Denk het wel, de mensen die we rondom Yvon zagen, zagen er meer Indonesisch dan Australisch uit.
Okay, dan gok ik toch op een strijd tussen Gijs en Jim morgen.
Eigenlijk kan dat gewoon niet anders, de percentages zijn er vanaf het begin (en met een reden neem ik aan), en afgezien van het uitvallen van Roeland had dus tegelijkertijd met Gijs, Yvonne en Victoria er een 2e kandidaat kunnen uitvallen, en dan hadden we er nu nog 2 over gehad.
Ik neem nu dan ook aan dat tevoren afgesproken is dat indien er sprake zou zijn van 2 uitvallers (ervanuitgaande dat er eerlijk met die percentages wordt omgesprongen) en dat de regie wist dat het gewoonweg mogelijk was dat het percentage meermaals zou dalen (stel dat de groep grootdeels op de verkeerde mol zit bv), er is afgesproken dat bij een dubbele exit, die 2 tegen elkaar mogen gaan strijden voor een come-back.
Dat verklaard ook dat Gijs aangeeft in Bali te zijn geweest, en daarbij, hoe zouden ze dat anders moeten regelen, bij bv 3 dubbele executies? Wat gewoon mogelijk was geweest wanneer je zulke dingen afspreekt qua percentages etc. en daar ook eerlijk over bent (en daar ga ik vanuit)
Stel bv:
Aflevering 1: geen uitvaller, percentage goede antwoorden 38%
Aflevering 2: 2 uitvallers: Gijs en Yvonne
Aflevering 3: Roeland ziek; Gijs terug, geen executie
Aflevering 4: 2 uitvallers: Lottie en Sander
Aflevering 5: uitvaller: Victoria
Aflevering 6: 2 uitvallers: Jim en Gijs
In principe was een dergelijk scenario denkbaar, uitgaande van eerlijk spel en geen gerommel met percentages/exits.
In dat geval zouden we nu in aflevering 7 nog slechts 2 kandidaten overgehad bv Isabelle en Marc-Marie, en dat lijkt me wat vreemd.
Dus, wanneer je weet als regie dat er een mogelijkheid is dat men op gegeven moment en masse op de verkeerde mol zit, en het percentage gaat omlaag, dan zouden er meermaals 2 personen afvallen, hoe kun je dan een programma vullen?
2 eruit is nl helemaal niet leuk, en meermaals geen executie ook niet, dus ik vermoed dat tevoren is afgesproken bij een dergelijk scenario dat er een 1 op 1 strijd zou zijn tussen de 2 afvallers.