Ik vroeg me alleen af of je vaker van die slimme dingen bedenkt ^^?
Af en toe - maar dan post ik het niet altijd.
In de verleden tijd was ik vaak moeilijk creatief
daarentegen ben ik in de tegenwoordige tijd eenvoudig kleurlozer.
Meestentijds bij keuze, alhoewel evenzo een interessante -en niet geheel begrepen- co-relatie bestaat met energie. Drukte en overlopende hoofden verkleint wijds zeien globaal tot de lengte van een plank: het korte eind. Desalniettemin wanneer ik moe, in plaats van het eerdere moedeloos, ben vermoed ik dat enige zelfcensuur wordt opgeofferd in het overall functioneren van gedachten. En zeker wakend slapen slechts in woordelijke zin.
Zodanig dat geprots prieeltjes worden slechts verontschuwd door in glijdende schaduwen van ideeënstromen meesluipende spelfouten - die wanneer opgemerkt een nieuwe wending, een nieuw geluid kunnen geven.
Desalniettemin is ongecontroleerde censuur een relativiteit - want waar bovenstaande zinnen wellicht.. vaagomlijnd schijnen is het momenteel slechts door een toegeven. Hoewel toegeven een Freudiaanse dierse aard impliceert die slechts in toom kan worden gehouden door de Rede.
Hetgeen natuurlijk in zichzelf al interessant is, want meteen bij verschillende componenten worden deze onafhankelijk veronderstelt. Men zou een dierlijke aard hebben, en een ego - en wellicht een uber-ego, maar de persoon is.. hiervan zich niet bewust? Alsof er een fundamentele veelsplitsing is - een figuurlijke split brain. Nou zijn de gedachtenspinsels van Freud natuurlijk niets meer dan spinsels, edoch minder zoet dan suiker - maar evenzo verwachten mensen een bepaalde.. splitsing.
Wanneer bijvoorbeeld persoonlijkheid een onderwerp is, zal menigeen veronderstellen dat extravert tegen introvert geen goede maat is daar ze soms introvert zijn en soms extravert. De validiteit van de maat buiten beschouwing latende, is dit een misconceptie. Het feit dat wisselend uitdrukking wordt gegeven aan een zekere grondneiging, betekent niet dat deze neiging niet bestaat. Men neemt een bepaald gebied, dat zelf eveneens kan verschuiven, in op een glijdende schaal waarbij de mate van uitdrukking afhankelijk is van situationele factoren.
Bij mijn langere posts vergeet ik ook vaak waar ik het eigenlijk aanvankelijk over had.
Desalniettemin hoop ik dat dit enig licht heeft kunnen werken op welke vraag je ook maar had. Vooral als het een vraag over Freud was dan denk ik dat mijn post meerwaarde had.
Ik heb momenteel geen diepe denkwijzen om [wederom] op en top op topic te blijven. Wat daarentegen wel een aardige vraag is of we ooit artificieele intelligentie daadwerkelijk schoonheid kunnen laten beleven, en of we dat ooit zullen gelijkstellen aan bewustzijn.
Maar dat is een ander verhaal.