Maar effe 'n nieuw topic hierover, omdat 't op alle muzikale hints betrekking heeft en we dan zo de discussie hierover centraal kunnen houden.
Ik wil deze theorie effe wat verder uitdiepen aan de hand van de playlist zoals ik die op Schiffers.fm gevonden heb. De theorie gaat er dus vanuit dat de volgende afvaller te voorspellen is aan de hand van ’n nummer van Boudewijn de Groot dat gedraaid wordt na of voor de hint bij Schiffers.fm. Daarbij vertegenwoordigd Boudewijn dan zijn zoon Jim.
We gaan steeds uit van de alfabetische volgorde van de kandidaten:
Gijs (afvaller afl 2)
Isabelle
Jim
Lottie
Marc-Marie
Roeland (afvaller afl 3)
Sander
Victoria (afvaller afl 5)
Yvon
Yvonne (afvaller afl 4)
1e muzikale hint: 17 januari:Deze kan ik niet meer controleren, omdat er van maandag 17 januari geen playlist meer online staat. Volgens Wilm is er wel ’n nummer van Boudewijn gedraaid:
Bij de vorige muzikale hint, postte ik al, dat vlak na BonJovi, met 1 nummer ertussen (als ik mij niet vergis..) Boudewijn de Groot werd gedraaid met Het land van Maas en Waal.
Mocht de theorie willen kloppen zou dat nummer ‘t 2de nummer na de muzikale hint geweest moeten zijn, immers Gijs, de afvaller die vrijdag erna, komt 2 plaatsen vóór Jim. Dat schrijft Wilm ook dus dat zou wel ‘ns kunnen kloppen.
2de muzikale hint: 24 januari:Playlist van die middag:
maandag 24 januari 14 - 15 uur
01 Baby now that I've found you - The Foundations
02 Stoney end - Barbra Streisand
03 Viva las vegas - Elvis Presley
04 Mama - Genesis
05 Keep the customer satisfied - Simon & Garfunkel
06 Ring et ding - Michel Fugain
07 Down under - Men at Work
08 Sorry seems to be the hardest - Blue & Elton John
09 Kikuchiyo to mohshimasu - Pink Martini
10 Eight days a week - The Beatles
Muzikale hint?11 Burnin' down the spark - Nancy Sinatra
12 I've been thinking about you - Londonbeat
maandag 24 januari 15 - 16 uur
13 Everlasting love - Jamie Cullum
14 Boogie Wonderland - Earth,Wind & Fire, Emotions
15 Love will keep us together - Neil Sedaka
16 Sometimes you can't make it on - u2
17 Just one look - The Hollies
18 Don't take away the music (kor - Tavares
19 Born in the USA - Bruce Springsteen
20 Hoe moet ik het de stad vertel - Boudewijn de Groot21 I'm every woman - Chaka Khan
22 Tomorrow - Tiffany
23 Cold as ice - Foreigner
24 Jongens van zo rond de 80 - Jan Tekstra
25 Forever man - Eric Clapton
maandag 24 januari 16 - 17 uur
26 Back in love again - L.T.D.
27 Real to me - Brian McFadden
28 Chain of fools - Aretha Franklin
29 Alone again - Gilbert O'Sullivan
30 Weak - Hind
31 Money for nothing - Dire Straits
32 Hald mich 's vas - Neet Oet Lottum
33 Touch me - The Doors
34 Penny & Me - Hanson
Ik ga er vanuit dat er na de muzikale hint om 14.45 uur tot ongeveer 14.50 uur nog 2 nummers gedraaid worden tot het nieuws om 15.00 uur. Dan is Boudewijn deze aflevering dus ‘t 10de nummer na de muzikale hint. Dan kom ik niet bij Roeland uit als afvaller, maar bij Jim zelf (als ik Gijs gewoon laat staan) of bij Isabelle (als ik Gijs weglaat). Lijkt dus niet te kloppen. Kan wel zijn dat de playlist niet klopt, want Wilm schrijft hierover:
Nu muzikale aanwijzing 3 of 4 plaatsen na Boudewijn de Groot, zou dus kunnen betekenen dat de volgende afvaller Roeland zou zijn, of DeHeer.
Dan zou 't dus wel kloppen.