Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 57841 keer)

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 7
« Reactie #180 Gepost op: 1-03-2005, 00:22:06 »
Wat mij nog opviel bij de eerste opdracht is dat Angela het tot een paar keer toe heeft over een ROEIboot waarmee Isabelle zich moet verplaatsen.

De snelheid echter waarmee dit bootje zich door het water klieft plus dat geen enkele maal enige roeier in beeld is )laat staan dat ze zelf roeit' doet mij vermoeden dat er toch echt een buitenboordmotortje aan dit vaartuig hangt. Bovendien is roeien in zo´n scheepje met van die drijvers opzij heel lastig, zoniet onmogelijk.

Vraag is alleen waarom dit dan consequent een roeiboot genoemd word.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #181 Gepost op: 1-03-2005, 00:39:47 »
Wat mij nog opviel bij de eerste opdracht is dat Angela het tot een paar keer toe heeft over een ROEIboot waarmee Isabelle zich moet verplaatsen.

De snelheid echter waarmee dit bootje zich door het water klieft plus dat geen enkele maal enige roeier in beeld is )laat staan dat ze zelf roeit' doet mij vermoeden dat er toch echt een buitenboordmotortje aan dit vaartuig hangt. Bovendien is roeien in zo´n scheepje met van die drijvers opzij heel lastig, zoniet onmogelijk.

Vraag is alleen waarom dit dan consequent een roeiboot genoemd word.

Ik had het idee dat er een mannetje op zat met een bont gestreept truitje en dat hij het bootje stuurde...Denk niet dat Isa zelf moest roeien
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #182 Gepost op: 1-03-2005, 00:52:13 »
Ik had het idee dat er een mannetje op zat met een bont gestreept truitje en dat hij het bootje stuurde...Denk niet dat Isa zelf moest roeien

Er zat idd een mannetje op de boot, helemaal achterop om te sturen of de buitenboordmotor te bedienen. Het zou ook kunnen dat hij toch handmatig de voortstuwing verzorgt met zo´n soort achterspaan zoals bij Venetiaanse gondels maar je ziet vooral bij het eerste shot van Isa in het bootje dat hij zooo snel gaat dat het bijna niet bestaat dat je dat roeiend doet.

Het bootje heeft bovendien ook nog een kleine mast en dat kan alleen maar betekenen dat je er (ook) mee kan zeilen.

Ik ben al wezen googelen om te zien of ik iets kon vinden over die bootjes maar tot nu toe met weinig resultaat.

Ik blijf het vreemd vinden dat Angela het zo duidelijk over en ROEIboot heeft terwijl niets erop lijkt dat er geroeid word.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 1-03-2005, 03:31:41 »
Deze aflevering begon met: Bali Sea (annagram voor Isabel)

Ernaast stond: Flores Sea, en daarna lichtte ineens Bali op.

Ik weet niet of telkens zo nadrukkelijk aandacht werd gevestigd op die namen, maar ook uit Flores Sea (met het Bali erbij) kom je weer op Isabel for sale  ;). (beide keren houd ik 1 A over).

Onzin natuurlijk allemaal, maar ik was vannacht bezig met de non-mol.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #184 Gepost op: 1-03-2005, 16:08:24 »
Deze aflevering begon met: Bali Sea (annagram voor Isabel)

Ernaast stond: Flores Sea, en daarna lichtte ineens Bali op.

Ik weet niet of telkens zo nadrukkelijk aandacht werd gevestigd op die namen, maar ook uit Flores Sea (met het Bali erbij) kom je weer op Isabel for sale  ;). (beide keren houd ik 1 A over).

