Auteur Topic: Alle muzikale hints en Yvon  (gelezen 8371 keer)

Offline Smee

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Alle muzikale hints en Yvon
« Gepost op: 12-03-2005, 18:43:50 »
Misschien is het leuk om nu eens te kijken hoe we (nu we weten dat Yvon de mol is) dat uit de muzikale hints hadden kunnen halen.
Volgens mij heb je dan nl. nog 20 verschillende mogelijkheden. Dan kunnen we maandag zien hoe vergezocht of juist niet de hints zijn. (maandag maken ze dat toch bekend of niet?)
Een overzichtje van de hints:
1: never say goodbye; bon jovi
2: elevation; u2
3: when I say goodbye; steps en fabeltjeskrant
4: be my number two; joe jackson en morsecode
5: I'm not in love; 10CC
6: It wasn't me; Shaggy ft. Ricardo Ducent
7: Op fietse; SKIK
8: Unfinished Sympathy; Massive

(sorry als er al iets dergelijks bestaat, ik heb het niet gevonden)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Alle muzikale hints en Yvon
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2005, 18:47:45 »
De eerste is een makkie: never say goodbye; bon jovi

- Yvon was als laatste bij de executie, maar kan er natuurlijk niet uit -> Never say goodbye.
- En iemand had nog het volgende opgemerkt: bon jovi -> IJvon = Yvon (en dan kon de Bo nog op boxtel slaan.)

Offline Miekie

• Forumlid
  • You can win if you want !
« Reactie #2 Gepost op: 12-03-2005, 18:50:45 »
1: Never say goodbye: zeg nooit te snel gedag tegen iemand (Gijs) want hij kan weer terug komen
4: Morse code: volgens Gerard betekent de morsecode MY --> Mol Yvon !
5: Just because I called you up....: Yvon zat in de control room en had de beschikking over de telefoon maar dat    hielp de kandidaten voor geen meter want ze gaf foute info en drukte de lijn gewoon weg dus het feit dat ze haar konden bellen hielp ze nog voor geen meter...zoiets?
6: It wasn't me: Ik was het niet, de mol heeft niet de foto gestolen in het bootje
8: Liedje was van Massive Attack: Yvon heeft toch redelijk in haar eentje een enorme aanval geopend op Godzilla

Moet weer even goed terug kijken bij afleveringen en verklaringen over de muzikale hints om dit rijtje compleet te maken.

Gr Miek
« Laatst bewerkt op: 12-03-2005, 19:51:03 door Miekie »

Offline Smee

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 12-03-2005, 18:55:47 »
Dan zal ik zelf natuurlijk ook mijn ideeen spuien.
3: dit liedje was ook de achtergrond bij de laatste aflevering van Sex and the City. Nederlandse versie daarvan is rozengeur en wodka lime, daar heeft Yvon ook in gespeeld. Fabeltjeskrant zal dan waarschijnlijk slaan op diverse kinderprogramma's die ze ook gedaan heeft (Klokhuis, groot licht, Zig zag)
7: op fietse van album niets is wat het lijkt. Yvon zat niet op de fiets

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 12-03-2005, 19:48:37 »
toch blijf ik er eigenlijk wel bij dat dezelfde liedjes gekozen kunnen worden bij welke andere kandidaat dan ook..of nou Lottie de mol was, of Marc Marie of Yvon..je kan volgens mij alles altijd zo uitleggen, verdraaien, wegstrepen enzo zodat het uiteindelijk toch wel op iedereen van toepassing is..in ieder geval niet iets waar je tijdens het programma iets aan hebt om de mol echt zeker aan te kunnen wijzen. (of misschien ben ik gewoon niet zo goed in hints en aanwijzingen.. :-[)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #5 Gepost op: 12-03-2005, 19:55:19 »
Nee, ik denk dat je daarin wel gelijk hebt, maar dat wisten we in 2002 en 2003 ook al, dat de muzikale hints flut waren.  ;)

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2005, 19:57:10 »
Nee, ik denk dat je daarin wel gelijk hebt, maar dat wisten we in 2002 en 2003 ook al, dat de muzikale hints flut waren.  ;)

haha en toch tegen beter weten in weer luisteren, puzzelen, googelen en het gebruiken als bewijs dat jouw mol écht dé mol is!  ;)

