Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 57832 keer)

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 7
« Reactie #100 Gepost op: 26-02-2005, 17:18:23 »
Nee het moest niet naar waarheid, idd. gewoon wat zij dacht. Alleen weten de anderen natuurlijk niet wat zij denkt, daar hadden ze alleen dat tekeningetje voor. Hou fouter Lottie denkt in vergelijking met de werkelijkheid, hoe groter de kans dat de verkeerde persoon aan een eigenschap gekoppeld wordt. Dit omdat je als kandi alleen af kunt gaan op die combi van tekening + door Lottie toegekende eigenschap. De kandi's zullen naar alle waarschijnlijkheid zelf ook weer gaan interpreteren, klopt die eigenschap bij die persoon. Zo ja, hebben we het waarschijnlijk goed, zo nee, waarschijnlijk fout.

Oftewel, om een lang verhaal kort te maken, je kunt het als duiker 3 x zo moeilijk maken door niet kloppende eigenschappen aan een persoon toe te kennen. Misschien gaat iemand dat dan onderweg wel "verbeteren", omdat het zo heel duidelijk niet klopt.

Maar Angela zei wel dat de eigenschappen eigenlijk wel bij iedereen pasten. Ik ben toch niet echt overtuigd van de molpositie onder water hoor. En het lijkt me iets te gewaagd om er vanuit te gaan dat iemand dat onderweg wel verbetert, wie had gedacht dat Marc-Marie zich ineens Superman zou voelen ;)
No Milk today???

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 26-02-2005, 17:23:02 »
Maar Angela zei wel dat de eigenschappen eigenlijk wel bij iedereen pasten. Ik ben toch niet echt overtuigd van de molpositie onder water hoor. En het lijkt me iets te gewaagd om er vanuit te gaan dat iemand dat onderweg wel verbetert, wie had gedacht dat Marc-Marie zich ineens Superman zou voelen ;)

Juist omdat de eigenschappen bij iedereen passen zit je onder water goed en kies je de minst voor de hand liggende combinatie. Dan raken de anderen in de war, want die hebben hun eigen combinaties in hun hoofd (met name MM en sander)... En de lottie kan vervolgens heel goed verdedigen dat ze echt vond dat een bepaald kenmerk bij een bepaald persoon hoorde (omdat ze dus bij iedereen passen).

Offline Erik TKS

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #102 Gepost op: 26-02-2005, 17:31:21 »
En wat was het nut nou eigenlijk van dat duiken? Ik bedoel, het duiken naar die foto's?

De ballonnen zaten vastgemaakt bij de foto's. Geen foto, geen ballon, geen communicatiemogelijkheid met Isabelle.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 26-02-2005, 17:34:22 »

Nou het ging anders bij de eerste de beste foto al mis hoor. En toen was MM er nog niet eens aan te pas gekomen. Maar die had op een gegeven moment wel in de smiezen dat er niets van klopte.

Offline adnil

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 26-02-2005, 17:34:53 »
De Molpositie bij de eerste opdracht (naast die van Marc-Marie) was natuurlijk die van Isabelle. Yvon had namelijk onder water horen zitten bij Lottie, waarna Isabelle naar Marc-Marie kon doorschreeuwen wat ze wilde, en had kunnen zeggen dat ze die symbolen gewoon verkeerd had geïnterpreteerd (niet zo moeilijk met zoveel muzieknoten). Dit ging mis doordat Yvon ziek werd en dus ook boven water bleef en samen met Isabelle de eigenschappen interpreteerde (waardoor ze elkaar eigenlijk controleerden).

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #105 Gepost op: 26-02-2005, 17:39:11 »
Nou het ging anders bij de eerste de beste foto al mis hoor. En toen was MM er nog niet eens aan te pas gekomen. Maar die had op een gegeven moment wel in de smiezen dat er niets van klopte.

