Tja, wanneer? Zo snel als het maar kan eigenlijk. Maar als dat betekent volgend jaar zomer, dan is dat dus volgend jaar zomer. Er bestaat nog niet echt een idee van een planning, er lijkt me wel veel voorbereiding te zijn. Als je de eindtitels van widm bekijkt, zie je dat de meeste medewerkers redactieleden zijn, dus de bedenkers van de opdrachten e.d. Daar zit dus erg veel werk. Wij moeten het met een iets minder doorgewinterd team gaan klaren en wellicht veel dubbele functies. Dat zal dus veel tijd in beslag nemen.
Positief puntje lijkt mij dat als ik gewoon een forum-achtig iets start, mensen ideeën kunnen aandragen en discussiëren wanneer zij willen, maw, we zijn niet gebonden aan vaste tijden voor vergaderingen of zo. Ik denk dat online werken zo effectiever kan zijn.
Het verzinnen van opdrachten is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Ik denk dat die redactieleden vooral veel tijd kwijt zijn met het regelen van dingen: grote vrachtwagens, fietsen, huisjes, dat soort dingen. Als we dit echt low-budget gaan doen, kunnen we kijken of iemand ergens een schuur of veldje heeft waar je zo'n dertig man op kwijt kan en dat wij mogen gebruiken. Als er meerdere mogelijkheden zijn, wisselen we ook nog wat van lokatie. Het lijkt mij dat dat de taak van redactielid al substantieel verlicht. Het enige wat dan gedaan moet worden is de voorbereiding van de opdrachten, dat je bijvoorbeeld een Pete regelt die met een koffertje rond loopt door een winkelcentrum. (al krijg je hier al het probleem met omstanders die niet gefilmd willen worden, publieke omgeving maar een beetje vermijden)
Zo lang we het hele zootje low budget opzetten, de opdrachten afstemmen op de beperkte mogelijkheden, moet het echt niet zo veel voorbereiding vereisen als wel gedacht. Ik heb gisteravond wat nagedacht en ik heb, denk ik, al basisideeen voor de helft van de opdrachten.
Wat misschien wel wijs is om niet alleen te kijken naar mensen die toevallig op dit forum rondhangen. Als we via via mensen kunnen regelen, die dit soort dingen (camera's bedienen, spel in elkaar zetten, monteren) vaker hebben gedaan, gaat het al een stuk beter.