Auteur Topic: 8e muzikale hint  (gelezen 30657 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 8e muzikale hint
« Reactie #60 Gepost op: 7-03-2005, 23:15:44 »
Volgens mij heeft dat hij (oeps) gewoon te maken dat Sander graag de plaats van Isabelle had ingenomen. Hij staat gewoon voor Sander.

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #61 Gepost op: 7-03-2005, 23:17:19 »
Het zal wel weer een dwaalspoor zijn of uberhaupt geen spoor ;D
maar dat er in de afl. zoveel aandacht aan het nummer van the Bee Gee's is besteedt en nu door het interview van Isa weer... Zou het wat betekenen?

Wat speurwerk:

In 1977 (en op een andere site in 78) is de hit op single uitgebracht genaamd: How Deep Is Your Love / Can't Keep a Good Man Down. Mocht hier enige hint in zitten is Lottie de enige uit '77.

Nummer is bekend geworden in Saturday Night Fever, waar het nummer 2 was op het gelijknamige soundtrack album.
Dit is de tracklist van dit album:

**

Stayin' Alive - Bee Gees

How Deep Is Your Love - Bee Gees

Night Fever - Bee Gees

More Than A Woman - Bee Gees

If I Can't Have You - Yvonne Elliman

A Fifth Of Beethoven (Based On Beethoven's Fifth Symphony) - Walter Murphy

More Than A Woman - Tavares

Manhattan Skyline - David Shire

Calypso Breakdown - Ralph McDonald

Night On Disco Mountain (Based On 'Night On Bald Mountain') - David Shire

Open Sesame - Kool & The Gang

Jive Talkin' - Bee Gees

You Should Be Dancing - Bee Gees

Boogie Shoes - K.C. And The Sunshine Band

Salsation - David Shire

K-Jee - M.F.S.B.

Disco Inferno - Trammps

**

Het staat ook op meer albums. Zoals ik het nummer 15 op het The greatest hit album. En ik dacht ook op wat live albums, maar dat heb ik zo 1, 2, 3 niet de naam en tracks van kunnen vinden.

Ik denk dat er toch wel een hint in zou kunnen zitten, omdat het duidelijk te horen was, dus ook in het interview. En zo niet... hebben jullie een gedegen Bee'Gees kennis op gebouwd.

;D

Oh ja, dit is de songtekst:

B / Bee Gees /

Printversie Ringtone

Bee Gees met het nummer How Deep Is Your Love

Verse 1

I know your eyes in the morning sun
I feel you touch me in the pouring rain
And the moment that you wander far from me
I wanna feel you in my arms again

And you come to me on a summer breeze
Keep me warm in your love, then you softly leave
And it's me you need to show
How deep is your love

Chorus

How deep is your love
I really mean to learn
'Cause we're living in a world of fools breaking us down
When they all should let us be
We belong to you and me

Verse 2

I believe in you
You know the door to my very soul
You're the light in my deepest, darkest night
You're my savior when I fall

And you may not think I care for you
When you know down inside that I really do
And it's me you need to show
How deep is your love

Nu vinden jullie me geflipt he?  :-X :P

« Laatst bewerkt op: 7-03-2005, 23:22:46 door Sjoois »
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Iris77

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 8-03-2005, 00:52:44 »
De zinnetjes die we te horen krijgen zijn:
How could you have a day without a night
You're the book that I have opened
And now I've got to know much more

Dit zou denk ik kunnen slaan op het 'vragenrondje'. En dan vooral Isabelle die Yvon ondervraagt. De zinnetjes die je hoort zijn dan eigenlijk de gedachten van Isabelle zeg maar.

'How could you have a day without a night' -> Hoe kun je een mol hebben zonder mollenstreken. Isabelle verdenkt Yvon wel, maar heeft haar niet kunnen betrappen op mollenstreken. Dus sluit ze Yvon waarschijnlijk uit van het 'Molschap'. Want geen streken betekent geen mol. (Zie ook het dagboek van Isa: 'Mijn gevoelsmatige Mol had in mijn ogen geen echte mollenstreken geleverd.')

'You're the book that I have opened
and now I've got to know much more' -> Isa heeft het 'boek geopend' (= de Mol ondervraagd), maar ze moest meer weten om Yvon als Mol te kiezen. Dat komt dan ook weer overeen met de eerste regel. Omdat Isa het niet wist heeft ze de verkeerde mol gekozen en ligt ze er nu uit.