Omdat Isabelle en Yvon samen de tekening interpreteerden. Ik zou het nogal zwak vinden als de mol hoopt dat mensen het zouden veranderen of dat mensen hun eigen combinaties zouden gaan toepassen. Het ging idd nog het meest om het schreeuwen wat dus in het water viel (pun unintended) omdat Yvon misselijk was.
No Milk today???

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #106 Gepost op: 26-02-2005, 17:43:46 »
precies !! daarom is isabelle ook mijn mol :) maar ...... ik merk dat er veel verwarring is watbetreftdie opdracht, ik dacht net als milk : "Lottie moest toch niet naar waarheid die eigenschappen aan personen toekennen maar gewoon wat zij dacht toch? En dan ging het erom dat Sander uiteindelijk de eigenschappen hetzelfde zou raden als dat Lottie ze had toegekend"
dennis for mole !

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #107 Gepost op: 26-02-2005, 17:46:39 »
haaj

bij de tests is iets heel raars te horen bij de verdenkingen.
naar ons idee gaat het om een lach. en is rechts te horen.

Volgens mij is dat een geluidje dat heel vaak gebruikt wordt bij flashbacks, ook in andere afleveringen en series. Ik ben niet helemaal zeker, maar het komt me iig erg bekend voor. :-\\

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 26-02-2005, 17:47:35 »
precies !! daarom is isabelle ook mijn mol :) maar ...... ik merk dat er veel verwarring is watbetreftdie opdracht, ik dacht net als milk : "Lottie moest toch niet naar waarheid die eigenschappen aan personen toekennen maar gewoon wat zij dacht toch? En dan ging het erom dat Sander uiteindelijk de eigenschappen hetzelfde zou raden als dat Lottie ze had toegekend"

Inderdaad ja, maar als je wilt dat iemand anders jouw oordeel goed raadt probeer je toch zo goed mogelijk die combinaties te kiezen waarvan je denkt dat anderen die ook zouden kiezen?

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 26-02-2005, 17:49:46 »
De duikopdracht:
Het ziek worden van Yvon was:
Je bent mol, maar kunt toch ook echt ziek worden? Dan moet je haast wel boven blijven. Zou ik ook doen.
of, net als of, en ze dacht om Isabelle om de tuin te leiden, maar dat werkte niet, dus deed haar 'best' en hoopte dat Sander het gewoon fout deed.

Dus: Yvon is nog steeds de mol
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #110 Gepost op: 26-02-2005, 17:51:24 »

Volgens mij is dat ook zo, uit de beschrijving van de officiële site blijkt ook niet dat het anders zou moeten.
IS die opdracht dan wel goed uitgelegd vraag ik me af?
En sorry heike, maar ik vind je argument echt niet sterk.
No Milk today???

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 26-02-2005, 17:54:03 »
De duikopdracht:
Het ziek worden van Yvon was:
Je bent mol, maar kunt toch ook echt ziek worden? Dan moet je haast wel boven blijven. Zou ik ook doen.
of, net als of, en ze dacht om Isabelle om de tuin te leiden, maar dat werkte niet, dus deed haar 'best' en hoopte dat Sander het gewoon fout deed.

Dus: Yvon is nog steeds de mol

Als ze de mol is heeft ze volgens mij wel duiklessen gehad, dan zou ze hoogstens kunnen doen alsof ze ziek werd. En daarmee geeft ze lottie alle kaarten in handen, kan ze zelf hoogstens proberen de verkeerde dingen aan isabelle door te geven...

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 26-02-2005, 17:59:09 »
Wat ik bedoelde milk is dat als je wilt dat de opdracht slaagt je toch probeert je in te leven in wat anderen denken?  ??? Je gaat niet ineens heel afwijkends invullen?

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 26-02-2005, 18:02:34 »
Wat me ook opviel, in de intro werd er nu ineens ook wat gezegd. Weet iemand ook wat? en of het wat betekent. Of moet ik daarvoor ergens anders zijn?

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #114 Gepost op: 26-02-2005, 18:06:26 »
Wat ik bedoelde milk is dat als je wilt dat de opdracht slaagt je toch probeert je in te leven in wat anderen denken?  ??? Je gaat niet ineens heel afwijkends invullen?