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2005, 21:01:59 »
3: dit liedje was ook de achtergrond bij de laatste aflevering van Sex and the City. Nederlandse versie daarvan is rozengeur en wodka lime, daar heeft Yvon ook in gespeeld. Fabeltjeskrant zal dan waarschijnlijk slaan op diverse kinderprogramma's die ze ook gedaan heeft (Klokhuis, groot licht, Zig zag)
Aargh, ik WIST dat er wat met SATC en dat nummer was :) !
Had voor de verandering eens een keer de mol ( en winnaar !) goed vanaf die aflevering waarin ze ene kunstwerk moesten maken. ( dus wel jammer dat ik de poll niet heb ingevuld hier.. :( ).
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Smee

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 12-03-2005, 21:50:23 »
toch blijf ik er eigenlijk wel bij dat dezelfde liedjes gekozen kunnen worden bij welke andere kandidaat dan ook..of nou Lottie de mol was, of Marc Marie of Yvon..je kan volgens mij alles altijd zo uitleggen, verdraaien, wegstrepen enzo zodat het uiteindelijk toch wel op iedereen van toepassing is..in ieder geval niet iets waar je tijdens het programma iets aan hebt om de mol echt zeker aan te kunnen wijzen. (of misschien ben ik gewoon niet zo goed in hints en aanwijzingen.. :-[)

Dat denk ik op zich ook wel, maar als je de aanwijzingenpagina leest dan zie je niet altijd Yvon gelinkt worden aan de muzikale hints. Dus leek het me wel leuk, om te kijken of dat ons met de molkennis achteraf wel lukt. Zul je zien dat we de dingen wel aan Yvon kunnen linken, maar op een heel andere manier dan de makers bedoeld hebben.  ::jaja::

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2005, 21:56:36 »
Dat denk ik op zich ook wel, maar als je de aanwijzingenpagina leest dan zie je niet altijd Yvon gelinkt worden aan de muzikale hints. Dus leek het me wel leuk, om te kijken of dat ons met de molkennis achteraf wel lukt. Zul je zien dat we de dingen wel aan Yvon kunnen linken, maar op een heel andere manier dan de makers bedoeld hebben.  ::jaja::

ooooh maar ik bedoelde mijn berichtje absoluut niet als kritiek op dit topic als je dat misschien dacht, vind het juist superleuk om achteraf nog hints uit te leggen op zo'n manier dat het ontzettend logisch is dat Yvon de mol is en we het al veeeeel eerder hadden kunnen weten  ;)

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 12-03-2005, 22:27:52 »
U2 - Elevation:
ik had de hint altijd naar Lottie toegeschreven maar deze uitleg is natuurlijk net zo goed van toepassing op Yvon. Elevation is opheffen, hoogte (denk aan elevator-lift). Yvon zat (met Lottie) in de links/rechtsopdracht in de controlroom, hoog in het Hilton, en de overigen moesten die hotelkamer (en dus de mol) bereiken.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2005, 22:55:56 door ceetje »

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 12-03-2005, 22:54:18 »
Ook mijn uitleg van muzikale hint 4 is naar Yvon toe te schrijven (ipv naar Lottie ;)).
Morsecode A & C + Be my number two: In afl. 3 worden de letters A & C uitgelegd. Als MM vertelt over Lottie in de trein ("helloooooooooooo, I'm Lottieeee") staat de groep voor een huis met daarop een bord Arts & Crafts. De letters slaan dus op de Arts & Crafts opdracht in afl. 5. Be my number two wil zeggen dat de kunstopdracht de tweede mogelijkheid was om te mollen, nadat eerst (via hulpmol Jim) in de zangopdracht gemold is (door hem te vragen een fout te maken). De kunstopdracht is door Yvon zo goed gemaakt dat de andere kandidaten het niet zouden raden en ik denk dat Yvon had ingeschat dat de kunstkenner het werk er wel uit zou pikken (wat niet gebeurde).

