Poll

Wie deed het meest verdacht deze aflevering?

Yvon
36 (27.5%)
Marc-Marie
63 (48.1%)
Lottie
32 (24.4%)

Totaal aantal stemmen: 130

Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 37070 keer)

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 8
« Reactie #140 Gepost op: 8-03-2005, 04:29:20 »
Isabelle stemde op Lottie en ging exit, MM stemde op Yvon en Lottie ook (als de beelden waar zijn), hoe kan Isabelle exit gaan als Lottie de mol is?

1. Zie René van vorig jaar >> te weinig kennis over de mol? Het blijft mi onduidelijk op wie MM echt zit ('Voor het oog houd ik Lottie aan maar ik twijfel niet echt meer' - toch stelt hij wel bepaalde vragen aan Lottie. Het komt mij voor alsof hij geen van beiden erg vertrouwt, hoewel het idd vrij duidelijk is dat hij Yvon niet vertrouwt).

2. Ze is geswitched. Ze gaf in het interview aan geswitched te zijn en dat alledrie op bepaalde tijd haar mol waren. Dus moeilijk te zeggen wie ze uiteindelijk gestemd heeft (in de laatste ronde heeft ze zowel Lottie als MM genoemd. Lottie was daarvoor haar mol maar het is niet met zekerheid te zeggen wie ze uiteindelijk gestemd heeft.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 8-03-2005, 04:36:12 »
Volgens mij waren die witte handschoenen omdat zij die vliegers moest oplaten en dan loop je het risico op ropeburns.

Ik vind het zo verdacht dat Yvon aan Isabel vroeg of zij de hulpsint was tijdens die koffertjes opdracht. Die opdracht was in aflevering 4.
Aflevering 3 waren Yvon en Isabel hulpmol (met die trein), toen werd roeland ziek en geen executie. De aflevering daarna (met de koffertjes opdracht) is Isabel weer hulpmol en dan is er pas executie. Angela zegt dan dat 1 iemand de mol heeft geholpen en dus x vragen goed krijgt. Yvon moet toen dus, als ze niet zelf de mol was, gedacht hebben dat zij dat was.
Ook als Isa ooit gezegd heeft (in privégesprekken zeg maar) dat ze een keer hulpmol is geweest, dan zou Yvon moeten hebben gedacht dat dat tijdens aflevering 5 was (toen Jim hulpmol was). Maar ik denk niet dat je zulke info gaat rondbazuinen.

Neuj waarom :)
Ik zou daar als kandidaat ook vraagtekens bij hebben gesteld, die actie van Isa. Ze is verder echt totaal kandidaterig bezig, en dan ineens zo'n nogal opvallende actie.
Het lijkt mij dat je als kandidaat de gelegenheid kan nemen om hier absolute zekerheid over te krijgen door dat bij de persoon in kwestie na te vragen. Het was een erg opvallende actie vooral van iemand die verder een op zich fanatiek kandidaat was, dus lijkt me niet onlogisch om dit even te checken bij deze gelegenheid :)

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 8-03-2005, 05:00:50 »
Nou dat nog niet direkt, want Lottie hield het behoorlijk vaag op wie ze nu precies stemde.
Maar van alle 3 vind ik haar n.a.v. het stemgedrag zoals de regie dat aan ons laat zien wel de minst waarschijnlijke.

Hmm ja maar in serie drie verdachten zowel Jantien als John Geroge op het einde en lieten ze dat wel zien.. hoewel er sindsdien volgens mij wel vaker gesneden wordt (zie opmerking van isabelle - het lijkt niet onplausibel dat ze dat nu dus weer hebben gedaan ja om de ontknoping een verrassing te houden.)
Dat géén van de kandidaten op de juiste mol zit lijkt me erg onwaarschijnlijk persoonlijk ;)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2005, 06:47:33 door Lorelei »

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 8-03-2005, 06:47:15 »
De filmfragmenten van aflevering 8 staan weer online :D

Filmpje van de Vlieger-opdracht
Filmpje van de Interview-opdracht en
Filmpje van de Lasergame-opdracht

Uiteraard kan je ook weer het filmpje met de preview voor volgende week bekijken :)

Offline garibaldi

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 8-03-2005, 17:59:40 »
heb de lasergame opdracht keer of 4 bekeken, blijft echt gewelig.
Ook als mm tegen yvon zegt vuile kut  ::rofl::

Offline aless039

• Forumlid
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
« Reactie #145 Gepost op: 8-03-2005, 20:20:23 »
Die Massive Attack/Unfinished Sympathy verwijst dus naar MM

Offline BoesBoes

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 8-03-2005, 21:56:14 »
Ik heb het volgende ontdekt bij de graaf opdracht.

0) dit is je startpunt op het strand.
1) 35 meter 154 graden
2) 19 meter 242 graden
3) 29 meter 0 graden (dit is discutabel, maar volgens mij zegd yvonne '0 graden' (de muziek is er keihard overheen gemixed)
4) 24 meter 112 graden.

Als je bovenstaande punten uiteenzet op papier vanuit het '0' punt dan krijg je bijgevoegde tekening.

ik zie een 'M' de stippel lijn ff wegdenken, (dit is ook de lijn die bijna niet te verstaan was).

MM is de Mol.

