En ze kunnen er ook nog eens mee door een waterkraan. Of waren dat nou de snurfen?
OT: Als ik een Hispeed-ticket koop, waarmee ik voor een deel over Nederlands grondgebied reis (en daar ook moet overstappen, mag ik dan voor alle zekerheid 1 trein eerder nemen, om de aansluiting te halen?
Voorbeeld: ik wil met een nachttrein (weer) naar Munchen. Stuk comfortabeler als de Eurolines-bus, en nog goedkoper ook.
In de dienstregeling staat dat ik dan om 18.56v moet vertrekken uit Maastricht, en de aansluitende trein in Utrecht vertrekt om 21.02. Normaalgesproken een marge die ik moet kunnen halen, maar we weten allemaal dat het treinreizen in Nederland tegenwoordig net een loterij is, Die 10 minutenmarge heb je dan zo verspeeld.
Nu dacht ik: de intercity naar Utrecht heeft geen gereserveerde plaatsen, het lijkt me sterk dat ik niet 1 trein eerder zou mogen nemen, zodat ik dan een heel ruime marge heb,
Oh, en vraag 2, voor degenen die al eens zo hebben gereisd: ik reis door de nacht, en er ziojn slaapcabines aan boord. Er wordt in de voorwaarden nergens gesproken over toeslag zus of toeslag zo, maar ik kreeg voor betreffende verbinding wel een totaalprijs van retour 137,80 euro. Wie weet oif ik er rekening mee moet houden dat ik voor die slaapmogelijkheid nog eens extra moet betalen? Bij de klantenservice van Hispeed krijg ik niemand te pakken, dus ik dacht: misschien is er hier op het forum al eens iemand geweest die zo heeft gereisd.