Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3548924 keer)

Offline Cout

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #11080 Gepost op: 28-06-2009, 00:30:40 »
Ik vraag me af of ik, als ik met vakantie ben in de gaume, kan internetten.

Heb navraag gedaan bij Belgacom, en met een stick en een kaart zou ik gesteld zijn.
Maar indien ik geen abbonnement neem(waarom zou ik?) kost die stick ongeveer 120 euro en een kaart van 2gb een 40-tal euro.
M a w : 160 euro voor 14 dagen ???
Is er geen goedkopere manier, heb eens gehoord dat het ook zou gaan via mn gsm, maar ik weet niet hoeveel dat kost en hoe het werkt.  Kan iemand mij daar wat informatie over geven?
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #11081 Gepost op: 28-06-2009, 06:59:33 »
zie ik hier nou reclame staan? ::ohno::
Is dat niet gewoon de site van robbie? Het staat er toch linksboven?  ;D ;D

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11082 Gepost op: 28-06-2009, 09:41:53 »
@Cout, misschien denk ik wel te simpel, maar 160 euro hoeft dat toch niet te kosten? Is het een zodanig verlaten gebied, dat er in de hele omtrek geen internet-aansluiting voorhanden is?

ik heb in het buitenland twee keer ´aangepikt´ op een bestaand netwerk, kostte me in beide gevallen helemaal niets.

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #11083 Gepost op: 28-06-2009, 10:10:12 »
Bij statistieken,man-vrouw verhouding staat 1:1.4
.4  ??? Is er hier dan iemand die maar voor een deel vrouw is? Ik noem zomaar lukraak een naam,ibung misschien?

Offline maud

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11084 Gepost op: 28-06-2009, 11:25:07 »
Houden we het droog vandaag? Het zou fijn zijn als we buiten kunnen feesten  :)
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11085 Gepost op: 28-06-2009, 11:35:18 »
Ik denk eerder dat Rn hier denkt aan de Belgen onder ons, waarvan nooit duidelijk is wat het nou precies zijn.

Een bewijs van deze stelling ben jij zelf: KOE-KOE, en dan toch het Mannelijk-tekentje in je profiel hebben. Alleen al op jou zou deze stelling van toepassing zijn.

OT: Wat tele2 gisteren niet klaarkreeg, is nu wel gelukt. Het had zijdelings te maken met deaanbieding die ze me hadden gedaan. Heel gek: ik zou tot 5 keer snellere verbinding krijgen, maar nu blijk ik dat niet eens te KUNNEN krijgen. Kennelijk is er vanuit de centrale geprobeerd mij die nieuwe verbinding te leveren, waardooreen korte onderbreking in het signaal is opgetreden.

Ik had dat dus niet mogen merken, het zou zich vanzelf hebben moeten herstellen. Ze hebben nu een nieuwe verbinding aangemaakt, die ik nu gebruik.  Hij start ook als vanouds op.

Het Linuxverhaal  blijkt te kloppen, ze zeggen dat ze bijvoorbeeld ook MAC niet ondersteunen. Maar dat heeft alleen te maken (zegt men) met wat ACHTER het modem gebeurt. Tele2 zegt (net als andere providers) slechts garant te staan voor de verbinding tot IN het modem. Maar dat vind ik raar: in het modem zit geen besturingssysteem, toch? Waarom zeggen ze dan dat ze wel XP en Vista ondersteunen, dat heeft dan toch ook geen zin?

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11086 Gepost op: 28-06-2009, 11:37:07 »
Houden we het droog vandaag? Het zou fijn zijn als we buiten kunnen feesten  :)
Anders maak je er toch een regenparty van? Jij ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van de mister..........

Heb ik het nou goed, was dat nou de 26e? En wat krijgt ie voor zijn verjaardag?

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #11087 Gepost op: 28-06-2009, 11:50:40 »
niemand hoor...ze is even een paar dagen afwezig ;D
dat heeft ze helemaal niet gevraagd aan mij, die vrouwen ook van nu ::ohno::
Menno is gek

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #11088 Gepost op: 28-06-2009, 12:06:06 »
Het Linuxverhaal  blijkt te kloppen, ze zeggen dat ze bijvoorbeeld ook MAC niet ondersteunen. Maar dat heeft alleen te maken (zegt men) met wat ACHTER het modem gebeurt. Tele2 zegt (net als andere providers) slechts garant te staan voor de verbinding tot IN het modem. Maar dat vind ik raar: in het modem zit geen besturingssysteem, toch? Waarom zeggen ze dan dat ze wel XP en Vista ondersteunen, dat heeft dan toch ook geen zin?