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2005, 13:38:00 »
Op fietse vond ik erg duidelijk, ook omdat Yvon toen al een tijdje mijn mol was. De titel slaat op over welke opdracht de hint gaat en het afgespeelde stuk komt neer op, ik heb het wel goed naar mijn zin, lekker relaxed. Uitgebreid feliciteren en vervolgens zeggen: "Oh, maar jullie moeten wel binnen 10 minuten hier zijn, hoor."
The British are not impressed.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 17-03-2005, 23:43:07 »
Op fietse vond ik erg duidelijk, ook omdat Yvon toen al een tijdje mijn mol was. De titel slaat op over welke opdracht de hint gaat en het afgespeelde stuk komt neer op, ik heb het wel goed naar mijn zin, lekker relaxed. Uitgebreid feliciteren en vervolgens zeggen: "Oh, maar jullie moeten wel binnen 10 minuten hier zijn, hoor."

Dat relaxed slaat dan vooral op het feit dat zij niét hoefde te fietsen.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2005, 23:48:47 »
Volgens mij heette het album van Skik 'Niets is wat het lijkt' en kon je t zo naar Yvon linken (op fietse >>> Niets is wat het lijkt >>> mol fietste niet)

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2005, 23:56:18 »
O ja.
Dan is alleen de 10CC hint nog niet echt opgelost. Heb nog steeds geen idee waar dat gekke geluidje op slaat. Zou toch leuk zijn als we die ook voor maandag zouden hebben opgelost.

Volgens Miekie slaat het op de controlroom:
Citaat
5: Just because I called you up....: Yvon zat in de control room en had de beschikking over de telefoon maar dat    hielp de kandidaten voor geen meter want ze gaf foute info en drukte de lijn gewoon weg dus het feit dat ze haar konden bellen hielp ze nog voor geen meter...zoiets?

Maar dan zouden er twee muzikale hints op die opdracht slaan, want de U2 hint gaat daar volgens mij al over. Of zou die U2 hint alleen maar over de strandopdracht gaan (diggin in a hole?)
« Laatst bewerkt op: 18-03-2005, 00:00:30 door ceetje »

Offline xki

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 18-03-2005, 10:58:58 »
Ik weet niet meer waar ik het gehoord/gelezen heb!, maar ik begreep dat het liedje van 10cc uit het geboortejaar van Yvon komt... ???
to mole or not to mole that's the question

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #17 Gepost op: 18-03-2005, 12:09:05 »

Maar dan zouden er twee muzikale hints op die opdracht slaan, want de U2 hint gaat daar volgens mij al over. Of zou die U2 hint alleen maar over de strandopdracht gaan (diggin in a hole?)

Volgens mij sloeg de u2-hint erop dat de mol in het tweede groepje zat (2x digging in an hole)

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: 18-03-2005, 12:26:34 »
1. Gijs zij gedag,maar niet voor goed en zou terug komen.
2. Zoals Kuikentje zij: U2 dus met "Elevation" van de CD "All that you can't leave behind". Na het kiezen van de tassen bleven er twee achter, die van Victoria en Yvonne (De Mol).
3. Het vetrek van Roeland,daar had de mol moeite mee en vertelde Jim een fabeltje (Leugen) dat ze telefoon helmaal nog niet gezien had.
4. Y en V volgens sommige = Yvon Jaspers = De Mol / Sloeg het op een telefoon die overging. Een hint naar de volgende aflevering,waarin de telefoon van de Mol overging,maar weg gedrukt werd.
5. De Mol belde een van de de volgende afvallers op. De Mol belde namelijk Jim en Jim en Gijs vielen af in afl 6.
6. It wasn´t me. Ik was het niet die vorige week langs het hotel liep. De Mol zat binnen.
7. De Winaar en Verliezer zaten bij de Fietsers. De Mol zat niet bij de Fietsers. De volgende afvaller zat niet bij de Fietsers. Isabell viel af in afl 8.
8. Hit me baby,de mol raakte Godzilla en verdiende daarmee de onnodige vrijstelling.
I did what in the night and now i must know more. Ik deed wat in de nacht en nu  moet ik meer weten,ik moet weer weten word,nu moet je meer weten. De Mol keek als enige naar S1 van Wie is de Mol en George (3de De Mol),liet de 4de Mol,Elise ook een filmje zien uit zijn Seizoen.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2005, 12:51:30 door Pierce_Brosnan »

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 19-03-2005, 11:20:47 »
Oogjes toe en snaveltjes dicht: in die aflevering zijn we collectief in slaap gesust door de mol door het overdreven ge-hulpmol (nieuw werkwoord  ::trots::). (zal het wel niet zijn, maar dat bedacht ik ineens)
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)