'Unfinished Sympathy'; Isa is op het laatste moment geswitched van Mol. Ze heeft steeds 'sympathie' gehad voor/ met de Mol, maar heeft het niet 'afgemaakt' doordat ze nu voor iemand anders heeft gekozen.
(En 'Massive Attack'; de 'massale aanval' van Yvon op Godzilla?)

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #63 Gepost op: 8-03-2005, 03:43:25 »
'Unfinished Sympathy': ISabelle die van Mol switcht.
'How deep is your love ?' van the Bee Gees heeft imho te maken met de ondervraging van Yvon door Lottie, waarbij Lottie vraagt wat ze niet kan missen. Yvon antwoord "mijn vriendje".
De Mol heeft imho de vraag gesteld.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 8-03-2005, 09:17:08 »
Lottie Hellingman is de mol. Zelfs de 9/81-theorie slaat op haar (12+15+20+20+9+5)

Offline magicalme2

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 8-03-2005, 11:47:11 »
Een stukje uit de tekst viel me op over night into day en the book has openend.
Ik vat dit op bij de nachtelijke krokodillen show,waarin het boekje van Isabelle wederom weg was,en dat iedereen behalve Isabella werd gestoord tijdens het kijken naar het filmpje,de enige die hiertoe in staat kon zijn is in mijn ogen MM,die zog sliep,en hij werd in de weg gezeten door Jim op het laatst doordat Jim besloot om op Isabella te wachten

Die verspreking van hij oeps ,kan natuurlijk ook anders geformuleerd worden,MM heeft zowel een jongens naam in zich en ook een meisjes naam,als je ze opsplitst is het Marc en Marie  ;D

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #66 Gepost op: 8-03-2005, 12:57:34 »
Volgens mij heeft dat hij (oeps) gewoon te maken dat Sander graag de plaats van Isabelle had ingenomen. Hij staat gewoon voor Sander.

Zo ha dik het ook geïnterpreteerd ja.
No Milk today???

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #67 Gepost op: 8-03-2005, 13:20:23 »
Die verspreking van hij oeps ,kan natuurlijk ook anders geformuleerd worden,MM heeft zowel een jongens naam in zich en ook een meisjes naam,als je ze opsplitst is het Marc en Marie  ;D
Goed gevonden
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 8-03-2005, 17:50:21 »
Tijdens het interview:
Hans: Vind jij dat hij/zij (de mol) zijn/haar werk goed gedaan heeft?
Isabelle: Ik vind dat hij/zij haar werk goed gedaan heeft.
Isabelle heeft zich versproken, dus ik denk dat de mol een vrouw is door die verspreking van Isabelle(daarvoor dacht ik ook al dat de mol een vrouw is :) )

Offline garibaldi

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 8-03-2005, 18:05:33 »
Isabelle heeft zich versproken, dus ik denk dat de mol een vrouw is door die verspreking van Isabelle(daarvoor dacht ik ook al dat de mol een vrouw is :) )

je moet is nog een keer luisteren, dan hoor je dat de presentator en de man erachter helemaal in een deuk liggen. Dit was standaard ingestudeerd. Bovendien zullen ze dit nooit live doen, een verspreking en je bent de lul. Isabelle kon haar lachen nog goed inhouden, maar die 2 lagen echt dubbel

Offline aless039

• Forumlid
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
« Reactie #70 Gepost op: 8-03-2005, 20:15:42 »
Massive Attack, hoe MM meteen Isabella afschoot en ook Yvon ontzettend aanviel. Attack= aanval. Een 'blok/MM bleef zelf staan als een huis' als aanval. Maar zijn sympatie voor zijn maatje Yvon blijft bestaan. Dat is nog niet af. Unfinished Sympathy.