Ze ondersteunen mensen die een computer hebben die op XP en Vista draait om een werkende verbinding met het modem/router te hebben. Mensen met een computer met een ander besturingssysteem ondersteunen ze niet. Dat is heel gebruikelijk bij providers. Heeft gewoon te maken dat het overgrote deel Windows XP/Vista gebruikt en een klein gedeelte een ander besturingssysteem.

Maar ik begrijp dat het draadloze gedeelte het nu weer doet?
Geniet nooit met mate...

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #11089 Gepost op: 28-06-2009, 13:20:18 »
In het modem zit zeker wel een besturingssysteem! Ze noemen het alleen "Firmware", maar het is simpelweg een besturingssysteem. Een modem/router etc. is ook gewoon een mini-computertje.

Verder is die ondersteuning inderdaad omdat Windows het meest gebruikte OS is, daarom kunnen ze wel ondersteuning bieden voor die besturingssystemen, hoewel deze ondersteuning dus niet iets is waar je ze op aan kunt spreken.

Ach, geef mij maar gewoon mijn eigen materiaal, toch een stuk plezieriger.

Verder ben ik trouwens nog altijd van mening, dat ze best ondersteuning voor bepaalde GNU/Linux distributies mogen/kunnen bieden, evenals MacOS, zo moeilijk is het niet, het is puur dat ze het niet willen. Heb vaak genoeg iemand van een helpdesk aan de lijn gehad die wel wat verstand van Linux had en me gewoon kon/wou helpen. (Hoewel het niet veel uitmaakt, het werkt vaak redelijk hetzelfde)
« Laatst bewerkt op: 28-06-2009, 13:22:15 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11090 Gepost op: 28-06-2009, 13:29:57 »
In het modem zit zeker wel een besturingssysteem! Ze noemen het alleen "Firmware", maar het is simpelweg een besturingssysteem. Een modem/router etc. is ook gewoon een mini-computertje.

Ah zo....

In elk geval ben ik blij dat het probleem eigenlijk niets te maken had met XP, Vista of Linux. Het antwoord dat medewerkster Maaike me gaf, had echter iedereen moeten kunnen geven bij de helpdesk, aldus haarzelf. Ben gewoon blij dat het eer werkt, en dat het geen kwestie was van kapotte apparatuur. Dat laatste kon ook niet, anders had ik nooit ´illegaal´ kunnen meeliften op die linksys verbinding.

Offline Firesphere

• Forumlid
« Reactie #11091 Gepost op: 28-06-2009, 13:55:29 »
Dat laatste kon ook niet, anders had ik nooit ´illegaal´ kunnen meeliften op die linksys verbinding.
Haal die aanhalingstekens maar weg hoor, zelfs het gebruiken van andermans onbeveiligde draadloos netwerk is illegaal. Het is namelijk computervredebreuk.
Het is te vergelijken met de deur niet op slot doen. Ja, het is vragen om inbrekers natuurlijk, maar daarmee is het inbreken niet legaal geworden.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11092 Gepost op: 28-06-2009, 14:01:32 »
En dan die andere vraag: ik wilde niet gaan crossposten, ik kom er hier gewoon even op terug: het zal iedereen weleens overkomen. Zit je een tekst in te tikken, zie je dat je de capslock hebt aangetikt, ipv de A die er pal naast zit. . De oplossing is natuurlijk: een tooltje omde tekst weer goed te krijgen. En wel een een tooltje dat onafhankelijk van een applicatie werkt. Bestaat zoiets?

In een grijs verleden, toen sommigen van jullie nog de fles kregen ;D ;D, bestond er zoiets in WordPerfect........

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11093 Gepost op: 28-06-2009, 14:05:09 »
Haal die aanhalingstekens maar weg hoor, zelfs het gebruiken van andermans onbeveiligde draadloos netwerk is illegaal. Het is namelijk computervredebreuk.
Het is te vergelijken met de deur niet op slot doen. Ja, het is vragen om inbrekers natuurlijk, maar daarmee is het inbreken niet legaal geworden.
Volkomen gelijk, normaalgesproken doe ik dat ook niet hoor. Het gaf me echter wel de mogelijkheid om af te strepen wat het NIET kon zijn. Beter gezegd: de laptop werkte gewoon, dus de fout moest ergens anders liggen. Wat ook zo was.