Onzin natuurlijk allemaal, maar ik was vannacht bezig met de non-mol.

moet gewonden, als Victoria er nog in zat, had het een hint naar haar kunnen zijn, want zei speelt Isabella in GTST, kom je alleen wel een L te kort :P

Offline SpuriuS

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 1-03-2005, 21:37:43 »
Tijden tijdens Opdracht 2:
2:00:00 t/m 1:59:45
1:53:13 t/m 1:53:02
1:46:32 t/m 1:46:29
1:40:48 t/m 1:40:26
1:22:43 t/m 1:22:27
1:08:55 t/m 1:08:40
1:08:33 t/m 1:08:21
1:07:33 t/m 1:07:20
1:07:14 t/m 1:07:06
1:05:54 t/m 1:05:48
0:55:38 t/m 0:55:00
0:48:42 t/m 0:48:38
0:44:34 t/m 0:44:27
0:36:15 t/m 0:36:04
0:32:47 t/m 0:32:40
0:32:38 t/m 0:32:26
0:26:39 t/m 0:26:27
0:14:50 t/m 0:14:45
0:14:41 t/m 0:14:36
0:11:40 t/m 0:11:15
0:08:23 t/m 0:08:11
0:04:33 t/m 0:04:25
0:02:04 t/m 0:01:53
0:00:30 t/m 0:00:00

Misschien zit hier een hint in. Ik heb zelf al wat geprobeerd en er kwam wel een aantal dingen uit.
Maar ik puzzel nog even verder, misschien kan iemand dit ook proberen?

Dit viel mij ook al op ja suske
ik dacht hier moet een hint in zitten
dus voor elke getal wat je overhoudt na aftrekken van elkaar is 1 = a 2 = b enz
Maar dit kan al niet omdat je 2 keer een getal hebt boven de 26
Ook zitten er veel dezelde letters/cijfers tussen
maar als je alleen de dubbele meeneemt kom je nog niet op een fatsoenlijk wordt uit
fatsoenlijkste is lokheg  ::oink:: ::rofl::

Maar kblijf zoeken want ben ervan overtuigd dat hier toch een hint in kan zitten

Misschien dat meerdere mensen hun licht hierover willen schijnen  ::bravo::

Greetings en mol ze, SpuriuS

Offline demeligeonechte

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 1-03-2005, 21:58:54 »
volgens mij is dit nog nergens gemeld: ik weet ook niet of het een hint is maar het is in ieder geval wel een VREEMD stukje beeld...

Als je het stukje na afloop van de executie van aflevering 7 bekijkt, dan zie je eerst Marc-Marie staan terwijl je Isabelle hoort zeggen:
"Ik weet ook nooit wat ik moet zeggen dan..."...het shot gaat dan naar Isabelle. Let op: Isabelle zit op een stoel, maar achter haar zie je duidelijk het Sweet Rice shirt
 van Marc-Marie (en ook een arm volgens mij).

Dat stukje video ziet het er heel vreemd uit, zo stilstaand, bijna paspopperig...alsof Marc-Marie niet echt daar staat maar het er later ingemonteerd is. Hoe vaker ik het stukje bekijk, hoe vreemder ik het vind.

Bekijk het zelf op 48.12 min

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden....

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #187 Gepost op: 1-03-2005, 22:40:43 »
volgens mij is dit nog nergens gemeld: ik weet ook niet of het een hint is maar het is in ieder geval wel een VREEMD stukje beeld...

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden....

Ik vind het er wel een beetje vreemd uitzien, maar volgens mij klopt het wel gewoon, MM staat alleen erg stil. Erg 'paspopperig idd'. ::rofl::

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #188 Gepost op: 3-03-2005, 00:30:33 »
Yvon had het over twee zwarte foto´s, die ze in het stapeltje hadden moeten laten zitten.

Polaroid zegt hierover±
`A completely black picture indicates that the negative was not exposed to light at all.´

Heeft één van beiden misschien de lens afgedekt?  ;)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2005, 00:33:11 door Castor_en_Pollux »

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #189 Gepost op: 3-03-2005, 00:45:31 »
Soms mislukken foto's spontaan, ik weet niet of je ooit een polaroidcamera in je handen hebt gehad?? ;)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 3-03-2005, 00:51:24 »
Het is iig niet onopvallend in beeld gebracht dat dat gebeurt.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 3-03-2005, 09:36:05 »
Maar of je nu wel of niet de foto's hebt, de goeie nummertjes erop gezet hebt...