Offline magicalme2

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 8-03-2005, 20:22:53 »
Super uitgeplozen aless ik kan het niet beter onderbouwen,maar hoe je het stelt,is top en valt ook in mijn theorie ::tandpastasmiley::

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 8-03-2005, 20:28:19 »
je moet is nog een keer luisteren, dan hoor je dat de presentator en de man erachter helemaal in een deuk liggen. Dit was standaard ingestudeerd. Bovendien zullen ze dit nooit live doen, een verspreking en je bent de lul. Isabelle kon haar lachen nog goed inhouden, maar die 2 lagen echt dubbel

Ja, denk ik zelf ook... Dat gebeurt namelijk erg vaak bij zogenaamde live-uitzendingen. Ben zelf wel eens geinterviewd voor den radio (en nee, ik ben geen BN-er ;D ). Dat werd een half uur van tevoren opgenomen, en als het niet goed zou zijn, nogmaals opgenomen om vervolgens later zogenaamd live tussen twee nummers uit te zenden. Het klonk gewoon helemaal live, zoals het bedoeld was, maarre...niets is wat het lijkt  ::tandpastasmiley::
Dus zelf hecht ik ook geen waarde aan die 'verspreking'

Offline Moggerz

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 9-03-2005, 00:27:25 »
ik denk ook dat de "verspreking" in scene is gezet.

ff over dat "You're the book that I have opened"

zou het niet gewoon op MM slaan, nav zijn openlijke molbiechten/acties  ???

hoort iemand anders echt 1 seconde voor het liedje begint ook nog een soort van stem in de opname? of hoor ik spoken (ik zie ze namelijk ook al :P)
wow bob wow

Offline magicalme2

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 9-03-2005, 12:37:05 »
Ik geloof zeker dat het in scene is gezet en dus een beuwste verspreking was,met de opzet om te misleiden,t'lijkt me niet dat ze nu ineens alles gaan weggeven ,want wij mollen nog lekker door.
Verwarring scheppen is juist leuk toch?nee ik denk dat Isabella een groot vel voor zich had liggen wat ze voor las en wist welke vragen er kwamen,want ook zo'n muzikale hint is over nagedacht,anders had ze idd een simpel nr kunnen nemen.

En die lach op de achtergrond had ik ook gehoord maar ik heb er wederom niet aan gedacht,dus je word niet gek hoor ::ok::

Offline aless039

• Forumlid
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
« Reactie #75 Gepost op: 9-03-2005, 15:06:11 »
weer te veel spoken, een aanwijzing is een aanwijzing, als je 'm hebt ziet iedereen hem, de aanwijzingen zijn niet vaag (als je al de andere series hebt gezien, dan weet je dat en ik denk dat hier veel mensen kijken die de andere series niet gezien hebben)je hoeft geen spoken te zoeken. Het is wel mogelijk om de mol te vinden...

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #76 Gepost op: 9-03-2005, 15:53:06 »
Even over het lachen van Schiffers + collega: ik neem niet aan dat zij al weten wie de mol is?! Ik kan me ook voorstellen dat die interviewtjes niet live zijn. Mijn mol is Marc-Marie, ook nu Isa zich (per ongeluk?) versprak in "zij is goed" (oid).
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Carlijn_Mol

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 9-03-2005, 16:07:23 »
ik ben zelf naar de musical saturday night fever geweest.. en misschien had lottie daar een rol in.. vind in ieder geval wel dat ze het zou kunnen.. zelf heb ik de vaste cast gezien maar je heb natuurlijk ook understudys....
wie is de mol? INGE!

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #78 Gepost op: 9-03-2005, 17:42:29 »
weer te veel spoken, een aanwijzing is een aanwijzing, als je 'm hebt ziet iedereen hem, de aanwijzingen zijn niet vaag (als je al de andere series hebt gezien, dan weet je dat en ik denk dat hier veel mensen kijken die de andere series niet gezien hebben)je hoeft geen spoken te zoeken. Het is wel mogelijk om de mol te vinden...

heb je zelf wel andere molseries gezien ?? .... je hebt het telkens over spoken zien, te diep graven enzz ... begrijp dat niet zo.
als je de vorige series hebt gezien dan zou je moeten weten dat er wel degelijk veel verborgen hints in de programmas zitten waar je ver voor moet zoeken
( misschien dat je je nog de bushalte theorie herrineren van widm portugal ? of het stukje van elise (demol) die je achterstevorenbinnenstebuiten weet ik et wat, moest draaien zodat je een stukje van fur elise hoorde ? )
dennis for mole !

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 9-03-2005, 18:15:21 »
Dan is MM de mol...