« Laatst bewerkt op: 8-03-2005, 21:58:35 door BoesBoes »

Offline suuz87

• Forumlid
  • Everybody lies!!
« Reactie #147 Gepost op: 8-03-2005, 22:01:52 »
wauwwww ::bravo:: ::bravo::

Offline BoesBoes

• Forumlid
The M in the Sand..
« Reactie #148 Gepost op: 8-03-2005, 22:03:59 »
Ja vonden we zelf ook al   ::jaja::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #149 Gepost op: 8-03-2005, 22:09:43 »
coole ontdekking  ::jaja::
klopt ie ook echt enzo?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #150 Gepost op: 8-03-2005, 22:24:42 »
Wat betreft Lottie: zij stelt heel rare vragen aan Yvon.
Van Lottie weten we ook niet echt wie ze nu wel verdenkt. Bij elke biecht heb ik de indruk dat ze steeds van Mol wisselt en zomaar in het wilde weg een naam noemt zonder gegronde redenen. In normale omstandigheden lig je er met een dergelijk taktiek al lang uit, of je moet echt super-geluk hebben.
Heb dit al ergens gezegt... Ik vind Lotties vragen helemaal niet zo raar... ik kan er in elk geval een tactiek achter bedenken...

De anderen stelden vragen om aan informatie te komen... Lottie was Yvon (als mol) aan het uithoren, door zeer directe vragen te stellen: "Hoe is het om de mol te spelen?" (gewoon bijna de vraag die niet gesteld mocht worden.) Daarna even na denken... "wat heb je ingevult op het formulier..." (Ook zeer bewust gesteld. Het gaat niet zozeer om het antwoord, maar meer om hoe het beantwoord wordt.)
Daarna volgt de controle vraag... ook hierbij kijk Lottie hoe Yvon antwoord en vergelijkt dit met de eerste twee antwoorden. (Lottie stelt misschien alleen een te simpele vraag...)
Dit is volgens mij Lotties wel doordachte techniek bij het vragen stellen.

Offline BoesBoes

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 8-03-2005, 22:28:55 »
Er zijn verschillende manieren om de lijnen te trekken. Eerst heb ik ze getrokken zoals de spelers over het strand hadden gelopen , dan krijg je een vreemd lijnen spel waar ik in iedergeval niks mee kan. (teken hem zelf maar na).

Als je echter een 0 kiest op papier, en van uit die 0 een lijn trekt van 154 graden (met lengte 35)en daar een (1) bij zet.
Vervolgens (ook weer geredeneerd uit het midden (=0)) een lijn trekt van 242 graden en lengte 19 (en daar een 2 bij zet).

etc. etc.

Vervolgens een lijn trekt door 0-1-2-3-4-0 -> voila.

Je kan het zelf natekenen, op de de mol streams op internet kan je de graden en de lengtes terug zoeken.

Wat een relatief zwak blijft in mijn verhaal is de stippellijn, maar ja, dat geluid was ook helemaal weggemixed in de uitzending..

Offline tomhaze

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #152 Gepost op: 9-03-2005, 08:17:38 »
Ik heb het volgende ontdekt bij de graaf opdracht.

0) dit is je startpunt op het strand.
1) 35 meter 154 graden
2) 19 meter 242 graden
3) 29 meter 0 graden (dit is discutabel, maar volgens mij zegd yvonne '0 graden' (de muziek is er keihard overheen gemixed)
4) 24 meter 112 graden.

Als je bovenstaande punten uiteenzet op papier vanuit het '0' punt dan krijg je bijgevoegde tekening.

ik zie een 'M' de stippel lijn ff wegdenken, (dit is ook de lijn die bijna niet te verstaan was).

MM is de Mol.

MM, we've got you!!!

Offline magicalme2

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 9-03-2005, 12:29:47 »
super gevonden,fijn dat er hier mensen zijn die goed zijn in dit soort dingen ,ik ben er stil van,en het compas verhaal dat niemand er iets van wist lap ik aan mijn laars ,MM heeft er wel kennis van maar die doet weer alsof hij te dom is jaja

Offline Shifting

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 9-03-2005, 12:32:44 »
super gevonden,fijn dat er hier mensen zijn die goed zijn in dit soort dingen ,ik ben er stil van,en het compas verhaal dat niemand er iets van wist lap ik aan mijn laars ,MM heeft er wel kennis van maar die doet weer alsof hij te dom is jaja
Uit het dagboek van Angela: Anton Jongstra legt buiten beeld uit hoe een kompas werkt want daar konden onze kandi’s niets mee (heb je ook niet nodig in ons vak ).

Offline magicalme2

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 9-03-2005, 12:40:50 »
Nou dat ik niks snap van een compas ,dat is 1 maar meestal zijn de mannen toch zeer vernuftig met dit soort dingen,en in mijn ogen greep MM als 1e naar het compas en ik had het idee dat hij lekker een spel speelde door net te doen of hij het niet snapte en te zeggen dat hij het niet nodig heeft in zijn vak valt prima in het straatje van de rest.
Net zoals MM opeens niet meer de coordinaten wist was het nu 35 nee toch of toch 37????
CHAOTISCH super gedaan ;D

Offline Moggerz

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 9-03-2005, 12:43:34 »
PLUS de eerste touwlengte verwarring kwam van MM niet van Lottie nmi.

Was t nou 20 of 25 meter??  ::rofl::
wow bob wow

Offline Shifting

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 9-03-2005, 12:54:20 »
dat is zo maar waar het mij om ging was dat Marc-Marie er geen baat bij had om te doen alsof hij niet wist hoe een kompas werkte hij had het dan ook gewoon fout kunnen doen of eerst de dames kunnen laten doen zodat de tijd verstreek

Offline Shifting

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 9-03-2005, 12:58:45 »
En je zegt zelf al dat mannen meestal wel uit de voeten kunnen, Marc-Marie is daar misschien wel een uitzondering op.

Offline magicalme2

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 9-03-2005, 13:30:54 »
Tuurlijk kan MM een uitzondering zijn,maar hij doet wel net alsof hij heeeel weinig weet de hele serie,en tijdens zijn MM middag show kwam hij mij wel degelijk slim over ,dat bedoel ik gewoon.
Wij zijn wel het domste mollen groepje allertijden?????????