo niet kon concentreren), de kunstenaars waren toen al ruim 2 uur bezig, en kreeg hij zo door wie wat aan het maken was qua kunstwerk om deze opdracht later ook te kunnen verpesten.

Met name het telefoontje vlakbij het hotel is erg vreemd, kijk maar eens terug op de tape.

Offline Tasha

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 15-02-2005, 21:37:08 »
Ik heb een MP3 gefixed. Klik rechts met je muis hier en kies "Doel opslaan als"of "Save target as". Formaat is ca. 374 kB.

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 15-02-2005, 21:57:09 »
Huh? Dit is de hele hint. Ik dacht dat het ging om alleen het geluidje en dan achteruit? Of heb ik het nou verkeerd begrepen?   ???
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Tasha

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 15-02-2005, 22:04:11 »
:) Kan ook, dan ga ik even knoeien, momentje.

-> vooruit MP3 en achteruit MP3.

-> vooruit WAV en achteruit WAV.

Met die wavjes kun je zelf knoeien in je Audio recorder van windows.

Ik kan er niks in ontdekken :)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2005, 22:26:29 door Tasha »

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 15-02-2005, 22:30:58 »
Ik kan er ook niets in ontdekken. Ik heb gisteravond heel lang met een programmaatje dit nummer bewerkt, maar ik vind echt niets. Het enige wat je hoort als je het hele nummer vertraagd achteruit speelt, is iets van een lach. Maar meer hoor ik echt niet. I give up.  :P Als iemand anders meer succes heeft, hoor ik dit heeeeeel graaaaag!!!!

Offline aless039

• Forumlid
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
« Reactie #111 Gepost op: 16-02-2005, 10:21:46 »
Jim belde Yvon, als je de tekst vanuit hem bekijkt...
Jim is de mol kan niet anders.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 16-02-2005, 11:48:42 »
wie belt wie in de bel opdracht:

Jim belt met yvon en met lottie
Sander belt met lottie en met yvon
MM belt met lottie om hint door te geven

anderen kan ik me niet herinneren... heeft gijs/victoria/isabelle gebeld?

hee isaBELLE ... argh  ::rofl::

Offline aless039

• Forumlid
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
« Reactie #113 Gepost op: 16-02-2005, 20:08:32 »
ik bedoel maar te zeggen, op een gegeven moment belt Jim het nummer aan de hand van de nummers die gevonden zijn. Toen kreeg ie Yvon aan de lijn en hing meteen weer op.
Daarna belde ie het nog een keer, waarschijnlijk toen ie zeker wist dat ze toch te laat zouden komen als ze de oplossing nog zouden vinden (daar waar ze zaten in dat hotel)
Jim heeft t handig gespeeld, hij had de oplossing, jaja maar belde toen nog wat later.

Offline Sin

• Forumlid
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #114 Gepost op: 16-02-2005, 20:12:32 »
:) Kan ook, dan ga ik even knoeien, momentje.

-> vooruit MP3 en achteruit MP3.

-> vooruit WAV en achteruit WAV.

Met die wavjes kun je zelf knoeien in je Audio recorder van windows.

Ik kan er niks in ontdekken :)

Hij klinkt opgegeven moment als je hem heel vaak hebt verlangzaamd klinkt ie als een trein dat langzaam op gang komt

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #115 Gepost op: 16-02-2005, 22:39:52 »
Ok, ik weet niet super veel van geluid, maar als ik de golfvorm zie krijg ik de indruk dat er een storende laagfrequente component in het geluid zit, waarvan de frequentie helaas niet constant is. Deze component zit in beide kanalen, dus ik vermoed dat het mogelijk moet zijn om hem eruit te halen door het linker kanaal van het rechter kanaal af te trekken. Helaas heb ik nog geen tool gevonden die dat kan, en ik heb eerlijk niet zoveel zin om daar zelfs iets voor te schrijven. Is er iemand die dat wel kan uitproberen?

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 16-02-2005, 22:47:35 »
Het lijkt idd een gemixt signaal. Gewoon een sinus (met idd geen vaste frequentie) met daarop een storing.

Ik heb al geprobeerd de draaggolf (de sinus waar het mee gemixt is) eruit te filteren. Daarvoor kan je gewoon standaard filtertjes (die bij de meeste programmas voor audiobewerking wel inzitten) gebruiken. De draaggolf heeft ongeveer een frequentie van 100-500 Hz. Dus als je alles onder de 500 wegfilterd hou je alleen de 'ruis' op deze grondtoon over.

Dat heb ik al gedaan. Geluid blijft onherkenbaar. Het beste wat ik ervan kan maken is een hartslag. Als je dan achterstevoren afspeeld hoor je duidelijk dat dat niet de bedoeling kan zijn (hartslag klinkt dan als een achterstevoren afgespeelde drum) Maw: we hoeven dat fragment niet om te draaien om deze hint te vinden.

Evt kan ik nog wel een voorbeeldje van dat geluid uploaden als daar belangstelling voor is.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 16-02-2005, 22:54:34 »
En afspelen op 'veel minder toeren', zou dat het niet kunnen zijn?
 ???
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 16-02-2005, 22:55:51 »
Evt kan ik nog wel een voorbeeldje van dat geluid uploaden als daar belangstelling voor is.

Nou... Graag!!!
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #119 Gepost op: 16-02-2005, 22:58:50 »
Molice, wat voor tool gebruik jij om op frequentie te filteren? Ik heb SoundForge en WaveLab geprobeerd, maar daar zie ik het niet zo snel in zitten.