Ik snap geheel wat je bedoelt, maar toch vind ik het niet zo sterk. Zeker niet omdat ze eigenlijk met Yvon erover zou moeten communiceren, ze had nu vrij spel, maar dat kon ze ook niet van tevoren weten neem ik aan?
En zo iets heel afwijkends kon ze volgens mij niet eens invullen, aangezien Angela dus zei dat ze op allemaal van toepassing kunnen zijn.
No Milk today???

Offline *mellie*

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 26-02-2005, 18:11:00 »
Heeft iemand verder opgelet op het hanengekraai?
Is er iemand die 'verraad' pleegde na de derde kraai??

Leuke theorie!  ::tandpastasmiley:: Als dit echt een hint zou zijn zou ik hem echt heel goed bedacht vinden. Ik heb hem direct gecheckt ::vergroot:::

Als de derde hanenkraai in de aflevering te horen is, is Isabelle in beeld. Iets meer dan een seconde nadat de kraai opgehouden is, verspringt het beeld naar de fietsers en zie je Lottie in beeld, met daarachter Sander.

Dat zou dus kunnen betekenen dat of Isabelle of Lottie de mol is.

De 3e kraai is te horen na 26 minuten en 11 seconden in de aflevering die op widm.nl staat.

Ik denk alleen dat Marc-Marie de mol is, dus ik hoop dat de theorie niet klopt ::trots::

De theorie wordt ook ontkracht door de volgende dingen:
- Er zijn echt heel veel hanenkraaien te horen, ik heb er 23 geteld.
- Mijn vader is in Indonesië geweest (niet in Bali), en daar waren inderdaad heel veel hanen. :o

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 26-02-2005, 18:13:02 »
De crux zit dan vooral in het feit dat yvon niet mee ging, daar ben ik het helemaal mee eens... Dat was niet zo gepland en als ze samen beneden hadden gezeten had lottie weinig kunnen aanrichten. Nu kon ze het wel, maar omdat het niet gepland was, was die geen ideale mollenpositie. Zoiets?  ???
En isabella zat in de goede mollenpostie, mits yvon onder water had gezeten... Dat yvon ziek werd maakt het wel heel ingewikkeld om er iets zinnigs over te zeggen!

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 26-02-2005, 18:19:37 »
Ook eens over na-gedacht.

Mensen kunnen ook wel eens ECHT ziek wordne.

Levend bewijs: Roeland
Streep Yvon daarom niet af als mol, maar als een zieke mol opschrijven.

(Yvon is de mol, duh)

Offline Kris Magalles

• Forumlid
  • Alles Mag!
« Reactie #118 Gepost op: 26-02-2005, 18:24:26 »
Ook eens over na-gedacht.

Mensen kunnen ook wel eens ECHT ziek wordne.

Levend bewijs: Roeland
Streep Yvon daarom niet af als mol, maar als een zieke mol opschrijven.

(Yvon is de mol, duh)

Maar als mol kies je toch geen plek waar je het risico loopt dat het je niet zal lukken om te mollen?
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Smee

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 26-02-2005, 19:01:48 »
Is er in beeld gebracht hoe de samenstelling Lottie Yvon totstand is gekomen? Wiens idee was dat?

Ik zat zo te denken, misschien hadden ze gehoopt dat de andere kandidaat ook niet kon duiken? Dan was de opdracht gelijk mis gegaan. Of misschien was Yvon (er van uitgaande dat zij de mol is en duikles heeft gehad) dan wel naar beneden gegaan om dingen te doen mislukken (Bv. niet alle foto's vinden, dus niet alle balonnen) en dachten ze dat nu Lottie al wel kon duiken ze het haar beter moeilijk konden maken zonder medestander beneden (zelf beslissen wat bij wie hoort, zelf foto's zoeken) en kon Yvon proberen om boven water Isabelle te misleiden.