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #11094 Gepost op: 28-06-2009, 16:07:51 »
Citaat
Ik noem zomaar lukraak een naam,ibung misschien?

::jaja:: 
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Firesphere

• Forumlid
« Reactie #11095 Gepost op: 28-06-2009, 16:11:35 »
Volkomen gelijk, normaalgesproken doe ik dat ook niet hoor. Het gaf me echter wel de mogelijkheid om af te strepen wat het NIET kon zijn. Beter gezegd: de laptop werkte gewoon, dus de fout moest ergens anders liggen. Wat ook zo was.
Is een makkelijkere manier om dat te testen:
Loopt de pc op de meest idiote momenten vast en heeft'ie moeite met opstarten?
PC is stuuk.

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #11096 Gepost op: 28-06-2009, 16:42:47 »
@Cout, misschien denk ik wel te simpel, maar 160 euro hoeft dat toch niet te kosten? Is het een zodanig verlaten gebied, dat er in de hele omtrek geen internet-aansluiting voorhanden is?

ik heb in het buitenland twee keer ´aangepikt´ op een bestaand netwerk, kostte me in beide gevallen helemaal niets.

Mss ben ik wel te braaf of te naief, maar dat "aanpikken op een ander netwerk" wringt ma eigenlijk wel een beetje, vooral als die persoon in kwestie daar niet op de hoogte van is.
Als ik een onbeveiligd netwerk heb,,kan er iemand aanpikken op mijn netwerk? Zo ja,als die persoon download gaat er dan van mijn downloadlimiet af?
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11097 Gepost op: 28-06-2009, 20:30:58 »
@FS: Als PC stuuk is, bodejos gaat achter vrachtwagen staan, en wacht, tot er een PC vanaf valt. IEsse Siempel.........denk dat bodejos lang kan wachten ::rofl::.......

@Cout, ik weet dat bijvoorbeeld telenet en belgacom met limieten werken, en zo kan jhet je gebeuren dat je zomaar een paar dagen zonder internet zit. In Nederland betaal je zonder enige limiet (tenminste bij de providers die ik ken) een vast maandbedrag. Ik zou het bijzonder unfair vinden wanneer je buiten je schuld aan je downloadlimiet zou komen. In Nederland was er ooit een systeem van ''fair policy''. Ik weet niet precies hoe dat werkte.

Met aanpikken bedoelde ik: Op Naxos gebruikte ik via het aan de receptie verkregen password het netwerk van het hotel. Dat kon je daar gratis opvragen.

Op Malta was er een open netwerk, maar je moest daarvoor wel naar de Conference room. Omdat ik het geluk had dat ie ongeveer naast mijn deur lag, kon ik op bepaalde uren (meestal was dat dus 's avonds) gewoon op mijn kamer blijven, en ik had daar ook internet.

Er was ook betaald internet in de lounge, maar dat was bedoeld voor de mensen die geen kamer hadden in het hotel (dus degenen die van buitenaf kwamen).

Offline Firesphere

• Forumlid
« Reactie #11098 Gepost op: 28-06-2009, 20:38:57 »
Mss ben ik wel te braaf of te naief, maar dat "aanpikken op een ander netwerk" wringt ma eigenlijk wel een beetje, vooral als die persoon in kwestie daar niet op de hoogte van is.
Als ik een onbeveiligd netwerk heb,,kan er iemand aanpikken op mijn netwerk? Zo ja,als die persoon download gaat er dan van mijn downloadlimiet af?
Ja, ja en ja. Het is zonder toestemming verboden, als jij je netwerk niet beveiligd kan iedereen meeliften, alles wat over jou netwerk gaat, gaat van jou limiet af, of dat jou schuld is of niet, je kunt toch niet bewijzen dat jij het niet hebt gedaan.

Kom in Nederland wonen, hier hebben we geen datalimieten meer. Gewoon fair-use-policy, veel beter.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11099 Gepost op: 28-06-2009, 20:43:12 »

Gewoon fair-use-policy, veel beter.
dat IS er dus nog.  ::ok::