Of het bruggetje voor of na de tempel komt moet toch niet zooo moeilijk zijn.
Als een van die twee de mol is, moet je OF als mol beschikken over een geweldig geheugen en je medefotograaf moet een absolute nul zijn in kaartlezen, herkenningspunten etc etc
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #192 Gepost op: 3-03-2005, 09:52:56 »
Eén van beiden is vrij vaak met het koken bezig terwijl de ander aan de telefoon is. Een volgorde verwisselen of iets onduidelijk uitleggen is dan toch heel simpel zonder dat dat de ander op zal vallen.

Offline Iris77

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 3-03-2005, 10:09:41 »
Maar of je nu wel of niet de foto's hebt, de goeie nummertjes erop gezet hebt...

Of het bruggetje voor of na de tempel komt moet toch niet zooo moeilijk zijn.

Op Bali barst het van de tempels die erg op elkaar lijken, dus zo makkelijk kun je dat niet zeggen. Maar wat wel vreemd is, is dat de fietsers al door het water zijn gestuurd. En later begint degene aan de telefoon (Isabelle) weer over dat water en bruggetje.

Offline suuz87

• Forumlid
  • Everybody lies!!
« Reactie #194 Gepost op: 3-03-2005, 17:07:09 »
[...]Ik ben in ieder geval er nu wel 100% van overtuigt dat marc marie de mol echt niet is.
waarom ben je daar zo overtuigd over?!

Offline suuz87

• Forumlid
  • Everybody lies!!
« Reactie #195 Gepost op: 3-03-2005, 17:11:04 »
iedereen wil een mollenstreek uithalen behalve isabel.. valt op, ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op een mollenstreek dus ze wil niet verdacht zijn.. de rest wel!!

Offline suuz87

• Forumlid
  • Everybody lies!!
« Reactie #196 Gepost op: 3-03-2005, 17:17:52 »
wat ik ook zo stom vond van yvonne gaat ze een foto maken van een gebouw waar ze mee bezig zijn!! en daar zijn de fietsers de fout ook in gegaan! en dat was haar bedoeling!! kortom >> mollen actie ::vergroot::

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #197 Gepost op: 3-03-2005, 17:41:44 »
iedereen wil een mollenstreek uithalen behalve isabel.. valt op, ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op een mollenstreek dus ze wil niet verdacht zijn.. de rest wel!!

duzz is ze niet de mol ? beetje kort door de bocht he , natuurlijk wil de mol niet verdacht in beeld gebracht worden. lijkt me dat dat wel duidelijk was.
en het niet zien van mollenstreken van haar komt wss of door de montage ( vast en zeker, want reken maar dat er wat geknipt en geplakt word. ) of ze doet het gewoon ontzettend subtiel, zoals het de mol betaamt(d?)

wat ik ook zo stom vond van yvonne gaat ze een foto maken van een gebouw waar ze mee bezig zijn!! en daar zijn de fietsers de fout ook in gegaan! en dat was haar bedoeling!! kortom >> mollen actie ::vergroot::

kdenk dat je iets te makkelijk conclusies trekt, hoe kon zij nou weten dat die mensen een half uur later er niet meer zouden zijn ?
niet alles wat er " neit goed " gaat is meteen een mollenactie
ik denk dat je verder moet kijken

dennis for mole !

Offline suuz87

• Forumlid
  • Everybody lies!!
« Reactie #198 Gepost op: 3-03-2005, 17:47:29 »

kdenk dat je iets te makkelijk conclusies trekt, hoe kon zij nou weten dat die mensen een half uur later er niet meer zouden zijn ?
niet alles wat er " neit goed " gaat is meteen een mollenactie
ik denk dat je verder moet kijken

die foto is anders wel heel onduidelijk als al die mensen weg zijn.. zei isa ook!
en ik vond het ook raar dat ze lottie 2x feliciteerde.. etc etc

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #199 Gepost op: 3-03-2005, 17:51:42 »
die foto is anders wel heel onduidelijk als al die mensen weg zijn.. zei isa ook!
en ik vond het ook raar dat ze lottie 2x feliciteerde.. etc etc
denk niet dat ze had kunnen ruiken dat die mensen dan al weg waren, en idd het feliciteren was niet slim. maar om dat een mollenstreek te noemen, dat zou wel heel erg obvious zijn denk je ook niet ?
dennis for mole !