Ik sla niet af dan vliegen, HDD, dus ik weet het niet.
OT: ik heb net Inferno gelezen. Dan Brown weet wel de thema's uit te kiezen, zo ook nu in Inferno.
Er zijn mensen die een beetje ''Dan Brown-moe'' zijn, omdat de verhalen (en vooral die waarin Robert Langdon de hoofdpersoon is) min of meer hetzelfde patroon volgen.
Het gaat me nu echter om het thema in dit boek. En dan met name de manier waarop de 1 van de karakters in het verhaal een wereldomvattend probleem meent te kunnen aanpakken, hij heeft hier lang aan gewerkt, en de uitvoering ervan zorgt voor nogal wat commotie op heel hoog niveau.
Hoe moet ik nou, zonder teveel van het verhaal zelf te verraden, erachter komen of het centrale thema in ''Inferno'' een echt thema is, en zo ja, wordt er in het echt op het allerhoogste (mondiale) niveau in een vergelijkbare richting gedacht, of is het thema dat in het boek de rode draad vormt, totale nonsens?
Lastig om deze vraag te omschrijven, maar laat ik het anders zeggen: zijn er al mensen die Inferno gelezen hebben, en serieus zijn gaan nadenken over het beschreven thema en de in het boek beschreven oplossing van het probleem?